Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
kramer997

Kabinet weert drugstoerist

Recommended Posts

Als het aan het kabinet-Rutte ligt, krijgen alle coffeeshops voortaan een pasjessysteem. Zo moet het voor drugstoeristen nagenoeg onmogelijk worden om de coffeeshops binnen te komen. Minister van Veiligheid en Justitie Ivo Opstelten benadrukte dat Amsterdam daarop geen uitzondering vormt.

 

Het kabinet wil alleen inwoners van de eigen gemeente toestaan om wiet te kopen. "Dus geen toeristenattracties, daar houden wij niet van", zegt Opstelten.

 

"In de kern geeft het veel overlast en criminaliteit. Het moet terug naar waar het oorspronkelijk voor bedoeld was. Lokaal gebruik voor wie dat kennelijk wil."

Toeristen

 

Van over de hele wereld komen toeristen naar Amsterdam om wiet te roken. De gemeente Amsterdam maakt zich zorgen over het nieuwe systeem en onderzoekt de gevolgen.

 

Binnenkort presenteert Amsterdam een alternatief plan.

 

bron

Share this post


Link to post
Share on other sites

nou als er hier een belg, amerikaan, fransoos of duitser wat dan ook komt. wil ik wel ff voor hem shoppen hoor.

 

mits diegene 18plus is natuurlijk.

 

wat een dom gedoe weer van die opstelten. wil die soms ook weten wat ik eet savonds? en hoe vaak ik men slurf ergens in druk?

 

tjongejonge, dadelijk moet je ook nog een cafe pas hebben als je bier wilt halen,

die relschoppers uit dat andere dorp hoeven we hier niet!!!

 

opstelten: GET A LIFE en laat ons lekker anoniem blowen als we dat willen zonder dat direct bij een sollicitatie gesprek gevraagd word waarom je een ''cannabis pas'' hebt.

 

munsterman

Share this post


Link to post
Share on other sites

tuurlijk komt er geen cafépas, alcohol is immers heilig, daar komen we niet aan, is toch maar zo onschuldig, maar wiet, dat is pas een erge drug, daar moeten we iets aan doen, niks dat zo verslavend en destructief is als wiet(voor de duidelijkheid, ik ben sarcastisch)

Share this post


Link to post
Share on other sites

TJA...dat wordt dan dus een levendige straathandel in Amsterdam :wub: ...

 

eerdat het over de wereld bekend is dat de toeristen niet meer welkom zijn voor hun wietje...

je creeerd hier wel wat crimineeltjes mee...waar vraag is komt aanbod...

en gisteren las ik dat ze 6 (jeugd) gevangenissen gaan sluiten ;) ....nja...die kunnen ze dan meteen weer openen... zeker... ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

meer straathandel en straat criminaliteit.

maar dat is toch al een punt waar we niet aan gaan ontkomen met de vergrijzing en zogenaamd strengere regels.

 

wel rot dat het zo moet,straks komen de toeristen voor wiet en reizen ze terug met een proefmonster heroine....

Share this post


Link to post
Share on other sites

hmmm dat gaat de nederlandse economie zeker vooruit helpen :wub:

 

En kom ik vn mn leven Nederland niet meer binnen als belg

zal mss 20% van het toerisme wegvallen. En amsterdam is plots een saaie stad... net als brussel

en voor de hoere moet je t ook niet doen, want die kun je tegenwoordig bestellen in de meeneem chinees ;)

 

grtz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Den boom in met dat nederlandse beleid ,het is al even miserabel of Belgenland :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Een stel belgen, Fransen of Duitsers die ff snel de grens over scheuren om een paar grammetjes te scoren zijn in mijn ogen geen toeristen en nou ook niet zo denderend voor de economie. Ik kan me wel voorstellen dat ze hier heen komen maar kan me ook voorstellen dat je in de buurt van een shop woont in bijvoorbeeld Maastricht dat je er last van kan hebben. Bijvoorbeeld een stel amerikanen of zo iets die hier een weekje komen chillen is wel degelijk goed voor de economie. Maar dat doen die belgen enz niet.

 

Een pasjes systeem is belachelijk natuurlijk en gaat ver over de privacy grens heen. Als ik wil blowen dan heeft niemand daar wat mee te maken. Maar aan de andere kant moet er ook serieus naar de problematiek van "drugtoerisme" worden gekeken. Als bijvoorbeeld Fransen hier geen wiet meer konden halen dan gaat dat verhaal snel genoeg rond en dan komen ze echt niet voor een pakketje wit naar Nederland. Dat is in toch ook genoeg te krijgen.

 

Als je kijkt naar de ideale oplossing dan is dat natuurlijk legalisatie in alle landen over de wereld zodat niemand meer voor alleen wiet naar ons land hoeft te komen maar dat is nu helaas nog niet realistisch.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Een stel belgen, Fransen of Duitsers die ff snel de grens over scheuren om een paar grammetjes te scoren zijn in mijn ogen geen toeristen en nou ook niet zo denderend voor de economie. Ik kan me wel voorstellen dat ze hier heen komen maar kan me ook voorstellen dat je in de buurt van een shop woont in bijvoorbeeld Maastricht dat je er last van kan hebben. Bijvoorbeeld een stel amerikanen of zo iets die hier een weekje komen chillen is wel degelijk goed voor de economie. Maar dat doen die belgen enz niet.

 

Een pasjes systeem is belachelijk natuurlijk en gaat ver over de privacy grens heen. Als ik wil blowen dan heeft niemand daar wat mee te maken. Maar aan de andere kant moet er ook serieus naar de problematiek van "drugtoerisme" worden gekeken. Als bijvoorbeeld Fransen hier geen wiet meer konden halen dan gaat dat verhaal snel genoeg rond en dan komen ze echt niet voor een pakketje wit naar Nederland. Dat is in toch ook genoeg te krijgen.

 

Als je kijkt naar de ideale oplossing dan is dat natuurlijk legalisatie in alle landen over de wereld zodat niemand meer voor alleen wiet naar ons land hoeft te komen maar dat is nu helaas nog niet realistisch.

 

als ik vb. naar Vlissingen ga zijn mijn uitgaven

-ferry breskens-vlissingen

-bus van ferry naar centrum

-drankje

-kleine snack

-wiet

toch wel stimulerend voor de economie,nee?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Een stel belgen, Fransen of Duitsers die ff snel de grens over scheuren om een paar grammetjes te scoren zijn in mijn ogen geen toeristen en nou ook niet zo denderend voor de economie.

 

als ik naar de coffeeshop ga, veroorzaak ik zeker geen last, het is niet dat ik sta te pissen tegen mensen hun gevel...

of te kotsen op straat...

nh man, ik rook gewoon een joint in de shop...

 

 

In belgië liggen we toch ook niet te memmen dat er buitenlanders vuurwerk komen kopen...

Share this post


Link to post
Share on other sites

problematiek van drugs(wiet in dit geval)toerisme.. teveel tv gekeken?

Share this post


Link to post
Share on other sites

we zitten in de herstel periode van de econ crisis.

 

laten we zorgen dat er minder toeristen vanuit het buitenland naar Nederland komen.

dan duurt dat herstel tenminste wat langer!

 

goed plan hoor.......

 

na de dames van plezier nu ook het cannabis plezier laten verdwijnen uit het straatbeeld.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ben het wel met Johnny Sack eens. In het zuiden van het land hebben mensen alleen maar last van die drugsrunners en coffeeshop toeristen.

 

In Amsterdam vind ik het een ander verhaal. Daar komen veel Aziaten en Amerikanen naartoe die minimaal een week blijven plakken en allerlei andere dingen doen en zo de economie stimuleren. Ik ben zelf een Amerikaanse vrouw getrouwd en heb zodoende jarenlang in de VS gewoond. Daar kennen ze Nederland niet, Amsterdam weten ze wel... en niet vanwege de windmolens en de klompen. Amerikanen laten het geld wel rollen, ook als ze het niet hebben in tegenstelling tot de zuinige Hollander. Laat ze dus maar blijven komen zou ik zeggen.

Share this post


Link to post
Share on other sites
problematiek van drugs(wiet in dit geval)toerisme.. teveel tv gekeken?

 

Het is echt zo Amnees. Ik woon wat zuidelijker nog dan jij en die idiote runners die mensen zowat van de sokken rijden daar worden mensen niet blij van. Zeker niet als je net als ik kleine kinderen hebt die zomaar door zo'n runner (die met 80 door de woonwijk scheurt) kunnen worden aangereden.

 

Edit: Moet er wel bij vertellen dat dit niet alleen om wiet gaat, dus misschien zit ik een beetje off-topic.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...