Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

renessy

6x Lowrider in eerste eigen kastje.

Recommended Posts

Hello everybody,

 

Hier komt mijn verslag van mijn eerste kweek van eigen bodem. In een low-budget vorm. Ik had nog een kastje over. 35 breed. 55 diep en 50 hoog. Twee lade rails en een plankje hout had ik ook nog over.... Hier komen de bekers in te hangen. Wat reflecterende isolatie erin en een 12V fan erin. Draait op 5V nokia adaptertje... DIY koolstof filter aan de zijkant en wat betreft de verlichting heb ik gekozen voor twee Philips 80 Watt spaarlampen. De verwarming is van een waterbed, bedekt met een laag speelzand als warmte buffer.

 

En hier is ie!

 

gallery_20080_11171_734484.jpg

 

De plantjes die erin zijn gekomen zijn Lowryder F2 zaden van Sannie. Na 2 dagen waren ze ontkiemd en zijn ze in de bekers gegaan.

 

gallery_20080_11171_2026750.jpg

 

In de drie dagen daarna zijn ze ook nog eens alle 6 uit de grond gekomen! Had de lampen er toen een cm of twee er van af hangen. Jammer genoeg moet ik toe geven dat de bladeren er niet blakend van gezonheid uit zien. Geen idee hoe dat komt ook. Als iemand misschien wél een idee heeft...... Nu we weer een dag verder zijn en ik begonnenben met het meegeven van Canna Trra gaat het opeens erg hard lijkt het.... De bladeren zien e een stuk beter uit nu!

 

Maargoed. Na ook nog eens een beetje gerommeld te hebben met het water lijkt het al wel wat beter te gaan. Naar mijn idee leken de bladeren 'volgezogen' met water.... Ook in stappen de verlichting wat hoger gehangen. Deze hangt nu zo'n 8 cm boven de planten. Om twee reden : 1 - omdat ik twee lampen heb hangen krijgen de buitenste 4 planten volop licht maar de binnenste twee krijgen helaas minder. Door de lampen omhoog te halen krijgen ze alweer wat meer licht. 2 - hoop hierdoor ook wat meer hoogte te krijgen in de planten. Door de (achteraf misschen tè) kleine potjes.... Zo op de foto snap je wel wat ik bedoel.

 

Pictures!

 

gallery_20080_11171_1696183.jpg

 

gallery_20080_11171_636930.jpg

 

gallery_20080_11171_926371.jpg

 

gallery_20080_11171_1918002.jpg

 

gallery_20080_11171_904709.jpg

 

 

En zo staat er totaal plaatje erbij:

 

Met flits.....

 

gallery_20080_11171_461876.jpg

 

En spooky zonder flits!

 

gallery_20080_11171_594604.jpg

Heb al een hoop geleerd en hoop er wat leuks uit te halen zo. Hoogst waarschijnlijk zal er de volgende ronde het nodige veranderen maarja, je weet hoe dat gaat.

 

Ik ben overigens van plan om te proberen als eerste een zaden kweek te doen. Dit om volgende rondes en het guerilla project volgend jaar mee te sponsoren.... We zien wel waar het schop strand. Ik ben al blij dat ik zo ver ben gekomen!

 

Greets

 

R.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ziet er wel netjes uit :P

 

In die kleine bekertjes gaan het 10cm plantjes worden ofzo. Wortels houden niet van licht, dus ik zou wel wat tape ofzo rond de bekertjes doen.

Je kan er zo ook wel een hoop meer in dat hokje kwijt. Zou wel mooi zijn, zo'n klein hokje met een mini-sea of green :) Een hokje vol met kleine hoofdtoppen in bekertjes ^_^

 

Succes ermee!

 

Groeten,

Kristof :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ziet er een leuk hokje uit, heel erg netjes gemaakt :P Ook een heel mooie lampen kap !

Plantjes zien er ok uit hoor.

 

Nog ffjes wat tips:

 

- Geen doorzichtige potjes gebruiken, wortels houden niet zo van licht

- Ik zou de lampen in de breedte hangen, zo kan je er nog 2 plaatsten en heb je overal evenveel licht

- Warmte matje is denk ik niet echt nodig (denk ik, meet de temperatuur is onderaan de potjes met matje aan en zonder het matje)

 

In ieder geval veel succes :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedankt voor alle tips. Hier ga ik zeker wat mee doen! Morgen weer even knutselen denk ik.

 

Meer licht is geen overbodige luxe nee. Goed idee om ze in de breedt te hangen, thanks.

 

Ook volgende keer grotere potten. Pfff. Eerst maar kijken hoe deze ronde verloopt zoals ie is.

 

Nu is het wachten tot ze geslacht gaan tonen. Nu 17 dagen na zaden. Iemand die weet wanneer ik wat kan verwachten?

 

R.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Renessy,

veel succes met deze ronde! :wub:

 

Groetjes

Torsten

Share this post


Link to post
Share on other sites

Geslacht kan ik bij mijn autoflowers altijd heel vroeg zien, weet niet precies wanneer want ik gebruik altijd gefeminised zaad. Ik zou niet wachten met grotere potten ! Anders gaan ze echt niet groter worden als 10 cm en gaat er bijna niets aanzitten :wub: Gwn eve grotere potten en 2 lampen erbij, maar een uurtje werk en je gaat dan een veel beter resultaat hebben op het einde.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na een weekje of 2-3 groeien beginnen ze normaal gezien geslacht te tonen. In zo'n kleine potjes kan het best wel eens sneller gaan.

 

Geslacht kan ik bij mijn autoflowers altijd heel vroeg zien, weet niet precies wanneer want ik gebruik altijd gefeminised zaad. Ik zou niet wachten met grotere potten ! Anders gaan ze echt niet groter worden als 10 cm en gaat er bijna niets aanzitten ;) Gwn eve grotere potten en 2 lampen erbij, maar een uurtje werk en je gaat dan een veel beter resultaat hebben op het einde.

 

Meer lampen is zeker een goed idee inderdaad. Grotre potten weet ik nog niet, veel hoogte is er niet in dat kastje. Om alles een beetje in verhouding te houden zou ik dat hokje gewoon volzetten met van die kleine potjes. Dan krijg je een mooi vol hokje met mini-plantjes met aan allemaal 1 kleine hoofdtop. 15 à 20 van die potjes moet lukken als ik het zo zie.

Wat wel beter zou zijn is om vierkante potjes te gebruiken. Van 0,7l bijvoorbeeld (10x10x11) dat geeft al wat meer wortelruimte en kunnen ze toch weer een centimetertje groter worden. Zo kan je er makkelijk 15 in kwijt.

 

Groeten,

Kristof :wub:

Share this post


Link to post
Share on other sites

te kleine potje is ook niet goed :wub:

 

ze moeten wel iets van wortels kunnen aan maken om sterke plantjes

te krijgen .

 

ik denk toch best iets groter potjes

Share this post


Link to post
Share on other sites

of een mooie aardebak zoeken/maken..

 

 

nog beter ;)

betere buffer voor de wortels

 

en eventuele mannetjes kan je er altijd nog uithalen,

 

voordat je de dames in de aardebakzet..

 

Ik kijk lekker mee

 

:wub:

 

Elmo2007

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jullie hebben gelijk,

kleine potten werken niet! :wub:

 

Groetjes

Torsten

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nou, ik was ook tot de conclusie gekomen dat ik inderdaad toch beter grotere potten kon gaan bebruiken. Ik heb wat dat betreft nog hoogte genoeg in mijn kleine lieve kastje. Mocht ik nog hoogte nodig hebben kan ik het plane nog aanpassen dat de bakjes er weer 'in' vallen. Het zijn in ieder geval nu bakjes geworden van 9x9. Wel opvallend, zo veel groter lijken de bakjes niet maar in de ronde bekers ging 250ml water en in de 9x9 bakjes gaat 450ml water. Dat is dus bijna een verdubbeling! (dit voor diegene die dit interressant vind..... Hahaha)

 

Als ik nog eens in een dolle bui ben, ik kan er met wat tussenruimte makkelijk 15 in kwijt..... Dus als deze zadenkweek een beetje voorspoedig verloopt dan zal ik dat vast nog wel eens doen. Heheheehe!

 

De hoeveelheid licht is ook vedubbeld. 2 extra lampen erbij..... Kijken hoe dit gaat. Iemand die uit ervaring toevallig weet hoeveel watt een Lowryder eigenlijk nodig heeft?

 

@Greenchoise

Ik hoop deze ronde ook als handleiding voor mezelf te gebruiken. Ik houdt ook een uitgebreid kweekschema bij. Voor de liefhebbers wil ik die wel delen aan het eind van de rondo.....

 

Verder hoop ik dah het goed gaat. Dat overpotten vind ik maar niets. Het is toch een aanslag voor je plantjes..... Hoe voorzichtig je ook doet...... Wortelen zijn zo teer dat er hoe dan ook een zooi afbreken..... Na het overpotten gingen ze ook een beetje hangen..... Nu, the morning after, zien ze er weer stralend uit..... Foto's zal ik vanavond posten.....

 

R.

Share this post


Link to post
Share on other sites

De nieuwe foto's! (was toch met de comp bezig.....)

 

Planten zijn vanaf zaden, nu 20 dagen jong.......

 

gallery_20080_11171_1896332.jpg

 

gallery_20080_11171_252490.jpg

 

gallery_20080_11171_1596012.jpg

 

En de lampen....

gallery_20080_11171_1592406.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ziet er goed uit! Leuk nog een zadenkweekje.

Plantjes zien er gezond uit. :wub:

Share this post


Link to post
Share on other sites
kleine potten werken niet! :wub:

 

Hahaha

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dames en heren, ik denk dat het zover is.... Volgens mij hebben ze nu na 25 dagen geslacht laten zien..... Ik heb hieronder foto's van mn 6 lowriders geplaatst om samen met jullie te kijken of ik het juist heb. Dit is namelijk de eerste keer dat ik dit doe 'eh en wil graag dubbel check, second opinion.....

 

gallery_20080_11171_1600545.jpg

 

gallery_20080_11171_1612148.jpg

 

gallery_20080_11171_1018486.jpg

 

gallery_20080_11171_257509.jpg

 

gallery_20080_11171_203562.jpg

 

gallery_20080_11171_797366.jpg

 

 

 

Volgens mij is het heel simpel, ik denk dat het allemaal vrouwtjes zijn....... Hoop echter toch dat er een manneke tussen staat want ik was van plan een zaden kweek te doen......

 

Ik hoor graag of mijn bedenkingen kloppen......

 

Thanks

 

R.

 

Dan nog een totaal plaatje, isse gratis!!! Hahaaha

 

gallery_20080_11171_1303303.jpg

 

gallery_20080_11171_499802.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

1e is een mannetje

 

2e , 3e, 4e,5e wat ik kan zien..zijn vrouw en

 

nummetje 6 ook Ballen

wit sprietje is vrouw

en ronde balletjes is een mannetje

ff goed kijken bij nr 4

kan ik niet zien zo :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

tof man, onder hoeveel watt totaal staan ze??

ziet er erg leuk uit hoor, maar bloeit het onder een paar lampjes niet erg langzaam af?

 

lemon

 

edit: ik kan echter niet zien welk geslacht de planten hebben... ogen zijn niet erg goed schijnbaar,ik zie geen haren en ook geen ballen..

Share this post


Link to post
Share on other sites

@elmo

Bedankt voor het meekijken... Ik ga ze in de gaten houden en ik neem aan dat het vanzelf nog duidelijker wordt.....

 

@lemonhaze (heerlijk soortje om te roken trouwens.....)

Ze staan nu onder 4 keer 15Watt Philips spaarlampen.... Geen idee of het af bloeien langer duurt want dit is de eerste keer... Voorlopig lijkt het prima te gaan zo.

 

Heb op de cannabeurs nog wat andere voeding gehaald ie ik ga proberen, is bloombastic van Atami... We zien wel weer

 

Als er nog meer vragen zijn hoor ik ze graag want ik ben er om te helpen en geholpen te worden!

 

Groeten

 

R.

Share this post


Link to post
Share on other sites
@elmo

ik neem aan dat het vanzelf nog duidelijker wordt.....

 

Nr 1 en Nr 6 zijn MAN

:lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb je het bloombastic starterspakket? Of is het een los flesje bloombastic?

 

Die laatste is namelijk puur een toevoeging op normale voeding.

 

Suuk6 verder!

 

EmTee

Share this post


Link to post
Share on other sites
Heb je het bloombastic starterspakket? Of is het een los flesje bloombastic?

 

Die laatste is namelijk puur een toevoeging op normale voeding.

 

Suuk6 verder!

 

EmTee

 

 

Klopt, ik heb de laatste dus de toevoeging......

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heren,

 

post ik een paar dagen geleden of jullie willen meekijken of ik mannetjes of vrouwtjes heb.... Nou, had ik maar een paar dagen gewacht want het is nu echt zo duidelijk als wat! 3 man en 3 vrouw, te weten.... 1,2 en 6 zijn man en de rest vrouw.... Hieronder wat foto's zodat je het verschil goed kunt zien..... Nu proberen het stuifmeel op te vangen en dan de vrouwtjes bevruchten....

 

Kan iemand mij vertellen wanneer het beste moment is om de vrouwtjes te bevruchten?

 

En hoe zou ik ik mijn kastje een vrouwtje kunnen separeren om haar wiet te laten maken en niet bevrucht te worden door de mannen in het hok? Ik wil wel weten hoe Lowrider smaakt natuurlijk?!

 

 

Man!

 

gallery_20080_11171_882424.jpg

 

gallery_20080_11171_1289264.jpg

 

gallery_20080_11171_1210426.jpg

 

Vrouwtje!

 

gallery_20080_11171_2341208.jpg

 

gallery_20080_11171_1471745.jpg

 

Tot de volgende update!

 

R.

 

 

 

Trouwens, als iemand nog vragen heeft, mag altijd he?! :lol: ;)

 

Met zn allen voor zn allen! :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites
Kan iemand mij vertellen wanneer het beste moment is om de vrouwtjes te bevruchten?

Ja, 1 heer selecteren en de andere 2 weg doen. Dan wachten tot de dames echt goed in de bloei zijn en dan pas die ene heer erbij zetten. Maar ik denk dat je maar 1 hokje hebt en buiten is niet echt een optie momenteel ;)

 

En hoe zou ik ik mijn kastje een vrouwtje kunnen separeren om haar wiet te laten maken en niet bevrucht te worden door de mannen in het hok? Ik wil wel weten hoe Lowrider smaakt natuurlijk?!

Niet! Twee aparte kastjes zou kunnen, met een pollenfilter op de uitlaat van de ene. Stuifmeel is heel klein en komt overal, dus je kunt kiezen. Of zaad, of wiet.

 

Met zn allen voor zn allen! :lol:

Euhm .. 1 voor allen, allen voor 1???? :lol:

 

EmTee

PS.: gefeli met je 3 dames!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zo,

 

net eentje op van mijn bezoek aan de cannabeurs. Jack Herrer is toch een apart soortje....

 

Maar to the point! De meiden doen het goed. De mannen zijn eruit en ze zijn nu lekker zaden aan het maken. Dit lijkt wel tergend lang te duren maar ze doet hun best. Tot nu toe alleen wat verbrande bladeren. Jammer maar ze zaten tegen de lampen aan. Hierom het ik de lade eruit gehaald en een rooster gemaakt waar ze nu op staan. Hebben nu weer zo'n 4 cm ruimte.

 

Verlichting heb ik ook wat aan gedaan. Ik heb als proef een Philips Soft tone gekocht Wederom spaarlamp. Ik hoop hierdoor wat meer kleur bij te krijgen. Nog te volgen?

 

Omdat de la wel makkelijk was met watergeven heb ik wat anders gemaakt om nu de planten van vocht te voorzien. Simpel slangetje met Tie-wraps en een gaatje op de goeie plek. Aan het ene eind dichtknopen en aan het andere eind een doorgesneden cola flesje. Verder doet zwaartekracht zijn werk!

 

In de kast zijn ook 3 zaden El-Monstre gekomen. Freebees van Sannie. Eens kijken wat dit word. Als ze hier een week onder 18/6 hebben gestaan gaan ze naar mn broertje om daar te kijken welke geslachten er tussen zitten en dan in een ton op ScroG....

 

Nu dan ....... Foto's!

 

gallery_20080_11171_1356975.jpg

 

gallery_20080_11171_89836.jpg

 

gallery_20080_11171_184072.jpg

 

gallery_20080_11171_2263566.jpg

 

Laters en van de laatste veranderingen zal ik vanavond nog wel ff foto's maken en asap posten.....

 

Chilze

 

R.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...