Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
feverdream2

bruine haartjes en mogelijk dikke toppen! op het balkon...

Recommended Posts

Beste lui,

 

Ik heb mijn planten eind juli in de bloei gerokken en ik heb sindsdien bladeren weggesboeid. In totaal uiteindelijk bets veel, maar nooit meer dan 10 per plant per dag. Zeker niet.

De toppen hadden zich goed gevuld met bloemen en ze beleven groen. Nu echter worden steeds sneller bladeren geel en sommige zelfs met paars vlekjes (zie foto). Sinds het weer is gaan regenen zijn ook de haartjes van de top bruiner gewroden, maar het opzwellen van de top blijft uit. Ik heb NLX en Silver peral en van beide planten ken ik de karakteristieken niet.

 

Dit zijn wat foto`s van de toppen, compilatie foto`s...check it o-u-t!

 

http://www.imagedump.com/index.cgi?pick=get&tp=13332

http://www.imagedump.com/index.cgi?pick=get&tp=13333

 

Kent iemand de eigenschappen van NLX en silver pearl? Wanneer bloeien ze af etc??? Waar kunnen ze wel en niet zo goed tegen.

 

Komt het bruiner worden van al die haartjes door de regen?

 

Is dat goed?

 

Zou het beter zijn ze op het balkon zoals op de foto te laten staan met alle weersomstandigheden van dien (met 4 a 5 uur zon per dag als er zon is). Of is het misschien een idee om een plant binnen achter het raam verder te laten rijpen???

 

Ik heb zowieso bij een kennis nog een plant in de volle grond staan en daar mocht ik ook een 12 liter pot naast zetten die ook al in de bloei getrokken was....

 

Dan blijhven dus over op het balkon,plant 1 = NLX (12 liter aarde), 2 Silver pearl (12l aarde), 2xNLX (gezamelijk op 50 liter aarde).

 

 

Alvast bedankt, dit is de tweede keer dat ik wiet verbouw en vorig jaar waren mijn toppen ook al te dun naar mijn zin. Dit jaat moet beter ..... zeker als je ziet hoe lekker ze er uit zien...hmmmm

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hou ze droog en uit de regen, ze hebben nog een vier tot drie weken te gaan en ze mogen dus nu zeker niet nat worden

 

dat zijn alvast al lekkere toppen

 

laten we hopen op wat goed weer de komende tijd en het zal er komen binnekort dan kunnen je planten lekker afrijpen

Share this post


Link to post
Share on other sites
Komt het bruiner worden van al die haartjes door de regen? Is dat goed?

 

Ja, ze verkleuren door de regen. Maar dat wil niet zeggen dat de top al klaar is om geoogst te worden. Let voornamelijk op de opbouw. Zie je aan de top dat er nog regelmatig witte haartjes bijkomen en de plant neemt nog steeds flink water op dat kan je het moment van oogsten nog uitstellen. Ik zou ze wel buiten laten staan. Zoals Turttle al zei, als je de plant uit de regen kan houden prima. En och, je weet maar nooit met de nazomer...............

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik had dan nog wel een vraag.

 

Is het beter om die planten gedurende de dag buiten te laten staan als er zon, zelfs als er haast geen zon is op de planten zelf door de schaduw. Of is het dan an te raden de planten achter het raam binnen te zetten met de zon erop (door het raam dus, het is enkel oud gla, de kamer die ik op het oog heb is altijd goed warm als de zon er op staat).

 

Misschien kan ik die planten zowieso beter binnen zetten tijdens de nacht vanwege de regen. Dat zou betekenen dat ik ze na de avondval binnezet (22:00’ en de volgende dag om 22±30 weer buiten zet )of voor het raam. Wat te doen=

 

De planten maken niet echt veel haartjes bij. Ik dacht trouwens dat ik heel zionig met water moest zijn..... ik geef dan ook niks, ik geef pas weter als ze slap gaan hangen (je ziet het vanzelf)

 

 

Later!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...