Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
kitefreak

Regelaar

Recommended Posts

Kan ik met dit apparaat mijn buisfan(inlaat 750m3) geheel geruisloos dimmen? Hij geeft een irritante brom op mijn MMC :verrygood De softbox(uitlaat 1500m3) geeft geen problemen.

Mocht dit zo zijn dan zit ik eraan te denken om de inlaat via zo'n s-vent controller te laten sturen. Die brom moet iig snel verholpen worden.

Kom er eens in!!

 

Greetz Kitefreak

Share this post


Link to post
Share on other sites

ligt dat dan niet gewoon aan je buisfan? (zoiezo herriedingen)

 

met je MMC dim je 'm toch ook gewoon net zoals met een andere controller?

Share this post


Link to post
Share on other sites

De boeiende wereld van de snelheidsregelaars is onder te verdelen in 3 gebieden:

 

Faze aansnijding : goedkope systemen van dat type maken herrie en slopen de motor van je afzuiger.

Frequentie + faze aansturing met zwaar uitgangsfilter : werkt prima , stil , maar duur.

Transformator systemen: relatief goedkoop en geruisloos, je hebt variacs, maar die kan je alleen handmatig instellen.

 

Het systeem wat kitefreak vond bestaat uit een transformator met 5 spannings aftakkingen waaruit gekozen wordt door een 5 contacten thermostaat. Nadeel van die systemen is dat die multi thermo schakelaar wel eens stuk gaat, verder is het vrijwel ideaal systeem, ( bromvrij natuurlijk )

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey, ik gebruik deze

werkt prima, geen gebrom niets.

geen idee of deze met fase aansnijding, frequentie of transformator systeem werkt.

maar `t werkt en is niet al te duur.

kijk even op de site van de fabrikant(g-tools) Hebben ook leuke kant en klaar dimbare buisafzuigers.

 

Greetz

Share this post


Link to post
Share on other sites
De boeiende wereld van de snelheidsregelaars is onder te verdelen in 3 gebieden:

Faze aansnijding : goedkope systemen van dat type maken herrie en slopen de motor van je afzuiger.

Frequentie + faze aansturing met zwaar uitgangsfilter : werkt prima , stil , maar duur.

Transformator systemen: relatief goedkoop en geruisloos, je hebt variacs, maar die kan je alleen handmatig instellen.

Dat is goede informatie, weer wat geleerd :verrygood

Bedankt.

Het systeem wat kitefreak vond bestaat uit een transformator met 5 spannings aftakkingen waaruit gekozen wordt door een 5 contacten thermostaat. Nadeel van die systemen is dat die multi thermo schakelaar wel eens stuk gaat, verder is het vrijwel ideaal systeem, ( bromvrij natuurlijk )

Ik heb contact gehad met de verkoper ervan. Ik citeer.

''De S-Vent Automatische Trafo regelaar kan elke afzuiger tot 1500m³ vrijwel geruisloos dimmen.

De werking van deze regelaar is als volgt:

1. Je stelt de gewenste temperatuur in

2. De S-vent zal volledig automatisch het juiste toerental ‘zoeken’ zodat de temperatuur vrijwel constant blijft. Dit doet deze in kleine stappen. Je stelt dus geen minimum en geen maximum in.

De S-Vent gaat nooit uit, behalve als je deze met de hand op Off zet. Als de temperatuur in de ruimte lager is dan de ingestelde temperatuur gaat de S-Vent op een minimum draaien van ca. 20%.''

 

FF kijken welke ik aanschaf.

 

Greetz Kitefreak

Share this post


Link to post
Share on other sites
hey, ik gebruik deze

werkt prima, geen gebrom niets.

geen idee of deze met fase aansnijding, frequentie of transformator systeem werkt.

maar `t werkt en is niet al te duur.

kijk even op de site van de fabrikant(g-tools) Hebben ook leuke kant en klaar dimbare buisafzuigers.

 

Greetz

 

welke ventilator gebruik je ? ,ik heb namelijk dezelfde maar wel gebrom ? ik heb een torin 500 slakkehuis

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik gebruik `m nu op `n 1000m3 softbox.

heefd ook op een 500 gestaan maar dan alleen op 0% of 100% of tewel aan/uit.

werkt bij mij echt geruisloos op `t afremmen en opstarten van de fan na dan uiteraard.

Share this post


Link to post
Share on other sites

De S-Vent Auto trafo regelaar besteld en hangt nu op locatie. Sensorkabel verlengt zonder problemen. Geheel geruisloos dimt hij mijn buisfan :wub: Apparaat schakelt mooi een trapje hoger/lager wanneer nodig. Enigste wat je dan hoort is een tik(je) van de trafo.

Ben er goed te spreken over, nu nog zien op lange termijn. Jammer genoeg max.1.5a.

 

Greetz Kitefreak

Share this post


Link to post
Share on other sites

Een ontzettende oude bump, excuses.

 

Ik heb ook de s-vent traforegelaar gekocht, 140euro bij de gs.

Ideaal apparaat, absoluut geen brom. Heb hem opengeschroefd om te kijken of er wel echt een transformator in zit (vertrouw niemand). Ziet er ook van binnen zeer netjes uit! Hij regelt niet traploos maar in vier of vijf stappen. Bij de overgang naar een andere stap hoor je een klik.

 

Velen zijn op zoek naar een goedkope, bromloze dimmer. Dit is hem.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lol, you got PB en zag je post net pas.

 

Greetz Kitefreak

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...