Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

ganjaman83

Planten te hoog, topjes te klein!

Recommended Posts

Ik wilde wat advies vragen van de experts, de situatie is als volgd:

 

Heb 38 skunk #11 zaailingen onder 4 lampen. Ze zijn na ontkiemen en overpotten 3 weken op 18uur licht geweest.

Ondertussen zijn ze al op dag 50 op 12uur licht.

De plantjes zijn veel verder gegroeid dan ik had gedacht en zijn ondertussen al 2,20 meter geworden,

maar er zijn nog maar zeer kleine topjes.

Tot nu toe zijn er geen ziektes of beestjes geweest. De bladeren zien er goed gezond uit.

Maar omdat een paar keer de schakelaar aan is blijven staan hebben ze wel wat lichtstress gehad en de bovenste deel van de planten hebben veel 3 vingerige en 1 vingerige bladen.

Is het nog wel waard om door te gaan, of is het beter alles te kappen en opnieuw te beginnen?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ze zijn weer gaan groeien :verrygood

 

Ik zou ze zeker afbloeien, doodzonde om alles weg te mikken........wat je hebt heb je immers toch? Foto`s zeggen meer dan 1000 woorden!

Share this post


Link to post
Share on other sites

gallery_28482_11147_332135.jpg

gallery_28482_11147_776455.jpg

 

Op de foto's zien ze er een stuk mooier uit dan in het echt, er zijn nog niet echt topjes, maar alleen haartjes.

Zoals ik al zei is dit al dag 50van de bloei, de lichtstress hadden ze rond dag 20-25 van de bloei.

Als het nog te lang gaat duren en de opbrengst gaat tegenvallen, is het dan niet beter om gewoon opnieuw te beginnen?

 

PS. er zijn zelfs al sommige haartjes bruin aan het worden (bovenste gedeelte van de plant 10% onderste deel van de plant 60-70%)

Edited by ganjaman83

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat wordt opbinden en knakken, ik denk ook dat ze door de lichtstress zijn gaan groeien.

 

Waarom is je lamp blijven hangen? werk je wel met een relais? of enkel een normale tijdschakelaar (die de 600 watt niet aankan en je lamp dus laat branden en deze problemen daarmee veroorzaakt. - of erger, brand!)

 

En kan je ons vertellen welke voeding je geeft en wat de ph en ec waarde's zijn?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Dat wordt opbinden en knakken, ik denk ook dat ze door de lichtstress zijn gaan groeien.

 

Waarom is je lamp blijven hangen? werk je wel met een relais? of enkel een normale tijdschakelaar (die de 600 watt niet aankan en je lamp dus laat branden en deze problemen daarmee veroorzaakt. - of erger, brand!)

 

En kan je ons vertellen welke voeding je geeft en wat de ph en ec waarde's zijn?

 

Ik heb idd geen relais, en al een paar tijdschakelaren van de gamma en praxis er doorheen gejaagd.

Heb nu paar goede (lees: dure) en tot nu toe gaat het goed.

De PH meet ik altijd tussen de 6 en 6,3. EC meet ik niet, maar doe ik gewoon volgens de etiket( meestal ietjes meer dan er op staat)

Ik gebruikte rhizotonic voor de wortels, en dna-cell voor de groeiperiode.

In het begin van de bloeiperiode gebruikte ik Ata bloom.

Sinds 2 weken gebruik ik super-PK samen met Ata bloom na wat advies van de growshop

Ik heb niet echt bladproblemen gehad, ze zagen er tot nu toe goed gezond uit.

Share this post


Link to post
Share on other sites

auw dat je de ec niet meet komt je nu duur te staan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Misschien nog wat meer info ?

Wat voor lampen en hoeveel watt, afzuiging, temperatuur, lv, formaat ruimte.

Zit er al wat kristal op die haartjes ?

Heb zelf ook al een keer zoiets gehad, slechte stekken, niet verkoopbaar maar wel zeer rookbaar...

Share this post


Link to post
Share on other sites
Misschien nog wat meer info ?

Wat voor lampen en hoeveel watt, afzuiging, temperatuur, lv, formaat ruimte.

Zit er al wat kristal op die haartjes ?

Heb zelf ook al een keer zoiets gehad, slechte stekken, niet verkoopbaar maar wel zeer rookbaar...

 

Er zijn 2 bakken met aarde, een van 2,40mx0.90m en een van 1,70mx0.90m Heb ongeveer 8-9 panten per meter2

bij de een staan 2x 600w bij de ander 1x 600w en 1x 400w

Temperatuur is bij de top 32graden, lv is rond de 55%

Er zit nog niet echt kristallen op de haartjes, alhoewel op de onderste deel van de planten een beetje begint te komen.

 

Hiervoor werkte ik ook met stekken, en die gaf ik ook wat langer groei, en kreeg zeer goede opbrengsten.

Dit zijn natuurlijk zaailingen en mijn fout was dat ik zo ook langer heb laten groeien.

Dit samen met de lichtstress dat ze hebben gehad tijdens de bloei heeft tot dit resultaat geleidt.

 

Wat ik eigelijk wil weten of iemand dit al heeft meegemaakt, en hoe ze verder gaan ontwikkelen.

Ik kan op dit moment ook Victory-stekjes krijgen, dus is het nou verstandiger kwa tijd en opbrengst, om maar alles te kappen, of om door te gaan en kijken wat het wordt?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zonde Ganjaman maar snap jouw echt niet je heb al een paar oogsten gedraaid en er kon nog geen schakelkast/relais er vanaf ? Ja vind het echt klote voor jouw maar je ziet nu wat ervan komt zonde van de tijd man hmm wat je kan doen .Nu weet niet of het voor de handel is maar zou het nog 2wkn laten staan kijken of het wat wordt en het laten drogen dat bewaar je nieuwe stek zetten en als dat klaar is alles bij elkaar in 1 zak doen en wegbrengen :verrygood sterkte nog hoop dat het nog wel wat wordt.

 

Groet,M

Share this post


Link to post
Share on other sites
Zonde Ganjaman maar snap jouw echt niet je heb al een paar oogsten gedraaid en er kon nog geen schakelkast/relais er vanaf ? Ja vind het echt klote voor jouw maar je ziet nu wat ervan komt zonde van de tijd man hmm wat je kan doen .Nu weet niet of het voor de handel is maar zou het nog 2wkn laten staan kijken of het wat wordt en het laten drogen dat bewaar je nieuwe stek zetten en als dat klaar is alles bij elkaar in 1 zak doen en wegbrengen :verrygood sterkte nog hoop dat het nog wel wat wordt.

 

Groet,M

 

Ja, en maar hopen dat de afnemer goed stoned is ofnie wanneer ie ernaar kijkt :smoke

Dit is trouwens de 1e kweek in deze hokje, mijn 1e keer met zaailingen, de andere waren ergens anders en stekken.

En voor de volgende keer ben ik wel van plan 2 schakelkastjes te halen.

Maar ik ben wel benieuwd hoe dit gaat vanaf nu???

Share this post


Link to post
Share on other sites

ec meet je niet maar je doet altijd iets meer dan op etiket?

:smoke

iedereen doet altijd iets minder :verrygood

 

maar das niet je probleem

zitten wel lange toppen in maar zo harig als de pest

 

prop ze vol met pk zou ik zeggen en kijk wat er gebeurt

en anders zoals mena muria zegt

mixen en weg ermee

Share this post


Link to post
Share on other sites

Yep vooral s'morgens komen zijn ze meestal nog wat duf :smoke En ook een ec meter kopen !!had je trouwens wel een schema ofzo is altyd wel handig als richtlijn .

 

Groet,M :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

gewoon doorgaan, de lichtstres is dom van je maar er zal echt wel wat vanaf komen als je je nu aan de regels houd.

 

de kleine onde de lamp zetten of knakken en buigen.

 

duurt wel effe, maar de toppen kunnen nog mooi worden als je geduld hebt.

 

hoop ik dan he :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Chriet, ik geef ze nu super-pk, binnenkort zal ik ook beetje pk13/14 bijmengen

 

m, ik had geen schema, maar wat voor schema zou je in deze situatie moeten hebben dan :verrygood

 

polletje, ik wil eigelijk ook wel doorgaan al is het alleen maar de nieuwschierigheid, maar als ik kijk naar de enigste skunk #11 indoor kweekverslag (van 112 dagen) hier op de forum is er toch enorm verschil.

Share this post


Link to post
Share on other sites

het schema van bij je voedingslijn

en elke dag opschrijven wat je geeft en van je temp en lv

doordat aarde een buffer heeft kan je niet direct je fout zien aan de plant maar als

je weet wat je hebt gegeven voordien kan je je fout zien en daar in een volgende ronde voordeel uit halen

meten is weten (en opschrijven is onthouden :verrygood )

Share this post


Link to post
Share on other sites

stop met super pk, begin niet aan pk13/14, geef enkel k-boost..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ben ook benieuwd waarom, normaal is toch pk13/14 3 weken voor oogst, zit nu op dag 55 bloei en uitgaande va 11weken 77dagen word het nu toch wel tijd?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nou ja, ik dacht laat ik eens de resultaat meedelen: 1,3 in ruim 4 maanden tijd.

Ik moet wel zeggen dat het echt een enorme volume was, maar geen gewicht.

nu nieuwe ronde nieuwe kansen!!

 

iig iedereen bedankt voor de advies

Share this post


Link to post
Share on other sites

deze ronde wel met relais gaan werken, maak nie uit hoe duur die tijdklok is, allemaal geven ze eens de geest aangezien ze de piek (start) spanning niet aan kennen.

 

op de achterkant van je tijdklok staat meestal het max ampere aangegeven, meestal op de volgende manier, 10a(2a) die 2a is belangrijk voor ons, das de inductieve spanning die die kan hebben, een 400 watter neemt al meer als die 2A bij de start up.

 

Ik persoonlijk zou lekker een davin schakelkast kopen en gewoon een goeie ronde deze keer neerzetten.

 

groet,

bone

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Chriet

Nou echt tevreden ben ik niet met0.59g\w maar dat valt ondanks alle fouten wel mee

Maar wat ik echt niet blij mee was. is dat de kwaliteit echt slecht was.

En het heeft wel een beetje lang geduurt, maarja, toendertijd was er een beetje crisis met stekken, en ik dacht beetje slim te zijn om zaadjes te halen ipv paar weken te wachten

 

@DonBone

zelfs een ezel stoot zich niet 2 keer aan dezelfde steen :spliff:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...