Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

racker

Monstertest The Sequel

Recommended Posts

geil speelgoed

 

heb je ook een linkje waar de co2 sensor en de camera zijn te verkrijgen Racker?

kan alleen de controler en de ballasten vinden in de websjops.

 

mvg.

 

Harko

Share this post


Link to post
Share on other sites

bedankt voor de antwoorden,

 

is het wel eens voorgekomen dat de pt 4 gr hoger was ?

is het niet slecht als de lampen helemaal uitgaan, hij dimt toch tot 30%, lijkt me sterk dat je dan het licht uit laat gaan.

met licht uit denkt de plant nieuwe nacht en dat kan natuurlijk lastig uitpakken.

 

ik begrijp dat t een soort "noodmaatregel" is dat dimmen, maar laatste 2/3 weken bloei aan het einde van de lichtuurtjes kan de plant nog wel eens wat vocht tekort komen.

 

grts

Share this post


Link to post
Share on other sites

@harkostar, Bij dezelfde webshops als waar je de contoller en de ballasten krijgt. Ff mailen ofzo. Bij de betere growshop zijn ze ook te bestellen. Let wel op dat dit niet werkt bij de gewone controllers, je moet de maxi controller 2.0 dual processor hebben.

 

@polletje, het licht gaat uit bij 4gr verschil mits hij al gedimt is tot 35%. Dan is er dus serieus iets mis in je hok. Is bij mij nog nooit voorgekomen. Het dimmen en uitgaan van de lampen is idd een noodmaatregel. Je kan wel misschien iets meer licht hangen waardoor je in de winter op 100% draait en in de zomer op 80% ofzo zonder de boel te verbouwen.

Aangezien de nieuwe ballasten iets van 10% overdrive hebben, zal dat aan het spectrum niet teveel teniet doen.

 

Bij de meeste kwekers onstaat er in de laatse uren idd een vocht/verdampingstekort. Maar er is niemand die dan het licht voor je uitdoet, terwijl het eigenlijk voor jan met de korte achternaam brandt.

 

GrR

Share this post


Link to post
Share on other sites

kun je niet gewoon wat foto's van planten laten zien ipv al die saaie apparatuur :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meen je dit Amnees??

 

Ik vind dit veel interessanter dan een plantje, daar zie je al genoeg van..

 

Racker legt alles goed uit enz, top toch

Share this post


Link to post
Share on other sites

he racker wat kost zoeen contoller nou??

ziet er gelikt uit

greets bots

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ boefje, dat ik dat na 4000 berichten nog moet toelichten:P

Share this post


Link to post
Share on other sites
kun je niet gewoon wat foto's van planten laten zien ipv al die saaie apparatuur :book:

 

Uuhm, gezien de omstandigheden beter van niet.

 

 

he racker wat kost zoeen contoller nou??

ziet er gelikt uit

greets bots

 

Eey bots, moet je aan je shop vragen, ik verkoop ze niet. Denk tussen de 150 en 200euries ergens. Daarbij moet je er rekening mee houden dat je geen schakelkast meer nodig hebt en dat alle toebehoren optioneel zijn. De controller is modulair, wat je niet gebruikt hoef je ook niet te kopen.

 

 

@ boefje, dat ik dat na 4000 berichten nog moet toelichten:P

 

Licht eens toe :verrygood die uitleg wil ik wel horen haha

 

GrR

Share this post


Link to post
Share on other sites

ok thanks Racker

 

@bots de controler kost 280 en de ballasten 165 geloof ik

 

 

gr Harko

Share this post


Link to post
Share on other sites

da je me nie altijd serieus moe neme

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Amnees, shit......dat geeft me een heel andere kijk op je reacties........jammer :verrygood :book: :D

Share this post


Link to post
Share on other sites
da je me nie altijd serieus moe neme

 

Dys al die dingen waarvan ik dacht dat het leermomentjes waren,

weggegooide :D energie ?

;) :book:

Is er dan niemand meer te vertrouwen???

 

:verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites
Bij de meeste kwekers onstaat er in de laatse uren idd een vocht/verdampingstekort. Maar er is niemand die dan het licht voor je uitdoet, terwijl het eigenlijk voor jan met de korte achternaam brandt.

 

GrR

 

ik ken er 1 die tot 5 uur wakker blijft in die periode, toen ie nog geen grote smartpots had, en dan nog effe wat extra water gaf. :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites
Dys al die dingen waarvan ik dacht dat het leermomentjes waren,

weggegooide :D energie ?

;) :book:

Is er dan niemand meer te vertrouwen???

 

:verrygood

 

denk van niet

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoe zit het dan eigelijk met de aansturing van co2 reduceerventiel of kacheltje

want die kun je er toch niet inprikken of wel?

 

gr Harko

Share this post


Link to post
Share on other sites

opticlimate/dimlux heeft eigen co2 controller voor je co2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Klopt, De controller kan co2 regelen mits je er een sensor/switch inprikt. Kweek je niet met co2, dan koop je dat toch niet. Wil je geen planttemperatuurcamera.....hetzelfde, dan koop je die toch niet. Nog sterker, wil je niet dimmen, dan koop je geen controller. De ballasten werken ook zonder controller. Dan zijn de dimlux vsa's gewoon evsa's.

 

Het is maar net wat je wil en wat je eraan uit wil geven.

 

GrR

Share this post


Link to post
Share on other sites
Geplaatst Vandaag, 20:05

opticlimate/dimlux heeft eigen co2 controller voor je co2

 

ja maar hij produceert geen co2 dus hij zal tog een ventiel of een kacheltje aan moeten sturen

net als de shiva controlers. Of zit die aansluiting ook in de sensor??De shiva's hebben 230v schakel kast.

 

Ik ben juist geintresseerd in het hele paket. de shiva2000 kost alleen al een rooitje en regelt alleen co2 toevoer.Voor dat geld heb je de dimlux controler de sensors cam en mischien wel 5 of 6 evsa's dan.. :D

 

van de week maarus bij de sjop hier informeren

Share this post


Link to post
Share on other sites

ze hebben een eigen goedkoper dan shiva systeem die alles voor je regelt.

 

als je alles wilt regelen en met 600 watters werkt is dit een goed systeem...

 

jammer dat ie de 1000w de niet dimmt :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

De sensor/switch is een kastje dat je in een 230volt stopkontakt steekt en met een utp kabeltje in je controller prikt. Aan de sensor zit een 230volt stopkontakt waar je een kachel of ventiel insteekt. Plug&play. Een kachel op propaan of aardgas is ook leverbaar.

 

gallery_10428_10584_298740.jpg

De sensor

 

gallery_10428_10584_107591.jpg

De kachel

 

De contoller regelt het hele co2 gebeuren, dus licht uit, co2 ook uit. PT te hoog, co2 ook uit, ook gaat de co2 toevoeging uit voordat de dag eindigt en de nacht begint. Instelbaar in stapjes van 10minuten. Verder kun je er de hoogte van het co2 gehalte instellen in ppm, de modulatie is inselbaar en er is ook een ijkfunctie aanwezig. (sensor buiten leggen en op 350ppm afstellen)

 

Voor de andere sensors geld in principe hetzelfde, kopen en inpluggen.

 

GrR

Share this post


Link to post
Share on other sites

ok thanks helemaal duidelijk nou.. :D

 

 

mooi spul.

 

 

Gr Harko

Share this post


Link to post
Share on other sites

He harkostar

Die shiva 2000. Is vreselijk duur maar dan ook echt bizar duur . Voorbeeld die co2 sensor/ controller

Zit bij shiva tussen de 880 en de 1200 euro. Als je ff googled heb die zelfde controller voor de helft of minder

Paar jaar geleden helemaal uitgezocht

Ik zelf heb mijn co2 controler t china voor alsik het me goed herriner voor 250 €

Deze regelt mijn co2 rv en temp licht uit geen co2

Het grappige is dat het meet technieck die gebruikt wordt dezelfde i als die van shiva

Ik zag vande week mijn controller voor €850 staan op een nederlandse grow shop site

Ik weet ook wat het gaat kosten als je er 50/100zou kopen dan komt de inkoop onder de 120/100euro

Dus weederom wordt je opgelicht Vind ik .

 

Ik weet nit wat dimluxx voor zijn co2 sensor rekend .maar van wat ik nu kan vinden zit het wel goed voor wat het kan

En ook de vrijheid om uit tebreiden is mooi

Ik zou voor dimluxx gaan dit product is echt een product uit deze tijd en goedvbetaalbaar

 

 

Racker sorry voor mijn geraaskal

Greets bots

Share this post


Link to post
Share on other sites

No problem, dat houdt de boel een beetje levend hier.. ;)

 

ik heb zelf jaren met de shiva vip330 gewerkt, erg duur idd. Het is eigenlijk een co2 controller met regeling voor je afzuiging. De log-functie is wel erg mooi. Dat ding logt werkelijk bijna alles.

 

helaas is de gebruikte techniek hopeloos ouderwets. In die tijd was er nog maar weinig bekend over gesloten/semi gesloten kweken. Omdat dat nu steeds beter gaat, sluit dimlux daar naadloos op aan.

 

GrR

Share this post


Link to post
Share on other sites

Beetje laat maar ik schuif ook nog even aan ....

Fijn stukje techniek heb je hangen Racker, snap niet hoe ik dit topic zolang mis ben gelopen

Grtjs, TedHankey

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mijn blad had het zelfde probleem als wat jij had, en dat was mooi balen.

Aangezien ik aardig basic kweek had ik de oorzaak snel gevonden, het enige wat dit keer anders was waren de potten ( 45L emmers met handvat van de Praxis )

Deze had ik gekocht omdat de rechhoekige cement kuipen die ik normaal gebruik onhandig te tillen waren.

Had er niet op gelet maar de potten zijn gemaakt in China, gewoon vieze GIF bende dus.

 

Ik geef DOC dus gelijk.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...