Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Recommended Posts

Toch blijft het wel een beetje vreemd vind ik, de sativa kant van de plant komt toch uit de jungle?

Ik kan mij nog goed herinneren van verschillende reizen die ik heb gemaakt in oerwoud gebied,

dat het er behoorlijk warm kan zijn en snachts behoorlijk kan afkoelen soms gaat dit in best wel

snelle wisselingen ook is het er bij tijd en wijlen extreem vochtig. Je zou toch denken dat ergens

in de genetica van de plant een afweer moet zitten tegen toprot.

 

groet dr rod.

 

het zou me niet verbazen wanneer er iemand zegt dat de plant het bezit in zijn genetica

alleen door dat wij alles in 3 maandan klaar willen hebben zal deze genetische bacteriedoder misschien niet tot zijn recht komen

denk dat de planten in hun natuurlijke omgeving veel sterker zijn dan ons anabole nageslacht

alleen de ec waar ze van leven is al een bevestiging dat ze veel gezonder zijn denk ik

 

ook door de tegenwoordige feminesering van alle genetica gaat de kracht van de plant omlaag

en sterven sommige soortjes gewoon uit zelfs......

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja maar toch blijf ik erbij want je kan naar een hoop factoren kijken die voor toprot zorgen maar ik denk

dat het belangrijkste toch echt de conditie van het gewas is. Ik heb alleen toprot in de planten zitten

als de planten niet meer optimaal zijn anders nooit. Een goed klimaat systeem kan natuurlijk dan weer een hoop bijdragen .

bij de conditie van je planten. Ik persoonlijk zorg bijvoorbeeld dat mijn afzuiging en inblaas goed op elkaar zijn afgestemd

en dat er dus genoeg verversing van lucht is. En wat betreft luchtvochtigheid die vind ik alleen de eerste week belangrijk

daarna trek mijn afzuiging hem helemaal naar beneden ook s'nachts. Maar ik blijf dit een moeilijke discussie vinden

aangezien ik zelf nog nooit van grutatie heb gehoord en er dus nu ook in ben gaan verdiepen, maar volgens mij

gaat dit niet op bij wietplanten ik heb nemelijk nog nooit op die manier waterdruppels gezien aan bladranden of iets dergelijks.

Dat het door de steel naar buiten word geperst lijkt mij niet erg waarschijnlijk omdat als de worteldruk zo hoog is dan blijft het

lijkt me nog steeds de sap stroom volgen naar de bovenkant van de plant. Daar zal het welicht verdampen maar niet doormiddel

van dat het uit het blad word geperst. Maar ik ben geen wetenschapper dus kan alleen op de meest logische mogelijkheid uit

gaan.

 

groet rodney

Share this post


Link to post
Share on other sites

wat van LV? overdag rond 35% en s'nachts iets hoger maar scheelt nauwlijk.

In het begin was ik ook de hele tijd bezig met LV hoger te krijgen en lager

maar sinds mijn gesprekje bij A&T snap ik ook dat het met die vijververnevelaars

geen zin heeft. Heb het dus maar laten zitten en behaalde altijd redelijke kweek

resultaten. En geloof maar als in de nacht mijn LV boven de 45% komt gaat mijn

afzuiger nog iets harder draaien. Want dan zet ik hem i.p.v. 75% vermogen naar

100%

 

 

groet rod

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja maar kijk jij dropt de stelling neer of grutatie de oorzak van toprot is. Ik heb altijd geleerd dat schimmels dienen voor de afbraak van organisch

materiaal. Dat schimmels vochtige plekken prefereren boven droge plekken is logsch misschien dus dat grutatie er zijdelings mee te maken heeft

maar de schimmels zoeken toch echt de verdorde en dode plekken op en vanuit daar ontstaat toprot. In een goede gezonde plant zitten in de top

geen dode bladpunten en geef je dus schimmel ook niet te kans om zijn werk te gaan.

 

groet rodney

Share this post


Link to post
Share on other sites

dus volgens jou zit er voor dat er toprot ontstaan al een zwakke plek ergens?

 

en hoe is die zwakke plek ontstaan?

door vocht en slechte ventilatie.........

 

daardoor gaat het rotten en komt er schimmel op

waar komt dat vocht vandaan?

en waarom precies daar waar je het nooit kunt zien zitten omdat het helemaal is afgesloten door dichte toppen......

Share this post


Link to post
Share on other sites

:smoke

 

aangezien het meerdere factoren zijn die je in de gaten moet houden...welke prioriteit hebben is voor mij de vraag. 100 procent perfect zul je het niet snel krijgen dus zul je moeten afwegen tussen wat jij denkt dat goed is op dat moment gebaseerd op symptomen van de plant. Dus schuiven tussen voeding, licht, temp, RV en luchtcirculatie :tu

 

Zo lezend denk ik dat meerder fans beter is dan 1 grote voor een hele oppervlakte, dat is wat ik momenteel heb ;)

Zo blijf ik bezig natuurlijk hehe ;)

 

 

salu2

Pierre Paf

:verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites
@green-lady, iedereen heeft het wel eens gezien. een nat blad meestal in de schaduw van een ander blad. Het beestje moet een naam hebben he :verrygood

GrR

 

Als je dus 24/7 je afzuiger en de blower het zelfde hebt het liefst lekker hoog,hebbie er geen last van en is je ruimte in balans!

Of lul ik maar weer wat ?

 

Ik heb toch geen last meer van budrot in mijn budjes......en zal er op trug komen

 

:smoke

Share this post


Link to post
Share on other sites
dus volgens jou zit er voor dat er toprot ontstaan al een zwakke plek ergens?

 

en hoe is die zwakke plek ontstaan?

door vocht en slechte ventilatie.........

 

daardoor gaat het rotten en komt er schimmel op

waar komt dat vocht vandaan?

en waarom precies daar waar je het nooit kunt zien zitten omdat het helemaal is afgesloten door dichte toppen......

 

Nou nee bijvoorbeeld overvoeding/ondervoeding, voedings tekorten, verbrande bladeren enz enz

als je zorgt dat je dat niet hebt neemt mijn inziens de kans op toprot ook af.

 

 

 

Als je dus 24/7 je afzuiger en de blower het zelfde hebt het liefst lekker hoog,hebbie er geen last van en is je ruimte in balans!

Of lul ik maar weer wat ?

 

Ik heb geen last meer van budrot in mijn budjes......

 

:verrygood

 

Dat zeg ik niet ik kan alleen van uit eigen ervaring spreken, vroeger hield ik mer erg bezig met LV en zette ik s'avonds de afzuiger zachter.

Sinds ik dat niet meer doe heb ik geen last meer van toprot dit wil niet zeggen dat je ruimte in balans is denk dat je hiervoor toch echt over moet naar een semi-gesloten systeem. Moet er wel bij zeggen dat over het algemeen mijn planten niet heel erg last meer hebben van voedings obalansen en dergelijke. En ik snap trouwens zowieso niet wat het doel is van een hogere LV in week 4 of 5.

 

groet rod

Share this post


Link to post
Share on other sites
hou t ff ontopic graag!

 

maar er zijn dus mensen die nooit toprot hebben zoals ze zelf zeggen door bv goed te stoken en te blazen

maar hoe geven zij water?

 

Ja dat is wel fijn he' :smoke

 

Ik geef om de dag a 1 1/2 l onderaf in schotels en af en toe boven af,en ik gebruik metselzand........ :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja dat metselzand :verrygood

daar lopen de discussies ver uit mekaar

ik vind het iig een goede uitvinding

 

om de dag 1,5 liter van onder langs?

zo hou je de worteldruk vrij laag denk ik?

dus zal je geen last van guttatie hebben toch?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Alles moet in balans zijn voor top opbrengst.

Wiet houd van wind,en dat doet de blaadjes wapperen en verdampen!

Dus ik zeg;Max d/n temp,goede voeding,afzuiging/blower hoog=dikke schimmelvrije toppen.

 

Dat is mijn ervaring als beginner :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

is ook zo maar wat heeft t met guttatie te maken als veroorzaker?

niet iedereen heeft alles in balans en nog minder mensen weten wat het is!

 

 

volgens mij ben ik de enige die er van overtuigd is dat guttatie een serieuser probleem is dan "dauw"!

Share this post


Link to post
Share on other sites

klopt chriet het heeft er ook nix mee te maken.maar mischien komt dat omdat er mischien niet veel kwekers zijn die dat probleem hebben/hadden.toprot is een ander verhaal maar daar gaat dit topic niet over .

Groet,M

Share this post


Link to post
Share on other sites
guttatie

Zegt dat je meer moet zuigen/stoken/blowen.

Ik heb het ook ergens gezegd in mun topik,ik wist alleen niet dat er een naam voor was :verrygood

 

Dus leerzaam topik :smoke

 

PH

Share this post


Link to post
Share on other sites

nou kijk ns aan

opzet gedeeltelijk gelukt

 

meerdere mensen, en zeker niet de minste,

toch wat kennen leren

 

hee

:verrygood

 

hoe de worteldruk laag heh!

 

mag een slotje op

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...