Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Tihkal

Rookervaringen en verhalen buitenland

Recommended Posts

Ik zou wel eens een topic willen starten om eens te kijken of er meer mensen zijn zoals ik die gewoon wiet mee naar het buitenland meenemen op vakantie en over hun leukere ervaringen willen vertellen.

 

Vorig jaar ging ik met mijn vrouw naar Sardinie met het vliegtuig (wij vliegen alleen maar, mijn vrouw wilt niet met de auto) en natuurlijk zoals iedere vakantie nemen we zo'n twintig gram wiet mee in onze bagage om daar lekker van te genieten want alleen maar thuis en op bekende plekken roken is uiteindelijk niet speciaal meer.

 

Nu reizen we rond in Sardinie en gaan naar een hotel in helemaal het noordelijke puntje van Sardinie dat La Maddalena heet en arriveren in een mooi hotel Nereidi.

We blijven daar 3 nachten.

De eerste nacht roken we onze jointje pure wiet (we roken alleen maar puur) en het was best leuk zittend op ons balkonnetje over het plaatsje uitkijkend. Ik voel me dan super.

De volgende dag zien we plots een dikke auto op de parkeerplaats aankomen en daar stapt een politie officier uit die gereden wordt door een chauffeur.

Wat is dit?

Plots komt er nog een zwarte dikke auto en ook hier stapt een uniform uit die je zelden ziet vol behangen met tierlantijnen en ook gereden door een chauffeur.

De ene na de andere auto komt, de chauffeurs in normaal politie uniform staan wat bij elkaar als hun bazen inchecken in het hotel waar wij verblijven en binnen de korste tijd zit het vol met de creme de la creme van de Italiaanse politie, echt dit moet je een keer gezien hebben want het was net een film.

Zo was een stil hotel plots een plek van leven geworden en overal rondom ons verscheen politie.

Wat blijkt nou, Berlusconi mafioso zou de volgende dag samen met de Spaanse minister Zapatero een bezoekje komen brengen aan La Maddalena voor een half uurtje en je wilt niet weten wat voor politiemacht op de been was om ervoor te zorgen dat het veilig zou verlopen.

Die avond hebben wij natuurlijk lekker de dikke vetste joint die ik maar kon draaien op ons balkon opgestoken met allemaal die elite van de politie om ons heen. Het moest gewoon, dit was een kans die we niet wilden missen.

Ik zag de chauffeurs wel een blik op ons werpen maar volgens mij moeten ze gedacht hebben dat wij het lef niet zouden hebben om gewoon openlijk onder hun neus een dikke joint op te steken...nou wel dus.

Wat hebben wij gelachen en wat een fantastische ervaring was dat. Ik voelde me net een stout ondeugend jongetje en had een schik als ze naar ons keken en mijn vrouw en ik achter het muurtje van ons balkon weg doken en gewoon moesten lachen erom.

 

grtz

Tihkal

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sorry,

 

Dom en kinderlijk gedrag. Nee, kinderlijk ook weer niet. Ik ken namelijk weinig kinderen die zo dom zijn om dit te doen.

PF

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dit jaar een weekje naar familie in Zuid Frankrijk gegaan. Maar omdat we gingen vliegen wou ik geen wiet meenemen..

Dus na een creatieve brainstorm sessie besloten om een gram of 10 per post te versturen (wel in een strijkzak natuurlijk) naar hun huisadres.

Tot mijn grote verbazing werd dit 4 a 5 dagen later gewoon bezorgd :verrygood

Dus heerlijk kunnen roken daar, haha

 

Peace,

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tjonge , grote vent !! Waarom doe je zoiets ? Provoceren ?? Als die zogenaamde politie -elite fout had gewild , zat jij ,samen met je vrouw (maar wel apart) , Nog steeds in dat heerlijke Italie . Ik persoonlijk , zou niet eens willen dat mijn "buurman" er last van had !! Rook je jointje en geniet ervan , maar blijf nadenken ! Ook voor je mede blowers , die wel met goed fatsoen hun joinje willen roken ! Mvrgr Mickel

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ja dat is wel slim ja...

 

en daarmee is alles eigenlijk ook wel gezegd...

in een sarcastiche vorm dan,

 

toen werd je gepakt in italië met 20 gram wiet, volgens de nederlandse wet al te veel om aan te nemen dat het voor eigen gebruik is.

wat zullen die gekke pizzabakkers er dan wel niet van denken... had je heel wat geld kunnen kosten,

tijdens een onvervraging praat je je mond voorbij en zeg je dat het uit nederland komt en hoppa... drugs smokkel erbij, strafbladje...

je had echt heel wat kunnen verkloten met dit gedoe, vind het erg dom...

 

lemon

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ach, iedereen springt alweer op zen paard.

Maar uiteindelijk is het een grappig verhaal :')

Niet zeer snugger, maar wel zeker een verhaal dat ik thuis aan de toog zou willen vertellen :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik heb 2 jaar terug 10 gram dynamite gekruimeld toen samengedrukt tot een heel klein pakketje en ingesealt en al.

ben toen met de bus naar spanje gegaan en heb heerlijk 2 weken kunnen roken.

toen we net aankwamen natuurlijk gelijk een dikke gedraaid en op balkon gaan zitten met een drankje en de voetjes omhoog.

kwamen er ineens 2 hoofden om de tussenschutting van t andere balkon die vroegen:julie komen zeker uit nederland hahah. aardige belgen waren het met goeie hasj. t was een top vakantie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb er de ballen niet voor, als ik Discovery's Locked up abroad zie draaid mijn maag om.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ik heb er de ballen niet voor, als ik Discovery's Locked up abroad zie draaid mijn maag om.

 

dat bedoel ik!

kijk maar eens naar trouble in thailand(ofzo), daar gaan mensen voor een inieminie topje al een paar maand achter slot en grendel...

dan maar 2 week zonder wiet hoor, ik kom die tijd wel door hoor.....

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik rook ook graag maar vindt het juist veel leuker om te zien en te roken wat de lokale markt te bieden heeft en je hoeft echt niet ver te zoeken om ergens in een europees land iets te smoken te scoren

het is mij tot nu toe altijd al gelukt

denemarken duitsland oostenrijk frankrijk engeland ierland

naar belgie neem ik het zelf wel mee :-)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Niet de eerste keer maar de tweede keer dat ik naar Turkeye ging nam ik dus 20 gram mee.

 

De eerste dag op het strand kwam ik Erkan tegen en Erkan was een stoere Turk met prachtige groen ogen.

Hij werkte in een strandtentje op het strand dat handdoeken uitgaf aan toeristen en geld int voor het gebruik van ligbed en parasol dus we gaan naar hem toe voor onze handdoek en parasol met ligbed en ik raak met hem aan de praat.

Erkan vraagt of wij uit Nederland komen en ik zeg ja en meteen vraagt hij eigenlijk natuurlijk of wij roken.

Is de Paus rooms? Tuurlijk roken wij en ik zeg zelfs dat als hij eens Hollandse eigen gekweekte wiet wilt proberen dat hij wat van mij mocht hebben en meteen zei hij ja.

Erkan blijkt een grote kweker te zijn die het niet zo nauw neemt met de wet (ik eigenlijk ook dus niet) en hij opent een sporttas vol met wiet en laat die aan mij zien.

Dit was maar een kleine test sample volgens hem en ik zei dat ik wel wat zou willen proberen dus we ruilen wiet, hij wat van mij en ik van hem.

Een half uur later zag ik hem zweven over het strand en hij gaf mij te kennen dat hij aardig aan het vliegen was en ik had wel schik.

De volgende dag vroeg hij hoe ik zijn wiet vond en ik zei in vergelijking met mijn wiet wat ik hem had gegeven was het eigenlijk niks.

Vanaf dat moment begon hij me vaker wiet te geven en telkens was die gewoon niet echt goed. Wel lekker maar niet dat je zegt van wow.

Hij vond het wel jammer en ergens voelde ik dat het zijn eer te na was om ervoor te zorgen dat ik weg ging uit Turkeye met een goede wiet ervaring dus deed hij aardig zijn best.

We praten wel vaker en bleek dus dat Erkan best wel crimineel was want hij vertelde over verhalen hoe ze door politie blokkades reden, gewapend en wel en soms het op schieten uitdraaide en tja, zo fijn als bij ons wiet groeien is gaat het er niet overal aan toe maar het was een prachtige jongeman die altijd goedgehumeurd was en erg fijn in de omgang.

Samen hebben we hartelijk gelachen en de hele tijd rookten we onze wiet en hij kon maar niet hebben dat ik zijn wiet niet goed vond maar tja, Hollandse wiet was nou eenmaal super en daar was hij het eigenlijk wel mee eens want nu zat hij samen met mij en mijn vrouw Nederlandse wiet te roken en hij moest toegeven dat dit erg goed spul was.

De laatste dag voor ons vertrek geeft Erkan mij een zakje wiet ten afscheid met de mededeling dat dit special was. Ja zal wel dus vlak voor wij het busje in stappen om onze twee uur durende reis naar het vliegveld te beginnen roken we Erkans special wiet.

Nou die wiet was inderdaad special. Dit was ultrawiet en wat heb ik genoten ervan want ik werd er superbewust van en zat helemaal in mijn gevoel schandalig te genieten van zijn special wiet. De hele weg zat ik met een big smile achterin het busje te genieten en ging helemaal uit mijn dak.

Het jaar erop toen ik terug ging naar Turkeye heb ik het hem kunnen vertellen en hij was blij dat het hem gelukt was en trots dat hij was. Ik weet nu dat er in Turkeye superwiet te krijgen is maar die krijg je niet zomaar.

Die special wiet was een van de beste wietjes die ik ooit heb mogen roken en die ervaring zal ik nooit of te nimmer meer vergeten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ach mensen laat jullie niet zo door je angsten leiden. Veel te zonde en je mist zo'n prachtige ervaringen erdoor. Je leeft maar een keer, wil je als brave hendrik sterven en erachter komen hoe leuk het had kunnen zijn als je maar een beetje lef had?

Praat eens met rastafaris, die reizen de hele wereld rond met hun eigen spul op zak en worden zelden aangehouden, zeer verhelderen om er eentje te spreken en te horen over de vibes die wij met ons meedragen.

Daarbij hebben mijn vrouw en ik superveel mazzel dat als men naar ons kijkt het totaal niet verwacht dat achter die lieve schone schijn stoners van de eerste orde schuil gaan.

Daarbij worden je koffers vaak gecheckt als je het land uit gaat en als ze het hier in Nederland eruit halen? Nou en? Lekker belangrijk, even een vaderlijke berisping aanhoren van nooit meer doen en jammer maar dan maar een vakantie zonder eigen wiet.

Op de plek van bestemming nog nooit gecontroleerd al moet ik zeggen dat Brazilie wel een gok is omdat ze daar een stoplicht hebben en als die op rood staat dan checken ze je bagage maar zelfs daar kwamen wij goed doorheen.

Het enige waar we niet mee naartoe nemen is Amerika en Thailand hebben we ook niet gedaan maar voor de rest hebben we nog altijd ons eigen spul meegenomen en zeker altijd naar Turkey en de mensen uitlachen die tegenover ons over de midnight express beginnen.

 

Ik zou mijn ervaringen voor geen goud willen missen, ze zitten allemaal in mijn hart en ik heb te gekke ervaringen ermee opgedaan.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ik heb er de ballen niet voor, als ik Discovery's Locked up abroad zie draaid mijn maag om.

 

Ja maar dat zijn de gevallen die je ziet op de tv en die gaan allemaal over dat ze gepakt zijn met grote hoeveelheden voor geld. Je kent de statistieken niet, voor het zelfde geld pakken ze maar 1% van alle koeriers en dan is de pakkans toch wel heel anders.

 

Net zoals ze politie series laten zien met stoere zaken die ze oplossen. Nou ga maar eens bij de politie kijken hoeveel er nog open staan en dan lach je ze recht in hun gezicht uit als ze maar 0,01% weten op te lossen.

 

Ze gaan uit van het angst effect en bij velen werkt dat prachtig.

Share this post


Link to post
Share on other sites

heb twee keer naar Turkije stuff mee genomen. 10 gram per keer maar doe dat nooit maar dan ook nooit meer.

Naar Turkije dus he. Was wel heel erg dom. Wel lekker gerookt maar zou het nu echt niet meer durven.

Was toen erg naïef om te doen :verrygood

 

Naar Italië of Frankrijk neem ik meestal een gram of 50 mee. Geen punt. nooit problemen gehad.

Ik neem voor twee vrienden uit Italië altijd wat mee. als ze daar iets willen kopen kost dat 40 euri per gr.

en dan moet je nog naar milaan ook om het te kopen. Heb vorig jaar drie s5 stekken meegenomen.

Die ze in dat jaar nog afgebloeid hebben. Sindsdien heb ik daar een gratis slaapplek!!

sávonds loop ik dan naar het strand waar ik mijn maten ontmoet en dan maken we feest. Blowen, drinken en eten

want die gasten werken in de toeristenbranche en eten vaak pas om 1 uur snachts. en daarna blowen tot een uurtje of

vier in de ochtend. Helemaal super. Ben daar op plekken geweest, die alleen maar mooi zijn als je stoned bent, ken je dat?

Of overdag op een zeilboot. blowtje erbij. Helemaal super. Ze hebben me eens meegenomen naar een grot. Das mooi en scarry

tegelijk. :smoke Tenminste als je helemaal kanarie bent wel. Leuke ervaringen. En volgend jaar weer!!!

 

Moet wel zeggen dat we altijd uitkijken hoe de wind staat, en waar de rook heengaat. en ook niet de joint heel opzichtig vasthouden.

Want je kan toch nog wel aardig wat problemen verwachten als buitenlander als ze je pakken.

greetz sijp

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lachen Bioloog,

 

Europa is inderdaad geen enkel probleem. Je kan als EU gast zo uitstappen en naar de uitgang lopen.

 

Post door Europa versturen is ook niet zo'n probleem als het maar goed verpakt is.

Een Amerikaanse vriend probeerde van NL naar zijn woning in San Francisco te sturen toen hij hier op bezoek was en vond een briefje in het pakket bij thuiskomst dat ze forbidden contrabands eruit gehaald hadden. Die zullen dat wel lekker opgestookt hebben, voor de rest was zijn zending intact op de wiet na.

 

Ik wil niemand over halen om het te doen, ik heb deze topic gewoon gestart gewoon om eens wat te vertellen over de ervaringen in het buitenland en eens te kijken of er meer zijn die hun ervaringen willen delen. Ikzelf weet waar ik mee bezig ben en doe het met een big smile op mijn gezicht wetende dat ik harstikke veilig ben. Er is absoluut geen enkele gedachte in mijn hoofd die ook maar voor een seconde aan mijn wiet denkt gedurende de transit door de douane en heb een air van een vakantieganger die even zijn geld uit komt geven aan een welverdiende vakantie. Daarbij heb ik heel veel mazzel dat ik mijn uiterlijk mee heb en als je me ziet en hoort dat ik wiet rook val je steil achterover en daar maak ik handig gebruik van, het oordeel van mijn medemens zoals sommige reakties in de thread al laten zien. Het zit nou eenmaal in ons dat oordelen :verrygood

 

Het is trouwens makkelijk om in het buitenland zelf te kopen want als je gebruikt trek je dat nou eenmaal aan maar dan moet je vaak wel goed onderhandelen en ze duidelijk maken dat je absoluut niet hun prijzen betaald want twee weken later kan je weer je eigen spul roken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

smokkel eens 20gram Indonesie of Thailand binnen :smoke :verrygood

 

dan ben je pas een "bikkel"

 

ik denk dat het je de Ultieme kick gaat geven ... vooral als je dat zeepje moet oprapen

het zijn in iedergeval geen negerlullen.. dus dat scheelt ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

tja tailand niet zo slim

maar met een beetje geld kan je daar al veel regelen (behalve op vliegveld)

Ik ben ook geweest voor een maandje en bijna elke dag gesmookt maar `liep`telkens toevallig ergens waar ze aan het smoken waren

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...