Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
ValdiesBar

Led met HPS combie

Recommended Posts

Ja helaas is je kookwasje chemie en licht fysica dus dat werkt nét even anders...

 

De totale hoeveelheid lichtenergie blijft dezelfde... Dus dan kun je kookwassen wat je wilt maar 1 en 1 blijft 2.

 

Kees.

Share this post


Link to post
Share on other sites

NASA-programma heeft aangetoond dat rode en blauwe kleuren LED's helpen om de plantengroei te optimaliseren en bevordert de gezondheid van planten uit de specifieke delen van het lichtspectrum op twee manieren: het verhoogt het natuurlijke proces van fotosynthese en bespaart energie door het niet het genereren van licht in kleuren die planten niet te gebruiken.

 

In deze dag en leeftijd, is het belangrijk om afval te verminderen in termen van warmte en licht. Conventionele systemen groeit licht warm draaien en gebruiken veel energie, dit overschot uitgestraalde warmte toevoegt aan de kosten voor uw huis of bedrijf af te koelen. De productie van veel minder warmte dan de conventionele lampen te groeien, deze energie-efficiënte LED lampen produceert nagenoeg geen merkbare warmte en maakt gebruik van 1 / 4 van de energie van een HPS. Invulling alleen het licht van uw planten nodig hebben, uw operationele kosten worden verlaagd door het minimaliseren van afval, zodat u geld besparen op elektriciteit.

 

Deze praktische LEDS lampen hebben ook het voordeel dat ze stil en onopvallend zijn

 

In een oogopslag ...

LED om de plantengroei te stimuleren en ze gezond te houden wanneer ze opgegroeid binnenshuis ontworpen voor maximale energie-efficiëntie te verminderen verloren licht, warmte en kosten veilig voor het milieu, kwik en zware metalen vrije verlichting

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooi verhaal maar...

 

JIJ:

1. Alleen LEDS is niet genoeg, er moet HPS bij, om het rendabel te maken voor 1 uur per dag.

 

IK:

1. LED's zijn minder efficient qua lichtproductie als HPS.

2. Het gaat om het totale hoeveelheid micromol of wat voor eenheid dan ook.

 

Als jou systeem 1/4 van de energie gebruikt en LED/HPS zou hetzelfde gebruiken voor zelfde hoeveelheid lumen, dan zou jou LEDlamp dus 4x zo nuttig licht moeten geven...

 

Of een HPS 1 uur per dag is ZO goed voor je planten dat je beter je lampen 1 uur per dag aan kan zetten en de rest van de dag een gloeilamp kan laten draaien :verrygood .

 

Correct ?

 

Kees.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Deze praktische LEDS lampen hebben ook het voordeel dat ze stil zijn

 

Ik dacht toch echt ventilators te zien op de led systemen.

Dat kan je "qua geluid" toch niet verglijken met een solid state evsa.

 

Deze praktische LEDS lampen hebben ook het voordeel dat ze onopvallend zijn

 

Die begrijp ik echt niet.

Mischien als je ze groen schilderd.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zitten inderdaad 3 ventilators per led in maar deze zijn fluister stil en zorgen voor een leuke lucht verplaatsing boven de planten die tengoede komt aan planten en afvoer van afvalstoffen die plant produceerd .....leds zijn moeilijker waarneembaar met ifraroodcamara's... en ze zijn mooi wit en goed afgewerkt...hebben me 1200 euro totaal gekost ... duurt ff voor je investering terug krijgt...

Share this post


Link to post
Share on other sites

1200, voor nog geen 400 watt??

wel dapper dat je dit aanschaft, zal je verslag wel bijhouden voor de opbrengst ! :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je het wil bewijzen, dan moet je het bewijzen. :verrygood

Laat maar een methode zien. Want dit alleen is geen bewijs. Bijvoorbeeld 2 verschillende ruimtes in de zelfde kamer.

Dan 1W HPS op 1W LED, en een derde ruimte met combi.

Want het gaat natuurlijk wel om een goed rendement, je weet toch dat de meeste energie nog steeds met kool, gas en olie wordt opgewekt? Anders ben je dalijk 600W aan LED aan het verstoken, terwijl je dan net zo goed wat minder keren kan draaien op 600 W HPS.

 

Als ik jou was zou ik voor de opbrengst minstens 10 uur, 2 uur nadat de LED lampen aan zijn, HPS voor minstens 10 uur aan doen nu.

Duurt wel een uurtje of 2 voordat de fotosynthese cyclussen optimaal lopen. Groot voordeel, dat de temperatuur zo langzaam kan stijgen.

Planten groeien hardste bij 24-25C.

 

Het klopt dat kleine planten minder licht nodig hebben maar als ze eenmaal wat groter zijn, drinken ze meer en hebben ze meer licht nodig. Als de planten de bloei in gaan, worden ze lichtgeil, en zoals de meeste het ook wel eens noemen, zuip...tten, dus ze drinken heel wat meer dan, ik noem het lichtgeil. Daar gaat het ook altijd mis bij experimenten met LED. Te weinig energie voor dikke sappige zware tomaten. Voor de g4roei id het prima.

 

Zo'n paarse lamp in je tuin, valt trouwens niet op? Dat heeft iedereen toch, of men kent het nog niet? :smoke

Ik vind het geen slecht idee hoor, in ieder geval wat extra licht, op de donkere dagen, maar dan moet je wel het dak achterwege laten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Volgens mij valt er nix te bewijzen en is dit gewoon een manier van kweken. Gewoon Valdiesbar's manier..

On-topic weer.

 

:verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ga straks update maken ben zelf ook wel benieuwt ben al paar dagen niet in mijn tuintje geweest. :wub:

gallery_24130_11118_470236.jpg

Dag 21 geen water gegeven planten zijn mooi groei de grond is niet meer zo nat ik ga deze morgen weer verzadigen wel wat mest erbij

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dag 33 gewoon mooi gaat ie wel koud buiten maar oke kunnen we hebben

 

gallery_24130_11118_680532.jpg

 

HPS brand 4 uur mee met led ga dit nog opvoeren vandag water gegeven met voeding.

De bloei begint er lekker in te komen.....

Share this post


Link to post
Share on other sites

ben erg beniewd naar je resultaat met je LED's..

 

meeste mensen zijn helaas direct negatief..

maare gelukkig blijf je zelf positief!

 

draai je nu dus 33 dagen 12/12 met de leds en 4 uur daarvan met leds en 600W? 12/12

of 12/12 en daarna nog 4 uur met de 600W? soort van 16/8 ofzo??

 

goed, We keep on Watching!

 

Shilizous ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
ben erg beniewd naar je resultaat met je LED's..

 

draai je nu dus 33 dagen 12/12 met de leds en 4 uur daarvan met leds en 600W? 12/12

of 12/12 en daarna nog 4 uur met de 600W? soort van 16/8 ofzo??

Shilizous ;)

leds zijn 4 uur aan dan gaat HPS 4 uur meedraaien dan gaat die uit en led brand nog 4 uur door bespaart stroom en goed voor plant

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dikke toppen vriend ;) .

 

Kees.

Share this post


Link to post
Share on other sites

gallery_24130_11118_566056.jpg

gallery_24130_11118_720506.jpg

Dag 41 gaat gewoon lekker hps draait 6 uurtjes mee dus 4 uur led ,6 uur led en hps ,dan 2 uur alleen Led. Blijft zo lekker warm

alles gaat zijn gangetje en heb het druk maar toch ff updaten

Share this post


Link to post
Share on other sites

gallery_24130_11118_118581.jpg

Dag 69 en de laatste week is aangebroken wat zijn ze mooi

gallery_24130_11118_299030.jpg

Tuurlijk staan ze lang maar weing stroom en 14 mooie dames ze zien er super gezond uit

Ze zijn gewoon elke dag nog aan het toppen voeding krijgen ze niet een beetje water is voldoende

gallery_24130_11118_222507.jpg

Het worden langzaam zeer mooie toppen geen last van beestjes of andere raren dingen

led dood veel bacterien

maar oke ga ook 3 weken langer door de Hps draait nu wel vol mee de laatste dagen voor einde ga ze nog ff volle kracht geven maar zijn alle 15 krachtige dragers terwijl het magere stekken waren 30 gram per plant zou makkelijk moeten lukken hoop ik

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik vind ze er mooi uitzien :wacko:

en vooral lekker door blijven hobbyen B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het eindresultaat ja een beetje laat....... maar oke de wiet is goed en mooi droog geworden en heeft nu pas zijn eindresultaat bereikt het was 510 gram van 14 plantjes dus niet verkeerd ... wel 5 weken langer laten staan dan onder HPS maar ja met een gemiddeld van 36 gram per plant niet mopperen....Smaak geweldig en mooie kwaliteit onbespoten, en ik denk een hoog thc gehalten .... want ikzelf wordt er ook stoned van hahahaha...

Ga nu weer een tijdje stoppen mijn voorraad is weer netjes aangevuld...op vakantie en dan wordt het langzam weer lente and a wil be back.....Wens jullie allemaal een goede oogst en houd jullie ook in de gaten....

 

Groetjes Valdiesbar de bar waar het bier gratis is .....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...