Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

MindWarp

Siroop als voeding!?

Recommended Posts

allowha mensen,

 

Laats kwam een kennis naar me toe die zij dat hij aanmaaklimonade tijdens de bloei aan zijn plant gaf...

 

wordt je wiet dan ook echt zoeter?? of help je dan je plant naar de klote??

 

groetuh,

 

Mind-Warp :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zou melasse gebruiken want daar zitten minder e nummers in. :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

mindwarp stel je eerst even voor zoals aan je is verzocht (in de daartoe geëigende sectie). Melasses worden wel gegeven om het bodemleven te voeden. Geraffineerde suikers kunnen zover mij bekend niet door de plant worden opgenomen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oftewel op zn hollands, bullshit verhaaltjes.

Al zoveel verhalen gehoord over poedersuiker tot aan 7-up.

Suiker maakt wiet niet zoeter, plant haalt dat uit andere stoffen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Planten kunnen voor zover ik weet wel degelijk suikers als sacharose via de wortels opnemen en doen dat ook. Als je er veel van geeft kunnen planten dan ook bleek worden, er wordt minder bladgroen aangemaakt om zelf suikers te maken d.m.v. fotosynthese (informatie heb ik van het hoofd plantenfysiologie van de faculteit uit de tijd dat ik mijn tijd verdeed met een studie biologie). Van nature komen in de bodem niet of nauwelijks suikers voor, de plant is er niet op gebouwd en voor mij is het daarom onnatuurlijk en overbodig. Bij bijvoorbeeld Advanced Nutrients denken ze daar echter anders over en hebben ze het product Sweet Leaf op de markt gebracht (het dilemma is dat ze behalve veel meer verstand hebben van planten kweken dan ik ook heel graag veel geld verdienen aan wat ze verkopen).

Limonadesiroop, tenzij het een light product betreft, is net als melasse een suikerstroop gebaseerd op sacharose, maar bevat verder ook zoetstoffen, kleurstoffen en conserveringsmiddelen waarvan ik geen idee heb wat die doen in mijn bodem en met mijn planten. Je kunt dan denk ik beter bruine suiker, stroop of honing geven, heb je geen growshop maar wel een hengelsportzaak in de buurt dan verkoopt die mogelijk ook melasse (om visvoer mee te zoeten) voor een paar euro per liter. Omdat melasse nogal wat kalium bevat kan de opname van suikers mogelijk verbeterd worden, het transport van suikers is namelijk aan dat van kalium gebonden. Wat je ook voor zoets geeft, houd de concentratie laag, in de orde van één of twee gram per liter.

Share this post


Link to post
Share on other sites

hmm.. volgens mij produceert de plant juist suikers die worden opgeslagen of naar de wortels worden getransporteerd. Ik weet in ieder geval dat, als je melasses of suikers gebruikt, je het ook niet moet overdrijven omdat dat de opname van water juist tegenhoudt (verstoorde osmose balans). Dat is weer door een bioloog aan mij verteld en ach, zo krijg je de puzzel weer compleet. Hoe zat het ook alweer met sacharose, fructuose en glucose? Is sacharose niet een combinatie van die twee laatsten? Was het niet zo dat Sacharose te groot was om op te nemen en fructuose en glucose niet? Nou suikerliefhebbers...

Share this post


Link to post
Share on other sites

De Sweet Leaf is al uit ons assortiment voor we daar over gaan zagen.Maar suikers stimuleren wel degelijk je bodemleven.Ook is er 1 soort suiker dat wel via de wortels opneembaar is,maar welke zou ik even na moeten vragen.Als ik kijk naar mijn eigen testen zag ik dat de kristallen groter en meer aanwezig waren door het toevoegen van bijv Carboload of BudCandy.En suikers over je planten spuiten heb ik zelf nooit gedaan.Al zou er volgens de redenering die Whazzup net geeft wel eens positief kunnen zijn omdat de plant ze via het blad naar de wortel transporteert.

 

Teveel geven heeft zeker geen effect,eerder nadelig effect.1x per week is voldoende.Als je het wil proberen heb ik nog wel enkele samples Bud Candy liggen.Kan je het zelf eens testen.

 

Grtz twin

Share this post


Link to post
Share on other sites

glucose is de suiker die door alle planten en dieren word gemaakt en die nodig is voor verbranding

fructose weet ik zo niet, klinkt als vruchtsuikers of iets dergelijks

sacharose is zover ik weet standaard rietsuiker, bietsuiker etc(dus idd groter als glucose neem ik aan)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Waarom al die moeite... koop gewoon een flesje voeding bij de gs werkt altijd :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

hallo allemaal

 

weer wat geleerd wist niet dat suiker goed was voor je planten gaat het zeker proberen ben benieuwd of ze wat zoeter gaan worden.ik heb gewoon voor mij hobby (en natuurlijk de aparte soortjes en smaakjes)een micro tl 4x 18 watt 60x60x75 LxBxH hokje om van alles uit te proberen :) . ik heb 47gram er af gehaalt .lekkere 18 gram bubha kush en 21 gram big budha cheese .en had nog eeen auto haze staan is ook 8 gram dus 47 heerlijk snoepgoed.maar mij vraag is ook kan nou net iets meer halen wil 65 gram kan zou ik het elke keer tot de volgende oogst kunnen halen.mischien nog hint s en tips want ben echt niet echt ervaren en zie dat hier aardig wat mensen die zeker wat meer weten als mij.snap ook niet hoe ze bv die bubha kush smaak zo krijgen kan je ook met voeding of iets de smaak kan veranderen(beinvloeden) want ben toevallig in amsterdam geweest een weekendje . :verrygood wat hebben ze daar heerlijke smaakjes :D sorry als ik me vraag in een verkeerde topic heb staan

 

Gr

 

Superhaze

Share this post


Link to post
Share on other sites

Een zeer boeiend stukje theorie :) ...

 

Dit verhaaltje gaat al een flinke tijd heen en weer in de growwereld,

echter heb ik dit zelf nog nooit getest en of geprobeerd, mischien interessant om dit te gaat proberen,

aankomende ronde in mijn test hokje met de 30 killingfields !!

 

ik ga eens kijken wat er op de markt wordt aangeboden betreft suiker toevoegingen etc....

 

Echter heb ik totaal geen verstand van allerlei samenstellingen(scheikundige shizzlle :D )

dus kan wel wat feedback gebruiken :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

:D

 

lijkt me sowieso niet dat je wietje nu ineens stukken zoeter zal smaken :)

Nu kan je je beter afvragen wat je plant echt nodig en dat kan omzetten naar een goed eindproduct.

Ga maar eens checken wat suiker met je EC en pH doet

 

keep ´m green :)

 

 

salu2

Pierre Paf

:verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

en als je redbull geeft gaan ze sneller bloeien, je kan dan een haze die normaal 13 qweken nodig heeft in 6 weken oogsten....

 

:verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...