Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

cannagrower

Kweken op 6.5L potten

Recommended Posts

Ik ben van plan om op 6.5L potten te gaan kweken i.c.m canna of goldlabel substaat.

Helaas vind ik eigelijk geen een indoorverslag waar dit ook gedaan word op deze manier.

Zijn er factoren waar ik rekening mee dien te houden?

Mij leek in dit geval dat ik dan het beste 12/12 kan gaan draaien, het word gewoon een snel soortje (hoop tegen die tijd een haze variant te kunnen bemachtigen van max 9 weken)

 

Ik zou eventueel ook gewoon 11l potten kunnen aanschaffen, maar het is meer een uitdaging voor me om met 25 6.5L potten op de m2 te gaan kweken.

 

Me hokje is 3,5M2, 4x600watt leukteck evsa i.c.m philips t-son , 2500m3 uitblaas, 2000m3 koolstoffilter, 1500m3 inblaas,16amp spc controller, hanna combi continu meter, en een relais kastje van 2x16 ampere.

 

Aangezien ik geen te grote risico's wil nemen zou ik graag jullie ervaringen,tips en tricks willen weten.

 

 

Vriendelijke groeten van cannagrower :whistling

Share this post


Link to post
Share on other sites

:whistling

 

gewoon info inwinnen om te starten, en opstarten die boel........

Share this post


Link to post
Share on other sites

Beste Tim,

 

zoals ik al zei wil ik geen onnodige risico's lopen, als 50x 11l beter zou zijn zou ik daarvoor gaan ipv 75x 6.5l.

Met 11l potten heb ik nooit problemen ondervonden, maar kwam nooit boven de 25Gram per plant.

 

En door deze topic te starten probeer ik info en ervaringen in te winnen over het kweken op 6.5L potten.

Waardeer het enorm dat je reageerd, maar vind dit niet echt ondebouwd...

 

Ik doe het goed, of ik doe het niet...

 

Vriendelijke groet,

 

Cannagrower

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het enige verschil is dat je sneller klaar bent...

 

En mocht er een plant dood gaan/niet aanslaan, merk je dit minder op je eindkwantiteit

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Boefje, hoe bedoel je, sneller klaar bent, ik denk dat je het heb over het 12/12 draaien.

 

Het lijkt mij, met een kleiner medium dat er ook sneller tekorten ontstaan, klopt dit ?

 

Tot nu toe niet echt bruikbare informatie verkregen/gevonden over het kweken op 6.5L potten helaas. :verrygood

 

 

Greets cannagrower

Share this post


Link to post
Share on other sites

dan heb je niet goed gelezen zoals Tim bedoeld.

Er zijn namelijk wel degelijk verslagen over kweken op 6.5 L.

en op 12/12 ook nog...................

Share this post


Link to post
Share on other sites

bij ongewenst bezoek heb je wel veel planten staan... :verrygood ....ik denk dat de trend is minder planten...

 

en de ontnemingsvordering: ( niet voor mensen met een zwakke maag :D )

 

SLIK...KLIKKERDEKLIK

 

gr

Carpie

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Chriet, in de zoekfunctie komt niks tevoorschijn op 6.5l Ook niet met wilcard of hoe dat heet, maar ik ga de indoor verslagen maar eens beter doorspitten.

 

@ Carpe diem, ik maak me nergens zorgen om, ik steel geen stroom heb een dikke koolstoffilter en niemand weet er vanaf, dus ook geen afgunst in het hele gebeuren.

En dan daarbij alssss het zo zou zijn dan boeit mij die 25 extra planten ook niet veel haha .

 

Greets cannagrower

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nou, minder groeien is sneller klaar... simpel toch..

 

Ik weet niet wat je precies voor info zoekt dan ?? zijn toch al een paar mensen die je nou wat info gegeven hebben, hiermee moet je toch echt wel verder kunnen !!

Share this post


Link to post
Share on other sites
@ Carpe diem, ik maak me nergens zorgen om, ik steel geen stroom heb een dikke koolstoffilter en niemand weet er vanaf, dus ook geen afgunst in het hele gebeuren.

En dan daarbij alssss het zo zou zijn dan boeit mij die 25 extra planten ook niet veel haha .

 

Greets cannagrower

 

 

B.O.O.M gaat niet over stroom stelen...en ben blij dat je de extra planten betalen kan over meerdere oogsten :P , en al uitgerekend hebt...

 

maar als je toch high risk wil gaan kweken, das een keuze, dan kan je even bij nomercy.nl kijken.

 

12/12 systeem en 7 oogsten per jaar :D ...

 

mja...zoals gezegd...high risk :lol:

 

...maaruhh :) ...in bericht 1.. zei je.. geen groot risico te willen nemen :)

 

succes :verrygood

Carpie

ps: als je de link goed leest, kom je dr achter dat je met een goed calculeerende overheid te maken hebt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

neem dan smallere potten, ipv 6,5 liter, dan heb je veel medium in de diepte en kan je er veel op 1 m2 zetten, heb je het beste van alletwee!

 

zoek maar is op potten voor palmen...

 

succes :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

High,

 

heb mn laatste ronde PP op 6,5l potten gedraaid,

 

planten blijven wat kleiner en wat meer tenger om het zo maar te zeggen,

 

mijn overweging was dat ik niet wilde voorgroeien en dan maar meer planten te zetten,

 

zou het nu weer zo doen als ik dus niet wilde voorgroeien, maar mn voorkeur gaat wel naar 11L potten want dan kan ik ze ook in SCROG zetten (wat ik niet kan aanraden in kleine potten trouwens).

 

leuke opzet trouwens, ga zelf ook ongeveer dezelfde opzet maken volgend jaar als mn huis eindelijk verbouwd is...

 

laters

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...