Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

latin

Eén op drie positief bij speekseltest BE

Recommended Posts

* Binnenland

 

Eén op drie positief bij speekseltest

 

* zondag 31 oktober 2010

 

Eén op de drie bestuurders die door de politie aan een speekseltest worden onderworpen, heeft effectief ook drugs gebruikt. Dat blijkt uit de eerste resultaten van de omstreden test, die een golf van kritiek over zich heen kreeg.

 

‘Onbetrouwbaar', zo klonk het. Maar een maand na de invoering zijn de resultaten opvallend gunstig, zo stelt staatssecretaris voor Mobiliteit Etienne Schouppe (CD&V).

 

Voor alle duidelijkheid: wie aan de kant wordt gezet, moet daarom nog niet altijd een speekseltest ondergaan. Tot nu toe was dat alleen maar het geval bij een goeie drie procent van de chauffeurs die werd tegengehouden. Zij vertoonden volgens de politie voldoende uiterlijke kenmerken van drugsgebruik om ze ook aan een test te onderwerpen. Iets wat dus in één op de drie gevallen terecht bleek.

 

 

Er komt ook een vervolg op de Gene zever-campagne met boodschappen als ‘Roesbaan?' en ‘Ik blow niet, ik coke niet'.

 

Bron

Share this post


Link to post
Share on other sites

Er is onlangs onderzocht en bewezen dat sommige ADHD-medicijnen (zoals Rilatine) ook een positieve speekseltest geven. De bestuurder in kwestie moet zonder pardon zn rijbewijs afgeven voor min. 12u, maar als achteraf blijkt dat het om een geneesmiddel gaat, wordt de persoon niet verder beboet!

En door alleen een bestuurder een test te laten afleggen door eerdere 'profiling', vindt ik als (met fierheid) dreadlock-dragende medeburger al helemaal verkeerd!

 

grtz..frnz

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ik wist niet dat mensen met dreadlocks auto mochten rijden? :D

 

Heb het zonet ff aan mn chef gevraagd en ja hoor, we mogen.. :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...