Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
evilbert

Tussen wiet en hash in

Recommended Posts

Heren/Dames,

 

Ik volg al een tijdje te topics over hashmaken en wat ander smaak plekken. Twee weken geleden liep mijn oude expiriment af en was wonderwel gelukt. Ik heb de meuk laten drogen als hele dame. Toen de meiden droogwaren ben ik ze gaan plukken ..... dus zo min mogelijk knippen en zoveel mogelijk met de hand ertussenuit halen.

 

De kleine toppen heb ik er gelijk tussen uit gevist "verkruimd" en in een bak gegooid. Toen ik klaar was heb ik een keuken/bloem zeef gepakt een de verkuimde ondertoppen daardoorheen gerost.

 

Wat ik uitgezeefd heb, heb ik in plastic folie gerold en tussen de bakschroef gezet (1 keer met water gespraid met plantenspuit van 50cm op fijnste stand). Me helemaal de kolere gedraaid en eea 24 uur laten zitten. Vervolgens schroef losgemaakt, plak in 2 gesneden en weer de pers in voor 24 uur.

 

Ik ben dit process al 5 dagen aan het volhouden. De massa wordt steeds compacter en de geur is ronduit yummie ..... hoe het rookt??? nog geen idee.

 

Ben nu van plan om de ondertoppen die ik nog overhad te verpulveren in een vijzel en kijken of ik daar ook een rookbaar pers spul van kan maken.

 

Lijkt mij dat dit tussen hash en wiet in gaat hangen .. iemand spannende ideeen om te zorgen dat het vijzel spul ook samenhang gaat vertonen bij persen??? druppel olijf olie derbij ofzo???

 

In ieder geval, tot zover lijkt het erop dat de eerste poging met het fijnste zeefsel een beter resultaat en kwantiteit opbrengt dan ik ooit heb kunnen isolatoren (wat een drama gedoe was dat).

 

Da Bert

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat je nooit moet doen is sla olie erbij dit geeft eeen enorme stank .

Skuff erbij is een goede met persen blijft het dan suupergoed plakken

Groeten van tuintjuh

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kijk daar kan ik wat mee ... olijfolie??? pindaolie??? mischien nog stommer maaruh .... reuzel (gestold dierlijk vet). Ik heb iets nodig om de boel op te vetten zeg maar .....

Share this post


Link to post
Share on other sites

kan je dan niet beter je product heel licht bevochtigen, persen, en daarna uit laten drogen? lijkt mij een stuk relaxter dan olijfolie roken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

dit kun je doen met hasj olie

en dan sterk verdund met alcohol

kun je het zelfs in de sproeier doen :whistling

 

grtz Weetje

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heeee gastehhhhh ...

 

Ik ben superblij met de tips, maar wil ff 1 ding zeggen .... als het erom gaat om skuff, hasholie of zo derbij te knijteren ... dat is nu net niet de bedoeling. Ik wil weten hoe ik een geperst produkt kan maken dat ruikt en smaakt naar wiet/hash met het eerste zeefsel van verkruimelde ondertopjes en het zeefsel van de eerste mailing (oke .... vijzel).

 

Ik ben ontzettend nieuwsgierig of daar met persen iets aan toe te voegen is een om product van te bakken, dat veeeeeel compacter is dan wiet en je op een hash achtige manier kunt verkruimelen. Daarnaast heb ik nul komma nul zin in dat ice-olater gedoe, ik ben geen huisvrouw en heb de schurft aan wassen period!

 

Kortom, wat kun je bij de eerste zeving (bloemzeef) en de 2e zeving (licht vijzelen, dan door de bloemzeef) gooien zodat je kunt persen en iets lolligs overhoudt dat je net als hash verwarmd, verkruimeld en oprookt.

 

Hier nogmaals het procede tot nu:

 

- Onderbutts na het drogen direct met de hand verkruimelen boven een bak.

- Verkruimelde meuk zeven in een bloem zeef uit mama's keuken

- Op een halve meter 2 x verstuiven met de plantenspuit

- Licht bevochtigde poeder oprollen in folie

- Rol tussen 2 plankjes in de bankschroef maximaal aandraaien

- Bankschroef en al op de verwarming leggen

- Regelmatig checken of de schroef aangedraaid kan worden, zo ja? DOEN!

- na 24 uur folie uitpakken, blok doornsnijden

- 2 blokjes op elkaar leggen op folie

- folie oprollen

- rol in de bankschroef en weer op de verwarming.

 

Ik heb dit procede inmiddels 5 dagen op rij uitgevoerd met hetzelfde plakje. Waar het plakje eerst nog groen/bruin was, begint het nu zwarte olievlekken te te vertonen. Kortom ...... lijkt prima te gaan.

 

procede 2 (en daar is dus ook mijn uitdaging)

 

Procede 2 is identiek aan procede 1 met 1 groot verschil. Na de eerste zeving heb ik het rest materiaal voorzichtig verpulvert in de stamper en vijzel. Vijzel halfvol, minuur stamperen, meer niet. Vervolgens ook dit weer gezeefd en dat 2e persing genoemd.

 

De 2e persing is veel minder vettig dan de eerste en daarom voor mij een stuk lastiger tot een consistente plak te persen. Randen brokkelen vele male sneller dan die van de eerste persing, sterker nog .... 1e persing brokkelt helemaal niet spontaan.

 

Dus wat zou ik nu eens bij de 2e persing kunnen toevoegen om de gewenste consistentie te krijgen? das the question.

Share this post


Link to post
Share on other sites

als je het rookt zou ik niets toevoegen( lijkt mij logisch)

Wil je het echter eten dan is honing een goede

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat is er ongeveer al..... Brickweed. Gewoon je toppen/kruimels persen als ze nog net niet droog zijn. Potterdoosje vol duwen is wel een leuke. Handig formaat en je krijgt er n goede 8 gram met wat perswerk in. Verder laten drogen en niet vergeten zolang het doosje open te zetten. Het doet trouwens ook wat met de smaak. Smaak wordt meestal wat soepeler dan is, maar helaas wordt die wel wat na de achtergrond gedrukt

 

Gegroet

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...