Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

marco1983

Maximaal wattage op de meter

Recommended Posts

Hallo medekwekers,

 

Ik ben wel nieuwschierig na hoeveel wattage iemand maximaal aan lampen op de meter heeft gehad. :whistling

Nou zal ik dan maar beginnen mijn maximale wattage is 1400watt excl vsa. :P

 

 

grrrrrrrrrtsss marco :offtopic

Share this post


Link to post
Share on other sites

Beetje een vreemde vraag en ook wazig :whistling opgesteld.

Bedoel je hoeveel lampen je op 1 groep hebt gehad? Meter? Welke meter, de meterkastmeter?

Beetje wazig zo.

 

Stel je vraag eens duidelijk als je wilt, tenminste begrijpelijk.

 

Thanks,

green-lady

Share this post


Link to post
Share on other sites

//EDIT Onnodig quoten, leer hier hoe we het graag willen.

 

sorry beetje stoned

Ik bedoelde met deze vraag , met hoeveel wattage aan lampen je maximaal hebt gekweekt op 1 2 3 4 groepen dus niet afgetapt.

Neem nog een pafke :whistling

 

grrrrrt marco

Share this post


Link to post
Share on other sites

sorry beetje stoned

Ik bedoelde met deze vraag , met hoeveel wattage aan lampen je maximaal hebt gekweekt op 1 2 3 4 groepen dus niet afgetapt.

Neem nog een pafke

 

 

 

HUh marco stel je vraag nou is voordat je er 1 opsteek :whistling

Volgens mij bedoel je hoeveel lampen je per groep maximaal gebruikt of niet........ correct me if iam wrong

 

Groet,M

Share this post


Link to post
Share on other sites

12x600W op 3x16A, dus 4x600W per groep. :whistling

(NIET in een woning, maar industrieterrein)

 

green-lady

Share this post


Link to post
Share on other sites
volgens mij bedoelt hij de safe wattage om te draaien zonder op te vallen?

ja dat:P

haha sorrie voor mijn onduidelijke taal, per groep weet ik 16 amp is 3850w .

Maar bedoelde zonder dat het opvalt:d :whistling

Share this post


Link to post
Share on other sites
12x400 2x16A randapp. op aparte groep woonhuis/flat

 

groet rodney

Stel ik doe 3x 600+ 4x 400 op 2 groepen dus dat zou moeten kunnen zonder op te vallen. :whistling

Gaat over een woonhuis met 4 groepen onbewoond :offtopic

Share this post


Link to post
Share on other sites
ja dat:P

haha sorrie voor mijn onduidelijke taal, per groep weet ik 16 amp is 3850w .

Maar bedoelde zonder dat het opvalt:d :whistling

 

Zou maar eerst is beter inlezen marco :offtopic 16A =trouwens 3680 watt :P

 

Groet,M

Share this post


Link to post
Share on other sites

//EDIT Onnodig quoten, leer hier hoe we het graag willen.

 

Ja wist dat het iets in de 3000 was maar zou nooit meer dan 2500 op 1 groep gaan :whistling

Share this post


Link to post
Share on other sites

vraag dan gewoon hoeveel je op je eigen meterkast kan aansluiten, eigenlijk is het gewoon een hele makkelijke berekening.. die veel te moeilijk word gemaakt door je vraag, want al hang ik 100 lampen op en betaal de stroom.. heb jij er nog niks aan.. aaight?!

 

en eigenlijk slaat de vraag zelf nog nergens op als je besluit maar de helft van de groepen te gebruiken om te kweken.. wacht ik steek even een joint op, misschien dat ik het DAN snap.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey @amnees,.... doe mij er ook ff eentje dan. Volgens mij reageert mijn halve hersencel hetzelfde als die van jou. :whistling

 

:offtopic :P

 

green-lady

Share this post


Link to post
Share on other sites

:offtopic is hier ook al in de lucht,maar begrijp de vraagstelling nog niet. Het antwoord is me wel duidelijk.

Meneer wil gewoon weten wat de max is wat ie over zijn meterkast kan draaien :whistling

 

Greetz Kitefreak

Share this post


Link to post
Share on other sites

Goeiemorgen allemaal .

Zal voortaan niet meer gaan posten als ik knetter stoned ben. :whistling

Als ik zo naar mijn vraag kijk is het me ook niet echt duidelijk.

Waarom ik 2 groepen wil gaan gebruiken terwijl ik er 4 ter beschikking heb is omdat ik niet teveel wil opvallen.

Heb geen zin dat stel ik gebruik 4 groepen en gooi alles vol dat de lampen bij de buren even wegvalt als de lampen aangaan en ja ik weet je hebt vertragers.

Maar ik denk met 10.000 watt op totaal 4 groepen wel op gaat vallen ookal betaal je de stroom (denk ik maarja wie ben ik). :P

Daarom wou ik voor safe gaan en 2 groepen of mischien 3 groepen ga gebruiken waar ik ongeveer 5000w op ga gooien dat is makkelijk te doen zonder op te vallen lijkt mij(maarja wie ben ik). :P

Ben ook nog maar een beginnende kwekertje en wou een paar verschillende experimentjes gaan doen en dus niet de boel volgooien.

Of ben ik weer dom aan het lullen :offtopic

 

greeeeeeeeeetss marco

Share this post


Link to post
Share on other sites

dom gelul idd.

 

gewoon volgooien, zoveel je nodig hebt...

maximaal 1 jaar draaien ..... dit is een gouden tip....

Share this post


Link to post
Share on other sites

idd dom gelul want heel je verhaal is nergens op gebaseerd/slaat nergens op.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Stel ik doe 3x 600+ 4x 400 op 2 groepen dus dat zou moeten kunnen zonder op te vallen. :whistling

Gaat over een woonhuis met 4 groepen onbewoond :offtopic

 

 

maakt niet uit hoeveel groepen er zijn....het gaat er om hoe groot je hoofd-stop is :P

 

hoeveel is tie?

 

gr

Carpie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je hem er voor gooit, dan maakt die hoofdstop ook weer niks uit. Hij wil toch zoveel mogelijk, tenminste daar draait het toch op uit. Het is een ONBEWOOND huis! Tenzij je niks met voedingscomputers etc. (volledig geautomatiseerd) gaat doen valt het altijd op als er niemand woont en er toch steeds bedrijvigheid is.

Als de straat warm wordt en er (sub)tropische vogels voor de deur zitten, dan trek je teveel stroom, haha :whistling :offtopic .

Tip: Begin gewoon met 4x600 ofzo.

 

Whazzup, gooi maar dicht. Ik zet bijna aan tot....... :P .

 

green-lady

Share this post


Link to post
Share on other sites
Hallo medekwekers,

 

Ik ben wel nieuwschierig na hoeveel wattage iemand maximaal aan lampen op de meter heeft gehad. :verrygood

Nou zal ik dan maar beginnen mijn maximale wattage is 1400watt excl vsa. :)

 

 

grrrrrrrrrtsss marco :D

 

 

ok even een som:

 

P = U x I

 

P= aantal watt

U= 230 V

I= 16 ampere

 

dus 230 v x 16 A = 3680 W 6x 600w = 3600 9x 400= 3600

 

Verdeel je verbruikende lamen over verschillende wandcontactdozen.

zo belast je de bedrading niet maximaal.

 

je kunt dus per groep 3680 w gebruiken.

immers volgens de regelgeving nen in elektrotechniek, is de bedrading altijd op meer dan dat berekend.

zodat het dus binnen de norm veilig blijft!

 

als je meerdere lampen schakelt, zou ik ze alleen achter elkaar opstarten, nooit tegelijk. pieken in het netwerk kunnen na verloop van tijd opvallen!

 

bv: knipperen van licht bij andere straat bewoners...... meting energiebedrijf

geloof me ik heb het al eens gezien!!

 

kriftig

Share this post


Link to post
Share on other sites
maximaal 1 jaar draaien ..... dit is een gouden tip....

 

 

Deze word vaak over het hoofd gezien maar is iderdaad de beste manier om niet gepakt te worden, je moet er alleen wel rekening mee houden

dat er een verschil is tussen netwerkbeheerder en leverancier. De netwerkbeheerder ziet je gewoon ieder jaar verhuizen als je binnen je regio

blijft dit gaat mogelijker wijs ook een keer opvallen, weet niet of ze hier naar kijken maar zou kunnen.

 

wat betreft het maximale vermogen wat je uit je meterkast kan halen, ik haal gewoon altijd de zegel van de hoofdstop er af en kijk wat voor zekering

er in zit zodat ik weet wat het totale amperage is dat ik er uit kan halen ga hier natuurlijk wel voor de veiligheid onder zitten.

Mochten ze toch in het slechtste geval naar binnen willen dan kunnen ze er weinig over zeggen zit ten slotte niet te tappen ze kunnen het

hoogstens op vernieling gooien. Trouwens komen de blauwe petten langs is dat waarschijnlijk een van de minste zorgen die ik dan heb.

 

groet rodney

Share this post


Link to post
Share on other sites
ok even een som:

 

P = U x I

 

P= aantal watt

U= 230 V

I= 16 ampere

 

dus 230 v x 16 A = 3680 W 6x 600w = 3600 9x 400= 3600

 

Verdeel je verbruikende lamen over verschillende wandcontactdozen.

zo belast je de bedrading niet maximaal.

 

je kunt dus per groep 3680 w gebruiken.

immers volgens de regelgeving nen in elektrotechniek, is de bedrading altijd op meer dan dat berekend.

zodat het dus binnen de norm veilig blijft!

 

als je meerdere lampen schakelt, zou ik ze alleen achter elkaar opstarten, nooit tegelijk. pieken in het netwerk kunnen na verloop van tijd opvallen!

 

bv: knipperen van licht bij andere straat bewoners...... meting energiebedrijf

geloof me ik heb het al eens gezien!!

 

kriftig

 

Je vergeet het opstarten van je (e)vsa dus komt nog ongeveer 150watt bij bij elke lamp :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoeveel je op een 16A groep kunt hangen is niet belangrijk, hoeveel er op je hoofdstop kan hangen dat is waar het om gaat.

 

De meeste huizen hebben een hoofdstop van 35A, en sommige pechvogels helaas maar 25A. Als je geen stroom wilt stelen, is dit dus het maximale wat je kunt verbruiken.

 

Meer dan 12x600 + afzuiging zou ik over een normale (oudere) meter niet laten lopen. Ook al ben je 3x35A afgezekerd, je meter trekt dat op lange termijn nooit..

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik heb nu zo dit draadje een beetje gelezen

maar waar het op neer komt

 

kan ik in een flat 4x 600 watt gebruiken + randapparatuur

zonder op te vallen..

Share this post


Link to post
Share on other sites
Je vergeet het opstarten van je (e)vsa dus komt nog ongeveer 150watt bij bij elke lamp :D

 

en je vsa verbruikt toch ook nog een aantal watt.....?

 

 

@bob

 

10x600 watt valt ook niet op als je gewoon je ramen dicht maakt en een filter gebruikt. :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...