Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

KwartBelg

Diamond relaiskast

Recommended Posts

Hallo kijkertjes,

 

Enige weken geleden heb ik een 4x 600w schakelkast met kachelcontact gekocht van het merk DIAMOND.

 

Gisteren ging ik eens testen of deze het deed en helaas : alleen het kachelcontact werkt.

 

Dus ben ik de kast eens gaan openen en was behoorlijk verbaasd hoe slordig dit apparaat is in elkaar gezet.

Schroefjes niet goed aangedraaid en contactjes half aangesloten,alsook de lampen doen het niet.

 

Helaas heb ik zoveel draden losgemaakt en vergeten te markeren waar ze ook alweer zaten ,nu krijg ik het ding vooralsnog niet goed. *misschien heeft iemand hier een schema van?

 

Mijn waarschuwing is eigenlijk dat dit apparaat zeker onveilig kan verklaard worden, zeker als je m niet openmaakt en even nakijkt!!

 

Geef liever 30 euro meer uit voor een davin relaiskast!

 

Groetjes.

Share this post


Link to post
Share on other sites

mag ik vragen waarom je hem dan niet gewoon retouneerd?

 

soms kun je schema's vinden door .pdf achter de naam te googlen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey,

 

punt a : ik heb de doos niet meer omdat ik er klakkeloos van uit ging dat het wel goed zou zijn.

punt b : het dekseltje van de tijdklok ben ik ergens verloren.

punt c: ik heb het apparaat al open gemaakt en ligt nu op een tafel als puzzel.

 

groet.

 

P.S: zal eens zoeken op .pdf

Share this post


Link to post
Share on other sites

nee ok, dan houd het idd snel op.

 

hoop voor je dat je evt een pdf kunt vinden, anders misschien toch de leverancier benaderen.

thanks vor de tip, dat is altijd goed.

Share this post


Link to post
Share on other sites

pdf vinden is niet zo makkelijk.

 

probleem zit er in dat ik de schakeling van de tijdklok niet echt begrijp en waar die draadjes precies naar toe moeten.

maar wie weet kom ik er wel uit.

Share this post


Link to post
Share on other sites

:offtopic

 

Heb je nog bewijs van aankoop, bon, bankafschrift o.i.d.? Als ze moeilijk gaan doen omdat je geen doos hebt, slechte zaak! Valt denk ik toch onder de garantie

 

Zou de kast weer in elkaar zetten en een pro er naar laten kijken :P

 

succes ermee

 

 

salu2

Pierre Paf

:whistling

Share this post


Link to post
Share on other sites

He bah,ik heb ook zo'n diamond relaiskast toendertijd aangeschaft bij KJ,Davin was niet op voorraad toen.

Bij mij zit wel alles vast,maar netjes is het binnen niet :whistling

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb er ook een van Diamond en ben er wel tevreden over.. :P

 

Omdat deze me gevallen was heb ik hem even open gemaakt en kwam dit tegen:

 

De kast:

10h249w.jpg

 

Afwerking klokje:

2gsgzmu.jpg

 

Aansluiting Relais:

sov694.jpg

 

Hebben we het hier over dezelfde kast?

Zoja..Dan kan ik hem nogmaals openen en foto's maken van de aansluitingen :offtopic

Ik hoor het wel..

 

Gr Sir :whistling

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja ,das dezelfde,

 

@ Sir Smoke alot:

Als je even foto's wilt maken van de aansluitingen zou dat zeer fijn zijn!

 

Kom maar niet uit aan 3 draadjes,lol

 

Alvast vriendelijk bedankt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lamp staat momenteel uit, dus ga hem even openen en wat foto's voor je schieten.. :whistling

Zal proberen een zo goed mogelijk beeld te maken van d aansluitingen..

 

Dus tot zo..

Share this post


Link to post
Share on other sites
Heb er ook een van Diamond en ben er wel tevreden over.. :offtopic

 

Hij doet het prima bij mij,geen storingen of zo,alles zit vast en draai maar met 600watt :whistling

Maar echt netjes ontworpen zijn ze niet.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Thanks Sir smoke a lot,

 

Heb de draadjes gemonteerd zoals op jouw foto's is te zien , maar .......... helaas ,geen beweging te krijgen in het relais.

 

Wat blijkt nu : je kan het relais resetten door met een schroevedraaier in het midden van het relais te drukken.

Gelukkig ben ik hier zelf achtergekomen.

 

Maar misschien kan ik ook niet een bureaulamp in een 600w aansluiting zetten om het schakelen te proberen.

Hij wil namelijk in de 0 stand blijven.

 

Maar vriendelijk bedankt!!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

update :

 

Ik heb 2 x 2 stuivers (5 eurocenten) tussen de relais en de rails moeten klemmen.

 

Beetje vreemd maar zo werkt ie wel.

 

Dus blijf er bij ,kwaliteit is niet fantastisch!

 

Groetjes en bedankt voor de hulp!

Share this post


Link to post
Share on other sites

die centen gelijden

 

probeer eens met alu folie er tussen mss gwn een vals contact trg mee gaan en tege hun kop slaan daarmee

Share this post


Link to post
Share on other sites
Thanks Sir smoke a lot,

 

Heb de draadjes gemonteerd zoals op jouw foto's is te zien , maar .......... helaas ,geen beweging te krijgen in het relais.

 

Wat blijkt nu : je kan het relais resetten door met een schroevedraaier in het midden van het relais te drukken.

Gelukkig ben ik hier zelf achtergekomen.

Dat is géén reset! Dat is de brug van je contacten die op en neer gaat als je contacten aantrekken. Wat jij dus meemaakt is dat je contacten op een of andere manier blijven plakken of dat het relais ontzet is. Dat laatste lijkt me het meest waarschijnlijke omdat je kast ook is gevallen. Dat betekent in mijn ogen dus dat het relais defect is en op zijn minsts nogal gevoelig.

 

Ik zie geen adereindhulsjes aan de kabels zitten, klopt dat? De aarde komt wel erg ver uit het contact. De contacten van het relais zijn parallel geschakeld, dat is een doodzonde! Er zit namelijk een fractie verschil in de tijd dat contacten contact maken. Dat betekent dat alle stroom (en dat is om te beginnen de inrush) over één contact gaat.

 

Afgekeurd helaas!

Share this post


Link to post
Share on other sites
Dat is géén reset! Dat is de brug van je contacten die op en neer gaat als je contacten aantrekken. Wat jij dus meemaakt is dat je contacten op een of andere manier blijven plakken of dat het relais ontzet is. Dat laatste lijkt me het meest waarschijnlijke omdat je kast ook is gevallen. Dat betekent in mijn ogen dus dat het relais defect is en op zijn minsts nogal gevoelig.

 

Ik zie geen adereindhulsjes aan de kabels zitten, klopt dat? De aarde komt wel erg ver uit het contact. De contacten van het relais zijn parallel geschakeld, dat is een doodzonde! Er zit namelijk een fractie verschil in de tijd dat contacten contact maken. Dat betekent dat alle stroom (en dat is om te beginnen de inrush) over één contact gaat.

 

Afgekeurd helaas!

 

Ja relais is ontzet! Applaus , je hebt het goed geraden :verrygood .

 

Ik heb exact hetzelfde van binnen ,wel adereindhulsjes!.

Dus dat betekent dat bij de diamondbox alle stroom over 1 contact gaat.

 

Zou wel eens een Davin kast van binnen willen zien.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat een mooie strakke heldere foto's, Sr.Smoke-A-lot :verrygood

Ik heb ook eentje van Diamond. Nog niks mee gehad. Wel part-time in gebruik :D .

 

green-lady

Share this post


Link to post
Share on other sites

davin is helaas ook niet echt fantastisch...

 

gewoon zelf in elkaar zetten, weet je wat je hebt en is het zeker goed (als je goede spullen gebruikt natuurlijk) :D

 

als iemand een tip heeft, ik zoek nog een kast (alleen omhulsel) met 3 x din rails en glaasje er voor en water afstotend/dicht :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

De VOIBOX (061, 4x600/6x400) ziet er ook betrouwbaar uit van binnen. Alle contacten zaten goed vast en keurig overal adereindhulsen gebruikt. De aarde is doorgelust via de contactdozen en zijn vertint. Lijkt me niet een probleem voor een aarde-aansluiting.

 

Er zijn vaak problemen met de kleinere schakelkastjes. Kunnen we ze niet allemaal ff opsommen met foto's erbij en ervaringen zodat we alle modellen/types ff voor het licht kunnen houden/ door kunnen lichten? :verrygood

 

green-lady

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mag ik vragen wat er voor zn kastje betaald word?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...