Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

rokertje

voedingsgebrek, maar geen budget voor voedingsmiddelen

Recommended Posts

Kattenpis ?????

 

 

Dat is het ranzigsts shit wat er is...

 

Die geur krijg je nooit meer uit je ruimte.

 

Sicko.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Er staan een hoop bruikbare tips tussen, maar komop zeg wat een onzin :huh: kattenpis?.

Was een auto en koop een fles voeding, want om dit pad te bewandelen is ook niks, in de tijd dat je deze onzin doet kan je makkelijk een paar centen maken.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Stikstof :

 

Brandnetels bevatten veel stikstof : hoop brandnetels plukken - fijnhakken of mixen - in emmer water (zodat het plantengoed nét bedekt is) drie dagen laten trekken - filteren door doek en opslaan in flessen.

Verdunning hangt af van hoeveelheid gebruikte brandnetel - maar probeer 1/10 (dus 1 deel brandnetelaftreksel op 9 delen water) en kijk wat 't geeft.

 

Ook bruikbaar : kippe/duivemest - opletten héél sterk (!) - best gedroogd gebruiken.

Anderhalve koffielepel op 1 petfles van anderhalve liter water - 1 dag laten trekken.

 

Paardemest : anderhalve soeplepel op anderhalve petfles water - 1 dag laten trekken.

Koeiemest : idem.

 

Verder : mest uit zoo - gebruik zoals voorgaande gebaseerd op categorie dieren (vogels of zoogdieren). Als je een zoo vlakbij hebt kan je altijd 'ns gaan informeren.

 

Fosfor :

 

Afval van vis - fijnmixen in water - 1 dag laten staan - filteren - 1 a 1.1/2 soeplepel per petfles van anderhalve liter.

Wellicht gratis verkrijgbaar via viswinkel/markt (koppen, staarten, etcetera).

 

Kalium :

 

Houtas : natuurhout ( dode tak van loofboom) verbranden. 1 koffielepel as op anderhalve petfles water. 1 dag laten staan.

 

Mineralen :

 

Heermoes (Equisetum arvense). Ook Paardestaart genoemd (NIET Paardebloem).

Plant groeit als onkruid in 't wild overal - bevat zeer veel mineralen. Fijngehakte delen 1 uur koken - filteren - 1 deel op 7.

Het aftreksel van heermoes is prima geschikt als plantenwater voor zwakke planten en werkt tegen meeldauw.

 

Luizen bestrijden met tabaksaftreksel : half pakje shag 1 uur laten koken op 2 liter water - filteren - opgelet : zeer giftig !!! Adem de dampen niet in, was je handen voor en na gebruik en opgelet voor je huisdieren ! - Aftreksel 50 % verdunnen en 1 liter verdunning vermengen met 2 koffielepels bruine zeep of sunlightzeep - planten zorgvuldig besproeien net voor valavond - ook onderkant bladeren en stelen !

Herhalen na 1 week.

 

Vriendelijke groeten, 8)

 

Seraph.

 

 

bedankt ik was aan het lezen ik heb namelijk ook geen budget voor voeding maar di truk met de bradnetels ga ik egt proberen het is gemakelijk te vinden overal

Share this post


Link to post
Share on other sites

Erg interessant dit topic! Ik heb 10 zaden die net boven komen, ik zat er zelf aan te denken om er nu wilgenextract bij te doen om te zorgen dat de plant een goede wortel basis heeft. Ik vraag mij alleen af of dit misschien niet ten koste kan gaan van de bladgroei, waardoor mijn plantjes teveel wortels hebben in vergelijking met de hoeveelheid blad. Zometeen maar is brandnetels gaan plukken!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat van de brandnetels werkt goed voor de groei.

Reken er wel op dat je planten ook echt snel(ler) groot worden.

Dit brouwsel van 1 op 10/15 is een ware bron van stikstof en kun je ongeveer 1 x per 14 dagen geven.

 

Gratis stikstof uit de natuur en biologisch,ik kan het aanraden uit ervaring.

Ook met wat wormen door de potten,2 per 10 liter aarde en je bespaart je al een hoop voeding.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest elmanito

Gesteentemeel + gruis voor de drainage

med_gallery_16467_6951_10524.jpg

 

+

Luzerne pellets als booster + stikstof (= konijnenvoer of paardenvoer)

med_gallery_16467_6951_60776.jpg

 

+

wat bemeste tuingrond voor bodemleven + levert voedingsstoffen

gallery_16467_6951_1260.jpg

 

Van alle 3 tesamen kan ook compostthee gemaakt worden.

 

Namaste ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik denk dat je in een dierentuin best kan vragen om wat gratis olifantenmest of zo. :)

Lijkt me een goedkope manier van bemesten.

Veel organische stoffen en ook plantaardig. :o

 

Toch denk ik dat de topicstarter al heel lang zijn antwoord heeft want dit topic is uit 2003. ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
bart roos: pas op met die pokon zoek er eens op op dit forum, ik heb zo 't idee dat 't niet helemaal 'n clean goedje is...

 

edit nou heb es ff gezocht, en de meningen over dit product lijken me 'n beetje verdeeld?

ik heb er geen ervaring mee, maar heb wel al in redelijk negatieve termen horen praten over zgn. pokon-wiet...?

 

grtz Mo

Share this post


Link to post
Share on other sites

heeft er misschien niets mee te maken .. maar ik heb nog 2 nieuwe literflessen canna aqua a+b staan die ik niet ga gebruiken

als ik daar iemand blij mee kan maken , let me know .............

Share this post


Link to post
Share on other sites

http://www.hostamill.be/NL/NLVerzorging/NL...baarheidAlg.htm

 

Hier staat een mooi stukje informatief leesvoer wat ik net tegen kwam.

Het gaat over Hostas kweken maar er staat een mooie bron aan info in over voedingstoffen en de bodem.

 

Thnx frits bom voor het aanbod, ik zelf heb het niet nodig maar ik denk dat er hier iemand wel blij mee kan zijn :D

 

Greets

Nw

(Stoned in the morning)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hee ik heb dus hetzelfde probleem

ten eerste ben ik echt een newbie ga binnenkort met mijn eerste kweekje beginnen!

(plaats uiteraard ook foto's op dit forum zodat iedereen me kan uitlachen en vor tips enzo)

 

maargoed even ot; ik liep vandaag dus in de action en tot mijn verbazing verkopen ze daar sinds deze week planten voeding..

in de haast ben ik vergeten een foto te maken van de achterkant van het etiket (ingredienten)

maar echt spot goedkoop.. ik dacht €1,07 voor 1 liter! ik dacht echt wauw!

 

maar zou dit ook werken?

ik heb op google wel een foto gevonden (zie hieronder)

mischien heeft iemand ervaring met dit product of kan er een ''ingredienten'' lijst bij google??

 

klik voor de plantenvoeding van action hier!

Edited by Kernkop

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bij de action :lol: marre welke want linkie werkt nie..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Koop toch een flesje fishmix. Planten worden er supergroen van en voor een tientje per jaar zit je toch lekker goedkoop te hobbyen...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik gebruik EcoStyle AZ groente en kruiden vloeibare voeding.

 

Kost € 4,50 en kun je heeeel lang mee doen.

 

gallery_33173_13496_4340.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites
Die heeft een NPK van 4-0-2. Zal wel pure melasse zijn.
Zegt me helemaal niks, kun je dat eens toelichten?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Even in het kort, maar als je in de zoekfunctie zoekt naar NPK dan krijg je vast een hoop resultaten.

 

N is Stikstof

P is Fosfor

K is Kalium

 

Dit zijn de drie belangrijkste voedingsbronnen voor planten. Elke plant heeft z´n eigen voorkeuren als het gaat om de verhoudingen, afhankelijk van de fase waarin de plant verkeert ( zaailing, groei, bloei )

 

Voor cannabis zijn de verhoudingen afhankelijk van de groeifase, soort en hoeveelheid licht (en nog wat factoren)

Ik hoop dat je een beetje Engels spreekt, want hier wordt door Mel Franks in kaart gebracht hoe het precies zit met onze plantjes.

 

http://www.angelfire.com/cantina/fourtwent...es/profiles.htm

 

Op alle meststoffen wordt daarom de NPK verhouding aangegeven, zodat je zelf -met een beetje rekenwerk- na behoeve kunt mengen.

In de growguide kun je hier wat gedetailleerder info over vinden.

 

groetjes Mitsz

Share this post


Link to post
Share on other sites

en dikkopjes... :)

 

Je weet niet wat er in zit he? Ik gebruik het wel (mijn slootje is kraakhelder) graag voor de compostthee.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oh... da´s een goeie. Ik heb het geprobeerd met water. 100 gram maerl kalk op een liter water. Na 1 dag van 380 ppm naar 415. Weinig winst dus. Na een week zat ie pas op 480 ppm. Zo langzaam gaat dat dus in water.

 

Kelp 100 gram op 1 liter. In 1 dag (etmaal) van 380 ppm naar 1450 ppm. Echter kan ik niet controleren wat ik meet. Kan wel NaCL zijn...

 

Deze methode ga ik proberen. Op naar de azijnwinkel! Thanks :yummy:

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest elmanito

Ligt aan de pH van het water.Appelazijn ligt rond de 4 met de pH, maar de manier op het filmpje is een hele goeie.Hoe simpel kan het leven zijn.;)

 

Namaste :yummy:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...