Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Sr. Smoke-A-lot

Schakelklok...

Recommended Posts

Beste growers,

 

Even een vraag mbt een schakelklok..

Bleef met mijn voet achter de kabel hangen en trok de Relaiskast mee de grond op, net dus even gaan kijken bij mijn schatjes en bleek nog steeds donker te zijn.. :whistling Gaf ook een draai aan het klokje en deze spinde gewoon rond..

 

Nu de vraag, kan ik her nog wat mee?!

Handmatig kan ik hem wel nog omzetten, dus ook gedaan (maar niet van plan om nu ierdere keer de wekker te zetten)

Weet iemand of ik die dingen extern halen of wordt het toch een nieuwe kast?

 

Het gaat om deze:

 

gallery_26426_10643_526834.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Veelroker,

kun je effe een foto van de schakelklok alleen plaatsen?

Volgens mij is deze gewoon bij Conrad te koop.

 

Groetjes

Torsten

 

PS: vermeld ook effe de inbouw-mate van deze klok

Share this post


Link to post
Share on other sites

behuizing behouden en goede spullen inbouwen :whistling

 

Als je al weet dat een goede schakelklok 50 euro kost en een relais 40 dan snap je ook dat zo'n kastje nooit 60 euro kan kosten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

volgens mij is dat een suevia schakel klok.

tenminste als ik dat zo zie.

als dat zo is kun je hem inderdaat bij conrad krijgen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

die kastjes zijn gemaakt voor kleine thuiskwekertjes die niet teveel geld willen uitgeven

ze worden gewoon genaaid door de producenten!

oplichters

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Sensiri en Chriet,

zijn dat de oplossingen van het probleem?

De vraag was toch heel eenvoudig, of niet.

Deze opmerkingen helpen dus niet.

 

@Mastersico,

aan deze had ik dus ook gedacht.

 

Groetjes

Torsten

Share this post


Link to post
Share on other sites

tja, maar kwekers willen ook voor een dubbeltje op de eerste rang zitten - je kunt ook een duurder systeem kopen dat wel goed is, van Davin bijvoorbeeld. Zolang er vraag naar is zullen ze geproduceerd worden. En als koper snap je toch zelf ook wel dat als je een hele schakelkast koopt voor de prijs van een goed relais er toch wellicht iets niet helemaal jofel is met de kwaliteit.

 

Waar ik wel problemen mee heb overigens is dat het lijkt alsof je aarde niet is aangesloten en het snoer dat veels te dicht op die VSA zit. Normaal snoer kan maximaal 50-70 graden weerstaan als een een beetje goede kwaliteit is. Je hebt dus gevaar voor smelten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja de een geeft 39 euro uit voor een klok de andere 100.

tis maar net waar je prioriteiten liggen.

die suevia klokken zijn in principe niet slecht je moet er aleen niet mee voetballen of de klok in de verkeerde richting draaien daar kunnen ze niet tegen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mensen bedankt voor de reacties..

 

Het was indd niet de vraag of de kwaliteit goed was, want hij deed het (in mijn ogen) perfect voor hetgeen waarvoor ik hem gebruik!

En als die echt 30 euro kost, mag je me precies dezelfde leveren..heb er namelijk wel wat meer voor betaald..

 

Had de klok er al eens uit gehaald, maar zal morgen even de maten + foto's plaatsen..

Ook zal ik alvast even bij Conrad gaan neuzen :whistling

 

Bij deze alvast bedankt..

Gr Sir..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Sir,

zoek maar op deze Bestnr.: 191472 - 89

 

Groetjes

Torsten

Share this post


Link to post
Share on other sites

Probleem opgelost..

 

Wist niet dat het klokje zelf ook open kon, dit dus net uitgevonden en zag een tandwiel los liggen..

Deze weer netjes bevestigd en klokje tikt weer zoals het hoort!

 

Toch bedankt voor alle reacties :whistling

Share this post


Link to post
Share on other sites
tja, maar kwekers willen ook voor een dubbeltje op de eerste rang zitten - je kunt ook een duurder systeem kopen dat wel goed is, van Davin bijvoorbeeld. Zolang er vraag naar is zullen ze geproduceerd worden. En als koper snap je toch zelf ook wel dat als je een hele schakelkast koopt voor de prijs van een goed relais er toch wellicht iets niet helemaal jofel is met de kwaliteit.

 

Waar ik wel problemen mee heb overigens is dat het lijkt alsof je aarde niet is aangesloten en het snoer dat veels te dicht op die VSA zit. Normaal snoer. kan maximaal 50-70 graden weerstaan als een een beetje goede kwaliteit is. Je hebt dus gevaar voor smelten.

 

Met davin schakelkastjes betekend het ook niet dat je het beste van het beste in huis hebt.

Davin schakelkastjes gebruikt ook vaak goedkope spullen maak zo een kastje is open!!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Misschien tijd om voor ons hobby kwekerts een schakelkastje te maken van top materialen en deze dan in de verkoop via de wietforum shop?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kan met elke schakelkast overkomen als je erachter blijft haken met je schoen het is logisch dat je dan de bekabeling dan meetrek :whistling gewoon de volgende x beter opletten Smoke

 

Groet,M :offtopic

Share this post


Link to post
Share on other sites
Met davin schakelkastjes betekend het ook niet dat je het beste van het beste in huis hebt.

Davin schakelkastjes gebruikt ook vaak goedkope spullen maak zo een kastje is open!!!

Davin verkoopt ook metalen kasten en de zogenaamde homegrower is diverse uitvoeringen. Niet gelijk naar het goedkoopste spul kijken he. Daar worden overigens nette klokken in gebruikt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...