Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Recommended Posts

hallo iedereen

heeft er ook iemand die ervaring heeft met het kweken in een omgebouwde koelkast

en die e nog ideeen over heeft omdat ik hier nog een oude koelkast heb staan en lowryders wil kweken voor eigen gebruik want ben die zooi van shop zat en veel te duur en het smaakt ook nergens naar

 

vrg vogeltje <_<

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi!

 

Ik heb zelf geen ervaring met kweken, maar heb wel zelf een keukenkastje omgebouwd naar kweekkastje.

Naar mijn mening kun je vrijwel alle soorten kasten gebruiken, ik heb mensen het hier zelfs in een oude computer zien doen:).

Ik zou gewoon lekker aan de slag gaan ermee, want er zit sowieso al een deur in en als het goed is is die ook al gelijk lichtdicht en goed geisoleerd dus dat zijn alvast voorsprongetjes <_<.

Ik wil je wel een paar ideeen geven wat ik ermee zou doen?

 

Groetjess!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey vogeltje,

ik heb daar ook weleens aan zitten denken maar vond t eventjes te klein voor mijn 250w lamp....

Zou t wel koel vinden als hier iemand begint met een koelkast kweek, heb t zelf niet eerder gezien, wel dat je ze zo kant en klaar kan kopen bij hydrophonics geloof ik.

1 voordeel een koelkast is goed geïsoleerd <_<

succes, groetjes b

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoe ga je die in en uitlaat van je lucht doen ???

 

gaten maken in een koelkast is niet erg te doen .

en gemakkelijk helemaal niet denk ik

Share this post


Link to post
Share on other sites

//EDIT Onnodig quoten, leer hier hoe we het graag willen.

 

hoe ik het wou doen de hele kast strippen de moter er achter uit halen daar een gat in boren met de zevengaten zaag stukje pvc buis met een haakse bocht waar normaal de lades zitten er uit halen roostertje er weer op leggen en daar de potten op krijgen ze lverse lucht van onder als verlichting wil ik philips downligter gebruiken 23/150 wat tip van elmo

boven een gat maken voor het uit blazen van de lucht zo dacht ik dat te doen

en als er nog ideen zijn laat ze horen

 

Hoi!

 

Ik heb zelf geen ervaring met kweken, maar heb wel zelf een keukenkastje omgebouwd naar kweekkastje.

Naar mijn mening kun je vrijwel alle soorten kasten gebruiken, ik heb mensen het hier zelfs in een oude computer zien doen:).

Ik zou gewoon lekker aan de slag gaan ermee, want er zit sowieso al een deur in en als het goed is is die ook al gelijk lichtdicht en goed geisoleerd dus dat zijn alvast voorsprongetjes <_<.

Ik wil je wel een paar ideeen geven wat ik ermee zou doen?

 

Groetjess!!

ideen hoor ik graag daar voor zijn we hier toch met zijn allen om elkaar te helpen

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Northernlight: Denk dat het gerust gaat met een 150w hps maar dan zou ik eerder een 100w hps nemen net als wat jij hebt, denk dat je dan je temperatuur meer onder controle houd.

 

Of knal er een t-neon set in, mooie licht verdeling en minder warm, daar worden ook zeer goede resultaten mee behaald :whip:

 

Wat betreft de lucht in en uitlaten: dat moet niet zo moeilijk zijn, zorg dat je goed gereedschap heb.

Zou wel de filter buiten je kast hangen, scheelt weer wat kweekhoogte...

 

Ben erg benieuw wat dit gaat worden <_<

Groetjes SmokeyB

 

Ps: Torsten? moet dit topic niet verplaatst worden naar de micro bouwhoek of heb je het te druk met knippen?? B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ smokey: 100w hps kan ook, hangt een beetje van de grootte van de koelkast af. en ik begin persoonlijk ook steeds overtuigd te raken van de tneon kitjes, een aantal leden hier hebben daar hele mooi kweekjes mee gedraaid.

 

maar goed, heel veel succes met je project vogeltje!

 

groeten northernlight.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zoals smokeyB zegt, filter buiten de kast bespaard je heel wat hoogte, hoe ik dat gedaan heb bij mijn kast is in het midden vanboven de diameter van de filteringang uitzagen, filter erop plaatsen en de lucht erdoor blazen ipv zuigen. De afzuiging heb ik gewoon aan de filter bevestigd met ducktape, de randjes kun je afwerken met silicone of gelijk wat.

 

Als ik van jouw was zou ik voor een HPS of TL licht (met name T5) gaan. Spaarlampjes vind ik erg leuk, maar bij de meeste gevallen scheelt dit ook in opbrengst. Als je echt nietmeer naar de shop wilt, en in een "kleine" ruimte wilt kweken lijkt me dit de beste oplossing. HPS heeft als grote nadeel de afstand tussen lamp en plant, die moet vrij groot zijn door de hitte. Je kan wel een super sterke afzuiger en filter kopen en met genoeg ventilatie zou je er zelfs een 250 in kunnen hangen volgens mij, maar dan maak je veel onnodige kosten in vergelijking met de alternatieven.

 

Met spaarlampjes kun je gerust ook deftige opbrengsten halen, maar als je er een stuk of 10 hangt of meer dan heb je vaak ook al snel last met warmteproblemen. Ook zijn spaarlampjes niet beschikbaar in verschillende kleurcodes denk ik.

 

Je kunt ook met T5 licht gaan werken, een koelkast is gemiddeld 50x50 of iets meer dacht ik?

T5: 438 mm = 24 w --> op 50 kun je er zo een stuk of 6-8 hangen, wat gelijk is aan ongeveer 150-200W aan licht. (en dit zonder warmteproblemen, zolang je afzuiging en filter ongeveer gelijk aan het wattage (of meer) is. Voordeel is ook dat de afstand tussen lamp en plant tot enkele centimeters kan (mits een goede ventilatie). Zo kun je bijna de gehele hoogte van de koelkast benutten

 

Tortsi heeft met T5 iets meer als 1gram/watt gehaald 2 rondes geleden, dwz dat 100 gram (of meer) dan toch haalbaar moet zijn over één kweekje.

 

Vergis je daarin wel niet, er kan veel mislopen, ik dacht ook 70-80 gram te halen bij m'n eerste kweekje, na wat grote fouten is dat omgeslagen naar 40 gram te vroeg geoogste en te snel gedroogde wiet. Kwaliteit gaat boven kwantiteit zeg ik, en geloof me maar <_< ik spreek uit "ervaring". Twas geen slechte wiet, maar het kon duizend keer beter, en dat willen we allemaal toch? B)

 

Veel succes, ben benieuwd wat het word, geef je idee niet op, verstand op nul en eraan beginnen zeg ik! Hier met die foto's!

 

Gr Vlaanders

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Vogeltje,

ik was ooit ook zoiets van plan, maar dan met een ronde inductie-lamp (zoek naar de topic´s van Miss_J).

 

Met de 24 watt T5-Ho zit Vlaanders helaas ernaast, deze zijn met fitting bijna 60 cm lang (57 cm),

dus deze gaan het bij 50 cm breedte helaas niet worden. (Philips Licht Pocket, uitgave 2010 pagina 272)

 

Geef ons de mate van de koelkast, dan kunnen wij wel iets bedenken.

 

De link, welke Northernlight noemde, is ook een mooie optie en het doorlezen waard.

 

Groetjes

Torsten

 

PS.: Verplaatst naar de Bouwdoos.

Edited by Torsti
verplaatst naar de bouwdoos

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik was ook eigenlijk van plan om in een koelkast te gaan kweken maar heb geen oude koelkast B)

 

ik hoop voor je dat het je allemaal gaat lukken.

en als je een verslag gaat maken ga ik je zekers volgen! <_<

 

veel suc6 :whip:

 

 

groeten yalliej

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gaan de plannen nog door?

Ben wel benieuwd :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

misschien staan de plannen even in de ijskast. :verrygood

 

maar ben ook wel beniewd, hoe gaat het?

Share this post


Link to post
Share on other sites

he hallo ben ik weer ja een mens moet ook werken ben soms 2 a 3 weken van huis zodoende

 

oke heb de koelkast inmiddels gestript elementen er uit motor er uit en ik heb de opstaande rand weg gehaald waar de motor onder zit kun je zo met een stenly mes uit snijden was er verbaasd over dat het zo makkelijk ging en dan heb ik een opervlakt van 40 cm bij 45.5 cm en 70 cm hoog echt de foto,s komen er aan even een kabeltje halen voor mijn foon maar ja het moet allemaal

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja vogeltje als je een verslag maakt willen wij wel heeeeeeeeel veel foto`s zien

 

we houden van woorden . maar nog meer van BEELDEN..

 

succes met je koelkast

 

mooie maten zijn het

net 10 cm breder en 10 hoger dan mn silverbox ..

 

 

laters Elmo

Share this post


Link to post
Share on other sites

he elmo ik zet de koelkast eerst maar even in de vrieskast ik begin er in december weer aan want ik heb het druk met werken enzo ik heb inmiddels wel de spullen tneon 2x36 watt past precies en een buisventilator en het filter wacht ik nog even mee want kun je met alle filters uitblazen i.v.m ruimt in de koelkast

En de inlaat laat ik maken door een vriend van mij labyrint ofzo zonder vans de tot zover mijn verslag maar ik zet de foto.s zo snel mogelijk op het forum

 

 

En elmo heb ik nog een andere vraag wat weet jij van sea crop hormonen voor planten mijn oom gebruikt het in canada voor zijn mais comsumptie mias 20% meer opbrengst en sneller rijp ik heb er wel wat op internet van gelezen en het word ook voor fruit gebruikt

Share this post


Link to post
Share on other sites

over dat laatste weet ik niks zinnigs te melden

 

maar t lijkt me niet echt goed voor rook consumptie

Share this post


Link to post
Share on other sites
over dat laatste weet ik niks zinnigs te melden

 

maar t lijkt me niet echt goed voor rook consumptie

hallo ben ik weer lang weg geweest de ijskast bij het vuil gezet en een complete tente gekocht dus deze topic mag ook wel inde ijskast maar iedergeval bedankt voor de belangstelling allemaal

Share this post


Link to post
Share on other sites

zelf een armatuurtje bouwen met 36 watt pll buizen (41cm) of of 24 watt pll buizen (31 cm) daar kun je er 2 , 3 of zelfs 4 stuks van naast elkaar hangen electronish voorschakel apparaatje en lampen zijn heel makkelijk aan te sluiten , als je een spiegel kap maakt kun je bij de bouwmarkt mooi kopen die je op maat kunt knippen en buigen hier monteer je dan ook mooi de buis voeten op.

aardbak er onder netje er boven en 1 mooie fem plant scroggen kijk voor je verlichting eens bij firstlight.nl tussen het netje en je lampen nog een mooi pc fasnnetje laten draaien.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...