Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
cannabizznis

CDA-raadslid mishandeld om standpunt hennep

Recommended Posts

- Fractievoorzitter Hubert Mackus van het CDA in Nederweert (Limburg) is in de nacht van vrijdag op zaterdag in zijn woonplaats mishandeld door twee mannen vanwege zijn opstelling inzake de illegale hennepteelt. De mannen sloegen en schopten hem na hem gevraagd te hebben of hij de Mackus van de raad was die tegen de illegale hennepteelt was.

 

 

Dat maakte Mackus zaterdag zelf bekend. Mackus, tevens secretaris van het CDA in Limburg, liep rake klappen op en raakte lichtgewond. De politie bevestigde dat Mackus is mishandeld en dat zij twee verdachten heeft gearresteerd.

 

De in Limburg prominente CDA'er keerde zich de afgelopen jaren bij herhaling openlijk tegen de illegale wietteelt. Hij toonde zich zaterdagavond strijdbaar. „Het incident sterkt me in mijn opvatting dat daartegen opgetreden moet worden”, zei hij.

 

bron

Share this post


Link to post
Share on other sites

ow hij is tegen..

ja dan kan het weleens zo zijn dat je een klapje krijgt..

 

niet iedereen is liev....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik vindt dit soort praktijken anders niet normaal. We moeten er zelfs voor waken de schijn te wekken dat dit 'okee' zou zijn.

Die gasten verzieken het voor de 95% van alle growers die zich wel kunnen gedragen.

Iedereen die zoiets overkomt als Hubert Mackus, zal voorgoed zijn standpunt over Cannabis gemaakt hebben.

Je zal nooit meer aan zo iemand kunnen overtuigen dat het ook mogelijk is Wiet te kweken op een normale manier.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Nithalm,

 

Volgens mij zijn er meerdere manieren uitgeprobeerd om de cannabis te legaliseren! Dit zonder resultaat! Mensen worden radeloos nu...

Ik zeg niet dat er politici in elkaar gemept hoeven te worden omdat ze een andere mening hebben, nu drijf je ze helemaal in het nauw.

 

 

Verder getuigd het wel van lef! & ben ik toch voor heel even blij dat er toch een keer zon actie is gebeurt <_<

Share this post


Link to post
Share on other sites

beetje jammer hoor, hij zegt het al het heeft de tegenovergestelde werking..

je kan toch beter een stekkie als cadeau geven? sharing is caring!

Share this post


Link to post
Share on other sites

<_< B) :whip: wietrokers zijn geen onruststokers gaat nu ook niet meer op

 

 

wel jammer maar moest toch ff lachen :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik betwijfel ook of dit rokers waren

denk eerder van die gasten die in "mais" doen.

 

zwakke daad,

laf bovendien.

 

majah, voor sommigen schijnt het zo te moeten werken <_<

Share this post


Link to post
Share on other sites
Jammer dit, ze konden beter een opelijke waardevolle discussie voeren ipv erop meppen.

 

Ga jij maar eens de discussie aan met een CDAér.

 

Is gewoon onmogelijk... lullen alleen maar in het eigen straatje.

 

NIET dat ik die klappen goedkeur hoor, dat keur ik geheel af.

Share this post


Link to post
Share on other sites

moet eerlijk zeggen dat ik een lach op me gezicht getoverd kreeg toen ik het gisteravond hoorde op de radio, en meteen daarna dacht ik al wat hij zelf ook zegt:

 

„Het incident sterkt me in mijn opvatting dat daartegen opgetreden moet worden”

 

maar 't is ook gewoon zo dat er al heel veel mensen de regelgeving spuugzat zijn en tja de een legt zich erbij neer, de ander roept wat op een forum, en tja in de kroeg kan ik me voorstellen dat je zo'n teringlijer dan 't liefst een paar meppen geeft omdat je anders toch niet gehoord word.

 

enige wat de overheid (in hun ogen) kan doen is telkens harder optreden, en dat werkt zoals altijd toch averechts.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zijn waarschijnlijk een paar van die lozers die het gewoon voor de rest verpesten!!!

 

het enige wat je met dit soort dingen bereikt is dat mensen in dat soort functies een kruistocht tegen wiet gaan onteketen in de betreffende gemeenteraad.

en aangezien de wietboer alles in het geniep moet doen kunnen deze ook geen tegenwicht bieden dus worden verscherping van de regels gewoon anoniem aangenomen en zijn uiteraard de kleine wietboertjes weer de pisang.

 

Wat ik nog steeds niet begrijp van de overheid (zijn ze nou zo dom, of zijn wij op WF nou zo slim) is dat des te harder er word opgetreden des te hoger de prijzen worden en des te lucratiever het word voor de grote criminele organisties om de grootschalige kweek van wiet te gaan uitbuiten.

 

hier zijn de homegrowers en smokers niet bij gebaat, grote kweekerijen = slechte kwaliteit, chemische bestrijdings middelen, gevaar voor de samenleving en 0 liefde voor het plantje.

 

en met het rechtse kabinet dat er sinds kort op het pluche zit in den haag zal het vast niet beter worden voor ons.

'T is te hopen dat we snel weer een overwegend links kabinet krijgen die zijn een stuk soepeler.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik kan dit niet geloven..

Als ik het verhaal lees dan spookt er 1 ding door mijn hoofd.. HOAX.

 

Stel het was een geld kweker, die wilt toch juist dat het illegaal word ?

Want ze worden nu ook al opgepakt, maar krijgen minder geld als dat het illegaal is en ze de zelfde risico's hebben...

 

Maja..

 

Gr

Share this post


Link to post
Share on other sites

sorry dat ik het zeg maar ik heb TOTAAL geen medelijden met deze man,

dit soort dingen zitten er aan te komen,actie reactie.

het houd een keer op dat het volk maar blijft buigen.

 

""een waardevolle discussie starten''gaat hem niet worden zo met een cda''er die waarschijnlijk de bewuste nacht ook wel een slokje op had en wie weet een iets te bijdehante praat(wat ze nuchter al hebben).

 

ik keur het ook niet goed want geweld schiet niks op en helpt ook niet bij het legalizeren van wiet.

maar zeg nou zelf,we worden zo belazerd,ons geliefde plantje word ons straks afgenomen.

geweld schiet nooit iets op maar ik kan me goed voorstellen dat er mensen zijn die er echt pissed om zijn.

Share this post


Link to post
Share on other sites

'Nu wietteelt aanpakken'

 

De mishandeling van CDA-politicus Hubert Mackus uit Nederweert onderstreept dat de harde maatregelen die het kabinet heeft aangekondigd tegen de wietteelt noodzakelijk zijn. "Het gaat gewoon om criminaliteit”, zegt CDA-Kamerlid Ger Koopmans uit Velden.

 

Koopmans reageert daarmee op het in elkaar slaan van Mackus, CDA-fractievoorzitter in de raad van Nederweert. Mackus, directeur van het CDA-Limburg, werd zaterdagmorgen om 01.30 uur in een café in Nederweert geslagen en tegen zijn hoofd geschopt. De politicus, die naar eigen zeggen al ruim 800 steunbetuigingen kreeg, legt een verband tussen het geweld en zijn stellingname tegen de illegale hennepkweek. De politie weet nog niet of dat zo is.

 

Wel heeft de politie twee mannen (34 en 35) uit Nederweert aangehouden op verdenking van openlijke geweldpleging tegen Mackus. Het betreft Wolter M. en Francesco M., volgens Mackus woonwagenbewoners. Ze zijn in verzekering gesteld. De politie noemt de vraag ,,voorbarig” of er een verband is met de reeks autobranden en andere incidenten in Weert, nadat daar vorig jaar hennepplantages waren opgerold op een kamp. "Er komt wel een gedegen onderzoek.”

 

 

bron

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zie je!

 

De maatschapij nog extra het idee geven dat elke kweker slecht bezig is.

Door dat ik mijn eigen wiet kweek in kleine mate, hoef ik niet meer te kopen van coffeeshops of straat dealers.

Kortom als elke roker dit zou doen, zou er geen ''criminaliteit'' meer bestaan op dit vlak.

 

Dus in zekere zinne decriminalizeren wij de maatschapij.

 

Maja, dat word niet gezien.. De staat wilt geld als jij kweekt! Op welke manier dan ook.

 

Gr

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik vind met 8 man politie onverwachts voor de deur staan voor wat plantjes ook behoorlijk crimineel :whistling

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik keur dit ook helemaal niet goed, en zoals al aangegeven heeft dit een tegenovergesteld effect dan wij zouden willen.

Maar ik kan ook absoluut geen medelijden opbrengen voor deze man, en kan enkel stellen dat hij in elk geval z'n klappen verdiend heeft! De criminelen moeten inderdaad aangepakt worden, maar laat de brave jongens/meisjes daar buiten, en in mijn ogen is diegene die nu klappen gekregen heeft zelf een van die criminelen die ook aangepakt moeten worden... Maar misschien toch maar op een andere manier, maar welke dan? Een gesprek aangaan is inderdaad volkomen nutteloos met zulke mensen, zeker na zo'n voorval.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Misschien is dit wel in scene gezet? Om het standpunt nog duidelijker te maken.

Corruptie is er nog steeds en anders vind ik de klappen gedeeltelijk terrecht.

 

De staat etc blijf een zooitje, vind ik.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hier was ik zelf nog niet opgekomen, maar dat zou me inderdaad ook niets verbazen als ze tot zoiets in scene zetten in staat zouden zijn... Het blijft er eentje van de christendemocraten :whistling (en gelijk mijn excuses voor mijn politiek/religieus gemotiveerd racistische uitspraak.Maar ik neem het niet terug.)

Share this post


Link to post
Share on other sites

net even z'n foto gegoogled, GEK HE dat je op je bakkes getimmerd word.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Vito Corleone..

 

Dat dacht ik ook en daar geloof ik ook in.

De massa het idee geven dat legalisatie nodig is om criminelen tegen te houden omdat er dan niks meer crimineel is.

 

Nja, ik geloof dat we verloren zijn..

Veel wietkwekers, waarbij vooral hobbyisten worden zijn hier denk ik blij mee.

Maar geloof me de straffen voor het kweken thuis kunnen juist nog hoger worden hierdoor!

En de controles nog strenger!

 

Ik vind het een beetje eng....

Share this post


Link to post
Share on other sites

het is idd eng,

als het nog strenger word dan bv 277.000 euro aan naheffing van 252 planten en op straat gezet worden al niet streng genoeg is.

 

strenger kan bijna niet,en zowel dan voorspel ik dat er meer coke en heroine verkoop zal plaats vinden.

en daarmee ook het gebruik er van.

 

jammer dat na de klappen ze nu het plan hebben om het nog harder aan te pakken....

typisch cda,lekker de zaak opstoken en na een verdiende loon meteen een goed excuses er van maken om alles nog harder aan te pakken en de schuld naar de 2 mannen die nu met voornaam in de publiciteit staan.

 

doet me denken aan vroeger,toen was er altijd 1 bijdehand uit mn klas die zelfs mn zusje lastig viel.

dan stond ie me op 30 meter uit te schelden en wist dat ik hem niet meer kon inhalen tot ie zn achtertuin in rende veilig bij zn ouders.

tot ik een keer over het kleine hekje zn tuin in sprong en hem volgde tot in de huiskamer langs zn ouders.....

 

had ie niet verwacht en zn ouders ook niet,tot ik zn ouders eens uitlegde wat ie me elke keer uitdaagde en nu mn zusje ook al lastig viel.

en dat ie toen een klap van zn vader kreeg,prachtig :whistling :offtopic

Share this post


Link to post
Share on other sites

mep dat hele CDA zootje maar inelkaar, stelletje flikkers.. komt het cabinet met goeie ideeen zijn hun tegen, en das met alles, altijd dat vieze cda...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...