Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
grow2blow

2e zaadronde lumatek 600 blumat druppelsysteem

Recommended Posts

High W.F-ers....

 

Ik heb zojuist 12 (fem.) white zaden van Seedsman tussen watten pads gedaan. Ik wil deze zaden na het ontkiemen in kleine potjes planten.

Deze potjes komen te staan op een plankje ter hoogte van de toppen van de planten die nu nog zo'n 3 weken mogen.

De zaden komen direct op 12/12 te staan volgens het systeem van No Mercy.

 

gallery_25033_11055_67228.jpg

 

gallery_25033_11055_708536.jpg

 

gallery_25033_11055_56817.jpg

en dan een bord erover.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als de PP stekken klaar zijn, dan gaan deze de grond in en wil ik mijn net aangeschafte blumat druppelsysteem gaan gebruiken.

Ook ben ik nog van plan om de kap te vervangen door die van lumatek. Of ze beter zijn weet ik niet maar ze zien er wel heel gaaf uit.

 

Mijn Setup:

 

hok: 110x90x200

2 rechthoekige specie kuipen a 65liter gevuld met lightmix aarde.

Lichtbron: 600watt hps lumatek met spiegelkap.

MMC easy 12 fancontroller

500kuub torin softbox

800 kuub filter.

Blumat druppelsysteem

voedingslijn van dutchpro

Share this post


Link to post
Share on other sites

als eerst weer succes voor deze ronde..!!

 

Ik snap je plan denk alleen dat je problemen krijgt met de kleine potjes..!!!

Het is juist van groot belang om de planten zo min mogelijk te remmen omdat je niet een echte voor groei periode hebt,

En je zo dus veel kans hebt op kleine achterlopers...

 

Mvg stikkie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Stikkie, Ik probeer het 12/12 systeem van No mercy en dat schijnt zo te werken.

Ach ik probeer het gewoon en anders heb ik nog een 400 watt setje liggen en dan gaan ze hier even onder in grotere potten.

Bedankt voor je tip.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dus na 3 weken kleine potjes, (wanneer ze net beginnen met bloeien) wil je ze overpotten omdat je tent dan leeg is...

Is geen goed idee, dan gaat de groei eerst naar de wortels en daarna pas naar de toppen die al wel aan het bloeien zijn.

 

Het kan wel maar dan moeten de zaden meteen in de grote potten zodat de wortels (en dus de basis van de plant) lekker uit kan groeien, het kleine wortelstelsel dat ze nu gaan ontwikkelen in de kleine potjes gaat je aardig wat opbrengst kosten, kan ik je nu al zwart op wit geven.

 

Het zou een stuk beter zijn om de eerst op 18 uur te laten voorgroeien in potjes van ongeveer 1 tot 3 liter en ze dan in 11 of 15 literpotten op 12 uur te zetten.

 

Buiten dit om heb je een leuke nieuwe ronde voor de boeg.

En wees geduldig met de blumat's, het is een prachtig systeem maar je moet de blumats lang laten inweken (minimaal 1 uur, ik doe 1 dag) en je moet de potten waarin je ze steekt goed nat maken op het moment dat je ze plaatst, na het plaatsen kan je ze beter volledig met rust laten, dus niet een beetje bijdraaien zodat de waterslang wat beter staat ofzo, gewoon laten staan. (anders heb je vrijwel zeker lekkage)

 

Hopelijk kan je wat met m'n opmerkingen, verder een goeie ronde met groooooote cola's!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedankt voor de inbreng. Je maakt me aan het twijfelen <_<

Op dit moment draait er al een ronde vanuit zaad opgekweekt volgens het 12/12 systeem en de planten zouden zo'n 70 a 80 cm hoog worden.

Ik ben toen ook met kleine potjes begonnen en de planten zijn nu gemiddeld iets meer dan een meter. Niet verkeerd dus.

Ik wil echt niet eigenwijs zijn of de beterweter uithangen.

 

Ik kan nu eigenlijk niet meer terug of moet tijdelijk een extra lamp ophangen in de ruimte waar ik in binnen kom. Dit maakt het wel een stuk lastiger voor me.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ooeehhh spannend, de tijd zal het leren wie gelijk heeft jij of wij.... <_<

Mvg stikkie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mogelijk ligt het ook heel erg aan de genetica of het in opbrengst zal schelen of niet. Sommige planten groeien veel langer door dan andere.

Ik zou het persoonlijk zelf niet doen met een onbekende genetica, maar als je weet dat het met een bepaalde soort niet veel uitmaakt, dan moet het geen probleem zijn lijkt me.

Share this post


Link to post
Share on other sites

direct 12-12 GOED BESLUIT <_<

 

aleen waarom zo weinig planten, de truc is dan ook wel maximaal op 1m2....

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ tim: waarom zo weinig: de bakken waar ze in staan zijn 70x 35 dus in totaal komen er 12 op een oppervlak van 70x70 cm.

Ik heb er nu 10 in staan en ze zijn erg groot geworden en geven elkaar geen ruimte meer. Ik had het idee dat er nog wel 2 bij zouden passen maar echt niet meer.

In het stekken hok staan er 24 op het zelfde oppervlak en zijn allemaal klein gebleven. Ik dacht dat het ermee te maken had dat ze elkaar in de weg staan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daarbij komt nog eens dat ik maar 12 fem white widow zaden had liggen. Ik heb nog 20 reguliere PPP liggen en wil dit liever niet samen in 1 hok zetten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Op zich is direct 12/12 niet slecht, sterker nog, zoals tim zegt, veel op een klein oppervlak.

Maar dit is natuurlijk erg afhankelijk van de genetica.

 

Als je ze in kleine potten zet, zorg dan wel dat je ze op tijd overpot want hoe meer wortelgroei (en hoe eerder) hoe groter de toppen worden.

 

Dit is je eerste keer met Blumats toch? Als je er vragen over hebt kan je me een PB sturen, ik werk er nu al een jaar of 2 mee en ga noooooit meer terug naar water geven met de hand. <_<

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedankt voor de reacties, begon een beetje onzeker te worden over het nu aan te pakken.

voorlopig ziet het zo maar even uit:

het zaadplanten hok laat ik doordraaien volgens het 12/12 systeem. vanaf de 4e "moeten" ze klaar zijn. Als ik het kan rekken dan doe ik dat.

Het stekken planten hok is ongeveer gelijktijdig klaar.

 

De zaden die ik heb laten ontkiemen zijn vandaag ik potjes gestopt en staan nu op een plankje ter hoogte van de toppen. Ik heb de aarde ingewaterd met water ph 6.0 een beetje multi total en rhyzotonic.

 

Ik kon even niet anders, de zaden weggooien vind ik het nou ook niet.

 

Ik zit nu met dilemma waar te drogen.

Zit er aan te denken een tent te kopen en daar maar een droognet en een filter in te hangen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja als je gelijk door wilt draaien en je hebt geen drooghok ben je f*cked inderdaad...

Kan je niet iets langer voor laten groeien en dan je zaadhok gebruiken om te drogen?

ik neem aan dat je ze daarna toch gelijk op 12/12 zet dan?

Want als je er nog een tent voor gaat halen ken je die beter ook gelijk volgooien <_<

 

gr.

Share this post


Link to post
Share on other sites
@ ouwe ketser.

de zaden staan al op 12/12 en krijgen geen voorgroei periode.

 

oke mijn fout...

Ik dacht in je vorige verslag te lezen dat je er toch niet zo een goed gevoel bij had om hem gelijk in de bloei te zetten vanaf het begin...

 

Heb je al een idee hoe je het gaat oplossen dan? of doe je het met een nieuwe tent?

gr.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik hou me maar vast aan het 12-12 systeem. Van de 12 geplante zaden zijn er 10 opgekomen. Ik heb nog ruimte aan de achterkant van het hokje om daar ook een plankje te maken zodat ik de 10 potten kan verdelen over de 2 plankjes. Deze nieuwe zaad planten laat ik groeien tot de stek planten klaar voor de oogst zijn.

Als de aarde bakken waar nu de stek planten in staan 'leeg'staan stop ik hier de jonge zaadplanten in(al twijfel ik of ik niet beter losse potten kan gebruiken).

Tegen die tijd verwacht ik dat het andere hok ook leeg is en dan gebruik ik tijdelijk 1 hok om te drogen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

je mag het altijd hier drogen hoor maatje, hehe

 

<_< :whip:

 

ps ik ga zo die boom omzagen en nou is het is een keer een echte boom haha

pas maar op met je auto B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

8 van de 12 zaden zijn opgekomen. Was niet helemaal mijn bedoeling. Ik was verwend met de vorige zaadronde waarbij 10 van de 10 zijn opgekomen.

Ik kijk wel hoe ik verder ga.

Om het blumat systeem compleet te maken heb ik een slimline vat gekocht van 100 liter en nieuwe slangetjes, kraantjes en vat doorvoeren zijn in bestelling.

Share this post


Link to post
Share on other sites

veel succes en blijf dit topic ook volgen , ook heeft de blumat mijn intresse getoont en ben ook benieuwd naar jou ondervindingen :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

De plantjes zijn inmiddels in de grote aarde bak gestopt. Dit maal alle 8 in 1 bak.

Ik moet nog wachten met het aansluiten van het blumat systeem omdat ik nog wat onderdelen in bestelling heb staan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Inmiddels de reguliere 20xPPP zaden ook maar laten ontkiemen. Wat uitkomt gaat in de andere aarde bak die in dit hok staat.

De andere zaden hebben dan wel een weekje voorsprong maar het is niet anders.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...