Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Cleef

Cleef terug van weggeweest!

Recommended Posts

volgens mij moet de plant een minimaal aantal internodes hebben gemaakt voor je kunt gaan toppen

zoek t s op zou ik zeggen.....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey Criet,

 

In andere topics zie ik het over het algemeen wat later, en soms in de periode waar ik nu in zit gebeuren. In de growguide staat niet veel behalve dat het als nadeel heeft dat de groei, en bloeifase langer duren. Gaat dit betekenen dat ze uiteindelijk nóg groter gaan worden?, of dat ze kleiner blijven omdat ze 2x stil zullen staan terwijl ze nu al op 12/12 staan?

 

In dat laatste geval zou ik niet te lang moeten wachten met toppen, maar ben nu van plan het rond dinsdag/woensdag ergens te bekijken.

In ieder geval bedankt voor je aanmerking, heb ik wat aan :verrygood

 

Grtz

Share this post


Link to post
Share on other sites

ken wel mensen die ze toppen als ze al in week 2 zijn

maar ik heb ook een topic gelezen daar werden ze niet groter dan een cm of 60

en die waren nog geeneens getopt

dus het licht wel aan jezelf hoe ze erop reageren

 

maar eerst staan ze stil door de verminking en daarna moeten ze 2 stelen ontwikkelen dus dat gaat ook een

stuk moeilijker waardoor ze kleiner blijven

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hello,

 

Alles ging voorspoedig tot aan vandaag. Mooie groene planten, groeit lekker maar toen..

 

Ik zag namelijk vanmiddag rond 12:00 tot mijn schrik dat alles in het hok uitgeschakeld stond!!! :P :) De LV stond op 80%!!!, en de temp op 19 graden!!. Op mijn davin tijdklok stond hij stil op 10:00 dus ''ik vermoed'' dat dit vanochtend gebeurt is. (Ben gisterochtend nog bezig geweest met wateren e.d.) Normaalgesproken is de LV geen 80% s'nachts maar rond de 65% :verrygood De reden dat het uitgeschakeld stond is dat d bovenkant van mijn stopcontact aan de wand los zit en daardoor uit ging. Heb nu aan de bovenkant tape gedaan zodat dit tegendruk geeft en hierdoor blijft het gewoon aan...

 

Weet iemand wat dit voor gevolgen heeft voor me? Ze vertonen nog geen bloeiverschijnselen maar zitten er wel dicht tegenaan. Terug in de groei schieten zullen ze dus niet kunnen doen, maar dacht zelf dat ze naast wat stress nu pas veel later in de bloei kunnne schieten. Dat ze nu veel te veel lengte gaan pakken bijvoorbeeld.

 

Bij deze een korte sfeerimpressie van hoe het er nu bijstaat. Hangende bladeren op het moment door dit fiasco, maar hier maak ik me geen zorgen over. (Excuses dat het licht aanstaat.)

med_gallery_8316_11051_232029.jpg

Ze beginnen nu net de hoogte in te gaan:

med_gallery_8316_11051_29975.jpg

SSH:

med_gallery_8316_11051_615553.jpg

SH (met het compacte slablad)

med_gallery_8316_11051_609420.jpg

Meeste planten eergister getopt

med_gallery_8316_11051_559326.jpg

En nog een vreemd 10 vingerig blad. Deze plant pakt bij elke internode zowat 1 of 2 extra vingers mee. Hoe meer vingers hoe meer ze het naar hun zin hebben dacht ik altijd.

med_gallery_8316_11051_185144.jpg

Bij deze de korte update.

Grtz, Cleef

Share this post


Link to post
Share on other sites

Planten hebben volgens mij niet veel last gehad van die paar uur zonder licht en afzuiging. Bij 3 planten heb ik sinds gisteren bloeiverschijnselen ontdekt, en de andere 8 wachten er nog even mee. Ik zie dat ze al aardig de lengte in gaan, sommige zijn nu zeker 40cm hoog. Omdat deze planten vanaf de eerste bloeiverschijnselen nog wel een week of 3/4 doorgroeien heb ik besloten weer te gaan scroggen. Ben namelijk bang dat ik deze haze anders niet meer in toom kan houden in mijn tent.

 

Vandaag heb ik dus bij de intratuin plantenbinders gehaald, maar kon dat veelgebruikte hek (dat donkergroene geplastificeerde ijzerdraad) alleen per 10 meter kopen. Weet iemand waar je dat per 1, of nog beter 1,20 meter kunt kopen? Geen zin om zo'n hele rol te halen, en anders moet ik er dalijk s'nachts nog met een kniptang op uittrekken :wub:

 

Grtz, Cleef

Share this post


Link to post
Share on other sites

Update 24-11

Binden!

 

De planten zijn nu flink aan het groeien, vertonen inmiddels allemaal bloeiverschijnselen, en gaan nu echt de hoogte in. Ik heb sinds 3 dagen mijn scroggnet hangen en ben nu volop aan het binden geslagen. Ze zijn ook mooi groen zag ik zojuist voor het eerst. Had ze alleen gezien met de lamp aan :lol: 4 planten gaan wat harder als de andere, maar de andere planten schieten nu ook omhoog, en zullen de komende dagen hun hoekjes gaan vullen. Aangezien de planten nog wel een week of 3 door kunnen groeien moet dit netje meer dan vol kunnen raken.

 

Enig minpunt was dat ik 1 plant te veel voeding had gegeven. Ze staat op een dieet nu. Was namelijk ff vergeten dat ik 4 buffertabs in die pot gedaan had bij wijze van test ;)

 

Ik heb 2 vragen....

Ik vraag me af of ik het scroggnet niet te laag heb gehangen?! Heb het net namelijk hangen tot de onderste rand van de zijopeningen van de DR120. Is natuurlijk wat te laat om nu nog te verhangen, maar wat zijn de eventuele gevolgen van een (te) laag scroggnet.

 

Daarnaast vind ik de LV de laatste tijd wat hoog s'nachts (rond 70%) Zou dit te verhelpen zijn door 2 clip-on-fans s'nachts te laten draaien? Fancontroller draait voluit. De LV daalt wanneer ik het raam wat open zet, maar dit zorgt er dan weer voor dat de temperatuur in het hokje s'nachts daalt tot +-15 graden :lol:

 

Bij deze wat foto's. Niet al te scherp maar krijg de macro functie maar niet gevonden. :D

med_gallery_8316_11051_723151.jpg

med_gallery_8316_11051_194044.jpg

med_gallery_8316_11051_284172.jpg

med_gallery_8316_11051_679842.jpg

 

Grtz, Cleef

Share this post


Link to post
Share on other sites

dan is mijn vraag aan jou

ben je niet te vroeg op 12-12 gegaan

je hebt t over bloeiverschijnsels en meestal

ga je n weekie verder met groeine met n scrog

maar ik vraag t me af :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey man, bedankt voor je snelle reactie!

 

Ik heb deze planten +-2 weken voorgroei gegeven, terwijl korter werd geadviseerd. Met bloeiverschijnselen bedoel ik dat ik nu de eerste witte haartjes gespot heb. Bij sommige planten zie ik ze sinds een dag of 2, en bij de plant welke het eerst begon sinds 6 dagen.. Ze zeggen dat deze soorten haze nog wel 3 tot 4 weken door kunnen groeien, dus in dat geval kunnen het nog echte monsters worden. Dan vraag ik me dus af of het net niet te laag hangt...

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik gaat deze echt op de voet volgen om te bewijzen dat ik t mis had .

 

succes met je babes

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bij deze een update:

 

Het begint met de dag meer te bloeien en te stinken :) Ik ruik nog niet de haze lucht die ik verwacht, maar daar is het nog wat te vroeg voor. Minpunt was dat ik ze een tijdje wat te veel water gegeven, en dat de nachttemperatuur maar bleef dalen naar 14 graden :P Hierdoor groeiden ze vast wat minder hard als normaal. Is nu inmiddels verholpen. Ben gelukkkig ook nog steeds om de dag aan het binden, want m'n net kan nog wel wat voller. Al denk ik dat 1 week langere voorgroei nog beter was geweest ;)

 

Daarnaast is bij de meeste strawberry's de groei er wel uit, en deze gingen ook eerder in de bloei als de super silver haze welke de pot in het midden, links in het midden, en de 3 potten achterin bezetten. Hier zie je op de foto's ook nog wat meer open plekken die de komende week vast nog wat voller zullen raken.

 

Bij deze wat foto's:

Afgezien van het onderste topje is dit 1 strawberry:

med_gallery_8316_11051_620700.jpg

Dit is een strawberry links voorin. Groeit ook nog goed door.

med_gallery_8316_11051_323669.jpg

Hier wat foto's van beginnende topjes :D

med_gallery_8316_11051_85340.jpg

med_gallery_8316_11051_375968.jpg

med_gallery_8316_11051_261671.jpg

Hier zie je een silver haze welke ik nog vol aan het binden ben. De onderliggende topjes van deze plant komen nu door het net heen.

Hopelijk gaat hij nog tot de hoekjes....:

med_gallery_8316_11051_305700.jpg

Hier zie je een overzichtje. De planten rechtsachter zie je niet goed, want deze zitten nu helemaal platgebonden op het net zodat de onderliggende topjes beter omhoog komen.

med_gallery_8316_11051_458811.jpg

 

Ten slotte deze silver haze, ze staat samen in een pot bij een silverhaze welke het juist heel goed doet :) Daarom weet ik ook niet goed wat ik eraan moet doen. Staat in de enige pot waarbij ik niet kan voelen hoe zwaar die is, want staat in het midden op de achterste rij. Wanneer ik nu nog mijn tensio erin steek, maak ik dan niet te veel wortels kapot? Bij deze een top van die plant..Iemand?

med_gallery_8316_11051_485005.jpg

Grtz Cleef

Share this post


Link to post
Share on other sites

Niemand die weet hoe het zit met dat laatste plantje? Heb in m'n topic al 4x vragen gesteld en 0x antwoord gekregen..

Share this post


Link to post
Share on other sites
Wanneer ik nu nog mijn tensio erin steek, maak ik dan niet te veel wortels kapot?

Nee hoor, dat is geen enkel probleem, zeker niet in zo'n grote pot. Als je 'm maar niet recht in de penwortel steekt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ok, dan is dat het eerste wat ik ga proberen. Heb alleen het gevoel dat het niet aan de waterhuishouding ligt omdat de andere silver haze het wel goed doet..

Share this post


Link to post
Share on other sites

gaat idd heerlijk maaar ,

ken je n foto van t gehel grut maken

ben wel benieuwd hoe vol t netke is geworden ;)

 

en over de tensio

gewoon in n hoek 5 graden schuin en naar rechts erin draaien

Share this post


Link to post
Share on other sites

I love strawberry!

Heb hem 1x buiten gehad en was zo lekker.

Ga hem zeker ook een x binnen zetten.

Als je straks een rookverslag wil hebben meld ik me vast aan ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

@cannaz, haha we zullen zien als het klaar is. Je bent in ieder geval de eerste. Wie het eerst komt, het eerst maalt was het toch :lol:

 

@clown, ik kan erg moeilijk een foto van het geheel maken. Sta namelijk met m'n rug tegen de muur, met de camera tegen me aangedrukt, en kan niet verder uitzoomen.. Heb wel wat foto's gemaakt van de achterkant. Die stond er de vorige keer namelijk amper op. Bij deze de foto's, wel weer met de lamp aan helaas:

 

Dit is helemaal rechts in het hoekje. Begint nu zijn uitlopers wat de lucht in te gooien. Hopelijk groeit die nog door de komende week.

med_gallery_8316_11051_136285.jpg

Dit is dan weer linksachter in de hoek. Groeit nog volop, maar of die de achterste hoek vol gaat krijgen betwijfel ik.

med_gallery_8316_11051_514822.jpg

Bij deze een overzichtsfoto van de achterste rij met silver haze, die kreeg ik er de vorige keer niet goed op. Je ziet wel dat die silver haze veel later begint met bloeien. Zal ook wel wat later klaar zijn..

med_gallery_8316_11051_531480.jpg

Hier nogmaals de achterste rij vanuit een andere hoek:

med_gallery_8316_11051_297656.jpg

 

De wat hangende hoofdtop is dus weer helemaal bijgetrokken gelukkig. Helaas heb ik nu weer een andere plant met allemaal naar binnen gevouwen bladeren. Iemand een verklaring? (Dacht zelf aan te veel voeding/water)

med_gallery_8316_11051_415574.jpg

En ten slotte nog een wat mooiere foto van een beginnende strawberry haze top:

med_gallery_8316_11051_472147.jpg

 

Niet echt de overzichtsfoto die je wilde ;) maar zal de volgende update eens goed mn best doen! Al met al denk ik dat je gelijk had, en een week langer voorgroei nog betere resultaten had gegeven. Ik ben niet ontevreden en het groeit nog wel door, maar het had zeker voller gekund...

 

Grtz Cleef

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nee ze staat niet recht onder de lamp. Het is de plant die in de middelste pot, van de voorste rij staat.

 

Indien de plant te dicht bij de lamp zou staan krijg je toch naar bovenstaande bladranden i.p.v. naar binnen slaande randen?

Tevens de enige plant die dat sinds gister/vandaag vertoont, en de lamp hangt +- op een meter afstand..

 

Grtz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tijd voor een update,

 

Alles gaat zijn gangetje. Ik heb wel wat problemen met de nachttemperatuur waardoor de planten wat paarse steeltjes hebben. Verder schijnen ze er verder niet al te veel last van te hebben.

 

De strawberry haze is nu lekker toppen aan het bouwen. Ze beginnen ook lekkerder te ruiken en te plakken met de dag. De super silver haze begint nu ook toppen te vormen, en er zijn zelfs nog 3 silver haze planten die nog niet helemaal uitgegroeid zijn!!!!!Die gingen de afgelopen week nog vol de hoogte in. Bizar gewoon dat deze zo lang doorgroeien. Vind het trouwens totaal niet erg hoor laat maar lekker gaan :D . De SSH zal wel pas een maand later klaar zal zijn als de strawberry's welke denk ik nog een week of 4 doorgaan. De SSH staat niet zo goed op de onderstaande foto's, maar dit zijn wel de planten welke voor de grootste toppen gaan zorgen. Ik denk dat 2 planten voor echte knotsen gaan zorgen.

 

Bij deze de foto's.

med_gallery_8316_11051_579342.jpg

med_gallery_8316_11051_446222.jpg

med_gallery_8316_11051_416272.jpg

med_gallery_8316_11051_235152.jpg

med_gallery_8316_11051_557529.jpg

med_gallery_8316_11051_257681.jpg

med_gallery_8316_11051_677185.jpg

med_gallery_8316_11051_625711.jpg

med_gallery_8316_11051_9259.jpg

De onderstaande SSH is pas afgelopen week zo de lengte ingeschoten:

med_gallery_8316_11051_640468.jpg

 

Zal vanavond of zsm even een goede foto update maken met een overzichtsfoto, foto's van de verschillende soorten, en wat close-ups.

Grtz Cleef

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bij deze weer eens een korte (strawberry haze) update. Heb een nieuwe camera gehaald, dus betere kwaliteit van foto's B) . Ik geef bij deze alleen ff een update van de strawberry haze, de volgende update foto's van de super silver haze en wat overzichtsfoto's.

 

De planten gaan nu de 9e week 12/12 in, en zitten in week 7/8 van de zichtbare bloei. De strawberry's zijn aan een 2e bloei begonnen lijkt het. Ik denk ook dat ik torentjes ga krijgen op mn toppen deze ronde! Ze beginnen nu steeds compacter en zwaarder te worden, en als ik m'n hok openzet is het net alsof je een snoepwinkel binnenloopt zo zoet :wacko:

 

Ik denk dat de strawberry's nog een weekje of 2 tot 3 zullen staan, dus ben benieuwd hoeveel groter ze nog kunnen worden. De silver haze kan waarschijnlijk nog wel een week of 5/6 en deze worden nog groter als de strawberry! De ene plant is wat groter als de ander, maar denk dat 40 gram per plant er wel inzit deze ronde...

 

Nja let the pictures do the talking.

med_gallery_8316_11051_2827278.jpg

med_gallery_8316_11051_1142089.jpg

med_gallery_8316_11051_745225.jpg

med_gallery_8316_11051_489460.jpg

Dit is 1 gemiddelde plant, heeft niet de grootste toppen maar ruikt wel heerlijk:

med_gallery_8316_11051_1329645.jpg

med_gallery_8316_11051_1328096.jpg

Dit zijn een aantal toppen van de plant die tot nu toe de grootste toppen heeft van de strawberry's:

med_gallery_8316_11051_2838827.jpg

Random pictures

med_gallery_8316_11051_1063929.jpg

med_gallery_8316_11051_2973710.jpg

 

Volgende keer foto's van de silver haze, wat overzichtfoto's en wat strawberryfoto's in hun laatste weken.

Opmerkingen of suggesties altijd welkom!

Grtz Cleef

Share this post


Link to post
Share on other sites

Waar zijn de fotos¿¿¿¿ ;) :wacko:

ben ingelogd dus denk niet dat het daaraan ligt

 

Waar zijn de fotos¿¿¿¿ ;) B)

ben ingelogd dus denk niet dat het daaraan ligt

Loooooool zware vertraging maja mooiie toppen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Thanks man!

 

Weet iemand trouwens wat een nette EC zou zijn voor deze haze in deze fase?

Alvast bedankt, grtz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey Cleef, ziet er mooi uit. die krijgen er nog wel wat gewicht bij, ziet er goed uit!

Is de vergeling te zien op alle planten, of alleen op de plant van de foto's?

Lijken me heerlijke soortjes die je hebt staan man!

Gaat een mooie oogst worden zo.

 

Heel veel plezier met de dames.

 

Groetjes, Ash

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey Ash,

 

Ik heb 5 strawberry's staan. De vergeling is te zien bij 2 van de 5, en dit zijn ook de 2 die het snelst klaar zullen zijn. Ik denk niet dat het een (PH) probleem is gezien 1 van die 2 met een andere strawberry in de bak staat die nergens last van heeft.

 

Het zijn heerlijke soortjes, moet wel zeggen dat ik had verwacht dat het meer naar aarbeien zou ruiken. Aan de opbrengst van de haze soorten zal het niet liggen :wacko:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...