Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

kristof1234

Mijn eerste binnenkweekje (bio)

Recommended Posts

Sterkte met je oma!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

@iWiet:

Thanks! Dat is ook wat ik haar veel toewens, want dat kan ze enorm goed gebruiken B)

 

@John:

Graag gedaan die tip :P 't Zijn die aasgieren van de banken die ons steeds doen wachten...

En nee ik ga nu niet meer overpotten, dat zou wel dom zijn :P Ik was hier al een beetje aan het speculeren over aanpassingen en verbeteringen voor de volgende ronde Hashplant Haze (Northern California hash plant x Cannalope Haze :D )

 

@Zeiksnor:

Die mycorhizza's zijn zeker nuttig, zover is me duidelijk, ivm het aanslaan van wortels heb ik dus ook geen idee, want daarvoor heb ik het nog niet echt gebruikt.

 

Je uitleg klinkt inderdaad wel logisch, dat is ook wat ik van plan was te doen. Enkel vroeg ik me dus af dat als ik me aan die aandachtspunten houd, of daarbovenop die rhizonic geen extra voordeel kon geven.

Je kan dat spul in mini-flesjes kopen zag ik, misschien moet ik het maar eens testen, 3 met en 3 zonder. Ik hou wel van wat geëxperimenteer, zolang het maar niet teveel kost en het niet teveel verlies in oogst veroorzaakt :D

Ik weet wel meteen wat vragen die zo'n testje kan beantwoorden als ik eens op de site van bio-canna zelf kijk, want die maken het natuurlijk wel héél mooi (lees: te mooi) dat goedje.

Ik som ze even op:

Bio RHIZOTONIC is een 100% natuurlijk en biologisch gecertificeerde wortelstimulator (OMRI). Bio RHIZOTONIC bevordert de ontwikkeling van (haar)wortels, wortelpuntjes en de weerstand van de plant.

Meer weerstand, dus dan zou er een verschil in stressbestendigheid moeten waar te nemen zijn bij bijvoorbeeld knakken/buigen/toppen...

Betere(?) aanmaak wortles geeft snellere en/of betere groei?

Een krachtig wortelgestel zorgt ervoor dat de plant meer voedingsstoffen kan opnemen en sneller groeit.

hebben de planten die rhizonic kregen door betere opname een bezuinigend effect op voeding verder in de kweek?

Bio RHIZOTONIC heeft een zichtbaar vitaliserend effect op planten.

Die is vanzelfsprekend: Is er een merkbaar verschil tussen de planten qua gezondheid en ontwikkeling meteen voor het oog?

Door Bio RHIZOTONIC doorwortelen de planten sneller in de ondergrond. Daarom is Bio RHIZOTONIC ondermeer een ideaal middel voor gestresste planten, zoals stekjes tijdens het overplanten

Hoe voorzichtig je ook overpot en met alles rekening houdt, het geeft ze stress, dus zal dit een verschil maken bij het overpotten?

Tevens herstelt en versterkt Bio RHIZOTONIC planten die er ongezond of slecht uitzien.

Als voorgaande stellingen van de producent zelf allemaal positief resultaat boeken, dan zou deze test alvast niet aan de orde mogen komen ;)

 

En last but not least: Gaat het uiteindelijk verschil geven op het eindresultaat? Op alle vlakken bekeken. (smaak, geur, gewicht, uitzicht, potentie, structuur,..)

Ik denk er nog even over, maar lijkt me wel leuk en interessant om eens te testen.

 

 

@topic:

Update van plantjes komt er een van de volgende dagen aan hoor. Nu slaaptijd voor Kristof ;)

 

Groeten

Kristof

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoi kristof heb ook biocanna RHIZOTONIC gebruikt tijdens de groei bij mijn plantjes en het heeft hun zeker geen slecht gedaan

blijf/zal altijd een wortelstimulator gebruiken

 

ciaooooooooooo

Share this post


Link to post
Share on other sites

@John:

De naam alleen al heeft me tot die soort doen komen B)

Ik hoop dat ik daar net zoals met de Fast Buds een goeie keuze heb gemaakt.

 

@Dongucci:

Goed om te weten, hoelang en hoeveel heb je ervan bijgegeven?

Ik heb alvast een flesje van 250ml aangeschaft dus ik ga het zeker gebruiken, en ik ben dus voorlopig van plan om er een vergelijkende test van te maken zoals ik hierboven zei: 3plantjes met en 3 zonder bio rhizonic.

 

@topic:

Nog maar eens hoog tijd voor een update. Ik heb voornamelijk foto's bij B)... Maar toch een klein woordje uitleg, want hoewel er niet echt veel veranderd is, zijn de veranderingen best ingrijpend ;)

 

Begin en halverwege vorige week zijn er 2 rijpe hoofdtoppen afgehakt, een hele dikke, en een kleine. Die hele dikke (maandagavond geoogst) had ik boven in de tent gehangen om te drogen, enkel het grootste blad eraf. Woensdag toen de lampen net aan waren ging ik die kleinere hoofdtop oogsten, en toen merkte ik dat die eerste grote top al zo goed als helemaal droog was :s ... te warm in die tent dus. De onderste 2 topjes daarvan waren helemaal uitgedroogd, dus die heb ik maar opgerookt... Enorm scherp in de keel, wat de (toch aanwezige) lekkere smaak grotendeels verloren deed gaan, maar deed hem niets aan het effect! Stoned dat ik van 1 jointje was, en kiwam er ook veel langer mee toe dan een gewoon jointje van gekochte wiet.

De rest van die top is in de weckpot gegaan, maar dat was ook telaat, want na 3 dagen was die ook helemaal droog. Proefde net iets minder scherp in keel en wat meer naar z'n echte smaak, maar is toch jammer geweest.

Die top heeft me wel 8gram droog opgeleverd.

Die kleinere top heb ik dus maar op een andere goed verluchte, maar koelere plaats gehangen, en die was na zo'n dag of 6 klaar om het kleinere blad af te knippen en de weckpot in te gooien. En die heeft me (rekening houdend met nog een klein gewichtverlies tijdens het curen, ongeveer 3,5gr droog opgeleverd. Vandaag heb ik daar een klein bloemetje, genoeg voor 1 joint, van op tafel gelegd, dat was deze namiddag droog genoeg om eentje van te rollen, en ik moet zeggen dat die smaak al enorm beter was. Net een diesel, maa rdan wat zoeter. En je handen ruiken helemaal naar een diesel als je het uiteen hebt zitten plukken :P ...

De rest van die top ligt nog verder te curen, en gisteren na het fotograferen is er nog een derde hoofdtop afgegaan, die nu rustig hangt te drogen, weer een mooie dikke waarvan ik een 6gram droog schat over te houden.

 

De rest gaat nog gewoon mooi effe door, alsook de 3 halve plantjes, die mogen nu onderaan nog wat aandikken ;)

Om die laatste loodjes geduld door te komen en hetgeen geoogst is zo lang mogelijk te curen heb ik nog maar eens voor een keertje een beetje wiet of hasj (hetgeen op de moment de beste kwaliteit lijkt te zijn) "besteld" :) valt wel niet mee met de huidige weersomstandigheden moet ik zeggen B)

 

En tot slot: de dieselryder.... Ik zou zeggen oordeel zo meteen zelf adhv de foto :D

Echt vreemd die plant, de balletjes dikken wel aan, maar een echt topje blijkt er niet aan te komen. Ik troost me met het feit dat het toch een aardig bosseltje fluf is ;) Alsook met de wetenschap dat deze plant deze zomer bij joint_he fun in de kas net dezelfde eigenschappen vertoonde, maar het los daarvan wel uitzonderlijk lekker en sterk rookwaar opleverde :)

Ik denk dat de oorzaak bij de zaden zelf gezocht moet worden ofzo.

 

En dan nu een heleboel foto's om de lange afwezigheid goed te maken ;)

 

Overzicht:

gallery_27918_11026_363454.jpg

 

De 2 eerst geoogste "halve" plantjes:

gallery_27918_11026_756143.jpg

de eerst geoogste:

gallery_27918_11026_430456.jpg

de tweede:

gallery_27918_11026_1070023.jpg

 

Wat budshots:

gallery_27918_11026_1374842.jpg

Die hoofdtop van die midden in de hoek is na de fotosessie eraf geknipt (met al z'n vergeelde blaadjes bovenin):

gallery_27918_11026_1707003.jpg

gallery_27918_11026_312469.jpg

gallery_27918_11026_183498.jpg

 

De dieselryder effe appart:

gallery_27918_11026_324829.jpg

 

En wat geoogste toppen :tu

De net geoogste die nu te drogen hangt, volledig geknipt (die met de vele gele blaadjes) (2foto's)

gallery_27918_11026_653432.jpg

gallery_27918_11026_323175.jpg

Stukje van die te snel droog was:

gallery_27918_11026_191036.jpg

de tweede geoogste top(je) geknipt, klaar voor de weckpot. 1 van die 2 onderste bloemetjes heb ik vandaag met veel plezier en genot opgerookt :D :

gallery_27918_11026_200211.jpg

Zo ziet ie er nu uit... jammer dat er nog geen geur-PC's bestaan :(

gallery_27918_11026_490229.jpg

 

Zo, dat was'm voorlopig weer.

 

Groeten,

Kristof :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoi kristof

 

ik ben direct begonnen met het toevoegen vd rhizotonic , ik heb de zaadjes laten ontkiemen in cocos ontkiem pads

 

4ml rhizo op 1 liter water is de dosering dus ik deed 1ml rhizo op 250ml water (ph 6.0 temp 22°) en ik zo bevochtigde ik het ontkiem medium .

 

zeker toe te dienen tijdens het zaaien , tijdens de groei en de 1-2 weken vd bloei , zeker ook gebruiken tijdens het overpotten ( dan kan je de wortels ens extra verstuiven ) , product help ook voor stress tegen tegaan van je dames

 

dat kan je zeker doen zo een testje , wil ik ook de uitslag van weten :D

 

btw je doet het nog steeds goed :verrygood , mooie plantjes , nu kan je ook van je eige wietje roken :wOOt

 

ciaooooooooooooooooooo

Share this post


Link to post
Share on other sites

Veel plezier met je oogst

:verrygood ze in 2011 :D

 

 

:wOOt

 

Elmo2007

Share this post


Link to post
Share on other sites

Op 30 december 2010 is Kristof's oma overleden.

Vandaag rond deze tijd is ze teruggegeven aan "moeder aarde".

Kristof zal haar missen of, beter gezegd: Kristof mist haar.

 

Voor wie hem een warm hart toe draagt: steek hem even een hart onder de riem.

Hij zal het kunnen gebruiken. En waarderen.

 

Is het nu "jammer" of "een gelukkig toeval",

maar de levensduur van zijn eerste oogst zal er, denk ik, danig door worden ingekort.

Het zij zo.

De timing was bij deze ongewild quasi perfect.

 

Hou je taai, jongen!

Velen voelen met je mee. Daar ben ik zeker van.

 

Warme groet,

 

Konijnenkweker

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gecondoleerd, Beide. B) :wacko:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Kristof en Konijnenkweker,

Van harte gecondoleerd met jullie verlies!

 

Het is een situatie waar woorden tekort schieten

en de tranen vloeien.

In deze situatie wens ik jullie heel veel sterkte toe!

 

Groetjes

Torsten

Share this post


Link to post
Share on other sites

een geliefde verliezen is nooit fijn :wacko:

ik heb het zelf ook meegemaakt hoor het is niet fijn

 

houd je goed kerel het zijn meestal de goede dat gaan

zo ben ik al een groot deel van mijn familie verloren .

 

B) rook er maar een goeie dikke

ik vond het al raar kristof dat je geen update's meer deed .

maar het is best te berijpen dat je in deze situatie

daar weinig zin in hebt .

 

 

innige deelneming

 

John.

Share this post


Link to post
Share on other sites

gecondoleerd het is altijd moeilijk als je iemand verliest

Share this post


Link to post
Share on other sites

condoliansa

 

het spijt me voor je verlies

hou je sterk

 

ciao

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo iedereen die hier wel eens langskomt.

 

Allereerst bedankt aan Konijnenkweker om hier in mijn plaats even een berichtje te plaatsen, en aan al wie gereageerd heeft voor de reacties.

Ik had inderdaad niet al teveel zin om hier updates te komen plaatsen, maar ik heb wel regelmatig wat foto's genomen tijdens mijn afwezigheid.

Daar deze ronde aan zijn einde zit te komen (er staan nog 4 potten i/d tent) hou ik het hier verder nog rustig, met uiteraard nog wat updates over de oogst en het eindgewicht etc. Als ik dan binnen enkele weekjes aan de tweede ronde start, vlieg ik er hier gelijk weer terug in.

Door de omstandigheden is het reeds geoogste deel niet tot curen gekomen, maar wel rustig gedroogt en ik ben er zeer over te spreken dus dat zit dan weer wel mee :(

 

Eerst nog aan iedereen nog een gelukkig Nieuwjaar en de beste oogsten en andere wensen voor 2011! :wacko:

 

En dan nu Back On Topic! :)

 

Er staan nu nog 2 halve en 2 hele plantjes in de tent af te bloeien, vorige week waren dat er nog 6.

Ik zal maar gewoon de foto's plaatsen met wat commentaar erbij, dat zegt meer dan 1000 woorden.

 

Eerst een overzichtje, vorige week woensdag en voorbije woensdag:

gallery_27918_11026_1249313.jpg

eerste rij halve plantjes:

gallery_27918_11026_523251.jpg

tweede rij hele plantjes:

gallery_27918_11026_1161273.jpg

gallery_27918_11026_1283183.jpg

 

De dieselryder net voor die omging:

gallery_27918_11026_65197.jpg

 

Een half plantje, fanleaves eraf getrokken, en vervolgens omgehakt en zo opgehangen (in net geen 2 weken droog:6.2g):

gallery_27918_11026_630382.jpg

bovenaanzicht:

gallery_27918_11026_499877.jpg

 

Wat close-ups van halve plantjes :(

gallery_27918_11026_456781.jpg

gallery_27918_11026_1162688.jpg

gallery_27918_11026_123901.jpg

Deze is echt mooi, helemaal in herfstkleurtjes en keiharde topjes :(

gallery_27918_11026_1054890.jpg

 

En wat close-ups van hoofdtoppen ;)

gallery_27918_11026_657579.jpg

gallery_27918_11026_641089.jpg

gallery_27918_11026_821673.jpg

gallery_27918_11026_206090.jpg

gallery_27918_11026_1053054.jpg

gallery_27918_11026_584697.jpg

 

En drogende wiet met als eerste de Dieselryder:

gallery_27918_11026_259953.jpg

gallery_27918_11026_377999.jpg

 

En tot slot wat gedroogde topjes die heerlijk ruiken en smaken :(

gallery_27918_11026_768185.jpg

gallery_27918_11026_175266.jpg

 

Gedroogde Dieselryder (13g).... lijkt wel een thijmplantje :(... maar is wel heel lekker en sterk... Er moet iets met dat zaad geweest zijn, want iedereen die uit dat ene pakje een plantje gezet heeft ervan had hetzelfde resultaat.

gallery_27918_11026_874796.jpg

 

Zo, ik hou jullie verder nog wel op de hoogte van verdere resultaten en uiteindelijk het eindgewicht...en ook wel wat fotootjes nog natuurlijk ;)

 

Groeten,

Kristof B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey kristof ziet er super uit de meeeste zien er oogst rijp uit

maar met de micro weet je natuurlijk meer .

 

het kan aan het zaad liggen hoor

maar ik heb ongeveer zo iets mee gemaakt

mijn SQ leverde 10 gram op droog

ik dacht ook dat het aan het zaad lag maar me broer heeft ook zo'n SQ en die gaat ws iets meer opleveren .

 

wat bedoel je met iedereen het zelfde resultaat allemaal weinig of de ene iets beter als de andere .

als alles het zelfde is zou ik die niet meer kopen .

 

ik lees dat het wel lekker sterk is dan is het goed he spijtig wat weinig maar met

alles samen kom je wel even toe denk ik .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey John,

Het is zoals je zegt, ze zien er oogstrijp uit, maar de microscoop zegt me toch nog eventjes geduld te hebben :wacko:

En het loont de moeite, dat extra weekje geduld, ik heb namelijk de kleinste hoofdtop geoogst nog voordat de helft amberkleurig was, zeer lekker, daar niets van, was ook handig als ik de laatste dagen m'nh oma ging bezoeken etc. Ik bleef er lekker actief van, maar toch wel "high in the head"... De later geoogste toppen met meer dan de helft amberkleurige trichomen was even lekker, maar daar was ik veel meer relaxed stoned van, en dat is eigenlijk wat ik wou.

 

Wat ik bedoelde met iedereen hetzelfde resultaat bij die dieselryder gaat over de vorm van de plant. 1vriend had ze voorbije zomer in een serre (kas) staan, en de andere had hem gewoon buiten staan.

Over hun hoeveelheid weet ik niets, want dat is denk ik niet gewogen. Maar ze hadden allebei zo'n plantje, net als ik, dat eens in bloei enorm begon uit te strekken, en allemaal losse "bolletjes" ipv mooie topjes aanmaakte.

Dat zegt wel genoeg denk ik, die zaadjes kwamen allemaal uit hetzelfde doosje van the Jointdoctor... ik heb ook al verslagen gezien van dieselryders die wel mooie topjes maakte, wel klein, maar toch...

 

Met de dieselryder erbij zit ik voorlopig al aan 47,8g droog... ik heb geen idee wat het eindgewicht gaat zijn, maar ik gok het op zo'n 80-90gram droog geknipt... de halve gram/watt ga ik dus niet halen... maar ik mag niet klagen voor een eerste ronde, zeker als ik de kwaliteit ervan bekijk.

 

De volgende rondes dus minstens dezelfde kwaliteit proberen te bekomen, en het aantal gram per watt omhoog proberen te krijgen, en hopelijk ooit aan ±1g/watt te geraken B)

 

greets

Share this post


Link to post
Share on other sites

dat is een mooi doel .

dan moet je volgende keer van een andere breeder zaad kopen .

 

ik haal de gram de watt ook niet hoor .

vanaf ik met een volle kast zou werken dan haal ik dat met gemak .

meer dames meer opbrengst .

 

de gram de watt halen met 4 dames is bijna onmogelijk denk ik .

 

als je dan 200 watt hangt zal 1 dame die 200 gram niet halen

maar eender 40 gram tot 60 denk ik .

zelf ben ik deze ronde en mijn eerste ronde ook niet boven de 25 gram per plant geraakt btw

deze ronde de eerste dame gaf 10 gram droog .

 

ik ben ook weer even naar mijn broer geweest en die plant is half kaal geknipt erg jammer

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als eerste gecondoleerd met uw oma

 

die spijtige dingen gebeuren

kom je wel weer teboven :(

 

 

Verder een aardige oogst als je de 90 gr haalt

 

En een mooi streven voor een volgende ronde

 

Heb plezier als u ;)

 

:D

 

 

Elmo2007

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...