Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

doncanna

EERSTE BEGINNERS LED/SPAARLAMP KWEEKJE kijk ens even , tips zijn welkom !

Recommended Posts

het zijn autoflowers

maar heb niet de mogelijkheid om ze tot het einde 18/6 te laten draaien , dat de fruit even voor 6u in een andere kamer stond ging nog omdat ze nog niet fel ruikte

daarvoor ga ik eens dees dagen beginnen met 2 zaadjes shining silver haze (geen autoflower) te zaaien

 

ivm de autoflowers doch bedankt ben al blij als er iets vanaf zou komen op12/12 ga het toch zeker proberen :whistling

 

ciaooo

Share this post


Link to post
Share on other sites

De quick ones zijn volgens mij toch autoflowers?

Je kan deze natuurlijk wel op 12/12 zetten, maar dan moet je geen denderend resultaat gaan verwachten. Ideaal is zoals bijna iedereen zegt 18/6, en meer uren licht kan ook, en zal ook veel beter resulteren dan ze op 12/12 te zetten.

 

Wat meer uitleg waarom vraag je?

Wel: Net omdat het autoflowers zijn, dat is nu het mooie er net aan. Deze bloeien automatisch (vandaar de logische benaming :whistling ), ongeacht het aantal uren licht vanaf ongeveer 2-3 weken na het bovenkomen. Ook ideale plantjes om in ons klimaat buiten te kweken dus, doordat ze uit zichzelf gaan bloeien kan je als je een goed jaar hebt zelfs 2 oogsten doen met autoflowers.

 

Dus in de toekomst: Ofwel enkel autoflowers ofwel enkel "gewone" planten.

Ik heb er niets over vermeld in m'n topic, maar had laatst even een kiemtest gedaan van mijn nieuwe generatie Belgian Sativa x Lowryder (experimentele kruising die ondertussen verder verdeeld is om verder te kruisen). Maar deze hebben niet de autoflower eigenschap, en ik vond het te zonde ze weg te gooien gezien ze zo mooi zijn. Het zijn maar 2 kleine ukkies samen in een 1,5 literpotje, maar nu moet ik dus elke nacht zorgen dat ik ze er rond 4u 's nachts uithaal. dan als de lampen uit zijn kan ik ze weer terugzetten tot 4uur. Zo zal ik ze wel kunnen laten bloeien, maar jongens wat een klotewerkje om elke dag te doen.. Ik vrees dat als ik geen ander klein hokje vind of iemand die hem thuis af wil bloeien onder een lamp dat ik dat niet vol ga houden.

 

Groeten,

Kristof

Share this post


Link to post
Share on other sites

een auto flower doen gwn zijn eigen ding hoor op 18/6 presteert deze gwn het beste maar geen stress op 12/12 komt er ook iets aan

 

sloop je kleerkast :whistling

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik bedoel ook niet dat het voor stress zou zorgen ofzo hoor. Het kan inderdaad op 12/12, en er zal dan ook wel wat aankomen, maar het zal wel beduidend minder gaan zijn dan als je ze onder 18/6 kan zetten.

 

Ik heb eens een jaartje 2 keer lowriders gezet (nu spreek ik wel over buiten), de eerste oogst eind juli leverde zo'n 30g per plant, de volgende half juli geplant, stonden tot bijna eind september en kregen mede door het slechte weer een pak minder licht, vooral toen ze aan het afbloeien waren... 15gram had ik daarvan, totaal, van 3 plantjes... Van 3 planten amper de helft van 1 plant vroeger in het jaar met meer licht (maar ook de temperaturen zullen hier wel in meegespeeld hebben).

 

Maar al bij al kan het wel, je zou hem zelfs als het niet te koud is op je vensterbank kunnen afbloeien, maar dan vrees ik dat er niet veel meer dan 1-2 joints per plant gaan afkomen in deze tijd van het jaar... maar ze zullen er wel schattig uitzien :P

Het zal in elk geval wel goed komen en iets opleveren, daar moet je zeker niet voor vrezen...

Persoonlijk vind ik het enkel een beetje jammer dat die op 12/12 komen, anders had dit mooi vergelijkmateriaal geweest gezien je met led's en spaarlampen samen werkt. Er wagen er zich hier voorlopig nog niet veel aan een kweek met leds. Maar het blijft hier hoe dan ook interessant om te volgen! Doe zo verder zou ik dus zeggen :offtopic

 

groeten,

Kristof :whistling

Share this post


Link to post
Share on other sites

dan ben je wel een masterlijke kweker als je 30 gram droog van een lowrider krijgt.... :offtopic.....of...... :whistling

 

Mvg stikkie

Share this post


Link to post
Share on other sites

2008 was dat, had ik foto's dan zou ik ze plaatsen. er stonden er 4 samen in een 65literkuip... op de verpakking stond ook dat ze maximum 50cm zouden worden... dat heeft toen ook nog voor enige onenigheid met m'n moeder gezorgd toen er daar 3 van tussen de 70-80 cm stonden en eentje van ongeveer 90cm...

Overigens is 30 echt niet zoveel voor een AF hoor, buiten in de volle grond, samen met veel zon is zelfs meer dan 50 gram haalbaar, alleen moet ik dat eerst nog even zelf zien te realiseren om dat laatste te kunnen bevestigen.

In elk geval is bij goede weersomstandigheden en geen te grote problemen of menselijke fouten 15 gram toch wel het absolute minimum en zelfs ondermaats dat er van zo'n plant moet komen als je die rond eind juli begin augustus kan oogsten.

Maar in elk geval bedankt dat je me voor deze vrij normale oogst een goeie kweker vindt :whistling

Op de verpakking staat overigens: Yield: 25-50 grams. Dus als jij onder goede omstandigheden geen 25-30 gram ervanaf kan halen, dan denk ik toch dat je iets fout doet.

 

Wat ik wel even moet toegeven is dat ik in die 30 per plantje ook wel het gewicht bijreken van wat ik moeten weggooien heb wegens botrytis, en dat was wel 5 tot 10g droog per plant.

Dat is dus nog steeds 20-25gram rookbaar spul, dus moest die verrekte schimmel uitgebleven zijn had ik op en om de 30 per plantje.

 

Greetz,

Kristof

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoi cannnalovers

 

dankje voor de uitleg ivm autoflowers , ben toch benieuwd hoe deze dames het zullen gaan doen

maar heb de indruk dat de gemiddelde opbrengst vd auto's al heb je ze op 18/6 niet veel is (+-30gr/plant) maar zal al bllij zijn als ze het overleven :P

dan zal dit toch de laatste keer zijn dat ik met autoflowers werk (heb nog 1 zaadje over die ik zal gebruiken tijdens de groei vd volgende kweek ;) )

 

dus nu afwachten he , zal binn 3-7dagen nog eens updaten , zodat de evolutie goed te zien zal zijn

 

en zeer bedankt van jullie allen om me te helpen :whistling :offtopic :D

 

ps de fruitspirit is nu 31cm hoog en telt 8-9 internodes , nu ze begint te bloeien gaat ze nog hoger worden ?? volgens de fabrikant worden ze max 60-70cm hoog

de mijne is de helft is dit normaal ? , had ik meer/minder groei moeten geven ? ik vind haar doch een mooie kleine gezonde plant

wat zou de opbrengst worden volgens jullie ? :P

 

 

tot gauw

 

ciaooo

Share this post


Link to post
Share on other sites

@kristof1234

Bedoel jij dan niet lowrider 2...???

Want dan is het inderdaad normaal maar ik dacht dat lowrider 1 +- 15 gram geeft...

 

Mvg stikkie

Share this post


Link to post
Share on other sites

@stikkie:

Ik ga mezelf er niet op vastpinnen maar ik dacht toch dat het lowrider 1 was, maar het kan de 2 geweest zijn, die was in elk geval al wel te koop toen.

Ik was in elk geval zelf aangenaam verrast door die plantjes, bij maximum 50 cm dacht ik al blij met 30cm te zijn en werd er eentje 90cm. Dit was ook m'n eerste autoflower die ik ooit gezet had dus we moeten het misschien bij beginnersgeluk zoeken :offtopic

 

@Dongucci:

Ik denk wel dat het oa door de keuze van je licht vrij normaal is dat ze niet groter zijn. Zolang ze er maar goed en gezond uitzien is alles :whistling

Als ze max 60-70 cm worden, en je hebt ze vroeg in bloei gezet, dan is dit toch nog een goede hoogte zou ik denken.

 

Groeten,

Kristof

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoi mensen

dankje voor de reakties , jullie hebben me goed op weg geholpen :whistling

nu draait alles op 12/12 en het ziet er goed uit

 

foto deze morgen om 08.00u

gallery_27629_11028_808284.jpg

 

foto 16.30u , de blaadjes van de 3 plantjes beginnen mooi rechtop te staan (nog steeds geen water geveven , enkel beneveld , zie foto's 24-10 :P ) ben echt bij dat ze zich herpakt hebben en dit dankzij jullie :offtopic

gallery_27629_11028_5059078.jpg

 

zo dit zijn de laatste foto's voor 3-7 dagen

 

ciaoooooooooooo

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lowryder 1 word zo'n 30-50cm buiten, veel hoger echt niet, en als je van een L1 al 15 gram afhaalt vind ik dat al merkwaardig goed. Wat op de verpakking staat is niet altijd te realiseren hoor... Ik zie zelfs nog geen 50 gram van een L2 afkomen.

 

Ontopic: Mooie ploantjes hoor, laat ze gewoon gezamelijk op 12/12 staan, wie het kleine niet eert... En met wat geluk worden die AF'jes één en al top!

 

Gr Vlaanders

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ziet er mooi uit inderdaad! Ben al benieuwd naar de volgende foto's, met 3-5 dagen verschil zal er wel verandering te zien zijn.

 

@Vlaanders:

Zoals ik al zei: Misschien moet ik het beginnersgeluk noemen, en heel misschien waren het LR2, maar ben bijna zeker dat het LR1 waren. Maar van de 4 dames die ik uit die 10 reguliere zaden had is er geen enkele kleiner dan 70cm gebleven, met zo'n 90cm voor de grootste, gemeten van aan de grond tot de top met een op 10-5-2008 geijkte rolmeter van stanley :offtopic Alsook de oogst, die was dus ruim boven de 15 gram per plant, na het weggooien van de stukken met toprot (en dat was wel redelijk wat) hield ik van die 4 planten 93 gram over. Moest er dus geen rot geweest zijn was het zeker meer dan 25g per plant...

 

Zo zie je maar dat die AF'jes best nog eens kunnen verbazen. En laat dit ook voor dongucci het geval gaan zijn, die moet hier niet op 20-30 g per plantje hopen, maar het kan best wel eens een mooie opbrengst gaan worden... Laat de tijd dit uitwijzen :P

 

Groeten,

Kristof :whistling

Share this post


Link to post
Share on other sites

dan denk ik inderdaad dat je je vergist want aotoflowers kunnen wel goed opbrengen lowrider 1 alleen niet...!!!

Maar los daar van hoop ik voor je dat het smaakte want ik vond ze 3x niks.. :whistling

 

Nou vanaf nu maar weer ontopic dan...

Mvg stikkie

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoi,

een autoF zou je onder 20/4, 18/6 of 22/2 kunnen zetten, licht is gewicht.

suuk6!

 

edit ff later

stelletje slaperts, gaat toch om autoflowers hier ... die groeien een paar internodes en gaan bloeien ongeacht de duur van gag of nacht.

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoi kristof

bedankt hoop ten zeerste dat er iets degelijk vanaf zal komen van men autoflowers al is het weinig hoop gewoon dat het zal smaken , ook als ik 1 tripje naar de coffeeshop zou kunnen uitspare ben ik heeeeel blij :whistling

we zullen wel zien , beschouw dit dan als een test :offtopic moest het nix worden dan is het de eerste en laatste keer AF's en blijf ik bij de gewone soort

mah wie weet he .... :P

 

ciaooo

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey man, mooi kweekje...

ik zou alleen die lampen die je vol op die plantjes hebt staan, die spotjes zegmaar...

die moet je echt niet zo neerzetten want die richten vol op de onderkant van de bladeren,

ik heb de ervaring met verlichten van onderaf dat na 2 week de bladeren gaan verkleuren en er bruine plekken in komen.

de lampjes moet je gewoon vanaf de bovenkant op de planten richten,

dat is mijn mening :whistling

 

lemon

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hij heeft erboven ook lampen hoor.

Als ik goed gekeken heb tenminste, dan hangen er spaarlampen boven de plantjes en led panelen lichten bij langs de zijkant, en dat is volgend mij een vrij effectieve oplossing.

 

Superveel zal er misschien niet afkomen, maar ik denk wel dat het je vast wel meer dan 1 ritje naar de CS bespaart hoor :whistling

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoi allen

 

@ lemonhaze dankje , wist nie dat het slecht zou kunnen zijn langs onder bijlichten , thans de kleine blaadjes reageerden heeel goed op de led lichtjes ,

vandaag heb ik ze niet aangehad zal eensdagen ze vanboven opstellen

de 2 plaantjes die met de led lichtjes vanonder , hierboven hangt een NEW 2010 model 90w HO Cree Lighthouse Hydro 6 Band USA UFO led

doch bedankt voor de info

 

 

@ kristof en john :offtopic :whistling

 

ciaooo

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ziet er super uit hé man!

Mijn Fruit Spirit is wel veel donkerder van kleur...

Jij enig idee hoe dit zou kunnen komen?

 

Grtz Jos

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoi jos

 

en ivm je vraagje ivm je bladkleur weet niet zeker hoe dit komt maar heb ergens gelezen dat het zou kunnen liggen aan teveel voeding (denk ik , pro's verbeter me als ik het mis heb :verrygood ) ma denk toch hoe groener hoe beter

 

het zou ook kunnen dat het ligt aan het feit dat mijn foto's steeds genomen zijn onder het licht van de lampen en jou foto's onder gewone daglicht en is dus gezichtsbedrog

heb een foto gemaakt toen de lichten net uit waren misschien kan je nu beter vergelijken

 

FRUITSPIRIT dag 44 na zaaien a 12-12u sinds 1 oktober b = dag 30 op 12-12

 

gallery_27629_11028_3134810.jpg

 

ciaoooooooooo

Share this post


Link to post
Share on other sites

succes de bloei zit er zo goed als in voor de rest ziet je dame er idd anders uit onder de lamp als zonder lamp

 

laterzzzzz

Share this post


Link to post
Share on other sites

De onderkant van het blad vangt geen licht, dus dat je die led lampjes richt op het onderste gedeelte van het blad is vrij nutteloos.

Er boven hangen die hap.

( en ik heb het over de 2 lampjes die dus tegen de plantjes aanstaan ).

 

Ik ben wel erg benieuwd naar hoe het je gaat verlopen met LED.

 

Gr

Share this post


Link to post
Share on other sites

de fruit spirit ziet er al erg mooi uit. je kunt dat led paneel aan de zijkant alleen net zo goed gewoon wegdoen, die dingen zijn maar iets van 11 watt en daar heb je niks aan.

 

succes,

groeten northernlight.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...