Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
hapslikweg

wiet smaakt minder met grinder?

Recommended Posts

ola ola

 

Het is me nu al een paar keer opgevallen dat als ik een joint draai met wiet die uit een grinder komt, goed fijn gemaakt enzo, die wiet een stuk minder ruikt en smaakt dan als ik een jointje draai met wiet waarvan ik als het ware kleine 'plukjes of propjes' heb gemaakt ..

Dat natuurlijk vooral met wiet die net niet helemaal optimaal droog was ( eigen teelt eerste keer, hebberigheid, je kent het wel) .. maar het is me inmiddels ook opgevallen met wiet die goed droog is ( nog steeds die eigen teelt, maar het eind komt in zicht :) )

 

Maar ergens is dat toch raar? Wiet die goed fijn gegrind is, zou toch veel meer smaak en aroma af moeten geven dan wiet wat nog een klein beetje een nat propje is ...

 

Is dit jullie ook wel eens opgevallen? Iemand een idee hoe je je wiet ( wel in een joint, wil nog ff niet vaporizen en absoluut niet in een pijpje roken ) rookt met de beste smaak en geursensatie?

 

:popcorn:

Share this post


Link to post
Share on other sites

een goeie dikke draaien met een halfe cm sigaret en een btje vlokkerig kruimelen met de hand;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als ik ven die heel compacte, moeilijk verkruimelbare topjes heb durf ik (uit luiheid of gehaastheid) wel eens naar een grinder grijpen, maar ik vind toch met de hand gekruimelde wiet (niet al te fijn dus) toch ook het beste smaken.

Wat me wel al opgevallen is, is dat het soort grinder ook wel eens verschil uitmaakt... een vriend van me heeft zo'n typische plastic grinder met piramidevormige tanden, daar smaakt de wiet steeds het minste uit, er blijft ook veel hars aan de tanden hangen (waar je na veel grinder wel een lekker paar kruimels skuff uit kan halen :popcorn: ) Zelf heb ik een metalen met grote scherpe tanden die wat verder uit elkaar staan, en gaatjes onderin waardoor de gegrinde wiet in een opvangbakje valt... hieruit smaakt de wiet toch altijd beter dan uit de meeste grinders vind ik, ik denk dat dit te maken heeft met het feit dat die grinder niet zo fijn maalt meer er nog vlokkerig uitkomt en doordat de kristallen minder aan het metaal dan aan plastic hechten. Zo blijven dus meer smaken geïsoleerd totdat je ze oprookt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Herkenbaar (ten dele althans) ik heb een plastic grinder (die van de volcano) en daarin blijft inderdaad veel hangen (je moet hem even op de tafel slaan, en zie dan wat je normaal gesproken achterlaat in de grinder!). De joints smaken minder dan als ik grind met een ouderwetse houten (met van die lange stalen pinnen, daarin blijft nauwelijks iets achter). Het smerigst is (gezien en geproefd van huisgenoot) je wiet SAMEN met ja tabak in de plastic grinder en dan alles fijnmalen opdat je heel makkelijk kunt draaien. Dan is het gewoon meer tabakssmaak dan wiet. Je merkt het trouwens ook aan de geur van de joint. Mijn voorkeur gaat toch uit naar die houten grinder, tenzij het echt heel makkelijk te verkruimelen is met de hand (superdunne joints vragen om zeer kleine stukjes wiet).

Share this post


Link to post
Share on other sites

tabak grinden? :) nog nooit van gehoord

 

ik grind gewoon met een metalen grinder en ik heb nergens last van.. gewoon een paar x draaien en dan heb je het ook niet zo fijn, goed uitkloppen en je jointje fixen :popcorn: smaakt net zo goed

daaronder zit nog een opvang bakje om uiteindelijk een heerlijke skuff joint van te draaien

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mijn stiefbroer doet dat ook, een stuk peuk mee in z'n grinder pleuren :popcorn: Echt ranzig! Maar die doet wel meer schande met wiet... heeft ie een lekker topje super silver ofzo, gaat die dat mengen met WW of weet ik veel wat... NOOIT draait ie er eentje met 1 soortje in, en ook dat komt de smaak in 99/100 gevallen NIET ten goede... Maar wie ben ik om hem dat te beletten denk ik dan... ik rol zelf wel een lekkere joint :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

grappig .. ik heb inderdaad ook zo'n plastic geval ..

heb inmiddels al geprobeerd om minder fijn te grinden, gewoon een keer draaien en daarna verder brokkelen .. das een stuk beter te doen. Maar idd gewoon zelf brokkelen is het lekkerst.

 

Hoe rot het ook is, dus toch maar iets langer wachten na mn oogst haha

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik gebruik deze : Quick grinder,heerlijk ding. :popcorn:

Verschil in smaak met hand kruimelen/grinden zou er gewoon niet moeten zijn.

 

Grtz. Aad

Share this post


Link to post
Share on other sites

zou het anders niet kunnen dat met handgrinden je meer geur aan je vingers krijgt, en je daardoor dat elke keer wat ruikt als je een hijs neemt waardoor de smaak sterker lijkt?

mischien vergezocht, maar ik vind het ook maar vreemd :popcorn:

zelf heb ik maar 1 of 2 keer wiet gehad dat gegrind was met een grinder

wel gebruik ik soms een schaar voor eigen oogst die nog te nat is om goed met de hand te kunnen grinden(inclusef vers van de plant, in de vaporizer werkt het allemaal wel)

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik rook geen wiet voor de smaak... :wacko:

 

ik vind een grinder wel erg gemakkelijk, maar ben meer een hasj roker.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik merk nooit verschil in de smaak met mijn grinder en gebruik hem al nu 10 jaar.(zat ooit bij een kerstpakketje en doet het nu nog net zo goed als die dag,1 die ik mn leven lang wil blijven gebruiken deze sterke klasse)

 

misschien is het smaak verschil om dat bij kruimelen de wietkruimels altijd voller zijn dan uit de grinder.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...