Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

sannie

Test: Gavita 1000 Watt Double ended 400 Volt

Recommended Posts

Inderdaad gaan de shackzilla's iets later de bloei in waardoor de lengte groei nog op gang moet komen, ze hebben wel een prachtige opbouw :)

 

Dat gaat lekker,ik verwacht nog wel wat groei bij de Shackzilla's wanneer de bloei erin komt,lijkt of de Killingfields iets sneller met topvorming zijn.

 

 

 

Extrema en KF F3 zullen met een week of 6 klaar zijn en de SJ fem kan nog wel een week of 8-9 duren, graag een beetje geduld dus. De KF f3 zullen stabieler zijn als de F2 versie met een 60% kleur ongeveer

 

Spannend die nieuwe soorten. Welke kant ben je opgegaan met de Killing Fields F3

qua phenotype, nog meer kleurtjes? :verrygood En die Sannie's Jack fem lijkt me helemaal

top, die gaan we zeker eens uit proberen.

 

 

Niet te knijpen maar wel af te vragen of het zonder ingrijpen gaat lukken, gaan ze harder als ingeschat dan buigen we ze zoals we ze hebben willen.

 

greetz sannie

 

Mooi groen veldje Sannie! Begin je hem nou toch te knijpen met je hoogte? :P ^_^

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik kan niet wachten op de volgende update. :wub:

Ben klaar voor de budshots.

Share this post


Link to post
Share on other sites

juist en wat nieuws over die verrassings fem ;)

 

hoop dat ik het e.e.a. in de volgende ronde kan dumpen.

 

t liefst met een 1000 de want dat wil ik ook net als iedereen hier, maar ja wil ik wel die 1,5 kilo zien op 1,2 x 1,2 als dat lukt ;)

stel je voor 4 tentjes met 1000de en 4 soortjes jamjam :wub:

echt ideaal weinig ruimte goede opbrengst ;)

 

maar eerst maar even wachten op de update......

Share this post


Link to post
Share on other sites

En zo staat het erbij deze week :

 

gallery_3_1608_48687.jpg

 

Mooie lagen toppen in de maak, goed is te zien hoe kort de internode's op elkaar zitten wat het voorspellen van de lengte iets makkelijker maakt.

 

gallery_3_1608_125886.jpg

 

Even een shackzilla eruit gehaald om op de gevoelige plaat te leggen, hier is ook best goed te zien dat de 1000 watter dieper komt als een 600 watter dus dat voorspelt veel goeds :wub:

 

gallery_3_1608_48773.jpg

 

Zoals eerder al in het topic is aangegeven kom ik er niet onderuit om een aantal planten te gaan buigen om toch een beetje gelijkmatig veld te krijgen en de toppen niet te dicht tegen de lamp te laten groeien.

 

gallery_3_1608_67390.jpg

 

Nog een gekleurde killing fields met een gebogen kopje

 

gallery_3_1608_19380.jpg

 

De killing fields zijn de langste planten welke het eerste de bloei in schieten, er staan 2 kf planten tussen welke al eerder in bloei zijn gegaan als de rest van haar zusters en dus ook een stukje verder zijn.

 

gallery_3_1608_102729.jpg

 

Nog een over view van de kast na het buigen

 

gallery_3_1608_132300.jpg

 

De 1000 watter hangt ongeveer 70-80 van de bovenkant van de planten met een temperatuur van 28-30 graden. De shackzilla's zijn tot nu toe de makkelijkst planten en erg makkelijk in de hand te houden terwijl ze goed groeien.

 

So far so good en volgende week weer een nieuwe update met wat minder groei en meer top ontwikkeling

 

greetz sannie

Share this post


Link to post
Share on other sites

de foto's van volgende week wil ik ook alvast zien met meer topvorming :wub:

Share this post


Link to post
Share on other sites

dat ziet er geweldig uit sannie

ik weet al wat mijn volgende ronde de tent in gaat

 

shackzilla:D

 

 

gr rster

Share this post


Link to post
Share on other sites

schitterend blad ook Sannie, op wat voor voedingsregime staan ze nu?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wel vreselijk oldschool met zo´n 1000 watter. :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

geile planten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

We hebben de bac bloei voeding verhoogt naar 1,5 ml/liter 2-3 keer in de week, de rest gewoon kraantjes water (niet afgezuurd)

Simpelheid is weer troef hier ;)

 

schitterend blad ook Sannie, op wat voor voedingsregime staan ze nu?

 

 

Ochja

Was ik het niet die al jaren liep te verkondigen dat die 1000 watters best in onze systemen gebruikt kon worden, en ja dit komt van old school achtergrond aangezien er vroeger veel meer gebruik gemaakt werd van 1000 watters. Vaak wordt de hitte zwaar overdreven met deze lampen. het enigste waar je terdege rekening mee dient te houden dat je wel een redelijke hoogte tot je beschikking hebt anders je bent aangewezen om verplicht te gaan scroggen. (ik kan me ergere dingen bedenken lol)

Waanzinnig leuk spelen dit !

 

greetz sannie

 

Wel vreselijk oldschool met zo´n 1000 watter. :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tijd voor de wekelijkse update :P

 

De planten zijn nu grotendeels wel uitgegroeid op een 2 tal planten na. De 1000 watter hangt nu ongeveer 70 cm van de toppen vandaan met een temp van rond de 26-28 graden.

 

gallery_3_1608_25803.jpg

 

De planten zijn van onder tot boven in optima forma en genieten van de zee van licht en hebben zichtbaar nergens problemen mee

 

gallery_3_1608_189943.jpg

 

Shackzilla :

 

gallery_3_1608_37142.jpg

 

Gebogen Killing fields

 

gallery_3_1608_31247.jpg

 

In het midden de 9 shackzilla's en de buitenkant gevuld met killing fields

 

gallery_3_1608_96756.jpg

 

Gekleurde killing fields

 

gallery_3_1608_22709.jpg

 

gallery_3_1608_3377.jpg

 

Deze 1000 watter komt lekker diep wat op de eerste foto goed te zien is en verwacht ongeveer de bovenste meter van de plant goed gevulde buds zal hebben. Tot nu to gaat het zeer lekker en zelfs een beetje saai ;)

 

Binnen enkele weken zullen de echte bud shots gaan komen, stay tuned

 

greetz sannie

Share this post


Link to post
Share on other sites

schitterend om te zien hoe je tot in de puntje's perfectie na streeft...!!!

die buds passen daarlijk amper op de foto.. ;)

En ben ook blij om te zien dat de shackzilla's ook echte groeiers zijn ivm dat ik maar 12 stuks op 120 bij 120 heb staan gelijk op 12/12...

 

Kan nu al niet wachten op de volgende update..

Mvg stikkie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zou die sannie nu eindelijk weer een keer paar fatsoenlijke toppen gaan kweken ?

want met al dat gedoe met zaad is dat ook lang geleden ;)

 

Begon zelfs beetje te twijffelen of die het niet verleerd was dat kweken !

 

Groet Bl0wer

Share this post


Link to post
Share on other sites

Weer een weekje verder

 

Een overzicht van boven af :

 

gallery_3_1608_52094.jpg

 

Voor aanzicht :

 

gallery_3_1608_47865.jpg

 

Shackzilla links en rechts Killing Fields

 

gallery_3_1608_4256.jpg

 

Killing fields

 

gallery_3_1608_69271.jpg

 

gallery_3_1608_71274.jpg

 

gallery_3_1608_144439.jpg

 

Groene killing fields

 

gallery_3_1608_35887.jpg

 

Sativa killing fields

 

gallery_3_1608_80169.jpg

 

Shackzilla

 

gallery_3_1608_44097.jpg

 

De planten zijn nu 51 dagen oud waarvan 48 dagen met de klok op 12/12. Dit is een goed voorbeeld om te laten zien dat de planten zelf de tijd nemen om zich volledig te ontwikkelen. Zo te zien zijn ze nu een week of 4 in de bloei en is de verwachting dat we dus nog 6-7 weken bloei tegemoet gaan.

Dikke knuppels in de maak en als de planten zo goed blijven luisteren kunnen de verwachtingen wel eens uit gaan komen.

 

greetz sannie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het zijn nu al knotsen :D Dat beloofd me wat ;)

 

Super :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooi hoor Sannie, dat gaan dikke honkbalknuppels worden.

Over een week of 6 moet je er wel een homerun mee kunnen slaan.

 

Hoeveel drinken ze nu al?

 

Geniet ervan.

 

Groetjes, Ash

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ziet er lekker uit sannie!

 

Paar vraagjes, hoe groot zijn ze nu en zie je een verschil in opbouw en voedings/watergift

En heb je ook enig idee dat de lamp de plant ook drukt ?

 

 

PH

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ze zijn nu ongeveer 1.50-1.60 meter hoog.

We geven om de dag voeding met een dosering van 1.5 ml/liter

Er gaat ongeveer 12 liter per dag aan water de potten in en dit verdeeld over 18 potten.

 

Ik heb niet echt het idee gehad dat deze lamp ervoor gezorgd heeft dat de planten kompakter zijn gebleven als onder 400-600 watt lampen. Ik heb wel het idee dat de planten makkelijker de bloei ingaan en dat de groei erg snel gaat.

 

Wel komt deze lamp dieper als dat ik gewend ben wat het uiteindelijke gewicht zeker ten goede zal komen, dit zal ook nodig zijn aangezien er toch heel wat dikke lange toppen nodig zijn om hier een kilo te halen ;)

Maar zover zo goed en gaat het nog steeds naar verwachting.

 

greetz sannie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Geweldig knap dat je die bladglans spray niet morst op de onderkant van de bladeren en de toppen, welke firma levert de spray trouwens in zulk mooi diepgroen? ;)

 

Je verwachting dat de planten over 6-7 afgebloeid zullen zijn, dus na zo'n 10-11 weken echte bloei, betekent dus dat je niet verwacht dat ze door de hogere lichtintensiteit (veel) sneller zullen afbloeien?

Share this post


Link to post
Share on other sites

zo'n kweek moet je gewoon in een setje leveren Sannie, met voeding, tent, lamp, aarde, potten en zaadjes...

 

De kiloknaller van Sannie! ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Teken ik meteen voor whazzup, Goed plan!!

 

Maar dan missen we de geheime truc van sannie nog wel he..........

 

 

We blazen af in de zelfde ruimte als waar de tent in staat. De kamer ernaast wordt klimaat gestuurd en door de deur van onze kamer open te zetten zal de gebruikte lucht gekoeld of verwarmd worden. In diezelfde ruimte staat Co2 producerend groenvoer welke in de donker periode staan als de lamp van deze tent aan staat.

De tent is genakkelijker in temperatuur te sturen als dat ik verwacht had en begin zin te krijgen om de kleintjes erin te zetten.

Bedankt voor de leuke reactie's

 

Als je snapt wat ik bedoel ;)

 

GrR

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sja dat zal moeten blijken, normaal ben ik 10-12 weken gewend met deze schatjes

 

Je verwachting dat de planten over 6-7 afgebloeid zullen zijn, dus na zo'n 10-11 weken echte bloei, betekent dus dat je niet verwacht dat ze door de hogere lichtintensiteit (veel) sneller zullen afbloeien?

 

 

Ja dat zou wat wezen he !

Ik vindt het al heel wat als gavita straks deze lamp kan leveren als er vraag naar komt :lol:

 

zo'n kweek moet je gewoon in een setje leveren Sannie, met voeding, tent, lamp, aarde, potten en zaadjes...

 

De kiloknaller van Sannie! :D

 

 

Die ruimte hebben we niet meer nodig om te koelen hoor, de buiten temp is al meer als voldoende momenteel.

Dus geen stiekeme truukjes hier

 

greetz sannie

 

Maar dan missen we de geheime truc van sannie nog wel he..........

Als je snapt wat ik bedoel ;)

 

GrR

Share this post


Link to post
Share on other sites
Teken ik meteen voor whazzup, Goed plan!!

 

Maar dan missen we de geheime truc van sannie nog wel he..........

dan neem je er toch gewoon twee? ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Was niet stiekem bedoelt hoor, ik doelde meer op de co2 ernaast. Of denk je dat dat geen invloed heeft?

 

GrR

Share this post


Link to post
Share on other sites

×
×
  • Create New...