Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

sannie

Test: Gavita 1000 Watt Double ended 400 Volt

Recommended Posts

Ten eerste is het leuk weer eens een serieuze test te kunnen doen :popcorn:

 

De opzet is een Mamoth test tent van 1.20 X 1.20 meter, een lekker robuuste tent met stevige ritsen en uitermate geschikt voor deze opzet. Eerlijkheids gehalve dien ik te vermelden dat het meer te adviseren is om een ruimte van 1.50 X 1.50 meter te nemen bij een 100 watter maar ik ben erg eigenwijs aan gelegd en houd van veel op kleine ruimtes en dan is dit een uitdaging.

De Mamoth van 1.20 X 1.20 X 2.10 meter :

 

gallery_3_1608_2800.jpg

 

De tent wordt d.m.v 2 gaten van 16.5 cm aan de bovenkant van de tent afgezogen door een 1000m3 box met filter achter de box:

 

gallery_3_1608_40585.jpg

 

Deze wordt weer aangestuurd door deze :

 

gallery_3_1608_67035.jpg

 

Achter de tent hangt de davin welke de tijd klok en relais onder de hoede neemt :

 

gallery_3_1608_60832.jpg

 

En dan waar de test om draait de gavita 1000 watt double ended 400 V output (220 input)

Ook mooi te zien op de foto zijn de 2 afzuig gaten .

 

gallery_3_1608_13075.jpg

 

De blaas balg welke nog verhangen moet worden naar de voorkant van de tent, deze blaast lucht schuin onder de lamp richting afzuiger. Deze blaas balgen gebruik ik al jaren en bevalt me uitstekend :

 

gallery_3_1608_64378.jpg

 

De temp na enkele minuten :

 

gallery_3_1608_67320.jpg

 

De temp na een 1/2 uur :

 

gallery_3_1608_77756.jpg

 

Om te checken dat het altijd goed gaat en niet alleen als we er zijn hebben we een data logger aangeschaft, eens kijken hoe dat ding werkt en kan het verslag ermee verrijkt worden :

 

gallery_3_1608_25851.jpg

 

De tent zal gevuld gaan worden met 25 potten van 12 liter aarde, hier later meer over. Om deze potten te vullen zaaien we 20 killing fields feminized en 20 shackzilla feminized om de 25 potten te vullen.

Hier gebruiken we een kleine nano tent voor aangevuld met 110 wat Tneon licht. Een propogator met een laag seramis en hierop de 40 spongepots. Een beproefd systeem en verwacht met een dag of 3-5 de zaailingen over te kunnen zetten.

 

gallery_3_1608_91612.jpg

 

Is het geen schatje ?

 

gallery_3_1608_98745.jpg

 

De planning is dus om einde week de potten te vullen met zaailingen en deze een dag of 3 groei te geven om de klok meteen om te zetten op 12/12. Als alles goed gaat in de groei dan zouden ze met gemak de ruimte kunnen vullen. Ik ben eerder een beetje huiverig dat ze te hoog worden maar ik verwacht met deze 1000 watter de planten beter te kunnen drukken als met de 600 watters welke ik gewend ben te gebruiken.

Ik verwacht dat de planten een week of 4-5 groeien voor ze een beetje top laten zien, dan nog een week of 11 en kunnen we oogsten :wave:

Ik ga voor de KILO en met een beetje mazzel meer :)

 

Snel weer een update van de zaailingen die de tent in zullen gaan.

 

greetz sannie

Share this post


Link to post
Share on other sites

we gaan het zien hoe deze uit zal pakken, ben benieuwd.

 

de achtergrond is herkenbaar trouwens :popcorn:

 

normaal gebruik je blaasbalgen toch voor de openhaard?

 

grts

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ben d'r bij!

 

EmTee

Share this post


Link to post
Share on other sites

bij het lezen van de titel kreeg ik al kippenvel..!!!!

hier ga ik voor zitten, en kom pas met +- 14 weken weer uit me stoel.... :)

 

Heerlijke soortje's ook de kf is bij mij al aardig op weg

en de shackzilla wil ik aankomende ronde onder 1200 watt groot brengen... :popcorn:

 

Kan bijna niet wachten om te zien wat jij allemaal kan onder dit zonnetje met je eigen super genetica..!!

Mvg stikkie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Succes Sannie, knappe setup, hoop dat je het gaat redden in de 1,2 x 1,2. Kun je ook vertellen waar je afblaast? Zelfde ruimte of andere ruimte? en komt er dan frisse lucht de kamer in!?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kunnen we eens zien hoe het nu echt moet :popcorn: wij kijken ook mee.

 

GrR&missR

Share this post


Link to post
Share on other sites

NAIS!!!!!!!!

 

Dit ga ik volgen! :popcorn:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Netjes hoor Sannie, ben wel jaloers op dat mooie setje :popcorn: :)

Wat voor voeding ga je gebruiken? Sannies icm Bac of Humboldt?

Veel succes met deze test en veel kweekplezier!

Groetjes SmokeyB

Share this post


Link to post
Share on other sites
bij het lezen van de titel kreeg ik al kippenvel..!!!!

hier ga ik voor zitten, en kom pas met +- 14 weken weer uit me stoel.... :)

 

Heerlijke soortje's ook de kf is bij mij al aardig op weg

en de shackzilla wil ik aankomende ronde onder 1200 watt groot brengen... :popcorn:

 

Kan bijna niet wachten om te zien wat jij allemaal kan onder dit zonnetje met je eigen super genetica..!!

Mvg stikkie

 

hij zegt t ik denk t........lekkerrrrrrrrrr!

Share this post


Link to post
Share on other sites
Succes Sannie, knappe setup, hoop dat je het gaat redden in de 1,2 x 1,2. Kun je ook vertellen waar je afblaast? Zelfde ruimte of andere ruimte? en komt er dan frisse lucht de kamer in!?

 

We blazen af in de zelfde ruimte als waar de tent in staat. De kamer ernaast wordt klimaat gestuurd en door de deur van onze kamer open te zetten zal de gebruikte lucht gekoeld of verwarmd worden. In diezelfde ruimte staat Co2 producerend groenvoer welke in de donker periode staan als de lamp van deze tent aan staat.

De tent is genakkelijker in temperatuur te sturen als dat ik verwacht had en begin zin te krijgen om de kleintjes erin te zetten.

Bedankt voor de leuke reactie's

 

greetz sannie

 

 

Netjes hoor Sannie, ben wel jaloers op dat mooie setje :popcorn: :)

Wat voor voeding ga je gebruiken? Sannies icm Bac of Humboldt?

Veel succes met deze test en veel kweekplezier!

Groetjes SmokeyB

 

De aarde zal de Custom worden van gold label, symbiosis mycorrhiza's en buffertabletten om op zeker te gaan deze ronde. Meer hierover van de week als de kleintjes de potten in gaan.

 

greetz sannie

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey sannie

mooie kweek zo te zien, wat doet zo'n data logger meer als een temp/luchtvochtigheidsmeter?

zie je bijv hoe lang het duurt voor je max temp is bereikt? kan me er weinig bij voorstellen. ben benieuwd :)

veel succes, en die killo moet je wel lukken :popcorn:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Succes Sannie,mooie spullen!

Ben benieuwd of je de Shackzilla een beetje in toom weet de houden :popcorn:

Share this post


Link to post
Share on other sites
maar ik verwacht met deze 1000 watter de planten beter te kunnen drukken als met de 600 watters welke ik gewend ben te gebruiken.

greetz sannie

:popcorn:

 

:)

 

PH

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoi!,

 

die blaasbalg waar haalt die de lucht vandaan? hoe werkt dat precies?

het werkt wel zie ik, want die temp die je hebt is wel helemaal top bij 1000 watt op 1,2 x 1,2.

 

grt sam

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kun je eens wat meer vertellen over die kamer ernaast. ben nu toch wel nieuwsgierig wat je met groenvoer bedoelt.....(al heb ik een vaag vermoeden)

 

GrR

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heerlijk om weer een nieuw en interessante lamp test te zien van jou san :popcorn:

Ik blijf mee hopen met je op die kilo oogst :) het zou niet aan de genetica liggen hihi

Succes met je test

 

Gegroet Knutsel

Share this post


Link to post
Share on other sites

waarom begin ik het idee te krijgen dat dit in je eigen belang is Knutsel!? :popcorn:

 

Volgens mij gaan jullie, met een select groepje, je helemaal knetter roken als dit een kilo wordt, of heb ik dat mis!? :) :respect:

Share this post


Link to post
Share on other sites

<_<

 

Geef ze eens ongelijk met al dat lekkers. Ik ben erg benieuwd naar de resultaten. Suc6 San !

 

:wacko:

Share this post


Link to post
Share on other sites

En we zijn van start.

Met de genetica van Killing Fields gaan het ongeloofelijke Cola's worden. <_<

 

En we zijn van start.

Met de genetica van Killing Fields gaan het ongeloofelijke Cola's worden. :smoke

 

edit:uit emotie 2x geplaatst :wacko:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedankt voor de leuke reacties :wacko:

 

We hebben de potten voor de helft gevuld met Glod label custom aarde, over deze 25 X 12 liter potten gaat een zakje wormen mest en een pot Perfect start om wat organische componenten en voeding in de aarde te brengen. We voegen de extra's toe om een wat rijkere aarde te verkrijgen welke meer in staat is de planten in de lengte te drukken. Deze 2 producten zijn van natuurlijke aard waardoor er geen onvoorspelbaar-heden omhoog komen drijven.

5 gram Symbiosis per plant, 4 gram mengen we door de aarde en later bij aanplant de resterende gram vlakbij de wortels.

 

gallery_3_1608_72493.jpg

 

Als dit goed gemengd is vullen we de potten af met de rest van de aarde en mengen dit goed door elkaar. Als dit gebeurd is kunnen er per pot 2 buffertabletten toe gevoegd worden.

 

gallery_3_1608_19677.jpg

 

gallery_3_1608_218422.jpg

 

Kleine kuiltjes maken in de aarde waarin de resterende gram Symbiosis mycorrhiza's gestrooid kunnen worden om een zo rap mogelijke kolonisatie te verkrijgen.

 

gallery_3_1608_117003.jpg

 

Killing fields zaailingen welke staan te trappelen om over gepot te worden.

 

gallery_3_1608_87376.jpg

 

Linker kant van de tent staat gevuld met 13 Killing Fields zaailingen

 

gallery_3_1608_155722.jpg

 

12 Shackzilla zaailingen in de pot en de tent is gevuld

 

gallery_3_1608_137479.jpg

 

Dan nu nog even de zw/wit zeiltjes knippen en dan kan de 1000 watter aan en kunnen de kleintjes gaan genieten.

 

gallery_3_1608_31307.jpg

 

De eerste 3-4 dagen laat ik ze op 20/4 staan om hun 12 liter pot eens goed te verkennen, pas als ik het idee heb dat alle zaailingen het zullen overleven zal de klok op 12/12 gaan.

Tot snel

 

greetz sannie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Onder het motto: een goed begin is het halve werk? :wacko:

 

Zeer intressante (opstart)producten! Eens kijken hoe ze tot hun recht komen..

Blijf je volgen!

Share this post


Link to post
Share on other sites

×
×
  • Create New...