Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
JohnDope

minimale afmeting van een wietkast met een 400W lamp er in

Recommended Posts

Beste mensen,

 

Ik heb bijna geen ruimte voor een bouwdoos, maar toch wil ik er 1 maken.

wat is de minimale afmeting die dat hok moet hebben zonder dat het te heet kan worden of dat er misschien brand uit kan breken?

Het hoeft niet perse een 4kante vorm te hebben het mag ook een rechthoek zijn.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het echt minimale is voor mij 1.50 m,

maar volgens de regels zit je toch aan de minimaal 2 meter.

Er hier ook vanuitgaande dat je met een natriumlamp gaat kweken,

ga je wat proberen met tl ( :wink: ) dan kan je wat lager blijven.

Heb het hier dus over de hoogte.

 

Qua vloeroppervlak zal ik minimaal 25-25 cm per plant aan willen houden als benodigde ruimte

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja het gaat zeker er om dat die lamp genoeg ruimte heeft?

Desnoods zet ik er 1 plant in, de hoogte maakt niet uit, die kan wel 2m worden.

En als het niet anders kan, zal ik hierbinnen maar even me kamer moeten aanpassen op die groeidoos :twisted:

 

En ik heb nog een probleem, ik kan moeilijk een dikke slang uit me raam hangen, want tegenover mijn huis is een grote parkeer plaats en dat valt zeker op, ik heb er op dit moment eigenlijk er ook niet de ruimte voor, maar toen ik 12 was had ik zaadjes gekregen en toen was ik er ook helemaal gek van, maar sinds 5 jaar woon ik op kamers en ik heb er geen ruimte voor, vroeger deed ik het altijd in de tuin.

 

Maar toen was ik via cannakast.com erachter gekomen dat er wietkasten bestonden en toen kreeg ik er weer helemaal zin in en op cannakast.com was ik gekomen omdat een paar dagen geleden wat weedzaadjes kreeg van een maat die ik al 5 jaar niet meer in me handen had gehad, ik dus ze meteen weer ontkiemd, toen in slechte aarde uit de tuin in een pot gedaan, maarja dat werkt zelden volgens mij, maar ik was toch al veel te laat met beginnen. Maargoed toen had ik de smaak weer te pakken :)

ben nu trouwens 24.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zal ik zeker die 2 meter hoogte aanhouden...

en verder klopt het wel, je lamp moet in je hok passen (= circa 50 cm lang),

 

Effectief vloeroppervlak van een 400W is 0,7 m2,

een afmeting in die richting is dus ook meest ideaal.

Kast van 1 - 1 - 2 meter zal mijn voorkeur hebben

(en dan maximaal 12 planten).

 

suc6

Share this post


Link to post
Share on other sites

Of je gaat je bulp koelen. Doe je dit goed, dan zou je nog uitkomen met 50 x 50 :?

Wat is wat je max kan maken :?:

Share this post


Link to post
Share on other sites

bedankt mensen, ik heb het even opgemeten en ik kan maximaal een kast van 1by1 meter maken, maar een kast van 80by80 cm zou ook niet verkeerd zijn.

Wat raden jullie me aan? Om een kast van 1by1 te bouwen of 80by80, want een effectief 400W / 0,7 meter dan is 80by80 toch genoeg of kan ik hem toch dan beter 1by1 meter maken?

Share this post


Link to post
Share on other sites

als je er 1 van 1 bij 1 hebt heb je nog plaats voor andere dingen plus je komt in elk geval niet te kort zodat je niet later als nog moet verbouwen

Share this post


Link to post
Share on other sites

en hebben jullie nog een tip voor de afzuigslang? Want als ik een slang uit me raam hang, gaat dat zeker opvallen.

Maarja als het niet anders kan moet het maar, dan gooi ik er wel wat kleren over heen ofzo zodat het minder opvalt.

 

Ik ga toch pas over 3 maanden beginnen, want dan ben ik er financieel klaar voor, ik heb wel nagedacht hoe ik die slang in me kamer kan afvoeren en in geval van nood snel kan weg werken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zal afmeting ook af laten hangen van het gewenste aantal planten.

Ben wel voorstander van zo groot mogelijk...

Dit is positief voor de temperatuur in je hok

(al zit je over 3 maanden met een winteroogst dus kan je wel wat warmte gebruiken)

en voor de luchtcirculatie.

 

Ben dan ook van mening dat je beter 20cm vrije ruimte in je hok kan hebben,

ipv net 5 cm tekort te komen.

 

tip: Let voor het maken van je hok ook op het formaat van je potten.

zal lullig zijn als je een vloeroppervlak van 80 cm zal hebben, terwijl je potten bijv. 30cm zullen zijn

(scheelt dan toch.... 4 planten of 9 planten :roll: )

 

Afzuigslang moet toch geen probleem zijn.

laat gewoon hangen die slang, de voorbijgangers weten toch niet of er een wasdroger in die kamer staat ???

Wat iig goed werkt (al zal ik het afraden in een slaapkamer) is om een "kast" om je raam heen te bouwen (licht en luchtdicht), tegen de muur aan.

Heb dan gewoon een gordijn voor me raam hangen, daarachter die ombouw;

met een gat er in waar me afvoerslang in zit.

Van buiten zien ze niets, vanbinnen met licht uit ik ook niet :wink:

 

Misschien dat je een klein kastje/labyrinth kan maken en deze voor je raam kan zetten.

op die manier zien ze geen afvoerslang bij je raam, maar een "kistje".

Share this post


Link to post
Share on other sites

ok dan bedankt Choppie, maar ik had nog 1 vraag.... ik ga denk ik toch een kast van 80 by 80 cm maken en als ik dan verhuis maak ik opzeker een grotere, maar dan kan ik nu alvast wat ervaring op doen.

 

Maar is 80by80 cm wel genoeg? Kan er dan geen brand uitbreken?

Share this post


Link to post
Share on other sites

er bestaat zoiets als brandvertragende verf, ja ook in het wit, of gewoon met zwart wit folie bekleden en die af en toe nat spuiten met een verstuivertje, meteen goed voor je lv:)

Lijkt mij wel logisch, es kijken wat de doorgewinterden ervan zeggen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...