Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
hapslikweg

kweekverslag lemonskunk survivor 2010 buitenkweek

Recommended Posts

Kweekverslag lemonskunk die nogal wat te verduren heeft gehad :rofl

 

hapslik

Even een kleine voorgeschiedenis, het is een afgebroken stukje van mn lemon skunk die ik buiten had in een 15 liter potje ( dankzij verduisteren vanaf half juli toch nog een leuke oogst kunnen hebben :) ) wat ik heb aangeschafd was een mix van greenhouse seeds, 5 fem zaadjes met lemon skunk, el nino en amnesia haze. lemon en el nino dubbel

 

gallery_28188_10999_373463.jpg

de achterste aan de rechterkant mist haar tweede zijtak die na het toppen was ontstaan, gewoon afgebroken door 1 of andere onverlaat en door mij in een potje aarde gestopt .. gewoon voor de gein :nerd

owja mn kleine buurjongen vond dat er zand bij moest dus die had in een onbewaakt ogenblik ook een paar scheppen zand door de aarde gedaan, majah achteraf is dat misschien wel goed geweest, want ze leeft nog, ondanks het totaal atypische stekmaniertje. ( hartje zomer, buiten, oude aarde, nog wel schuin afgesneden Dat dan weer wel :wave: zand erbij gepropt en het stekje gewoon erin geprakt. de aarde en het zand waren wel drek en dreknat, maar misschien is dat wel goed geweest aangezien ze nooit water bij het regenwater heeft gekregen.

 

Dat was zo rond begin juli en na een maand of twee kwam ik erachter dat ze het warempel overleefd had. al was ze wel wat klein. Aangezien het enorm goed ging met mn vijf dames, had ik weinig intenties om iets nuttigs te doen met die stek en ik wilde eens kijken of ik kon fimmen. Stuk dr af getrokken en het plantje weer vergeten verder. Tot aan begin oktober .. Bleek ze gewoon vier takjes te hebben aangemaakt, dacht eerst zelfs vijf, maar dat was gewoon door de bladeren de plant niet meer zien. En gewoon nog steeds in die oude grond, tussen het onkruid en in het slechte weer. ze is klein en wat aangevreten, maar imho moet ze ijzersterk zijn om dit te overleven, zeker aangezien ik toch nog best een beetje budrot had in mn amnesia die ik dus ook maar te vroeg geoogst heb.

 

Sjah wilde toch gaan binnenkweken in een darkstreet xl, maar tot die er is, (centjes, centjes) heb ik een hokje getimmerd voor in de schuur en een 600w son t-pia greenpower opgehangen, ventilatortje erop... twee zelfs : een staande die rechtstreeks onder de lamp het hok inblaast en ver daarboven eentje die de opgestegen lucht vanuit het hok richting het openstaande raam blaast. Het is ver van de bewoonde wereld dus over de geur die gaat komen hoef ik me niet druk te maken et voila .. mn scharminkel lemon kan lekkere warme worteltjes kweken in dr nieuwe emmertje met schone aarde

 

gallery_28188_10999_145257.jpg

sjah das mn hok, idd niet licht en luchtdicht, maar de schuur eromheen is wel lichtdicht en zorgt gelijk voor een luchtaanvoer die al enigszins gereguleerd is. In mn tent komt gewoon een filter en afzuiger, dit wordt evt mn moederhokkie dan. bovenin komt dan een passieve uitlaat en verlichting t5 ..

 

Misschien ook een probleem is dat ze natuurlijk, ook als kleine stek in bloei heeft gestaan, vandaar dat ik dr de eerste dag 24u licht heb gegeven en nu ben overgegaan op 18/6 wat ik, denk ik een week of twee ga doen, alvorens ik dr weer in bloei ga zetten of als ze het echt heel goed doet wat stekken van ga snijden. als ik dr in bloei ga zetten ga ik dr scroggen, maar dat zie ik over een paar weekjes wel :tu

 

gallery_28188_10999_1306.jpg

Dit was net nadat ze voor het eerst onder de lamp werd gezet, lamp voor de zekerheid nog maar even op een meter, na de volle 24 uur licht en 6 uur slaap heb ik de lamp op 55 cm gehangen.

 

Temp is met lamp aan en fan op standje 2 van de drie 25 graden( met lamp op 50 cm 28 graden) lamp uit na een paar uur een paar graden boven de buiten temperatuur dankzij de schuur.

kan er evt wel een kachel inzetten mocht het te koud worden zonder licht. Geen idee alleen bij welke temperatuur ik die aan moet gaan zetten dan?

 

Luchtvochtigheid kan ik nog niet meten ( armoe troef nog paar daagjes) maar voor de zekerheid toch maar een bak water met doek erin naast mieppie gezet. ;) alleen de vloer is nog zwart van het vijverfolie, is het zinnig om die ook wit te maken dmv ¿¿¿ alufolie schijnt niet al te best te zijn toch?

 

Ze is ververst met gewone bemeste potgrond van de gamma, twijfel nog welke voedingslijn ik ga gebruiken. denk waarschijnlijk Canna, wordt maandag iig samen met hygrometer besteld.

 

sjah en verder ... laten we hopen dat ze de eerste dagen doorkomt en dat ze het trekt om vanuit bloei weer terug in groei gezet gaan worden. Heb om de lucht toch zo vochtig mogelijk te houden, schuur is vrij droog van zichzelf :)

een bak met water neergezet met een natte doek erin, die moet ik toch wel elke dag bijvullen dus ik hoop dat het zin heeft .. zit natuurlijk geen bovenkant op mn hokkie en staat naast een open raam, dus al het vocht vervliegt met het geblaas van de ventilator. heb daarom ook regelmatig met een plantenspuit verneveld.

 

toch nog een stel vraagjes, het was nou eenmaal mn eerste keer buiten kweken en nu mn eerste keer binnen kweken :)

 

Ik heb gewone bemeste tuinaarde gebruikt, zou ik nu even moeten wachten met voeden of toch maar gelijk na het weekend al beginnen met kweekschema van canna?

 

en hoe schadelijk is het als je plant een klein beetje in de stroom van de ventilator staat .. of ik moet die ventilator geheel ergens anders in het hok zelf gaan zetten, zodat de windstroom boven de plant komt .. ernaast kan ook wel denk ik maar dan reflecteert de wind weer op de muren en wapperen de bladeren nog

tis nou eenmaal net het verschil tussen 32 en 28 graden op die plek, dus zeker de moeite waard.

 

licht uit temp is een paar graden boven de buitentemperatuur en dat is nu nog een tijdje tussen 17.00 uur en 23.00 uur, maar ben van plan als dat onder de 15 graden komt om een klein kacheltje neer te zetten zodat de temp op 18-22 komt .. Aan te raden of onzin?

 

Inmiddels staat ze er een stuk beter bij dan op de foto, maar mn camera is niet in de buurt, dus de foto van een resurrected scharminkel skunk komt nog, misschien kan dan zelfs het scharminkel ervanaf :popcorn:

 

owja en gewoon een op zichzelf staande vraag .. kun je een hpi bulbe in de vsa gebruiken waarin je je hps bulb gebruikte?

 

nou het was nogal een lap text, maar ik hoop dat iemand mn vragen kan beantwoorden :)

 

:)

weg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...