Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

TheMovement

Drogen, hoe, wat en waar

Recommended Posts

Binnenkort (over een maand, denk ik) ga ik m'n 2 planten top44 oogsten. Ik heb deze buiten gekweekt ze zijn nu +- 1.60 en ze zullen nog wel wat groeien.

 

Maar de vraag is hoe ik ze het beste kan drogen, want ik hoor nog wel wat verschillende dingen, nml de takken van de stam halen en dan drogen, maar ik heb ook weleens gehoord dat je alleen de toppen moet laten drogen dmv een draadje er doorheen en dan op hangen... dus........ :?

 

Ik heb ook een ander "probleem" , ik heb nu niet echt een droge plaats thuis een zolder ofzo dus wat zijn goede opties...... Bij Oma op zolder?????

 

Wat is nou de "beste" methode om te drogen??

 

Alvast bedankt. :)

 

 

 

 

 

 

Ik hoop dat ik hier met m'n topic goed zit, had het hele forum al afgezocht en niet echt iets gevonden.

Share this post


Link to post
Share on other sites

omhakken en ophangen in een donkere ruimte hoelang weet ik niet.

Share this post


Link to post
Share on other sites

over drogen worden imo veel te moelijk gedaan, gewoon op een paar kranten leggen, en wachten tot het droog is, zo simpel als dat.

Share this post


Link to post
Share on other sites
omhakken en ophangen in een donkere ruimte hoelang weet ik niet.

 

prima en gewoon wachten totdat het droog is :arrow:

Share this post


Link to post
Share on other sites

dat klopt chop, ik heb weleens gedroogd volgens de "regels", maar qua resultaat maakt het echt niets uit...

dus gewoon makkelijk doen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eh, ik wou ff zeggen dat ik et een KUTPOST vind die 6 stappen van je.

Ik heb et opgehangen, en binnen 3 dagen kon ik et roken.

Dus 2 weken my ass mr. ik weet alles

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kijk heren.

Wiet snel drogen is geen probleem,knip het af flikker het op de kachel en het is morgen droog.De reden waarom we wiet 2 tot 3 weken laten rusten voor wij het droog noemen is de volgende. In het blad wat aan de toppen zit,zit chlorofyl (bladvocht). Door het drogen wordt het chlorofyl afgebroken,voor ons is dit zichbaar als het bladgroen veranderd in een grijze kleur. Als we de wiet nu niet 2 tot 3 weken zouden laten drogen is het chlorofyl niet voldoende afgebroken en zal de wiet scherp smaken, ook is het chlorofyl de stof die de veroorzaker is van koppijn als we blad of wiet met teveel blad roken . En dit zorgt ervoor dat snel gedroogde wiet "grassig "smaakt. daarbij komt ook nog eens dat te snel gedroogde wiet zeer heet brand in de joint.(lees:hete rook in de mond).Zoals je ziet heeft wat langer drogen dus wel degelijk nut,en heeft chop niet zo ongelijk als jullie dachten. Tot slot nog even een tip : Mischien is het wel niet zo slim om een kweker,die mischien al met plantjes bezig was toen sommige van jullie nog bij hun moeder op schoot in hun luier zatten te schijten voor gek uit temaken,Heel mischien zou je wijzer zijn om wat van een ander aan te nemen en te leren van de jarenlange ervaringen van anderen. de Groeten Pipeman:lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

mijn wiet krijgt pas na 2 a 3 maanden de echte *** sterrensmaak lekker jammie hmmmmmmmmmmm gewoon hetzelfde als goeie single malt wiskey rustig de tijd gunnen onder optimale omstandigheden

je moet eens je eigen droge wiet eens inblikken en 3 maanden laten staan??

Share this post


Link to post
Share on other sites

Yah man !!

Dat heb je helemaal goed gezien,ken je de uitspraak: Aan zijn uitspraken herkent men de meester en de clown?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ach rot toch op jongens,.

ik rook 4 jaar en alsof ik geen verschillende wietjes heb zien langskomen,

en alsof ik geen smaakpappillen heb ?

Ik droog die wiet 3 dagen in het licht, op een kamer in de zomer op 30 graden,

en et is lekker

Ik krijg er geen koppijn van en et smaakt niet scherp, ik rook et puur weetje..

Dus ieder ze'n eigen manier, voor mij is dat ding van CHOPPIE reine bullshit

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ach de een rookt om snel en goed stoned te worden en geniet daarvan, de ander geniet van het feit dat ze langzaam in die roes raken. Wat betreft snel drogen, commericeel gezien is dat zwaar fout, het droogt te hard in, de smaak is scherp en de meeste zeggen dat ze te hard te stoned worden zonder dat lekkere gevoel. Dus luisterend naar mede rokers droog ik in een droog donker hok en laat de temperatuur langzaam oplopen tot 25 graden. Na een week stop ik het in zakken van 100 gram (+4 gram voor het extra indrogen) en laat het zo nog een week liggen voor het weggaat.

 

No complaints yet :twisted:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Beste Optimus,

 

Ik ben heel erg onder de indruk gekomen van je visie omtrent het drogen van wiet.

Iedereen zit ernaast, duizenden wiet kwekers in de hele wereld zaten ernaast/waren blind, bedankt voor het openen van onze ogen.

Dit is een mijlpaal in de geschiedenis van het wiet kweken.

Iedereen zegt, langzaam, koel en donker drogen en jij...na 4 'lange' jaren ervaring beweert het tegengestelde, als er een award was voor de wietkoning ...zou jij de prijs krijgen!!

 

Bravo!! Keep it up buddy we love you!!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Voor mij is snelgedroogde wiet versus traaggedroogde wiet te vergelijken met wijnazijn versus een Bordeaux van een goed jaar.Het aroma komt pas na enige rijping tot zijn recht en het spul stijgt pas echt goed naar je hoofd als de perfecte gebruikstoestand bereikt is.

Maar ieder zijn smaak.

 

Niettemin : ook ik droog al tijd volgens de principes donker/droog/geventileerd en wiet volledig met alles d'r nog aan ondersteboven opgehangen.

Niet té lang (tegen verval) maar zeker 14 dagen en preferabel 1 maand. Daarna stockeer ik luchtig in luchtdicht gesloten blikken dozen.Daar rijpt 't zaakje gewoon verder tot aan gebruik.

 

Waarom alles d'r nog aan (grote bladeren, etcetera) ?

Wel, nadat de plant omgehakt is blijft ze nog een tijdje in leven - doch ze begint natuurlijk meteen uit te drogen.Om zich daar tegen te beschermen maakt ze (net als bij de laatste week wateronthouding) nog een extra beetje Thc aan en de energie daarvoor kan ze enkel nog halen uit precies die grote bladeren.De toppen halen - voor ze verdrogen - nog alle energie uit de rest van de plant. :wink:

 

Vriendelijke groeten, 8)

 

Seraph.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat een vraag weer gewoon de oven aan zetten op 360 graden en dan gewoon er even in leggen gaat altijd goed pfffff.

Je kan toch wel een plekje verzinen waar je ze ken ophangen .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Weet je , ik denk dat de kwestie drogen net zo'n topic is als de laatste dagen voor de oogst. Ieder heeft zn eigen tips en tricks, de een vind ze geweldig de ander denkt dat ze waardeloos zijn. Ik vind dat iedereen zijn of haar tip of idee kwijt moet kunnen zonder daar te worden op aangevallen. En net als de laatste dagen voor de oogst en met drogen ligt het er aan of je commercieel kweekt of puur voor jezelf of gewoon als hobby.

Ikzelf kweek niet om te roken maar om mn huur te kunnen betalen en besteed geen aandacht aan de ene kleine beetje meer thc. Drogen komt wel nauwkeurig want mn oogst mag niet te hard indrogen dat er nix overblijft, en zeker ook niet te scherp smaken zodat men de tweede keer bedankt. Maar tis altijd leuk om de raarste ideeen te lezen, dat houd deze forum aktief en druk ! 8)

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik weet niet of dit al ergens stond geschreven in deze thread maar door licht tijdens het drogen word THC in CBD omgezet.

Share this post


Link to post
Share on other sites

en je hebt ook nog zoiets als "kuren" je wiet in een vacuum pot of zak verpakken als de takkies breken en dan af en toe eens luchten. na een paar weken word de smaak pas echt op zijn best. er mag niet te veel vocht in je wiet zitten als je dat doet. dan kan je schimmel krijgen. zo een vacuum pot of sealer (dat je van die zakken vacuum kan zuigen en sealen) is ook een goede manier om je wiet te bewaren als je veel heb,

Share this post


Link to post
Share on other sites

oftwel dan smaakt je wiet helemaal verrot en is het bye bye zachte zoete high en welkom koppijn :twisted: :D

Share this post


Link to post
Share on other sites
oftwel dan smaakt je wiet helemaal verrot en is het bye bye zachte zoete high en welkom koppijn  :twisted:  :D

 

waneer?

Share this post


Link to post
Share on other sites
k weet niet of dit al ergens stond geschreven in deze thread maar door licht tijdens het drogen word THC in CBD omgezet.

 

ja toch niet dan ....

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja toch, heheh ja das fucked heb ik ook, komt door die error dan staat er "e-mail could not be send" ofzo, en dan druk ik vernieuwen en dan staat het er 2 keer.

 

maar inderdaad meer CBD en minder THC betekent meer stoned & minder high.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...