Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Dos_XX

Kweekverslag 64x Northern Light vanuit zaad

Recommended Posts

Kleine update zonder foto's. Het gaat nog allemaal goed, maar toch een paar planten die wat lichter van kleur zijn helaas. Moet wel zeggen dat ze dat altijd al zijn geweest, maar zou het kunnen dat het toch wat overvoeding is geweest? Ook gezien die roestvlekken op de vorige foto's?

 

Even graag wat tips mannen en ik heb Sannie's Bacto besteld... Hoop dat het snel binnen is. Ik heb begrepen dat dit een flinke oppepper is voor de planten?

 

Grtz Dos

Share this post


Link to post
Share on other sites

yeps, ik denk dat dit borium is.

 

check even de growguide :verrygood

 

dat heb ik ook op 3 dames( gelukkig de aller kleinste)

ik denk dat dit komt door idd een overbemesting van een bepaald element.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja Tim, inderdaad. Maar mijn planten werden steeds lichter en dat heeft toch te maken met ondervoeding. Op mijn kweekschema van Aptus staat nu al toevoegen van Super PK. Ik heb dit gedaan. maar denk dat daardoor een lock-out is ontstaan van bepaalde elementen in de basisvoeding.

 

Al met al ga ik nu verder met Basis A+B en dan alleen maar een Topbooster. Even geen toevoeging van P en K. Daarnaast heb ik de Bacto van Sannie binnen en die gaat vandaag of morgen mee. Ze beginnen langzaam weer wat donkerder te worden, dus als het zo goed blijft gaan ga ik misschien gewoon naar het einde met alleen een Topbooster. Ik geloof niet dat die Super PK mij zoveel meer gaat geven.

 

Groetjes D'n Dos

Share this post


Link to post
Share on other sites

Goedendag een ieder,

 

Vandaag een minder vrolijke update. Vanmorgen toen ik wakker werd lag een van mijn staande ventilatoren in mijn planten... :D Is vannacht omgeflikkerd! God zij dank is hij grotendeels in het looppad gevallen en heeft hij alleen wat zijscheuten eraf gehakkeld. 1 plant lag plat, maar de steel was niet geknakt, dus deze weer rechtop gezet. Mooi klote dus. Heb nu sinds vanmiddag wel 2 mooie custom made tafeltjes waar de ventilatoren nu opstaan... :verrygood

 

Verder ziet het er wel goed uit gelukkig. Ik zal morgen wat foto's maken. Vandaag was ik daarvoor niet in the mood! :)

 

Vandaag weer voeding gegeven, ditmaal alleen een Topbooster en A + B met sannie's bacto. Houd de Super PK even voor gezien.

 

Groetjes D'n Dos

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je zei dat je ging wateren omdat je tensio op 90 stond, is dat niet wat aan de vroege kant?

Ik geef altijd pas watertussen de 200 en 300 mbar.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Cannaz: Ik gebruik de tensio eigen meer als een soort hulpmiddel, maar vaar er niet blind op. Er staan 64 plantjes en er is maar 1 tensio, dus ik kijk meer naar wat de plantjes aangeven. Nu is het ook zo dat naarmate je verder komt in je kweek de voedingstoffen (zouten) zich ophopen in de aarde en zich vastzetten in de aarde, waardoor ze niet meer opneembaar zijn voor de plant. De plant neemt dan direct op wat je geeft en dus zul je ze dan iets vochtiger moeten houden. En ik weet ook niet hoe jij water geeft, ik van onder in ieder geval en ik kweek in potten. In de volle grond schijnt de tensio ook wat hoger te mogen komen voordat je weer water geeft.

 

Ik heb er best veel over gelezen en wat ik begrepen heb is naarmate je naar het einde gaat je aarde dusdanig veranderd, dat het net lijkt of je bijvoorbeeld op slabs kweekt, omdat de voedingstoffen zich zo vast zetten in de aarde dat ze echt niet meer opneembaar zijn. Sannie's Bacto of bijvoorbeeld Enzymen van Aptus en zo zullen er nog wel meer zijn, kunnen dat bodemleven weer wat op gang brengen zo heb ik begrepen.

 

Grtz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Even een foto update. Niet veel te melden, heb ik in vorige posts inmiddels gedaan... Ze staan nu 6 weken, dwz 6 weken geleden gingen de zaadjes de gond in!

 

Grtz en fijn weekend!

 

gallery_27772_10987_705346.jpg

 

gallery_27772_10987_331865.jpg

 

gallery_27772_10987_2382204.jpg

 

gallery_27772_10987_2502259.jpg

 

gallery_27772_10987_83972.jpg

 

gallery_27772_10987_547788.jpg

 

gallery_27772_10987_1131406.jpg

 

gallery_27772_10987_1227235.jpg

 

gallery_27772_10987_303866.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik werkt met 15l potten en geef ook langs onder water.

Meestal zon 100l water per keer en dan komt de tensio mooi op 60 à 70 te staan.

Zit dan na 2 à 3 dagen weer op 180+ en geef dan weer water.

Bij 200+ mbar wegen m'n potten nog steeds redelijk door nu staan dan nog echt niet helemaal droog..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik gaf eerst 80 liter om de 3 a 4 dagen en ben nu overgestapt op 40 liter per 2 dagen. Komt neer op een halve liter per plant ongeveer. Ik vind die kweekschema's alleen lastig. Dacht eigenlijk dat ik gewoon bij elke beurt voeding mee moet geven, schijnt ook zo te zijn, maar ik geef tussendoor soms ook een rondje kraantjeswater. Ik heb het idee dat het de boel wat stabiel houd in de grond. En nu knallen de planten echt hard. Toppen worden echt groot nu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

hej DOS!

 

Leuk om ff te lezen je topic. Fantastisch hok en mooie schone opzet.

 

Als je direct uit zaad kweekt op jouw manier in redelijk grote potten en je groeit voor en topt niet, krijg je halve bomen.

Heeft voordelen, ook nadelen, met planten van een meter bereikt het licht de beneden laag niet. Als je dan toch alleen voor hoofdtoppen gaat zou je es direct op 12/12 kunnen proberen.

Dan kun je er meer per m2 kwijt en de plant maakt minder zijtakken aan.

 

Ook dan hou je hoogte verschillen natuurlijk, meer als met stekken.

 

Je zou met het huidige aantal en dezelfde voorgroei ook kunnen toppen vlak voor je de klok op 12/12 zet.

 

Hoe lang hebben ze voorgroei gehad eigenlijk?

 

Moeders, zoals iemand al zei, in 1 dr80 kun je 2 lagen bouwen, onderin je moeder(s) en bovenin je stekken. 1.60 hoog, 60 cm voor stekdeel en een een meter voor de mama's.

 

Maar weet niet hoeveel je er wilt produceren, op 80 bij 80 kun je wel 175-200 stekken kwijt in ieder geval.

Als je ze in pluggen van 4-5 cm hebt staan.

 

Nou ehhh, succes!

 

Wv

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dank voor de tips! Ze hebben maar krap 1 week voorgegroeid en het zijn inderdaad bomen geworden, maar ik zal wel eens wat foto's maken van de week. Want bij sommige gaan er knotsen van gigantische omvang komen heb ik het idee. Heb ik ook wel nodig, want inderdaad komt er onder weinig licht en zitten er ook "sprietplanten"tussen die gewoon te ver zijn doorgeschoten waardoor de node-afstand wat te groot is. Die zullen dus niet volgroeien. Ik heb echt een paar 30-40 grams hoofdtoppen nodig om de schade wat te beperken. Doelstelling was 2kg, maar heb dit bijgesteld op 1,5kg.

 

Wat betreft het stekken, daar ben ik nog niet uit. Ik wou in eerste instantie 2 tenten 80x80 neerzetten, maar heb nu met een vriend een en ander besproken en ik wil dat stekken iets groter aanpakken. Moet er eigenlijk zo'n 600-800 per week kunnen snijden. Dus da ga nie lukke :smoke in 2 tentjes 80x80 :verrygood Ik ga dus toch een soortgelijk hok bijbouwen denk ik met 4x400 HPI erin. Daarin 2 tot 4 moeders die ik heel breed en 1,5 meter hoog wil laten groeien. Eerst even deze oogst afwerken, volgende ronde erin en dan ga ik dit project eens uittekenen en realiseren.

 

Er bestaat trouwens ook nog de mogelijkheid, maar daar denk ik dus nog over, om ALLEEN nog maar stekken te kweken en geen wiet meer. In dat geval gebruik ik mijn bestaande hok puur voor de moeders en maak ik er nog iets bij wat perfecte omstandigheden heeft, zodat de stekken binnen 1 week wortelen en weg kunnen.

 

Gr. Dos

Share this post


Link to post
Share on other sites

;)

 

Órale biertje ?! ;) Nette hok gebouwd man mijn complimenten

Zou toch ernstig overwegen om je planten op hoogte te herschikken en dan de lampen op verschillende hoogtes te hangen. Zo zonde van je licht(is gewicht) die niet optimaal gebruikt word :verrygood

 

keep ´m green :tu

 

 

salu2

Pierre Paf

:smoke

Share this post


Link to post
Share on other sites

Korte foto update. Op het moment nog niks bijzonders aan de hand. Het gaat gewoon door allemaal. Nog een week of 3 hopelijk 4...

 

Grtz

 

gallery_27772_10987_1714834.jpg

 

gallery_27772_10987_335505.jpg

 

gallery_27772_10987_775148.jpg

 

gallery_27772_10987_1834571.jpg

 

gallery_27772_10987_1970669.jpg

 

gallery_27772_10987_411013.jpg

 

gallery_27772_10987_95296.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites
Korte foto update. Op het moment nog niks bijzonders aan de hand. Het gaat gewoon door allemaal. Nog een week of 3 hopelijk 4...

.

Grtz

 

Hey Doskuh,

 

Met enige jaloezie bekijk je hok, weliswaar gezonde jaloezie.

 

Vraagje wat doe je bij nacht aan de lucht. Heb je afzuiging continu aan bij nacht?

 

Gr LEDSGROW

 

 

 

gallery_27772_10987_1714834.jpg

 

gallery_27772_10987_335505.jpg

 

gallery_27772_10987_775148.jpg

 

gallery_27772_10987_1834571.jpg

 

gallery_27772_10987_1970669.jpg

 

gallery_27772_10987_411013.jpg

 

gallery_27772_10987_95296.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik denk dat je straks wel gezeik gaat krijgen over je quote gedrag... :verrygood

 

Maar goed, je vraag, ja de afzuiging staat altijd aan en in de nacht ook een verwarming die de boel op 20 graden houdt. Ik weet wel dat het wat verspilling van warmte is, maar continu verse lucht lijkt me beter voor de planten.

 

Verder maar meteen een korte update. Alles gaat prima, vandaag wel het hele hok leeggehaald en de planten beter verdeeld qua hoogte. Klein bij klein, groot bij groot. Dit om het licht beter te benutten. Eind van deze week weer eens wat foto's erbij.

 

Grtz Dos

Share this post


Link to post
Share on other sites

Even een korte update. Ze staan nu bijna 6 weken op 12/12. Ik heb alles wat beter neergezet 4 dagen geleden voor betere lichtopname en dit werpt vruchten af. Toppen hebben er zin in.

 

Grtz Dos

 

gallery_27772_10987_1354669.jpg

 

gallery_27772_10987_781900.jpg

 

gallery_27772_10987_2181450.jpg

 

gallery_27772_10987_2284769.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Haha, mijn excuses voor mijn onwetendheid :verrygood.

 

Ben zeer benieuwd naar het eindresultaat. Is de doelstelling weer bijgesteld naar de 2 KG......

Nog steeds van plan om stekken te gaan doen...

 

Gr. Ledsgrow

Share this post


Link to post
Share on other sites

Maakt mij ook niet uit LEDGROW... :P De moderator wel denk ik :verrygood

 

Ja, sinds ik ongeveer een week geleden alles eruitgehaald heb en alles beter neergezet zit de gang er goed in. Ik begin weer te geloven in 2 kilo. Sommige toppen zijn monsters al weet ik het gewicht natuurlijk niet. Afmetingen willen niet altijd alles zeggen. Er zitten toppen tussen van 30-40cm lang die aardig beginnen aan te dikken. Ik moet het wel hebben van de hoofdtoppen aangezien ik weinig zijtakken heb. Die flufzooi waar het licht toch niet bijkomt heb ik er gelijk afgesnoeid.

 

Verder zit ik nog op EC 2,0 en PH 6. Aan voeding geef ik nog A + B, Regulator, Topbooster en nu alleen nog K-Boost. Verder nog een keer Sannie's Bacto erbij gedaan. Vandaag hebben ze weer een plemp voeding gehad en kunnen er weer een paar dagen tegen. Onderin wat geel blad gehad, voor de rest een mooie sea of green. Ze staan er fantastisch bij!!!

 

Grtz Dos

Share this post


Link to post
Share on other sites

Beste mensen,

 

Aangezien ik mezelf reken tot de groep mensen met mooie hokken stel ik bij deze, geïnspireerd door de growbro's, mijn doelstelling bij tot 6 kilogram, DROOG!

 

Grtz Dos

Share this post


Link to post
Share on other sites

6 kg maar? Er zit meer in, denk ik...

 

(Ik volg je topic trouwens... NL's :verrygood )

Share this post


Link to post
Share on other sites

JO

 

Vet hok!

 

Ik zou niet overgaan op stekken... je hebt eenmaal zaadplanten zien knallen :) en dat zul je niet snel op de zelfde manier zien uit een stek !

Wel goed zaad, fem toch ? Verschil zit er steeds tussen zaailingen onderling... dat maakt het met een net ietsje groter hok soms wat lastiger om vlot door te kweken. Meer er zitten steeds knallers tussen, met een eigen willetje, dat maakt het nog een vetter avontuur!

 

Voor homogene veldjes zul je moeten zoeken naar meer doorgeteelde soorten, F3,F4 enz... ^_^

 

of gewoon van groot naar klein zetten, en t is ook egaal natuurlijk, niet slecht!

 

volgende keer je zaad gelijk de grond in en op 12/12 beginnen. zeker met sativa dominante soorten.

NU heb je er nog niet echt last van, maar toch , liever wat lagerkan geen kwaad....,maartoch.... zaadplanten geven je gewoon al betrekkelijk wijnig flufweed om te knippen ;)

echte Indica's die zou ik juist dan juist wel die 2 weken 18/6 gunnen. Goeie keuze die NL voor eerste kweek.

 

Je plantjes moeten nog wel een goeie 4 weken denk ik... die gaan nog vetter worden.... netje miss :P , en voorzie zeker rondom die dikke toppen voldoende ventilatie, dat zijn de toppen die als eerste wel eens willen rotten :verrygood

 

succes verder

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja, ik zie ze nu echt met de dag vetter worden en van bruine haren nog geen sprake. Ik hoop dat dit nog even blijft knallen. Week 7 bloei gaat morgen in, dus ik denk zelf nog 2 hooguit 3 weken, maar 4 zou idd mooi zijn :verrygood De ventilatie in het hok is echt optimaal, alle plantjes hebben hetzelfde briesje en mijn verse luchtverdeling is ook optimaal. LV constant tussen 40 en 50. Ik houd de toppen constant in de gaten. Ik heb door omstandigheden even extreem veel tijd te besteden aan de plantjes, dus zie ze meermalen per dag. Dat is ook wel een voordeel nu.

 

Wat betreft die stekken daar ben ik nog niet helemaal uit. Er spelen allerlei dingen waar ik nog niet goed raad mee weet en wil eerst nog wat mensen spreken die veel ervaring hebben daarmee. Ik wou zelf gaan stekken, maar heb al van verschillende mensen gehoord dat dit erg tijdrovend is en niet zo simpel als het lijkt. Ook is het inderdaad zo dat deze zaadplanten veel dikkere hoofdtoppen hebben dan stekken. Ik heb veel stekplanten gezien, heel veel, maar zulke dikke jetsers zie je daar niet. Maar bij mij staan er ook planten tussen die niet erg vet zijn, dus dat heft elkaar op. Ik denk dat de opbrengsten tussen beide over het algemeen gelijk zijn, al lijken me stekken stabieler en beter in te schatten qua opbrengst.

 

Grtz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zeer mooie plantjes, staan er allemaal goed bij, lekkere toppen al in aanmaak ;) en mooi dat er nog geen bruine haren komen. zou niet best zijn xD

 

En stek lijkt mij ook minder goed. het is misschien goedkoper qua gefem. zaad denk ik wel maar heb ik nog niet echt naar gezocht. misschien binnekort een goed idee om daar wat info over te winnen ;)

 

Perfect gedaan met die ventilatie :) rot zouden we natuurlijk in die toppen ook niet willen he! :P

Succes verder met je kweek, dat zou denk ik wel lukken zoals ik het nu al zie ^_^ en als je niet zeker bent met overgaan naar stekken, blijf je toch gewoon op de zaad kweek? het lukt je zo te zien goed ;)

 

Greetz Skillz :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hahahaha, ik kan die post van Growbro's maar niet uit mijn hoofd krijgen, sorry... :P In ieder geval dank voor de interesse en eind van de week weer een update en foto's van mijn "kabouterplanten". EC en PH post ik niet meer, is toch alleen maar een "tegengif"en niet belangrijk :verrygood Ik kabouter lekker verder, see ya dudes!!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...