Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

amnees

GAVITA Pro 1000 DE

Recommended Posts

Jammer van de rot. Ik heb er zelf nu ook weer last van (in dag 56). Volgens mij citeert

zeiksnor een goed punt van Atmosphere. Teveel voeding zorgt er ook voor dat er teveel

blad beschadigd, wat dus gaat verdorren. Daardoor kan de plant minder verdampen, terwijl

je wel voedingswater geeft. Dat water zorgt voor een hoge worteldruk, waardoor de toppen

van binnen gaan zweten. Dat gaat lekker broeien en zo creëer je een ideaal milieu voor de

schimmelsporen.

 

Zelf denk ik dat in de meeste gevallen het meer met condensatie te maken heeft. Zoals een

koud flesje bier gaat 'zweten' als je de fles in een warme omgeving zet.

 

Wat Atmo ook zegt, voed op maat, niet op voorraad. Ik snap niet dat deze waardevolle tip

vaker wordt toegepast. Planten kun je niet vetmesten met voeding. Fotografe en PH hebben

daarin gelijk.

Share this post


Link to post
Share on other sites
. Fotografe en PH hebben

daarin gelijk.

 

WAT?

Share this post


Link to post
Share on other sites
:D ......................... ;) :P :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

jaja ik heb het gelezen.. volgende ronde gaat HELEMAAL op mijn manier, die hoge voedingsdosis was een tip van een bepaald iemand die er toch wel verstand van heeft, maar ik doe 't niet meer. (1e keer in 2 jaar tijd dat ik de voeding omhoog knal op het eind) en dat is een wijze les.. ja natuurlijk roepen mensen dat ik dat niet had moeten doen.. wat ook meespeelt is dat ik niet bij de achterste plant meer kon om water te geven (rayjets verstopt voor de zoveelste keer) en heb gewoon 2 cm water in de bak geflikkerd en dit is een dag blijven staan. schuurdeur dicht ivm de kou.. water gaat verdampen en kan niet weg.. LV schiet omhoog.. met alle gevolgen vandien.

 

en ze strekken 2 x de helft..

Share this post


Link to post
Share on other sites

klopt ja baal er goed van (al was dit gewoon een stomme fout)

 

ik kweek reeds 2 jaar. 1e jaar NOOIT rot gehad, afgelopen jaar erg vaak.

 

foto's morgen ofzo

Share this post


Link to post
Share on other sites

Update:

 

dag 64 12/12

112 dagen vanaf 18/6

 

toppen worden steeds harder, maar het blad is toch wel op z'n eind. ben overigens geen rot meer tegengekomen dus dat is gunstig. nog 1 keer wat schoon water geven en dan de schaar er overheen.

 

gallery_25783_10976_3022193.jpg

gallery_25783_10976_3118953.jpg

gallery_25783_10976_3091007.jpg

gallery_25783_10976_4262402.jpg

gallery_25783_10976_2565823.jpg

gallery_25783_10976_1129518.jpg

gallery_25783_10976_4186951.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

hehe er hangt een slangetje van je ray-jet los amnees ;)

 

Ziet er onderin ook goed hard uit!

Share this post


Link to post
Share on other sites

heb er geen pe-filter tussen zitten dus alle rayjets zitten verstopt, als ik ze van de sproeier af haal komt er tenminste nog iets uit.. volgende ronde aanpassen dus.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zwaar onder de indruk, wordt een lekker oogstje.....

 

GrR

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ziet er onderin ook goed hard uit!

Dat is de genetika :lol:

 

Ook ik ben onder de indruk!

Maar ook sceptisch ;)

Amnees kennende zouden die toppen ook wel eens van de dikke stammen komen,7weken voorgroei ipv 12dagen.

 

Maar het zijn mooie ronde toppen hoor ;)

 

Ben benieuwd hoe ze er droog en bladloos uitziet,zo kan je pas goed zien wat het licht heeft gedaan. :D

 

PH

Share this post


Link to post
Share on other sites

dit rondje is zeker de moeite waard

lekker kleurtje trouwens

 

komt me bekend voor.............

Share this post


Link to post
Share on other sites

zoiezo is dit een ronde waarbij het "fun"gehalte harder telt dan de opbrengst. (normaal tel ik van stek tot knip met amnesia 80 dagen, ik zit met deze op ongeveer 118 dagen in totaal) ben er nog niet over uit hoe de volgende ronde er precies uit moet gaan zien. ik vind 5 plantjes thuis meer dan genoeg, m'n ideaal is gewoon 36 x 18 Liters erin, amnesia, 1 keer toppen, 10/14 dagen voorgroei, dat is een stuk makkelijker kweken en de opbrengst zal vergelijkbaar zijn. een scrog lijkt me ook wel mooi, nog nooit gedaan..

 

baal er overigens wel van dat ik ze verneukt heb met die voeding, ze gingen ff van knalgroen naar paars/geel/groen/blauw/roze/rood/oranje in 1 week. ach gelukkig zijn het er maar 5

Share this post


Link to post
Share on other sites

Beter 5 grote dan 36 kleine, zeker als je het thuis doet.

 

GrR

Share this post


Link to post
Share on other sites

heb al zoveel ideeen gehad hoe ik de volgende oogst een hoger fungehalte kan geven, dat ik er niet meer uitkom. precies op dezelfde manier door gaan is niet leuk, iemand een idee? denk dat ik bij 5 planten blijf..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gewoon combineren. Ik vind verticaal scroggen op mapito met eb en vloed wel wat voor je! ;)

 

EmTee

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zelfde hok? Zelfde lamp?

 

GrR

Share this post


Link to post
Share on other sites

Misschien is een organische kweek een uitdaging voor je ;)

 

greetz sannie

 

heb al zoveel ideeen gehad hoe ik de volgende oogst een hoger fungehalte kan geven, dat ik er niet meer uitkom. precies op dezelfde manier door gaan is niet leuk, iemand een idee? denk dat ik bij 5 planten blijf..

Share this post


Link to post
Share on other sites
heb al zoveel ideeen gehad hoe ik de volgende oogst een hoger fungehalte kan geven, dat ik er niet meer uitkom. precies op dezelfde manier door gaan is niet leuk, iemand een idee? denk dat ik bij 5 planten blijf..

 

Hier is een idee ;)

TOPSY_TURVY.jpg

 

 

Misschien is een organische kweek een uitdaging voor je :lol:

 

greetz sannie

 

Ook een leuke suggestie voor een echte mineraal kweker.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die topsy turvy ... via dat ding kwam ik bij mijn flower pouch.

 

Unieke aanpak. Plant hang je in het midden en dan zet je de lampen er om heen ;)

 

EmTee

Share this post


Link to post
Share on other sites

en wat zal het verschil zijn naar mijn planten toe.. als ik een keer organisch kweek?

Share this post


Link to post
Share on other sites

tsssst het ging om het fun gehalte.

Het is fun om een mineraal goeroe organisch te zien kweken.

Ben je opeens weer een nOOb. ;) (dik fun gehalte)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Fun geeft meestal geen echte meerwaarde aan je beurs ;) Wat je ook gaat proberen, ik zou wel voor verbetering qua opbrengst gaan. (als dat al mogelijk is)

Doe eens iets met co2, moet toch goed te doen zijn met zo'n lamp. en met een niet al te groot hokje, zijn de investeringen ook te overzien lijkt me. Timersysteem misschien? ik heb ook nog een shiva in een hoek liggen, mag je ook lenen.

 

GrR

Share this post


Link to post
Share on other sites
Fun geeft meestal geen echte meerwaarde aan je beurs ;)

Was Amnees zelf die het voorstelde. :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

×
×
  • Create New...