Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

amnees

GAVITA Pro 1000 DE

Recommended Posts

Ik droog ze met tak en al, gewoon op de kop.

In de ruimte met dik 26 graden en een lage lv.

 

Zodra ze echt droog zijn. In sprayen met water. En 1 dag laten drogen

 

Resultaat. Takken die breken , met een lekker vettig wietje.

Of is dit verzwaren :wOOt

 

 

BOOOOOEEEEEH!

man man man

sorry kon het echt niet laten zeg gvd :verrygood

voor de rest zeker een mooi staaltje kweken

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo mensen, ik ben al een poosje lid van het forum maar heb nooit actief deelgenomen. Ik heb zelf weinig ervaring met kweken, heb een paar kweekjes gedraaid op z'n Jan boeren klompjes maar omdat ik het nu allemaal graag wat beter wilde doen heb ik geprobeerd alles wat op dit forum staat door te spitten om hier iets van te leren. Ik heb ook heel veel gelezen/gezocht naar informatie over deze lamp, met name om te bepalen welke lamp nu het hoogste aantal lumen heeft per watt. Soms lees ik opmerkingen op het forum waardoor het lijkt dat dat wel het geval is. Maar als ik op de website van Gavita zelf kijk en ik zie het aantal lumen dat afkomt van een 600watt pro line en het aantal lumen wat af komt van een 1000watt pro line en in werkelijkheid natuurlijk 1150 watt, dan lijkt de 600 watt Gavita pro line toch meer lumen af te geven per watt. Ik zelf wil gewoon klein in huis kweken en de stroom rekening betalen. Om die reden is het natuurlijk de efficientie natuurlijk van essentieel belang.

 

Dus vraag 1: Waar krijg ik de meeste lumen van voor het wattage wat ik gebruik?

 

Vraag 2: Als ik de Gavita po 1000DE terug zou draaien naar een ander wattage zoals 600/750/1000 krijg ik dan een hogere efficientie, of juist minder?

 

Vraag 3: Als ik de Gatvita pro 1000DE terug zou draaien naar 600watt levert hij dan meer lumen dan de 600 watt pro line van Gavita?

 

 

Ik wacht met smart af want ik heb nog geen conclusief antwoord kunnen vinden op dit forum!

Share this post


Link to post
Share on other sites

600watt evsa met 600watt lamp is het meest efficient per watt. Als je 1000watt gaat terugdimmen gaat er een deel van je spectrum verloren wat je dus bij 600watt ongedimt behoud.

 

GrR

Share this post


Link to post
Share on other sites

de keuze voor de ene of andere lamp is niet alleen een lumen-efficientie verhaal. dus zo ver zou ik het niet zoeken. je zegt al dat je wel wat ervaring hebt, maar niet meer dan dat. laat de keuze van je lamp afhangen van je ruimte, en jou gewenste manier van kweken. nou omdat we het nu in dit topic erover hebben. ik heb dit hokje gebouwd NADAT ik de lamp kreeg, daardoor kon ik een juiste afmeting/manier van kweken uitdenken om het licht (komt ie dan) EFFICIENT te gebruiken. oftewel, hoe efficient je lamp ook omgaat met lumen, jij bepaald hoe efficient het daadwerkelijk allemaal is.

 

hang er 10 op 5 m2, lamp blijft "efficient" maar je benut de lamp niet maximaal(hoeft ook niet, als je maar maximaal oogst he)

Share this post


Link to post
Share on other sites

1 of 2x 1000watt op 1.4 mtr hoogte moet ook kunnen :rofl

dat gebeurt na mijn ronde. Of het wordt een drama. Dat ik 1000euro door me neus boor.

Of het wordt een dikke ronde :P

 

 

Maar wat is efficient.

Zoals jij t deed amnees was wel goed.

Hok aanpassen aan de specs.

Share this post


Link to post
Share on other sites
600watt evsa met 600watt lamp is het meest efficient per watt. Als je 1000watt gaat terugdimmen gaat er een deel van je spectrum verloren wat je dus bij 600watt ongedimt behoud.

 

GrR

nee, helaas... beste 600W lamp:

 

Philips Philips GreenPower 600W 400V EL= 1185 micomol = op systeemvermogen van 635W = 1,86 micromol per watt.

 

De beste 1000W lamp:

 

Philips GreenPower plus 1000W EL = 2020 micromol (we meten zelfs 2200 initieel) op een systeemvermogen van 1060W = meer dan 1,9 micromol per watt

 

Efficientie neemt wél af bij dimmen uiteraad. De kleur worrdt blauwer als je dimt en dat is niet per definitie een prrobleem, integendeel. Je dimensioneert je lampen op je ruimte of omgekeerd.

 

Volgende keer graag een nieuw topic openen in plaats van oud topic te bumpen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Das weer nieuw voor mij.......Weer wat geleerd! :P

 

GrR

Share this post


Link to post
Share on other sites

dat was vroegâh wel zo racker, zeker met de lampen beschikbaar op onze markt :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oké jongens, bedankt. Dacht dat het beter was die vraag op dit topic te stellen omdat dan alles van één onderwerp overzichtelijk bij elkaar blijft. Maar zal niet weer gebeuren.

 

Dus de Gavita pro 1000 heeft uiteindelijk een hoger aantal micromol per watt dan de Gavita pro 600 watt als ik hem op 1000watt draai en ik begrijp nu dat micromol belangerijker is dan lumen.

 

Maar wat gebeurt er als ik hem op 1150 watt zet, wordt dan het aantal micromol per wat hoger of lager?

 

En heb je ook cijfers voor als ik de de Gavita pro 1000 watt op 600watt zet vs een Gavita pro 600 watt?

 

Alvast bedankt!

Share this post


Link to post
Share on other sites

en weer post je je vraag hier.... :P

Ff een appart topic met de vraag er in maken...!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lijkt mij onoverzichtelijk, maar goed, ik plaats hem ergens anders.

Share this post


Link to post
Share on other sites

×
×
  • Create New...