Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

northernlight

3x easy ryder 100w hps pc grow

Recommended Posts

ik ben inmiddels weer begonnen met kweken in m'm pc grow case met 100w hps. deze ronde ga ik 3 easy ryder plantjes (joint doctor) kweken.

 

in m'n vorige kweekverslag kan je meer fotos van de pc bekijken. http://www.wietforum.nl/index.php?showtopic=68923

 

gallery_2848_10936_1363958.jpg

 

dag 3

 

gallery_2848_10936_201700.jpg

 

dag 4

 

gallery_2848_10936_506312.jpg

 

dag 9

 

gallery_2848_10936_1689463.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat is er gebeurd met je plantjes op dag 9, zijn de bladeren verbrand door de lamp? Zal wel weer bijtrekken denk ik. Veel succes met je kweek!

Share this post


Link to post
Share on other sites

de bladeren van het middelste plantje zijn een beetje omgekruld, maar voor de rest zijn ze gewoon gezond. ik denk dat het wel goed komt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Veel succes weer ;)

Grtz Elmo2007

pc kweekjes zijn leuk :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

welk marginaal klein om met een HPS je dames te roosteren

zo een HPS dat is goed voor grotere ruimtes als je het mij vraagt .

maar goed je planten zien er deftig uit buiten dat ene gekrulde blad mss is het door de warmte .

Share this post


Link to post
Share on other sites

@elmo: thanks! pc kweekjes zijn idd leuk. ik heb er al veel bekeken. uit deze thread op icmag.com heb ik veel inspiratie gehaald: http://www.icmag.com/ic/showthread.php?t=54232

 

@john beton: de warmte valt op zich wel mee. vorig kweekje was in het voorjaar/zomer en toen liep de buitentemperatuur behoorlijk op, dus dat gaf af en toe problemen. maar ik denk dat het nu een stuk vlotter zal verlopen rond deze tijd van het jaar.

Share this post


Link to post
Share on other sites

update dag 13

 

een van de blaadjes van het middelste plantje is licht verbrand omdat er wat water op is gekomen toen de lamp er dicht op stond.

de foto is ook een beetje overbelicht door de flits van m'n camera.

 

gallery_2848_10936_1043862.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

update dag 17

 

de plantjes gaan nog steeds goed en zijn al weer behoorlijk gegroeid.

 

gallery_2848_10936_691140.jpg

 

gallery_2848_10936_573037.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey Northernlight,

Ze zien er mooi uit, ze zijn goed hersteld van hun verbrandingen :popcorn:

Keep 'm green!

Groetjes SmokeyB

Share this post


Link to post
Share on other sites

thanks smokey :popcorn:

 

ze zijn idd mooi hersteld, heb ik toch maar even geluk mee gehad.

hopelijk beginnen ze binnen een paar dagen te bloeien.

Share this post


Link to post
Share on other sites

udate dag 21

 

de plantjes zijn sinds gisteren begonnen met bloeien en de bladeren worden al wat lichter. heb ze al een keer bloeivoeding gegeven, voor de rest gaat alles goed.

 

gallery_2848_10936_1319729.jpg

 

gallery_2848_10936_167824.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

update dag 25

 

de bloei zit er nu goed in en bladeren worden wat lichter van kleur. ik denk dat ik wat meer bloeivoeding moet gaan geven.

ik gebruik altijd plagron alga bloei en op de verpakking staat dat je 4ml per liter moet mengen maar dat moet volgens mij eerder 6 ml zijn.

 

gallery_2848_10936_2263532.jpg

 

gallery_2848_10936_1200472.jpg

 

gallery_2848_10936_1514722.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Northernlight,

lichte bladeren zijn vaak een tekenen van stikstof-tekort.

Dat ga je misschien niet met de bloeivoeding oplossen.

De bloeivoeding is gekenmerkt door een hogere fosfor-gehalte,

daarentegen heeft de groeivoeding een hoger stikstof-gehalte.

De planten trekken nu de oudere bladeren leeg, om de jongere bladeren te voeden.

 

Ik denk stikstof is de oplossing.

 

Groetjes

Torsten

Share this post


Link to post
Share on other sites

bedankt voor je reactie torsten. ik denk ook dat het een stikstoftekort is, ik heb namelijk geen groeivoeding gebruikt en de aarde is gewone potgrond. de planten zijn nu alweer aardig hersteld gek genoeg, alleen hier en daar nog een paar gelige bladpunten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

update dag 29

 

vandaag een paar fotos met de lamp aan, voor de rest niks bijzonders te melden.

 

gallery_2848_10936_1136337.jpg

 

gallery_2848_10936_218617.jpg

 

gallery_2848_10936_757205.jpg

 

gallery_2848_10936_1136107.jpg

 

gallery_2848_10936_1970355.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

gelijk heb je nu is het kouder sorry van mijn reactie maar ik en de hps zijn nog geen goede vriendjes B)

 

kan nog komen hoor je dames zien er goed uit en dat is het voornaamste

houd ze groen daar is het om te doen . <_<

Share this post


Link to post
Share on other sites

thanks john :whistling. ennuh, er was niks mis met je eerste post hoor, je hebt gelijk dat een hps vaak voor warmteproblemen kan zorgen in kleine ruimtes. maar eigenwijs als ik ben heb ik de gok gewoon genomen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

update dag 33

 

de plantjes staan er nog steeds gezond bij en ze beginnen al lekker te ruiken. het lijkt erop dat ik met de hoogte geen problemen ga krijgen want het middelste plantje groeit niet veel meer in de lengte.

 

en ik was vergeten te melden dat de lamp nu op 21/3 staat vanaf dag 22. vorige ronde heb ik de hele kweek gewoon 24/0 de lamp aan laten staan, maar ik wil kijken of ze toch baat hebben bij die paar uur rust per dag.

 

gallery_2848_10936_339068.jpg

 

gallery_2848_10936_1494622.jpg

 

gallery_2848_10936_164153.jpg

 

gallery_2848_10936_1744536.jpg

 

gallery_2848_10936_1913795.jpg

 

gallery_2848_10936_1060641.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi!

Dit topic had ik even gemist blijkbaar. Ziet er weer mooi uit. Ik zit ook al even naar een lege PCbak te staren om daar eens een klein AF-hokje van te maken :P Maar dan niet met HPS, zat aan 125Watt CFL te denken, of zelfs minder watt, het zou me daarbij tenslotte enkel om de hobbyfactor gaan en niet de opbrengst, daar heb ik m'n dr60 voor :offtopic

 

Jouw vorige kweekje was een van de zaken die me ook voor Fast Buds heeft laten kiezen in m'n eerste ronde. Echt jammer dat ze verbrand waren! Ik wens je hier dus meer geluk bij!

 

Die easy-ryders zijn overigens best een lekker wietje. Maar droog ze niet te snel en laat ze even curen, dat loont hierbij echt de moeite.

Een vriend van me had dit jaar buiten easy ryders staan, en had na het oogsten uit ongeduld enkele topjes snel gedroogd... De smaak was wel vrij lekker, maar toen hij z'n joint opstak dacht ik dat die daar gedroogd gras ofzo stond te roken, stonk echt enorm en had alles behalve een wietlucht.

Hetgeen hij rustig de tijd gegeven had om te drogen smaakte in de eerste plaats nog een stuk lekkerder, het had nog wel een klein beetje die graslucht als hij er een joint van opstak, maar toch duidelijk minder, en meer wietlucht zoals je die mag verwachten.

 

Veel succes verder nog!

 

Groeten,

Kristof :whistling

Share this post


Link to post
Share on other sites

bedankt kristof. de fast buds waren gelukkig maar voor een relatief klein deel verbrand, dus ik heb er toch nog flink wat wiet (voor een pc kweekje dan he) af kunnen halen.

 

als je een pc kweekje gaat doen zou ik persoonlijk niet voor zo'n grote 125w spaarlamp kiezen. die dingen geven namelijk erg veel warmte af en je kunt het voorschakel apparaat niet buiten de case leggen zoals met een hps. er bestaan ook 70w hps lampen, dus misschien is dat wat voor je.

 

en ik cure altijd m'n wiet in glazen potten dus dat komt wel goed. na hoeveel dagen had je vriend die easy ryders geoogst?

misschien moesten ze nog wat langer staan.

 

groeten northernlight.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoeveel dagen dat precies was weet ik niet, en hijzelf waarschijnlijk ook niet (meer) :D

Maar ze zijn ergens eind van mei buiten in potten gezet, en hij heeft ze in de eerste week van augustus geoogst. Al bij al een goed wietje, wel niets in vergelijking met een dieselryder, maar die laatste had buiten wel een veel kleinere oogst en heeft zo'n 3tal weken langer moeten staan voor die rijp was.

 

Je opmerking over die lamp, daar had ik zelf nog niet bij stilgestaan, die ingebouwde vsa's leveren inderdaad behoorlijk wat warmte, zo ook bij m'n TNeons.

Ik was nog nooit een 70Watt hps tegengekomen, maar dit zou inderdaad een mooie oplossing zijn. Zal ik even naar zoeken, want vond het al moeilijk om er van 100 watt te vinden.

Gisteren zei de vriend van m'n moeder dat hij z'n 2 HPI's met vsa en reflector wegdoet. (deze deden dienst boven een aquarium en zijn vervangen door T5)

Nu zijn dat 2 vsa's die je kan instellen op 70 watt en 125 watt, en van elk wattage heeft hij er ook een lamp bij. 30€ per set wil hij er nog van, ze zijn een jaartje oud en hebben 60 nieuw gekost. Dus ik denk me wel een van z'n setjes over te kopen. Dan kan ik gelijk voorgroeien onder hpi en daarna een hps er in draaien.

 

Dat is misschien voor een van je volgende pc-kweekjes ook interessant, beginnen met hpi, kwestie van ze laag te houden.

 

Groeten,

Kristof :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoi leuke kweek heb je hier neergezet man :verrygood

ziet er allemaal veelbelovend uit , ga je kweek zeker volgen

hopelijk komt er een mooi wietje vanaf :D

wens je het allerbeste succes

 

ciaooooooooooo

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...