Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Tomaz

Straffen België kweken 2 planten

Recommended Posts

Heeft er iemand ervaring of ken je iemand die in contact is geweest met het gerecht omdat men ontdekte dat hij / zij kleinschalig (dus 1 of 2 planten) aan het kweken was en wat de bijbehorende straf was die door het gerecht werd opgelegd? Is het een groter probleem dat je 1 of 2 planten thuis hebt staan of is het erger om 100g geoogste weed te hebben liggen VAN 1 plant? De wetgeving is , zoals we allemaal wel weten, zeer onduidelijk maar ik had toch graag wat meer info gehad of zijn er mensen die op de hoogte zijn van precedenten / wat men u oplegt als straf ?

 

Alvast bedankt voor jullie hulp!

 

T

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zover ik weet ligt dat eraan in wat voor bui de rechter is op die dag. De verhalen lopen wel heel erg uiteen.

 

GrR

Share this post


Link to post
Share on other sites

voor zover ik weet is 1 plant gedoogd per meerderjarige Belg.

zou wel kunnen dat ze je plant alsnog in beslag nemen, maar verder wordt er zeker niets aan gedaan.

en alsje voor de rechter moet komen de zaak aanhalen van 'trekt uw plant" die zijn ook vrijgesproken voor kweken binnen het gedoogdbeleid.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik ken een kamaraad die ondertussen 1 keer gepakt is met binnen te kweken hij had 5 planthen op 1 vierkante meter staan stonden net in bbloei getipt door praatgrage vrienden je kent het wel hoe verhaaltjes rondgaan.....

 

uiteindelijk BOB aan de deur .

 

ik spreek over 2 jaar terug 375euro boete plus alle kweekmaterialen afgepakt + verwittiging voor zwaardere straf bij een volgende inbreuk op deze wet ....

 

 

 

dus je hebt toch wel wat aan je broek hoor als je gepakt word al is zijn het er 2 daarom ik zou gewoon dadelijk 10 15 plantjes zetten zlang het de dit niet overschrijd zal het wel nog meevallen 30-25 dacht ik dat men nog van echte commerciele kweek gaat spreken ook heeft de oppvlakte en de ulpmiddelen die je gebnruikt invloed op de straf die men zal uitspreken ....

 

 

grtz!

Share this post


Link to post
Share on other sites

+ tip om niet gepakt te worden

 

 

 

zorg voor dat jeje mond houdt tegen iedereen zelfs je goede vrienden ....... als een famililid het weet is nog geen ramp maarja blend in en maak er geen showtje rond ......

 

 

 

 

 

grtz!

Share this post


Link to post
Share on other sites
ik ken een kamaraad die ondertussen 1 keer gepakt is met binnen te kweken hij had 5 planthen op 1 vierkante meter staan stonden net in bbloei getipt door praatgrage vrienden je kent het wel hoe verhaaltjes rondgaan.....

 

uiteindelijk BOB aan de deur .

 

ik spreek over 2 jaar terug 375euro boete plus alle kweekmaterialen afgepakt + verwittiging voor zwaardere straf bij een volgende inbreuk op deze wet ....

 

 

 

dus je hebt toch wel wat aan je broek hoor als je gepakt word al is zijn het er 2 daarom ik zou gewoon dadelijk 10 15 plantjes zetten zlang het de dit niet overschrijd zal het wel nog meevallen 30-25 dacht ik dat men nog van echte commerciele kweek gaat spreken ook heeft de oppvlakte en de ulpmiddelen die je gebnruikt invloed op de straf die men zal uitspreken ....

 

 

grtz!

5 planten is dan ook teveel, hij vraagt naar straffen in Belgie voor 1 of 2 planten. mits 1 plant per meerderjarige Belg toegestaan is denkik niet datje voor 1 plantje (of 2 , je huisgenoot bezit er ook één ;) ) zware straffen zal krijgen.

hoogstens in beslag name.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je geen risico wil lopen wordt je best lid van trekt je plant en kan je zonder zorgen 1 plantje laten grootbrengen in een gemeenschappelijke kweekruimte. Trekt je plant heeft ondertussen al 2 maal kunnen bewijzen dat ze normaal binnen ons gedoogbeleid zoiets kunnen organiseren en strijden er ook voor.

In mijn geval waren het 3 kleine plantjes op m'n balkon, ongeveer 3-4 weken oud en 20 cm hoog en nog geen geslachtskenmerken (want het de wet gaat over vrouwelijke plantjes). Gevolg: ten eerste in beslagname, gevolgd door een grondige huiszoeking naar "verzwarende feiten" en sjongejonge daar kunnen ze creatief mee zijn... Mijn elektriciensmes in m'n werkkoffer werd gelijk een verboden wapen: in beslag. 5 shuriken(ninjasterren) en een vlindermes allen in een mooi display aan de muur.. verboden wapens: in beslag... visvoederkatapult... je raad het al: verboden wapen en in beslag... en daarbovenop heel mn huis ondersteboven gehaald, en dat ruimen ze uiteraard zelf niet op. Bijna een jaar later kwam de brief... 400€ boete met als reden: bezit van verdovende middelen met verzwarende omstandigheden. Of hoe de gewoonste dingen in iemands huis opeens verboden wapens, of verzwarende omstandigheden worden als ze een wietplantje zien staan.

Verder heb ik er geen strafblad of weet ikveelwat aan overgehouden, Maar met wat ik verdien was die 400€ absoluut geen pretje en heeft me ook enorm veel problemen met bijkomende stress bezorgd, plus nog een hoop extra kosten aan administratieve boetes wegens te laat betalen van andere facturen doordat het gerecht mijn toen al zo kleine reserve meer dan uitgeput had.

Had ik mijn vader niet gehad om me hier een beetje doorheen te helpen had ik nu in een kartonnen doos onder een brug liggen slapen... Wiet is helemaal niet gevaarlijk voor de gewone gebruiker... de wet eromheen is gevaarlijk! En gelijk vullen ze er hun zakken evenveel mee zoals hun collega's in het criminele circuit (dankzij hun) al jaren doen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

lol kristof dat is niet fijn .

ik ben gepakt aan de grens met 100 gram en ik moest voorkomen 1jaar later .

ik heb 3 jaar voorwaardelijk gehad

en ik moest voorkomen wegens aanmaak van psychotrope stoffen leuk is anders natuurlijk maar zo gaat het .

gwn het rustig houden en beter ineens 10 plantjes zetten dan heb je zeker genoeg te roken .

Share this post


Link to post
Share on other sites
voor zover ik weet is 1 plant gedoogd per meerderjarige Belg.

zou wel kunnen dat ze je plant alsnog in beslag nemen, maar verder wordt er zeker niets aan gedaan.

en alsje voor de rechter moet komen de zaak aanhalen van 'trekt uw plant" die zijn ook vrijgesproken voor kweken binnen het gedoogdbeleid.

 

Hai

 

In Belgie mag een volwassene max. 3 gram of 1 vrouwelijke plant in bezit hebben. Als ze je daarmee vinden mogen ze alleen een VPV (Vereenvoudigd Proces Verbaal) opmaken, een soort registratie, maar ze mogen het NIET in beslag nemen als de betrokkene daar geen toestemming toe geeft. Zie: http://staatsbladclip.zita.be/staatsblad/w...2005009061.html

 

Laatste punt: 6. De inbreuken die, in het kader van onderhavige richtlijn, geregistreerd worden in een VPV, geven geen aanleiding tot een inbeslagname van de aangetroffen verdovende middelen. Deze mogen derhalve in het bezit blijven van de betrokkene. Indien deze laatste er vrijwillig afstand van doet, worden deze stoffen onverwijld vernietigd door de hiertoe aangeduide verantwoordelijke van het betreffende politiekorps.

 

Grts

 

Joep

 

www.trektuwplant.be

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest elmanito
In Belgie mag een volwassene max. 3 gram of 1 vrouwelijke plant in bezit hebben.

 

Als die ene vrouwelijke plant een opbrengst geeft van rond de 900 gram, mogen ze dit dan ook niet in beslag nemen????

 

Namaste :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Belgie is zo onduidelijk over die canabis wet

 

in feite zullen ze alles in beslag nemen en ligt het inderdaad nog aan de rechter als die goedgezind is wat voor straf hij je zal geven !

 

2 plantjes zullen ze denk ik wel nog beschouwen als waarschuwing maar denk wel dat ze je boel aanschaffen !

 

het belangrijkst is nog altijd je mond te houden !!!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

belgie heeft dat zo uitgedokterd dat ze er zelf niet meer aan uitkunnen

wat wel en niet mag struisvogel politiek noemen ze dit .

Share this post


Link to post
Share on other sites

juist wel overdrijven digi

of ze je pakke met 2 of met 20 laat ze koud je overtreed zeker al 15 wetten

als je met 2 dames bezig bent

 

politie en justitie vormt 1 neukende soort

 

de helft rookt zelf een joint heb ooit me zakje moeten afgeven ik ging trg in het

bushokje zitten kwamen die vetzakken trg vloei filtertje en sigaret vragen

want dat hadden ze niet bij zich .

heb wel geen pv gehad maar wel men wiet kwijt en

je ken egt niets zegge je kan beter met 2 kg gepakt worden als met 100 gram dat heb ik geleerd van het gerecht

in belgie het steekt voor geen meter de ene geven ze zoveel omdat ie iets doet en de andere krijgt nog niet de helft

 

gwn je klep houden als ze je pakken zeg je gewoon dit is men eerste keer al heb je al 50 oogsten gedraaid met 10 plantjes ,

keep your place clean !!!!!!!!

geen cannabis gerelateerde tshirts dragen of kleding

laat die mercedes achterwegen en het komt wel goed .

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja john,meesten die hier zitten hebben dat wel door denk ik.

maar voelen de drang niet om hun levensverhaal hier te doen.

dat maakt u trouwens nog eens zo herkenbaar als het er op aan komt he ;)

 

 

just kiddin ofcoz :lol:

 

 

 

mvg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...