Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Sr. Smoke-A-lot

Meer psychische problemen cannabisgebruikers

Recommended Posts

Meer psychische problemen cannabisgebruikers

 

AMSTERDAM - Cannabisgebruikers hebben twee keer zo vaak een minder goede geestelijke gezondheid als mensen die geen cannabis gebruiken.

Dat blijkt maandag uit cijfers van het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS). Ruim 4 procent van de mensen tussen de 15 en 65 jaar die tussen 2007 en 2009 zijn ondervraagd, gaf aan recent te hebben geblowd.

 

Een kwart van deze groep rookt dagelijks of bijna dagelijks. Ruim 28 procent van de vrouwen die cannabis gebruiken had psychische klachten tegenover 14 procent van de niet-gebruikers.

Bij mannen had 20 procent van de cannabisgebruikers psychische klachten, tegenover bijna 10 procent van de mannen die niet blowen.

 

Mannen

 

Ruim 6 procent van de mannen gebruikten cannabis tegenover 2 procent van de vrouwen. Het gebruik is het hoogst in de leeftijdsgroep 20 tot 25 jaar, zowel bij mannen als vrouwen. Van de blowende mannen is ruim 15 procent tussen de 20 en 25 jaar, bij vrouwen is dat 5 procent.

 

De fysieke gezondheid van gebruikers en niet-gebruikers verschilt nagenoeg niet.

 

Bron: Nu.nl

 

-----------------------------------

 

Na het lezen van dit bericht moest ik denken aan wat vrienden van me..

Merk dat ze steeds meer problemen krijgen zich in het openbaar te vertonen na het roken van een jointje

 

Zo durft een al bijna niet meer de deur open te maken (blift achter de deur staan als die openmaakt)

De ander durft niet eens een frituur in waar 2 mensen stonden "kijk hoe druk het is" Reactie: Wat the fuck?!

 

Na het roken van een joint zijn ook ineens alle plannen van de baan..

Zo ga je met 10 man bowlen, de avond is daar dus de eerste joints zijn al gerookt en uiteindelijk sta je er met 3 man?!

 

Als je vraagt wat er dan is krijg je het antwoord dat ze het idee hebben dat iedereen hun continu aan zit te kijken?!

Kan het gevoel (gelukkig) zelf niet, ga als ik een jont gerookt heb nog rustig winkelen enzo..

 

Dus dit bericht is mijn ogen wel van pas hier in de vriendenkring..

De vraag: merken jullie dit zelf ook? of vrienden die het hebben?!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tja smoke a lot je kunt je afvragen hoe erg dit is, als het alleen maar is als je een joint hebt gerookt dan is er een makkelijke oplossing toch?

 

Ik heb dit zelf ook wel in mindere mate, niet dat ik para wordt maar als ik een paar dikke rook zit ik volledig in mijn eigen wereld als een autist en gaat contact met andere mensen moeizaam.

 

Ik werk zelf binnen de psychiatrie, en ik weet ook van aantal collega's dat ze regelmatig blowen. Aan mijn cliënten raad ik blowen af. Als je een lever ziekte hebt ga je toch ook niet drinken? Het kan wel degelijk de oorzaak van een psychose zijn, het ligt niet aan cannabis maar aan de gevoeligheid van de cliënt zelf.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ruim 4 procent van de mensen tussen de 15 en 65 jaar die tussen 2007 en 2009 zijn ondervraagd, gaf aan recent te hebben geblowd.

 

Een kwart van deze groep rookt dagelijks of bijna dagelijks.

 

 

Dus uit eindelijk blijft er een groep achter van 1% die dagelijks blowt ben benieuwd wat de cijfers zijn met alcohol aangezien coma zuipen zo in is :lol: .

 

Ik denk dat dan de leeftijd al begint vanaf 11/12 jaar.

 

 

Gr

 

Jeroen

Share this post


Link to post
Share on other sites

1 van de honderden onderzoeken dit jaar wbt cannabis.. maar je kunt er toch geen conclusie uit trekken want misschien hebben mensen met psychische problemen juist steun aan een joint. door dit soort berichten trekken mensen rare verbanden. zoals die agent die z'n buurmeisje vermoordde nadat ie een paar hijsen van een joint pakte.. komt echt niet door die joint hoor, dat zit in je of dat zit er niet in dat je iemand kunt vermoorden.

 

ik herken zeker wel wat je bedoeld, met 10 man gaan bowlen maar als die joint eenmaal rond is gegaan dan is thuis op de bank hangen met nog meer jointjes interessanter. maarja welke conclusie je hier nu aan moet hangen.. verschilt per mens en je mag niemand in een hokje duwen dus wat mij betreft een waardeloos kutonderzoek

Share this post


Link to post
Share on other sites
Meer psychische problemen cannabisgebruikers

 

Ruim 4 procent van de mensen tussen de 15 en 65 jaar die tussen 2007 en 2009 zijn ondervraagd, gaf aan recent te hebben geblowd.

 

Een kwart van deze groep rookt dagelijks of bijna dagelijks.

 

dat zijn er niet zoveel hè

En dat cannabis psychische klachten kán veroorzaken is ook niet bepaal nieuws.

 

Ik heb dit zelf ook ondervonden en vind dan ook dat ik het recht heb te zeggen dat niet de cannabis de boosdoener is maar de huidige maaatschapij. De psychische klachten die ik heb ervaren zijn van veel complexere aard dan dan zomaar cannabis gebruiker zijn. Materie die vele malen verder gaat dan een aantal lullige percentages.

 

Iedereen heeft psychische problemen en licht op een of andere manier met zichzelf in de knoop,

 

(ook dit vind ik slecht weergegeven door onze vrienden van het CBS. Want wat verstaat dit instituut onder psychische klachten???

Slapeloosheid of schizofrenie zijn beiden diagnoses die worden omschreven als psychisch probleem maar liggen wel mijlen ver uitellkaar.)

 

het is maar net waardoor de trigger ontstaat om dit tot uiting te laten komen. Mensen die overspannen raken van hun baan hebben ook "psychische problemen", sommige moeders die een kind hebben gebaard, ouderen die zich eenzaam voelen, korsakov enz. enz.

 

Leuke cijfer meuk maar pure propaganda en niks meer dan dat. báh!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik herken dit ook wel ;)

 

Zelf heb ik er een klein beetje last van, maar dan in volle kroegen enzo.

Ik ken best wel veel mensen die er soms wel mee zitten!

Een vriendin krijgen is erg lastig geworden! Omdat je soms de grootste poep uitkraamt als je stoned bent.

 

Weet wanneer je blowt! En hoeveel je blowt! Alleen zo kan je je zelf sturen om de juiste keuzes te maken.

 

Tenminste dat is wat ik in me hoofd hou!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik had ook een vriend die van meteen als ie stoned was amper meer buiten wou gaan.

Ik wist ook dat wanneer ie wiet had, dat ik hem niet zou zien afkomen bij mij maar dat ik bij hem zou moeten gaan.

Edited by ngalangngalang

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zeer zeker herkenbaar, zowel persoonlijk, als in mensen/vrienden om me heen.

 

En ik weet zo goed als zeker dat het ook met de persoon in kwestie te maken heeft. ( hoe psychies mentaal sterk of hoe je brein er mee omgaat)

 

Ooit (12 jaar geleden) Blowde ik en me maten 24/7 ernaast ook andere zooi, maar we leefden er voor. Ik werkte wel, en ging ook naar school. Maar ik begon langzaam in te zien dat ik en somige vrienden (dus niet allemaal) langzaan veranderden. Ik persoonlijk kreeg langzaam plijn vrees. Begon met moeite in een druke stad lopen, niet meer in een volle bus durven stappen, de pauze werd een hel, en het werd zo erg, dat boodschappen een hele opgave werd. Eerst ging ik daardoor meer blowen.( ja het kon nog meer)

tot het te gek werrd, en ben gaan afbouwen tot alleen de weekeinds, naar alleen hash, naar 7/8 jaar clean.

 

zo af en toe, ja lekker, maar voor mij niet meer iedere dag. ik kan wel zeggen dat ik er heel veel van heb geleerd, en zelfonderzoekend, ook mezelf heb leren kennen. makkelijk was het niet. Echt slecht ben ik nooit gegaan, maar wel super vaag en para geweest. Tijdje terug bij een groot evenement, space cake gehad, trippen als een malle, en het zelfde gevoel als een vole bus waar ik in zat. ben toen maar 1 uur gebleven bij dat evenement. Bij nuchter niks meer aan de hand. Ik heb geluk gehad.

 

Maar vrienden van mij, ik heb ze zien vallen. Stemmen, para, en ja ook zelfmoord, wel extreem, maar wel waar.

Dus mijn raad, merk je dat je er gevoelig voor bent para te worden, minder dan, hou er grip op, neem een biertje, Maar ga er niet zonder na te denken mee door, daar is het leven te mooi voor, zonde om te vergooien.

 

Ik hoop niet dat ik nu mensen voor de kop stoot, dat is niet mijn bedoeling, maar het is een zeer korte samenvatting van mijn ervaring.

 

 

Goeten Johnnsell

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb het omgekeerde, door blowen beweeg ik me makkelijker tussen de mensen en wordt ik extraverter.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ligt echt totaal aan de context. Ik houd sowieso niet van veel mensen bijeen (ja, ok als t woodstock was, dan wel, maar da's nou niet direct wat je op straat treft). Toch ligt daarin het probleem, high naar de supermarkt is vreemd (kan heel leuk zijn) maar je ziet zoveel nare lui, beesten, sorry hoor ik ben redelijk cynisch.

 

 

Enfin, ja ik herken wel dat veel wiet je mentaal kan bespelen, maar ik merk ook dat onder de waas van veel wiet (ik gebruik vrijwel elke dag, missch. eens per twee weken een dag niet, of twee) wel gewoon mijn normale stemmingen kan vinden. Als ik me al niet zo prettig voel kan blowen soms echt een klap geven, aan de andere kant moet ik soms echt even een trekje nemen om wat ontspannen te raken (ook in sociale situaties kan het helpen). het is allemaal heel sterk afhankelijk van context van gebruik en welke wietsoort.

 

Tegen nervositeit in sociale omgevingen werkt kratom trouwens heel erg goed, als je vaak gespannen bent in sociale situaties waar het niet noodzakelijk is honderd procent nuchter te zijn ;) dan kan dat goedje wonderen doen. Ik neem trouwens uberhaupt liever wiet (pure/bijna pure sativa) of kratom dan alcohol. Ik ben van nature erg introvert, wiet kan dat versterken, maar ook breken. Probleem blijft dat je met een gelukzalige grijns niet meer welkom lijkt te zijn op straat. Oftewel: expressie van iets anders dan schaapsheid of botte koppen gedrag, schijnt mij toe minder geaccepteerd te worden. De meeste blijheid op straat, is nep.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik sluit mij bij infinity aan.

ben zelf ook best introvert.

als ik dikke indica's rook (duffe stoned)wordt ik nog stiller,en als ik sativa's rook (lekkere high)kan ik bijv. wel de hele avond in de kroeg hangen wat ik niet zou doen als ik echt stoned was.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik vind het echt heerlijk lekker stoned naar de winkel te gaan

bijv. bij de blokker naar compleet nutteloos spul kijken

of in de supermarkt een gratis bakje koffie nemen, muziek op en kijken naar de mensen dioe langs de schappen lopen, best wel grappig soms, sommigen lopen heel snel, anderen langzaam, weer anderen in een raar patroon of op een rare manier, en dan begin ik eevan na te denken dat iedereen zo geprogrammeerd langs de schappen lijkt te lopen en ik daar als een soort stille toeschouwer zit etc

 

merk wel dat ik een paasr vrienden heb die niet zo goed over wiet kunnen, maar nog nooit iets van psychische problemen gemerkt(wel zijn er opvallend veel blowende vrienden waarbij ooit add is vastgesteld)

Share this post


Link to post
Share on other sites

er moet echt wat aan deze rottigheid gedaan worden,

en ik ga 't doen ook.

Natuurlijk is het belangrijk om bewust met canna bezig te zijn

en is niet iedereen gediend met elk wietje

maar laten we niet hun naar het bekkie praten, ech niet.

 

Ik ga me verdiepen in dit onderzoek,

en ben er nog niet klaar mee.

stelletje prutsters met vooropgezette gedachte.

t gaat allemaal veel te snel

en ongefundeerd met die psyco praat

ik zou er bijna een psychose van krijgen

zoals de overheid op dit moment probeert

om alles in een hoek te drukken.

 

:D ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
er moet echt wat aan deze rottigheid gedaan worden,

en ik ga 't doen ook.

Natuurlijk is het belangrijk om bewust met canna bezig te zijn

en is niet iedereen gediend met elk wietje

maar laten we niet hun naar het bekkie praten, ech niet.

 

Ik ga me verdiepen in dit onderzoek,

en ben er nog niet klaar mee.

stelletje prutsters met vooropgezette gedachte.

t gaat allemaal veel te snel

en ongefundeerd met die psyco praat

ik zou er bijna een psychose van krijgen

zoals de overheid op dit moment probeert

om alles in een hoek te drukken.

 

:D ;)

 

je hebt wel gelijk, maar dit is toch al JAAAAREN aan de gang? 1 grote poppenkast die niets veranderd aan de situatie en deze alleen maar verslechterd. ik ben eigenlijk best benieuwd, je ziet een tweesplitsing wbt cannabis, je hebt "ons" en je hebt onze tegenstanders, wie zijn nu precies de tegenstanders en waarom proberen ze ons te verneuken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Een tegenstander is iemand die moedwillig feiten verdraait

om de canna plant in diskrediet te brengen.

Behalve de positive aspecten is een belangrijke drifveer van mij om gebruikers te behoeden

voor het foute omgaan met cannabis.

Ofwel ik ben ook een zeer kritisch kijker en gebruiker, en roep nooit: Wiet is goed voor alles.

Ik heb inhoudelijke voorstellen om gebruik in banen te kunnen leiden etc.

Ik ken mensen die psychotisch geworden zijn mede door het gebruik van cannabis.

Maar met de klemtoon op MEDE.

Dus alle negatieve kanten wil en kan ik belichten, in alle redelijkheid

en met de beoogde "verkleinen van de gezondheidsrisico's"zoals beoogd wordt in de drugsnota.

 

Maar ik laat het niet meer toe als iemand de cannabis plant in diskrediet brengt

op grond van verdraaide feiten of slim opgezette onderzoekjes.

 

Natuurlijk speelt dit al jaren, maar de veranderende houding van de farmacie t.a.v. cannabis

gaat indirect een rol spelen in het beleid van de overheid.

Zij zijn dus de farmaceuten en andere money controllers, die ons straks de mondspray of pil gaan leveren

die precies moet gaan doen wat ons dampje of jointje deed,

you got da picture?

 

Dus zolang de consument blijft zoeken naar hun "personal plant" zijn de CS, Growers en breeders keihard nodig!!!

We roken veel te veel om in een tentje te kunnen verbouwen, dus "de indusrie"zal altijd nodig blijven.

 

grtz Weetje

Share this post


Link to post
Share on other sites

schrijf een brief naar dwdd of iets dergelijks waarin je reageert op dit recente onderzoek, dat is haast de enige manier om mensen iets duidelijk te maken, want wat op tv verteld word dat klopt, normaal hebben ze het over de negatieve kanten van cannabis, dan ga jij als positieveling vertellen over cannabis en de tweesplitsing die ontstaat door de media/overheid doordat ze mensen die nog nooit een joint gerookt hebben overhalen om TEGEN cannabis te zijn. vertel dan meteen wat voor spelletje de farmaceutische industrie indirect met de gemiddelde Nederlander speelt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nog meer propaganda.

Kan er nog wel meer bij.

 

Te ziek voor woorden dit weer.

 

Demolisatie.

 

People wake up.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Meer psychische problemen cannabisgebruikers

 

AMSTERDAM - Cannabisgebruikers hebben twee keer zo vaak een minder goede geestelijke gezondheid als mensen die geen cannabis gebruiken.

Dat blijkt maandag uit cijfers van het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS). Ruim 4 procent van de mensen tussen de 15 en 65 jaar die tussen 2007 en 2009 zijn ondervraagd, gaf aan recent te hebben geblowd.

 

Een kwart van deze groep rookt dagelijks of bijna dagelijks. Ruim 28 procent van de vrouwen die cannabis gebruiken had psychische klachten tegenover 14 procent van de niet-gebruikers.

Bij mannen had 20 procent van de cannabisgebruikers psychische klachten, tegenover bijna 10 procent van de mannen die niet blowen.

zal het niet zo zijn dat mensen met psychische klachten eerder naar een blowtje grijpen ?

beetje scheef onderzoek is het dan op eens

Share this post


Link to post
Share on other sites

dat is 't ook gewoon, en voor veel mensen betekend een joint even lekker rustig zijn, geen gezeik aan je kop, heerlijk. iemand met psychische problemen mag best een keer lekker chillen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

het artikel

 

de MHI-5 vragen

 

En het resultaat is dus:

Cannabis werkt inderdaad bewustzijns veruimend.

men gaat (beter) nadenken over zichzelf

men komt beter in contact met zichzelf

en daardoor is men zich beter bewust van de geestelijke gesteldheid

en bemerkt eerder zijn/haar tekortkomingen.

Doordat me van cannabis ook nog eens meer gaat "voelen"

leidt de bemerking van een tekortkoming eerder tot de bevinding dat iets een klacht is.

 

Je voelt je eigen donder dus beter aan ?

Zeg dat dan meteen, ik ben het daar helemaal mee eens!!!!

 

grtz |Weetje

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heeft het CBS ook onderzocht hoeveel mensen psychische problemen hebben die alcohol gebruiken?Dit is toch een onderzoek van niks.Volgens hun heeft 10 procent van de niet blowers psychische problemen,yeah right.Daarom zijn er ook zoveel mensen verslaafd aan psychofarmacie zekers.Als ik alleen al op mijn werk kijk,veel mensen overspannen enz,de meesten hebben nog nooit geblowd maar kunnen geen dag zonder pillen.

Share this post


Link to post
Share on other sites
dat is 't ook gewoon, en voor veel mensen betekend een joint even lekker rustig zijn, geen gezeik aan je kop, heerlijk. iemand met psychische problemen mag best een keer lekker chillen.

 

Ben ik helemaal met je eens....................

Maar dat wil niet zeggen dat het goed voor je is.

Ik lees (te)vaak dat mensen zo naief zijn en denken dat wiet alleen maar goed voor je is..en goed voor alles is.

 

Die vinden het leuk om zichzelf voor de gek te houden,of ze zijn verslaafd(wat volgens velen hier niet kan).

 

Maar daar zijn al meer discussie's over gevoerd.....

 

 

 

 

 

erik

Share this post


Link to post
Share on other sites

Duidelijk is een ding,

 

Wiet KAN een medicinale werking hebben op een mens..

Aan de andere kant kan het nooit de bedoeling zijn dat cannabis altijd maar goed is.

 

Hoe vervelend het ook klinkt voor bepaalde mensen.

 

Toen ik nog dagelijks rookte dacht ik ook graag dat het een wondermiddel was...

Cannabis is en blijft een drug.

 

Het is echt niet zo dat er een persoonlijke cannabis plant voor iedereen bestaat.

Tuurlijk is de ene soort de andere niet... maar het is waanzin om te gaan geloven dat je met een psychische ziekte moet gaan blowen, en dat het dan helemaal goed met je komt.

 

net zoals dagelijks roken, drinken , en blowen wel degelijk een uiting van verslaving kunnen zijn. omdat die middelen de werkelijkheid verdraaien waarin je verkeert.

 

probeer maar eens een jaar niet te blowen bijvoorbeeld.

 

 

uiteraard zijn er mensen die het nodig hebben om pijn of andere ziekten mee te verlichten.

Bijvoorbeeld COPD, waar zeker wel een medicinale werking bestaat.

 

Het blijven echter wel chemische stoffen (ja THC is een chemisch berstandsdeel!) die al dan niet dagelijks je lichaam in werkt.

 

Ik ga verder niet zeggen wat wel en niet goed voor iemand is, maar ik denk dat eenieder met een verantwoordelijkheids besef, dat wel in ziet.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mensen die van nature een psychische stoornis hebben, zoals achtervolgingswaanzin, paranoia, schrizofeen etcetera, moeten sowieso geen enkele drugs toegedient krijgen, en ook geen cannabis.

 

Als je even in een geestelijke dip in je leven zit en je ziet het even niet meer zitten en de reguliere medicijnen kan je niet tegen, je hebt geen psychische afwijking, dan is cannabis wel degelijk het medicijn wat je hier door heen kan slepen. Bij mij geldt dit zeker wel.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...