Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Piet_Piraat

Ludieke Protestactie

Recommended Posts

Lol,

 

Dat gaat een hele boel worden zo te zien :D

 

Wanneer ga je zaaien ?

 

En misschien ook ergens AF'jes proberen te laten groeien, ik denk dat deze zoals brandnetels gewoon lekker kunnen overleven, dat zou pas grappig worde...

 

Blijven strooien, dat zaad...

BioMan ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ga zaaien begin Mei, dat moet wel kunnen met dat kempzaad.

Na een maand ga ik dan eens kijken wat er omhoog gekomen is en eventueel nog nieuwe lading zaaien.

 

Daarna geduldig wachten wanneer ze ontdekt gaan worden. ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

je kan natuurlijk ook nog een afstandsbestuurbaar helikoptertje halen(wel een goede, die tegen een beetje wind kan) en daar een beetje aan knutselen.

dan hoef je in feite alleen maar een netje met zaad er onder te hangen en deze los zien te koppelen.(zorg dat het net aan 1 hoek blijft hangen anders blijft alles in het net)

 

dan is het slechts een kwestie van een radiogafische meeting van het wietforum plannen? ik stel voor om de parkjes in amsterdam te doen, heb er tenslotte in mei dit jaar al met wat maten een paar duizend zaden in het westerpark gestrooid.

 

echter nooit wezen kijken of het wat werd, maar aan de kranten te zien niet.....

 

groeten munsterman

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik heb eenmaal (als jong knaapje) zo een 2,5 kg zak uitgestrooid hier in mijn wijk.. met als gevolg overal wietplantjes! ik heb ze echter nooit heel groot zien worden (wel kleine plantjes).. wel leuk om de politie bezig te houden ja!

 

mvg jonkoman

Share this post


Link to post
Share on other sites

i am in,wat kost een zak hennepzaad nu.

 

wel een ludieke actie,als meerdere mensen dit gaan doen.

bv snachts even door het centrum in elke plantenbak een berg zaadjes te poten ;) .

ik heb dit vroeger een keer voor de gein met 1 plantje gedaan bij een plantenbak bij een cafe.

deze bleef zelfs nog staan tot ie 50 cm hoog was,maanden lang terwijl er duizenden mensen langs liepen(centrum).

 

volgend jaar wil ik het een keer echt groots aanpakken,3 kilo hennepzaad is best veel :P

 

dus wat mij betrefd ,

hoe meer mensen hoe beter!

laten we nederland weer eens mooi groen maken tussen al die grijze massa B)

 

tijdens een zoektocht kwam ik deze spot tegen,kiek es naar die struiken daar passen ze wel mooi voor :D :P

2liexph.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

lijkt me ook wel leuk, al die nieuws berichten 'mega kwekerij gevonden ;) '

ga ook een paar zakken halen, en op de meest opvallendste plekken dumpen lijkt me wel grappig.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ow ow ow wat ludiek ;)

wat wil je er mee berijken dan??

pagina 40 van t regionale dag blad??

 

als je iets ludieks wel doen met efect zijn er wel betere dingen.

zo als........

de vijver van t binnen hof vol storten met een paar ton hennep zaad.

zo als.....

40000 zakjes zaad (goed zaad) met gebruiks aan wijzing uit een vliegtuigje strooien in ons hoofd stad.

zo als..

bij de eerste de beste grote canna beurs in nl balonnen oplaten met zakjes zaad er aan met gebruiks aan wijzing.

zo als..

aan alle leden van de regering geen bom brieven maar masaal wiet brieven stuuren.

 

yes im an old provo :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

wedde van niet?

ik heb hier gezien hoe ze dat met distel maaien doen hiero(woudweg friesland).

er komt een dieplader met tractor en 4 voudige klepel maaier die zeten ze er af op de vlucht strook.

dat ding gaat de berm in en slaat gewoon alles aan gort ding pakt 8 meter mee en kan per uur een hectare doen :D

zaai ze ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

piet piraat.

ik werk bij t grootste berm ondehouds bedrijf in friesland.

en geloof me t word geruimt en daar word geen weg voor afgezet.

desnoods doen ze t snachts.

als je iets doet zet t dan tussen bomen van min 10 cm doorsnee want t word geruimt.

ik heb vorig jaar 32 spots geruimt.

 

dus gooi die zooi niet zo in de berm.

pak dan verwaarloosde stukken berm vaak taluds enzow ;)

die worden vaak mr 1x per jaar gemaaid.

Share this post


Link to post
Share on other sites
ik heb vorig jaar 32 spots geruimt.

 

 

 

was het wat die spots.. of allemaal bagger ;) ?

 

gr

Carpie

Share this post


Link to post
Share on other sites

de laatste was bij hoorn in oktober en ik kon de polm van me raam schraapen na die tijd 140 gram zo iets.

goed te roken ook.

was strook van 1 meter breed 80 meter lang (5 minutjes) ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

oh en ik heb s een halve gevonden dr stonden nog 300 p9 met plantjes ;)

ik en me maat heben dees aan de anderekant van t talud gezet.

en ff boodschap aan n bambo stengel waar de rest was :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Er is ook een manier met krantpapier (is de metro en spits nog nog ergens goed voor). is een stuk minder werk en werkt waarsch net zo goed.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi,

Zon actie zou inderdaad geweldig zijn, en ik zou zeker mee doen.

Het moet maar eens afgelopen zijn met die misplaatst ideologische politiek die Den Haag bedrijft.

De feiten spreken voor zich.

Een verbod is een ramp en legaliteit een zegen.

Daar kan geen zelf vormgegeven moraalridderschap van wat voor politicus dan ook iets aan veranderen.

en een dergelijke actie als groen Nederland zou zeker de aandacht trekken.

 

maar,

Ik had dit idee ook eens, en heb het verschillende keren onsuccesvol uitgevoerd.

en al wil ik niet zeggen dat het onmogelijk is, moeilijk is het wel, en zonder strategie zal het zeker niet lukken.

 

Gewoon strooien is sowieso een faal, dat wordt opgegeten door vogels of er gebeurt iets anders mee, maar niets komt op.

Dit heb ik meerdere keren geprobeerd op de juiste momenten van het jaar en op de juiste plekken.(maar altijd met weinig zaad)

Enkele jaren geleden probeerde ik het wat beter. Toen ontkiemde ik 3 Kg kempzaad in een grote emmer water, daarna mengde ik het zaad met 5 Kg potaarde en deed het in een emmer waar ik onderin een gat had gemaakt en een schuifklep aan een stok op had gelijmd. Die emmer plaatste ik op een rekje boven een platenspeler waar ik een halve boog plastic op de draaischijf had geplakt en een rand er omheen. en dit had ik aan een kleine accu (van de aldi) met inverter aangesloten en gezamelijk in een sporttas voor op het stuur van mijn fiets(op rekje) geplaatst, en door de zak heen kon ik tegen de stok aandrukken of trekken waardoor de klep open of dicht ging en er zaadmix op de draaischijf kwam en de zak uit geworpen werd door een groot donker gat aan de zijkant.

Zo ben ik door de hele stad en meerdere parken gereden.

maar niets kwam op.

Ik deed het tijdens een regenachtige (en private) avond, maar de dagen erna waren waarschijnlijk gewoon te droog.

 

het moet dus wel erg goed "geplant" ;) zijn om te kunnen slagen.

 

ik hoop dat iemand iets verzint dat lukt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

eens in de zoveel tijd komt dit onzalige idee weer naar boven. Bedenk dat stuifmeel ver verspreid wordt en zeker als je een flink bos neerzet. De buitenkwekers van Nederland danken je als je het NIET doet.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zie het probleem niet zo, er staat overal in Nederland industriele hennep.

Maakt zo'n verkeersknoopppunt ook niet veel meer uit.

Als je buiten kweekt krijg je altijd wel wat zaad van vage herkomst in een plant.

Binnen heb je 't zelf in de hand.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...