Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
jaksas

pvc vergifteging

Recommended Posts

Beste mensen

 

Wij zijn er nu achter naar 3x gedraaid te hebben dat wij pvc vergifteging blijken te hebben.

 

De plantjes gaan dit na een week of 2 à 3 laten zien door eigenlijk te stoppen met alles, ze bleven ielig en weinig blad en de bladeren die er nog zijn

werden steeds geler en geler tot ze de uiteinde gingen krullen.

Nu hadden we alles al geprobeerd, oa. van grond naar cocos en alle zuurstofsystemen aangepast etc.

Maar de ph was toppie 5.8 en de ec was steeds rond de 1.4 à 1.6 dus we snapten het niet.

De grootste fout is geweest om niet naar de growshop te gaan en het daar eens vragen, want die kwam tot de conclusie dat het pvc vergiftiging is.

Dit kan ergens zitten in je ruimte, tapijt, behang eigenlijk alles met pvc erin, is dus een moeilijk probleem om te vinden, wij zijn naar een andere ruimte gegaan per waar geen tapijt of behang is.

Volgens de growshop zijn er zelfs tenten, potten, vijverfolie waar dit in kan zitten, er werden geen merken genoemd.

Zou er graag wat foto`s bij doen maar dat schijnt niet helemaal goed te gaan.

 

groeten van Jaksas

Share this post


Link to post
Share on other sites

wat je verteld is al bekend, daarom altijd naar een growshop voor folie, ik heb 2 oogsten verneukt door goedkope hornbach vijverfolie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik 1 door vinyl....en 1 door verontreinigt water. Zal je maar gebeuren, je zoekt je in eerste instantie de pleures...

 

GrR

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik had het door zeil (linoleum van forbo).

En er was ook wat spaanplaat, dat hielp ook niet.

 

Je hebt tegenwoordig vijverfolie van rubber dat wel goed is.

 

Bij de praxis ook nooit pech gehad maar misschien heb ik gewoon vaak geluk gehad :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

EPDM rubber folie.....................met stanleymes klein sneetje erin en rag er een doorvoer doorheen zonder af te kitten..........kost wat maar de kwaliteit is ook het best!

 

Edit: je hebt ook rubberfolie van Firestone, deze is soepeler en daar moet je wel bij kitten! Goede kit is van Soudal en heet Fix all!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wij kweken in een secret jardin dr 240, met inblaas en goede afzuiging maar in de ruimte stond de tent op hoogpolig tapijt en vynil behang aan de muur.

Dus er werd toch genoeg opgenomen van dit gif.

Gaan nu in een andere ruimte aan de gang en hopen dat het niet iets anders was wat het gif verspreide.

 

groeten en we houden jullie op de hoogte

Share this post


Link to post
Share on other sites
EPDM rubber folie.....................met stanleymes klein sneetje erin en rag er een doorvoer doorheen zonder af te kitten..........kost wat maar de kwaliteit is ook het best!

 

Edit: je hebt ook rubberfolie van Firestone, deze is soepeler en daar moet je wel bij kitten! Goede kit is van Soudal en heet Fix all!

 

jep 400% rekbaar, kost wat maar dan heb je ook wat. epdm folie rules (ook al vind ik 'm te duur om potten op te zetten)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Wij kweken in een secret jardin dr 240, met inblaas en goede afzuiging maar in de ruimte stond de tent op hoogpolig tapijt en vynil behang aan de muur.

Dus er werd toch genoeg opgenomen van dit gif.

Gaan nu in een andere ruimte aan de gang en hopen dat het niet iets anders was wat het gif verspreide.

 

Ik had eerder ook zeil in kamer waar tent stond, zeil eruit laminaat erin.

Ronde later alsnog vergiftiging omdat groot deel van de inblaaslucht getrokken werd van overloop waar zelfde zeil ook ligt, handig....

 

Let goed op je inblaas, dwz waar je lucht vandaan komt.

 

Dat ook aangepakt en nu nergens last meer van.

 

PVC vergiftiging.. formaldehyde zullen ze wel bedoelen?

formaldehyde kan uit vele materialen ontsnappen, zelfs na jaren nog

MDF id buurt doet het ook altijd goed overigens.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ik had het door zeil (linoleum van forbo).

En er was ook wat spaanplaat, dat hielp ook niet.

 

Je hebt tegenwoordig vijverfolie van rubber dat wel goed is.

 

Bij de praxis ook nooit pech gehad maar misschien heb ik gewoon vaak geluk gehad :popcorn:

 

 

Onzin.

Marmoleum is een natuurproduct.(ben stoffeerder,en het hele proces gezien bij forbo)

Weekmakers(daar draait het hier om)zitten in vinyl(zeil zoals jij het noemt),en ook in sommige vijverfolie's.

Deze weekmakers komen vrij bij opwarming.

 

De meeste tapijten bestaan voornamelijk uit polyamide en leveren geen probleem op.

De goedkopere soorten worden vaker gemaakt van nylon,wat problematischer KAN worden.

 

In mdf zitten bepaalde lijmen die klaarblijkelijk ook niet goed zijn voor de plant maar hiermee heb ik geen ervaring.

De weekmakers in vinyl zitten er alleen in om het spul soepel te houden.Zodra je vinyl dus hard word en afbreekt ,zijn de weekmakers uitgewerkt/vervlogen.

 

 

Aangezien weekmakers dus de boel slap houden lijkt het me dat in mdf andere materialen(lees lijmen)zijn gebruikt.

Dus praten we mijn inziens qua mdf over een ander soort vergiftiging,die misschien wel het zelfde soort problemen met zich mee brengt.

 

 

 

Vr Gr Erik

Share this post


Link to post
Share on other sites

Weekmakers zijn het probleem, die geven giftige dampen af en doden de planten.

 

Ik gebruik momenteel PVC vijverfolie op de vloer ZONDER weekmakers. Dit kan je gewoon kopen en staat expliciet op de label dat er geen weekmakers in zitten en kweek nu alweer een tijdje naar volle tevredenheid.

 

Bedekken van vloerbedekking met plastic of vijverfolie erover heeft geen zin, de zooi komt er gewoon doorheen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...