Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

infinity

Witte haren, maar ook melkwit geklier

Recommended Posts

Het is wellicht een noobiaanse vraag, dus misschien past dit beter in de beginnerssectie. Ik ben hoe dan ook niet helemaal een beginner meer. Dit is het eerste jaar kweken dat ik het volgende bij de hand heb: de haren zijn lang nog niet geheel bruin geworden (hetgeen meestal buiten toch vooraf gaat aan het klaar zijn van de toppen), maar de klieren zijn wel allemaal al spierwit (ik heb zelf ook nog met een loupe gekeken 10X vergroot) hier en daar begint het zelfs al amber te worden. Het betreft twee soorten: Passion#1 en Shaman van Dutch Passion, bloeiverschijnselen ongeveer zichtbaar vanaf 18 augustus, echte toppenbouw pas sinds de laatste week van augustus. Enfin, ik denk dat ze nog wel even kunnen/moeten, maar aangezien de komende week aftrapt met vijf dagen regen, en de planten knalgele bladeren hebben (alle grote fanleaves zijn al verdwenen of totaal geel/verdord, de kleine bladeren beginnen ook geel te worden, ik geef geen voeding, expres niet, ik doe het totaal zoals het gaat).

 

Hier twee foto's die zo goed mogelijk in beeld proberen te krijgen wat ik bedoel. Ik heb trouwens nog geen rot of schimmels in de planten, de toppen voelen grotendeels wel stevig. Laat de beelden spreken!

 

gallery_15712_10947_105348.jpg

 

gallery_15712_10947_160739.jpg

 

Even klikken om volledige grootte te zien, verkleind is het stukken minder duidelijk.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zou zeggen: Nog een week.

 

Maar zoals je zelf al zegt, word het een week met veel regen.

Je kan het dus een beetje afwegen: iets meer opbrengst door nog te wachten, maar daardoor ook vergote kans op toprot.

Of nu oogsten, met geen toprot en iets minder opbrengst.

 

Hoe dan ook, die wietjes zien er lekker uit:D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Morgen word weer een mooie dag zeggen ze......

 

Ik zou ook nog ff wachten

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het KNMI-weerbericht, maar ook de vooruizichten in de krant, zien er thans beter uit dan toen ik dit topic startte. Ik ga ze gewoon laten staan, ze zien er toch denk ik nog niet helemaal goed uit, en mijn ervaring is dat ik sneller geneigd ben te vroeg, dan te laat de schaar te pakken (wie niet?). Daarbij komt dat er toch ook planten tussen staan die een week of 10 dagen achterlopen op de planten van de foto's hierboven, die moeten ook blijven (en worden wellicht als het echt te gortig wordt, een week in de berging gezet, weinig licht, maar wel nog even de laatste dagen kunnen staan, beviel me vorig jaar uitstekend).

 

Ik houd ze in de gaten voor toprot en andere dergelijke ellende, zodra die er is gaat de desbetreffende plant onder het mes (de schaar) en volgend jaar worden het wellicht Denen hier, opdat ik half september al kan knippen, ipv van begin oktober.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...