Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

babylonboy

10 x blue cheese 400w + 600w

Recommended Posts

ow zo, ik dacht dat al dat ik iets gemist had :wub: had gekund, ik ben soms een beetje wazig.

 

Maar het is wel pure ironie en ik was ook vergeten af te kloppen op hout ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

maar om nog ff terug te komen op de bud ignitor

ik had gezien dat je twin daddy had gevraagd hoe of wat

 

vertel even

wat zei die?

Share this post


Link to post
Share on other sites
;)

 

Als je dames nu eens niet gezond ontwikkelen de eerste week op 12/12 omdat iemand bijvoorbeeld niet zit op te letten :wub: en je bij het begin van de 3e week na 2weken Bud Ignitor nog geen bloemvorming hebt... Mag je er dan nog 1 extra week bij aanknopen met als totaal dus 3 weken????

 

En het antwoord er op.

 

Dan moet je diegene die niet op zit te letten onder ze reet schoppen ;)

 

En sommige soorten hebben idd 3 weken nodig,met name de haze soorte.Onze schema's zijn gebaseerd op 8weken bloei,in USA zelfs 7 weken,dus voor sommige soorten zal een week extra geen probleem moeten zijn.

 

Grtz twin

 

ik heb het zelf maar een week extra meegegeven en zie nog geen problemen, het hoort dus niet maar kan wel vooral bij langere bloeiers, vanaf 9 weken, mag het eigenlijk geen probleem geven.

Share this post


Link to post
Share on other sites

26 dagen bloei.

 

Ondertussen zijn de dames vlak na de vorige update behandeld met het spul van bayer en ik heb tot nu toe geen trips meer kunnen ontdekken. Over 3 dagen nogmaals op herhaling en dan nog maar eens aankijken.

 

Dames drinken goed en de bloei zit er lekker in nu, ook komt de kristal produktie mooi op gang.

Wat me wel opviel is dat ze tot aan gisteren maar bleven groeien waardoor ze toch nog redelijk van formaat zijn geworden.

 

ze krijgen 0.5 liter per plant per dag

pH 5.9

EC 1.4 A+B

en nog altijd 1x in de week bud candy

 

Ook gaat er regelmatig een scheutje enymen mee om het medium schoon te houden.

 

Verder weinig te melden :wub:

gallery_18400_10943_1801681.jpg

gallery_18400_10943_579913.jpg

gallery_18400_10943_898159.jpg

gallery_18400_10943_378761.jpg

gallery_18400_10943_4344803.jpg

gallery_18400_10943_1426682.jpg

gallery_18400_10943_377460.jpg

 

;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

heey babylon boy

 

ziet er mooi uit je planten

in wat voor maat potten staan ze.?

is 0.5 ltr water per dag niet te veel?

anders zou ik mijn plantjes ook maar wat meer water geven.

 

veel suc6 verder mvg weedplant

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey weedplant,

 

bedankt.

 

In de dr120 staan ze op ronde 25 liter potten en één 15 liter pot ter opvulling, in de dr80 staan ze op vierkante 18 liter potten.

 

En een halve liter is niet teveel, sterker nog ze staan elke dag voor het voeden bijna helemaal droog.

Maar je moet nooit kwakkeloos meer gaan wateren, dit is erg afhankelijk van de plant en de omgeving.

Hoe kleiner de pot hoe kleiner de hoeveelheden die je geeft.

 

Een goede tensiometer bied uitkomst, niet om blind op te vertrouwen maar om in combinatie met aan je potten voelen en goed naar je planten te kijken kan je aldoende leren hoeveel een plant verbruikt en vraagt.

 

Praktijk is de beste leermeester ik ben zelf vaak genoeg de fout in gegaan en maak zo nu en dan nog weleens een misser.

Share this post


Link to post
Share on other sites

heey babylon

 

heb je ook nog een dr80?

ik heb zelf een homebox80 staan

maar ik kweek met 11 liter potten

oke je planten die drinken graag

 

 

klopt ben zelf ook de 1e x in de fout gegaan toen had ik 4 white widow.

uiteindelijk heb ik ze verdronken=(

 

dus vandaar dat ik nu wat rustiger ben met water geven.

 

 

ja zo tensiometer moet ik maar aanschaffen, want merk toch dat veel mensen er gebruik van maken.

en praktijk is zeker de beste leermeester.

 

hoelang moeten ze je planten nog, denk je zelf?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Toppuh!!!

Het begint los te gaan daar BB!

Knap ook dat je die larve zo even vond.

Ze zien er goed uit lekker kleurtje ook.

Hadden ze niet nog hoger mogen worden of kijk ik gewoon scheel en zit je met hoogte problemen als ze nog veel hoger zouden zijn geworden?

Nu eerst maar es even me nieuwe telefoon instellen en een hapje eten :wub:

 

Greetz

Share this post


Link to post
Share on other sites

ey schitzo,

 

het mocht ook wel een keer vind ik, en heel erg knap van die larve is het niet, het waren er waarschijnlijk meer dan 1 en zoals je ziet aan het blad moet je wel heel lam (lammer dan mij :wub: ) zijn om het niet te zien.

 

Wat betreft de hoogte; in de dr80 komt het precies mooi uit ik heb boven de lamp nog een cm of 15 over.

In de DR120 nog ruimte zat.

 

Succes met je telefoon en ik hoop dat het gesmaakt heeft.

 

@ weedplant : ik heb je vorige topic gezien ja, oeps!

 

De blue cheese staat op papier voor 60 dagen bloei, ik ben begonnen met tellen vanaf 12/12 dus dat kunnen in totaal weleens 80 dagen worden.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Telefoon werkt ondertussen naar behoren.

Best leuk zo'n HTC en et eten (vette hap) was ook prima.

Je houd in beide tentjes dezelfde tijd aan qua groei en bloei?

Is natuurlijk ook wel makkelijker maar misschien kan je volgende keer de DR120 qua hoogte beter gebruiken door of iets eerder er in te beginnen of een wat langere groei tijd?

Bijkomend nadeel is dan wel weer dat je meer werk hebt om alles in goede lijnen te lijden.

 

Mja als alles zo gaat zoals je ongeveer wilt waarom dan alles omgooien...

 

Blijf je uiteraard volgen :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

vette hap = altijd goed ;)

 

Yep alles loopt synchroon, ik ben het helemaal met je eens de dr120 wordt zo alles behalve mooi gevuld, maar het is wel makkelijk hehe.

Plan was ook om een scrog te gaan doen maar was bij de start van deze ronde veel te ziek om ook maar iets te doen, had mn meisjes zelfs bijna verziekt dusss...

 

En ja tot nu toe gaat ie lekker, allen deze keer geen kilo kraker :lol

 

Mooi dat je me volgt :lol:

 

-edit-

 

nog even over de voeding die ik nu gebruik mischien interesant voor de lezers.

 

Ik draai dus nog steeds met hy-pro A+B 20ml+20ml op 10 liter water dit geeft een EC van 1.4 en een pH van 7.4 welke ik afzuur naar 5.9

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Boy,

 

Vanavond jouw topic maar weer eens doorgelezen vanaf het begin.

Je hebt een mooie en degelijke tent gekocht. Lijkt me een sterke tent .. zeker als ik kijk naar het frame aan de bovenkant. Ja, daar kun je een box bovenop zetten. Dat lukt je met een Homebox van onze oosterburen niet.

Het verloopt gelukkig allemaal voorspoedig bij je ( planten zien er mooi en compact uit).

Ja, misschien wordt het geen kilokraker, maar iets in de 9 ons is toch ook leuk. :lol:

Je zit nu op een EC van 1.4 .. kun je je ph niet beter iets minder afzuren bv naar 6.1 of iets in die buurt.

Maar ook bij mij geldt hetgeen je in dit topic hebt geschreven: De enzymen zitten buiten de tent. ;)

Wens je veel succes en ik volg je zeker!

PF

Share this post


Link to post
Share on other sites

yo PF,

 

je handtekening werkt zo ook wel hè!

Welkom in mijn topicje.

 

De pH wordt vanaf nu opgeschroefd naar 6.0 alsmede de EC naar 1.6.

 

Er licht nog wel een multiplexplaat bovenop de tent om het gewicht te verdelen, dit gaat prima. Ik kan zelf geen vergelijk maken met de homebox omdat ik hier geen ervaring mee heb maar, de SJ's bevallen me heel erg goed.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Boy,

 

Ja, het lukt zo wel met de handtekening, maar het ziet er niet zo "gelikt" uit als bij jou.

In een homebox zitten bovenin van de iele stangetjes ... je vraagt je soms af of dat spul de afzuiger en filter wel kan dragen.

Ik denk dat je een goede aanschaf hebt gedaan.

Boy, succes.

PF

Share this post


Link to post
Share on other sites

echt zonde dat je ze zo snel op 12/12 hebt gezet man, 10 dagen meer voorgroei en je trekt er het dubbele vanaf..

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja helemaal mee eens, ik heb wel het goede excuus dat ik het soortje niet kende en dus ook niet precies wist wat ze gingen doen.

 

Achteraf had ik ze in de grote tent zeker nog een aantal dagen door moeten laten groeien, maarja... achteraf hè.

 

Toch maar eens een moedertje gaan maken, op herhaling met dezelfde soort en dan perfectioneren.

Share this post


Link to post
Share on other sites

updateje 34 dagen 12/12

 

hypro A+B

 

EC : 1.6

pH : 6.0

 

vandaag extra Bud Candy 2ml/l en enzymen volgens mengeverhouding.

 

nog 1-2 weken tot de pk erbij gaat.

 

gallery_18400_10943_1839643.jpg

gallery_18400_10943_540579.jpg

gallery_18400_10943_1647587.jpg

gallery_18400_10943_608237.jpg

gallery_18400_10943_199618.jpg

gallery_18400_10943_657968.jpg

gallery_18400_10943_1667002.jpg

 

Zoals ik al eerder zei laat de opbrengst deze keer te wensen over maar, die geur... ;) een beetje nectar, jasmijn achtig heel zacht en voorjaarsfriszoet , als een tropisch onbewoond eiland een geurtje had zou ze zo ruiken :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik vind het wel wat hebben die bladeren die zo omhoog staan. ;)

 

Jammer dat het niet helemaal vol staat maar wat er staat ziet er weer puik uit. Ik hoop dat flink wat mag oogsten.

 

Waarom ben je eigenlijk overgestapt op Hypro?

 

Ik wil zelf ook wat anders gaan proberen ipv Canna.

Share this post


Link to post
Share on other sites

never change a winning team!

 

bij mijn ssh stonden de bladeren ook zo

ik kreeg te horen dat dat door verdampingsproblemen kwam

diegeen wist niet dat ik dat ook al had

 

kan wel eens kloppen dus!

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ johnny : bedankt, ik had niet echt een reden. Gewoon ook eens wat anders proberen dan Canna. De Hy-pro is wel een mooie volledige voeding en stabieler dan de Canna qua pH in het vat. Ik hoef de Hy-pro maar 1 keer aan te maken en de pH alsmede EC blijven stabiel.

 

Maar eerst even het eindresultaat afwachten en dan kan ik zeggen wat ik ervan vond.

 

@ Chriet : zoiets had ik eerst ook in gedachte, of dat mn lamp niet meer goed was maar uit de vele reacties (in dit Topic) blijkt het mee te vallen. De dames lijken het er verder ook niks minder om te doen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

lijkt mij ook in orde. De temp is iets laag dat klopt, maar niet laag genoeg om te gaan bijverwarmen vind ik.

Share this post


Link to post
Share on other sites

het is dat je ec op 1.6 staat,

anders zou ik zweren dat ze door een hoog voeding gehalte moeite hebben met verdampen..!!

Maar voor de rest ziet het er wel erg lekker uit... ;)

 

Mvg stikkie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...