Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
hijsfijn

Coffeeshops worden besloten clubs.

Recommended Posts

Download hier de regeerakkoorden:

 

http://www.kabinetsformatie2010.nl/Actueel...d_gepresenteerd

 

In het "Vrijheid en verantwoordelijkheid concept regeerakkoord VVD-CDA 30 September 2010" staat de volgende text:

 

Overlast en criminaliteit die verband houden met prostitutie en de handel in verdovende

middelen worden teruggedrongen.

• Coffeeshops worden besloten clubs die alleen voor meerderjarige inwoners van

Nederland toegankelijk zijn op vertoon van een clubpas.

• Er komt een afstand van tenminste 350 meter tussen scholen en coffeeshops.

• De minister verscherpt het landelijk beleid en ziet erop toe dat gemeenten het

afstandscriterium en de overige relevante delen van het landelijk beleid in hun

vergunningen handhaven.

• Het kabinet komt met voorstellen zwaardere straffen te stellen op de (voorbereiding

van) in- en uitvoer, teelt en (georganiseerde) handel van drugs en tot aanpassing van

het onderscheid tussen harddrugs en softdrugs.

 

Even voor al jullie die dit ook interessant vinden.

 

Is dit nu een goede zaak, of gaat er via je bankpas een controle op je plaatsvinden eventueel? Je kan het zo gek niet

meer bedenken tegenwoordig.

 

:lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lekker ff snel 150 meter eraan vastplakken om nog een stel shops met een reden te kunnen sluiten.

 

Handig trouwens die clubpas.. Kan je straks geen coffeeshop meer in of je moet een clubpas hebben. Dag klandizie.

 

Zo pakken ze het in en uitvoer beleid indirect al aan ja, gewoon iedereen flink onder druk zetten. Straks kweken we met z'n allen ineens harddrugs, voor het buitenland.

Share this post


Link to post
Share on other sites

zozo...valt me mee...en 5 planten blijft gedoogd dus :lol: ?...wat een meevaller :lol: had ik niet verwacht dus...

 

gr

Carpie

Share this post


Link to post
Share on other sites

maar wat is gedogen? laat ze dat dan ook eens hard stellen! 4 planten per volwassene zou dan verder zonder problemen en gevolgen zijn??

 

wat een lachertje! als mijn makelaar door de convenanten te horen krijgt dat ik wiet kweek, ook al is het puur voor mezelf ivm medicinaal, dan zal ie er alles aan doen om me er uit te zetten.

 

laat ze nu dan eens hard op vertellen dat 4 planten mag!!!

 

..verder laten ze weten dat ze harder, strenger en met meer doorgaan met de meest dure en onzinnige jacht en criminalisering die er is.

 

tijd voor een referendum!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

oftewel er staat voortaan op elke hoek van de straat een dealer jointjes te verkopen aan mensen die niet gerigistreerd wiet willen kopen.

 

straffen verhogen heeft nog nooit zin gehad, daardoor word 't alleen maar interessanter om te kweken ivm prijs die omhoog schiet als veel mensen zich bang hebben laten maken en stoppen met kweken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

straat handel :lol: ...was er ook in amsterdam in de jaren 70...je kon nergens lopen of je werd lastig gevallen met:....pssssttt...you wanne buy shit? :)

 

laatst... een Fransman werd aangehouden bij Roosendaal....hj dacht "dikke shit...ik hang..""....bleek dat hij een krop sla gekocht had....... :lol: ...mja... daar krijg je nog geen straf voor B) ....hij blij... :D

 

twordt wild west... :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

wat is het budget in het regeerakkoord voor de spandoeken bij schiphol, haven rotterdam en de grens? (tekst: WELKOM GEORGANISEERDE MISDAAD, KOMT ALLEN BINNEN)

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik had het niet anders verwacht eigenlijk. Het grijze gebied wordt een tikkeltje donkerder.

 

Mischien kunnen we vast prijsafspraken gaan maken, dan doen ze tegenwoordig overal.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zal de wietprijs hierdoor nog duurder gaan worden?

 

-Besloten coffeeshops

-Meer aanpak van teelt

Share this post


Link to post
Share on other sites

En dan noemt de VVD zich een liberale partij (?!) ok, dat lieten ze ook al varen bij het paddoverbod. Ik vind het nogal zielig eigenlijk, 350 meter is best veel trouwens, in stedelijk gebied omvat dat meerdere blokken, dus dat is fijn. Volgens mij gaan we hierdoor inderdaad een verschuiving zien naar meer misdaad in de aanvoerlijnen (waardoor de overheid kan zeggen: zie je wel, levensgevaarlijk allemaal). Daarnaast gaan de grote jongens hier gewoon meer door verdienen. Ik snap niet dat ze dit consequent niet wensen te zien, met XTC was het hetzelfde verhaal: verbieden, prijs omhoog, criminelen gaan produceren (want anderen willen niet per se de risico's lopen). Dat betekent dus ook een neergang in de kwaliteit van de wiet in de shops, plus meer betalen voor je grammen.

 

Straks, moet je een pas hebben (valt het iedereen op dat je tegenwoordig steeds meer pasjes moet hebben?) om voor veel te veel geld, slechte wiet die alleen is gekweekt met eurotekens in de iris van verfoeilijke lieden die zich inlaten met alles dat illegaal is en geld verdient, te kopen (een beetje lange bijzin, maar ik begin op woedende dreef te raken). Dat stink CDA moet eens opdonderen van het blauwe pluche, god is al geruime tijd dood. En Wilders denkt zeker, ooow, ja hasj, dat ken ik wel, dat komt toch uit het buitenland van oorsprong? En alles uit het buitenland, tja.... Zo denderen de treinen van kortzichtigheid wel door. Ik vraag me af wanneer er mensen komen die echt nadenken over de zaken en niet verstoken zijn van inzicht, er denkbeelden op na houdend die zwaar verouderd en zielig zijn. Ik zeg: laten we lekker links hobbierend met een multiculti gezelschap de grootste joint ter wereld al smeulend het binnenhof op rollen, eens zien of dat de heren en vrouwen met hun dichtgeknepen aarsjes tot in de kern weet te roeren.

 

:lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

En toch ben ik bang dat er veel Wilders-stemmers zijn geweest onder ons...

 

En dit hebben we er nou van. Maar we moeten het eerst nog zien natuurlijk.

Share this post


Link to post
Share on other sites

350 meter :lol:

dan blijft er maar 1 shop open in rotterdam :lol:

oo oh oooh auw ik heb nu al buikpijn ben er gewoon zwaar ziek van

wat een kutzooi.

Vieze Wilders en zijn christen honden!!!!!!!!!!!!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zou dit gelinkt worden aan de speeksel test?

 

Als een agent je gegevens invoert dat die dan vervolgens kan zien dat je een cannabis gebruiker bent?

 

Maar het hele idee is natuurlijk gewoon belachelijk.

 

 

Gr

 

Jeroen

Share this post


Link to post
Share on other sites
Download hier de regeerakkoorden:

 

http://www.kabinetsformatie2010.nl/Actueel...d_gepresenteerd

 

In het "Vrijheid en verantwoordelijkheid concept regeerakkoord VVD-CDA 30 September 2010" staat de volgende text:

 

Overlast en criminaliteit die verband houden met prostitutie en de handel in verdovende

middelen worden teruggedrongen.

• Coffeeshops worden besloten clubs die alleen voor meerderjarige inwoners van

Nederland toegankelijk zijn op vertoon van een clubpas.

• Er komt een afstand van tenminste 350 meter tussen scholen en coffeeshops.

• De minister verscherpt het landelijk beleid en ziet erop toe dat gemeenten het

afstandscriterium en de overige relevante delen van het landelijk beleid in hun

vergunningen handhaven.

• Het kabinet komt met voorstellen zwaardere straffen te stellen op de (voorbereiding

van) in- en uitvoer, teelt en (georganiseerde) handel van drugs en tot aanpassing van

het onderscheid tussen harddrugs en softdrugs.

 

Even voor al jullie die dit ook interessant vinden.

 

Is dit nu een goede zaak, of gaat er via je bankpas een controle op je plaatsvinden eventueel? Je kan het zo gek niet

meer bedenken tegenwoordig.

 

:lol:

 

Van uit het regeeraccoord:

deze link: http://www.kabinetsformatie2010.nl/dsc?c=g...objectid=127446

pagina 9.

 

"Het kabinet kiest voor een veelzijdig inzetbare krijgsmacht met het daarbij behorende

ambitieniveau zoals uitgewerkt in het eindrapport Verkenningen “Houvast voor de

krijgsmacht van de toekomst” (2010). De krijgsmacht is ook een volwaardige

veiligheidspartner in de strijd tegen drugs, terrorisme, illegale immigratie en piraterij."

 

lekker dan !

ME of politie die bij je binnenvalt is nochal een verschil...

 

Lekker ff snel 150 meter eraan vastplakken om nog een stel shops met een reden te kunnen sluiten.

 

Handig trouwens die clubpas.. Kan je straks geen coffeeshop meer in of je moet een clubpas hebben. Dag klandizie.

 

Zo pakken ze het in en uitvoer beleid indirect al aan ja, gewoon iedereen flink onder druk zetten. Straks kweken we met z'n allen ineens harddrugs, voor het buitenland.

 

 

Even een vraagje...

 

Als coffeeshops besloten clubs worden voor meerderjarigen, waarom dan nog 350 meter afstand tot scholen ???

 

...

Share this post


Link to post
Share on other sites
volgens mij stijgt de wiet op de goederen termijn markt ....

en zijn alle broodkwekers vanavond als ze klaar zijn met werken... in de 7e hemel... :)

 

zozo...valt me mee...en 5 planten blijft gedoogd dus :) ?...wat een meevaller :lol: had ik niet verwacht dus...

 

gr

Carpie

 

 

Waar haal je de wijsheid vandaan dat 4 of 5 planten gedoogd blijft en dat dat tot nu toe zonder problemen was ?

 

Je moet je wiet en apperatuur inleveren... dan volgt er geen proces verbaal of verdere rechtsvervolging...

Kortom als medisch gebruiker ben je wel je medicijnen en je kweekspullen kwijt.

 

Lees dit verhaal maar eens:

http://mrlunk.blogspot.com/2009/04/about-mrlunk.html

 

 

Het komende kabinet wil de grens tussen hard en softdrugs gelijktrekken...

 

Link:

zie pag 40: http://www.kabinetsformatie2010.nl/dsc?c=g...objectid=127446

 

"Het kabinet komt met voorstellen zwaardere straffen te stellen op de (voorbereiding

van) in- en uitvoer, teelt en (georganiseerde) handel van drugs en tot aanpassing van

het onderscheid tussen harddrugs en softdrugs."

 

Dat betekend volgens mij eerder dat alle bezit van meer dan een persoonlijke hoeveelheid...

Flink strafbaar kan worden...

Met de minimumstraffen die ze ook willen invoeren gecombineerd en hogere straffen voor personen die in herhaling vallen

maakt dit voor een weinig gelukzalige toekomst voor de kleine thuiskweker denk ik...

 

 

 

En dan noemt de VVD zich een liberale partij (?!) ok, dat lieten ze ook al varen bij het paddoverbod. Ik vind het nogal zielig eigenlijk, 350 meter is best veel trouwens, in stedelijk gebied omvat dat meerdere blokken, dus dat is fijn. Volgens mij gaan we hierdoor inderdaad een verschuiving zien naar meer misdaad in de aanvoerlijnen (waardoor de overheid kan zeggen: zie je wel, levensgevaarlijk allemaal). Daarnaast gaan de grote jongens hier gewoon meer door verdienen. Ik snap niet dat ze dit consequent niet wensen te zien, met XTC was het hetzelfde verhaal: verbieden, prijs omhoog, criminelen gaan produceren (want anderen willen niet per se de risico's lopen). Dat betekent dus ook een neergang in de kwaliteit van de wiet in de shops, plus meer betalen voor je grammen.

 

Straks, moet je een pas hebben (valt het iedereen op dat je tegenwoordig steeds meer pasjes moet hebben?) om voor veel te veel geld, slechte wiet die alleen is gekweekt met eurotekens in de iris van verfoeilijke lieden die zich inlaten met alles dat illegaal is en geld verdient, te kopen (een beetje lange bijzin, maar ik begin op woedende dreef te raken). Dat stink CDA moet eens opdonderen van het blauwe pluche, god is al geruime tijd dood. En Wilders denkt zeker, ooow, ja hasj, dat ken ik wel, dat komt toch uit het buitenland van oorsprong? En alles uit het buitenland, tja.... Zo denderen de treinen van kortzichtigheid wel door. Ik vraag me af wanneer er mensen komen die echt nadenken over de zaken en niet verstoken zijn van inzicht, er denkbeelden op na houdend die zwaar verouderd en zielig zijn. Ik zeg: laten we lekker links hobbierend met een multiculti gezelschap de grootste joint ter wereld al smeulend het binnenhof op rollen, eens zien of dat de heren en vrouwen met hun dichtgeknepen aarsjes tot in de kern weet te roeren.

 

:lol:

 

 

Vrijheid... Democratie... Privacy...

 

 

Illusies !

Share this post


Link to post
Share on other sites

Voor de Belgen die kort aan de grens wonen en geen eigen kweek hebben is dit ook wel spijtig...

Dit gaat gewoon meer problemen creëren dan oplossen!

 

Grtz, WaKKi

Share this post


Link to post
Share on other sites
Als coffeeshops besloten clubs worden voor meerderjarigen, waarom dan nog 350 meter afstand tot scholen ???

Om de coffeeshops uit het straatbeeld te verdrijven, het mag niet scoiaal geaccepteerd worden, het moet uit de buurt van kinderen worden gehouden om ze niet in verleiding te brengen.

 

Comazuipen is tegenwoordig in, wiet is out.

 

De krijgsmacht is ook een volwaardige

veiligheidspartner in de strijd tegen drugs, terrorisme, illegale immigratie en piraterij."

 

lekker dan !

Ze moeten al die getraumatiseerde afghanistan gangers toch aan het werk houden nu he. :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites
Waar haal je de wijsheid vandaan dat 4 of 5 planten gedoogd blijft en dat dat tot nu toe zonder problemen was ?

 

Je moet je wiet en apperatuur inleveren... dan volgt er geen proces verbaal of verdere rechtsvervolging...

Kortom als medisch gebruiker ben je wel je medicijnen en je kweekspullen kwijt.

 

Lees dit verhaal maar eens:

http://mrlunk.blogspot.com/2009/04/about-mrlunk.html

 

kheb de link gelezen :lol: ...hij was dus meer als 5 planten aan het kweken dat was en is illigaal en criminineel....punt.

 

hij had geen documenten om medisch te mogen kweken :lol: ...medische gebruikers kunnen kopen...

 

nog steeds is gedoogt max 5 planten...natuurlijk strikt onder de voorwaarden die daaraan verbonden zijn...snappie?... :) anders ben je idd je plantjes en apparatuur kwijt..das logisch.. :)

 

gebruik de zoekfunctie... en je vind die voorwaarden in de posts van ASGROW , de mod, die juridiche daar erg veel van weet B) ...hij is nl geen slager... :D

 

gr

Carpie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat hard en softdrugs wettelijk gelijkgetrokken worden heeft de meeste impact op ons allen. (lees ook voorbereiden op bladiebla) Ik denk dat de growshops toch rare sprongen moeten gaan maken. Als er nl redelijkerwijs wordt aangenomen dat je meewerkt aan de voorbereiding van of de teelt van wiet, hang je al. Koop ik een zak grond bij de bouwmarkt, dan kan er redelijkerwijs van worden uitgegaan dat dat niet voor de teelt van wiet wordt gebruikt. Koop ik dezelfde zak in een growshop, dan kan er redelijkerwijs wel van worden uitgegaan dat het voor de teelt van wiet is. De growshop is dan strafbaar. Het woordje redelijkerwijs is het grote gevaar voor iedereen. De rest is maar larie, wiet kon, kun en zal je altijd overal kunnen kopen. Of het nu zwaar illigaal is ofniet. Dat alles dan naar de iets zwaardere criminelen gaat is logisch, dat weten hun ook wel. Die rekening krijgen ze later wel.

 

GrR

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik kom net uit de koffieshop die ligt 253 meter van een school (er zijn in die straat al 2 shops gesloten die er ook al 10 jaar zaten ).Heb het regeerakkoord uitgeprint en ermee naartoe genomen .

De meeste vaste klanten ,en het aanwezige personeel doen er erg luchtig over alsof het allemaal niet uitmaakt.

Ik snap er weinig van.

Vindt dat we de hele verkeerde kant opgaan!!!

En vanaf hoeveel gram wiet of hasj ga je zometeen de bak in ?

En fabriceren .... hoe ga ik zometeen straffeloos zo'n geweldige lekkere skuf joint roken?

Of nog lekkerder een ice o later joint?

Ik raak al helemaal in de stress!!!!!!!

Ga er weer een vouwen .

Groeten van tuinjuh.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Terug naar de jaren 70 toen er nog geen coffeeshops waren. :lol:

*btw weet ik nog wel ludieke actie, hennepzaad is vrij te krijgen en overal zaaien dat spul totdat ze helemaal gek van het ruimen worden.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het politieke klimaat omtrent ons plantje is duidelijk aan het veranderen, belachelijk. Wilders is toch zo'n grote USA liefhebber, daar zijn ze op sommige plekken al een stuk verder als hier.

 

Registreren is ronduit eng. Wie mogen deze gegevens inzien? Het ontneemt persoonlijke vrijheid! Al wil ik 20 gram op een dag kopen en oproken, daar heeft de overheid niets mee te maken.

 

 

Ik vraag me ook af of het gevolgen heeft voor dit forum en onze veiligheid. Racker heeft daar wel een punt, en als je het zo bekijkt dat is dit hele forum voorbereiding tot en bewijs van uitvoeren van een straks zwaar strafbaar feit.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...