Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Pita

Aerophonics

Recommended Posts

Beste WF'ers!

 

Hoi!

 

Ik ben hier nieuw en groen achter de oren, echter wil ik graag groene vingers, daarom heb ik een maandje liggen lurken op dit forum en overal en nergens op het internet! Ben dus nieuw in het wereldje van indoor agriculture en ben bezig met het plannen/gelijkelijk opzetten van mijn eerste kweek! Mijn idee was om alles klein en legaal (gedoogd) te houden maar alles wel meteen goed te doen dus geen goedkope budgetspul aanschaffen die binnen de kortste keren niet genoeg prik levert en dan dus overbodig zouden zijn om vervolgens weer te moeten investeren in betere apparatuur om uiteindelijk meer geld kwijt te zijn dan nodig is. Wijze les dacht ik zo, hier geleerd/gelezen.:D

 

Zoals ik al zei, ik ben groen achter de oren maar wel leergierig en aerophonics leek me wel een interessante methode om te kweken omdat ik hier nog weinig (of eigenlijk niets B)) over heb gelezen op WF dus op die manier kan ik ook m'n bijdrage doen.

 

 

 

Vet toch? :lol: Wat ik heb opgezocht zijn een aantal dingen, commerciële oplossingen tegen woekerprijzen. Doe-het-zelf-filmpjes op Youtube om te zien hoe ik het zelf kan maken, tot zover lijkt alles gewoon te koop bij de doe-het-zelf-zaak, Gamma, Karwei, Intratuin en dergelijk zaken, en goedkoop wel te verstaan. :)

 

FogBox verkoopt kweekboxen, schaalbaar (als in uitbreidbaar), die redelijk prijzig zijn. Gelukkig hebben ze een filmpje waarin ze hun geheim prijsgeven (arme smid) waarin heel goed te zien is wat ze gebruiken. Domdomdom:

 

 

FogBox is echter niet de enige die commerciële oplossingen aanbied, SureToGrowers heeft een medium voor dit soort systemen, geen idee wat het is, behalve dat het wit is. ;) Zij hebben ook een informatief Youtube-kanaal, met name dit filmpje is interessant:

 

 

Deze jongens gebruik van een iets minder simpele sprinklerinstallatie, hoewel ze claimen dat het onwijs moeilijk is, valt dat in mijn ogen best mee (ik weet dat ik een leek ben, maar kan heus wel zo'n kleine stellage in elkaar knutselen :) ).

Om te kiezen tussen deze twee is echter niet slim, kies gewoon het beste van beide oplossingen, persoonlijk vind ik de stellage wel leuk, met name de leiding die door de deksel omhoog gaat, waar een topdrip-uitbreidingsgeval te vinden is. Bij de FogBox vallen nog wat dingen te verbeteren, zoals de luchtring die maar een gedeelte van de bodem beslaat. Fogbox' gedeelde/gecentraliseerde reservoir (ipv met voeding toevoegen aan het water) en gedeelde luchtpomp zijn wel goed bedacht.

 

Laat de discussie maar losbranden,

 

Pita! :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

kijk maar bij mij

ik heb het een paar maal geprobeert

het is een zeer leuke manier om te kweken

ik heb het zelf niet moelijker ervaren dan op aarde

succes met je project

gr bots

Share this post


Link to post
Share on other sites

ziet er idd erg leuk uit man

 

zou ook voor dat stellage idee gaan das best makkelijk te maken

en zou dan een vernevelaar/mistmaker bij bestellen zoals in het eerste filmpje

waar wil je de kleine sprinklers en mandjes ergens gaan bestellen ?

 

verder is het een goed en leuk idee bespaart veel grond en redelijk goedkoop in bouw

wil dit ook wel eens in elkaar knutselen

 

blijf dit topic volgen

 

groetjes skunky

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik dacht aan Gamma, Karwei, Intratuin en andere bouwmarkten, wil daar zodra het mogelijk is rondneuzen, op hun Youtube-kanalen hoor je ze ook over die minisprinklers praten, hoe je ze uit elkaar kan halen om schoon te maken etc. Kosten $0.60 per stuk, bulk blabla, kiek moar! :lol: Die mistmaker is op de website van Intratuin te vinden, bij Karwei en/of Gamma zullen ze wel van die grote opbergdozen hebben. Weet wel dat het belangrijk is om zoveel mogelijk licht buiten te sluiten tegen algen. Het schoonmaken en doorspoelen van de systemen wordt ook beschreven op de website van FogBox. Hier een linkje naar Maintenance/Onderhoud en Instructions. In dat aerophonics filmpje van SureToGrowers zie je hoe ze een gat boren, tappen en vervolgens een sprinkler indraaien, die krengen zijn ook op eBay te vinden: http://cgi.ebay.com/Adjustable-Flow-mini-R...=item5d2a8168b7. Ook duur, http://www.dripirrigation.com/drip_irrigat...products_id=425. Ergens moeten die krengen bulk in te kopen zijn, kan ze ook niet zo snel op DIY-trading en China Trading enzo vinden. Iemand meer geluk?

 

Edit: Google naar Orbit Dripmaster Rotating Sprinkler Adjustable Flow, allemaal sleutelwoord, zal morgen nog even de filmpjes opnieuw kijken, even horen of ze nog wat zeggen over de sprinklers etc.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik heb even rondgezocht

 

de sprinklers zijn te vinden bij :

the dripstore div types

 

maar ook nederlandse bedrijven verkopen ze hier kan je even naar google :lol:

die vernevelaars die in t filmpje worden gebruikt staan ook op marktplaats

en indien nodig daar ook nog wel ergens een site voor deze zijn best goedkoop dus :lol:

 

groetjes

Share this post


Link to post
Share on other sites

Onder welke naam vind je ze op Marktplaats dan? Topic van Trick is trouwens tof, mooie setup.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...