Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Mr.Stuc

ventilator in mijn tent zetten?

Recommended Posts

hallo iedereen,

 

Ik ben al een tijdje bezig met mijn kweekje in mijn tent ,

 

ik heb hier ook en topic van staan bij indoor kweekverslagen..

 

even ter zake...

 

ik heb qua inlaat in mijn ten 2 flappen open staan en 1 buis als inlaat...

 

in het begin gingen mijn plantjes nog op en neer als de tent dicht was...

 

nu eigenlijk niet echt meer ze staan nu 9 dagen in bloei en tot nu toe gaat het allemaal lekker

 

dus dat wil ik graag zo houden..

 

mijn vraag is dus moet ik een klein ventilatortje aanschaffen????

 

om de planten weer te laten wiegen of zeggen jullie je hebt genoeg aan die inlaat en budrot zul je niet door te weinig beweging krijgen...

 

graag iemand zijn advies hierover!!

 

GR mr stuc

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik gebruik alleen de laatste 4 weken een klemfan ,ik kreeg er alleen maar bladproblemen door en een verstoorde luchtstroom.Dat de stammen dikker zouden worden door het wapperen in de tocht.........mijn stam is dik hoor :lol:

 

Als je een fan wilt gebruiken,gebruik dan het liefst een zwenk fan of een luchtverdeelslang :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

't wiegen van de plant maakt 'r wel sterker, dus in het beginstadium heb ik ze al aanstaan. daarna zal het de kans op rot volgens mij verminderen als er wat meer bewegende lucht tussen de toppen door waait. wel oppassen dat je niet juist warme lucht van de lamp tegen de planten aan blaast, hier gaan ze snel van achteruit.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Een lekker briesje is goed voor ieder :lol:

 

Alleen nooit blazen over de dames in de volle zon, hierdoor kunnen je bladeren uitdrogen.

Zorg ervoor dat de fan lekker al het lucht circuleert in de ruimte en dat de dames iets mee leunen in de wind zeg maar .....

 

zoals amnees zegt: wiegen :lol:

 

 

je dames zullen het heerlijk vinden.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Luchtcirculatie vinden de plantjes wel fijn maar je moet er niet recht op blazen volgens mij.

Bij mij komt koele lucht van onder op pothoogte zachtjes binnen. Bovenin heb ik nu kleine fans die de hitte vd lamp wegblazen en dus niet op de planten gericht, maar zorgen wel voor een luchtstroom.

'S nachts laat ik de fans om het kwartier draaien en overdag constant.

Dat lijkt goed te werken en temp en RV zijn hiermee onder controle.

Share this post


Link to post
Share on other sites

bedankt allemaal voor jullie reactie heb vandaag een ventilator aangeschaft van brons met 2 standen hij staat nu op stand 1 hard genoeg.. de plantjes gaan nu lekker een beetje op en neer;)...

 

hier een fototje ervan,,,

 

gallery_27917_10881_928792.jpg

 

zoals jullie gezien hebben heb ik een poging gedaan met paint dit s het whirlwind verhaal, als de tent dicht is... hij staan nu in het hart van de tent ( het midden ), en circuleert nu lekker de lucht tussen de plantjes door ,,, heb hem zo ingesteld dat de plantjes lekker op jamaica stile ( lekker rustig op de wind mee wiegen ) .... lijkt me goed zo..

 

als jullie vinden dat het anders moet zeg het maar...\\

 

Gr mr stuc

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die Brons blaast mooi alle lucht die door de onderdruk via de flappen en de slang de tent inkomt weer terug de tent uit :lol:

 

Kort je inlaatslang een stukje in en zet de Brons in die hoek en wat hoger zodat hij tussen de lamp en planten doorblaast.

Share this post


Link to post
Share on other sites

mij is juist gezegt juist niet tussend de toppen en de lamp... maar nu begin ik zelf te twijfelen...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik hang mijn fan (boxfan, met zo'n draaiend rooster) altijd tussen de lamp en toppen.

De bovenste bladeren kunnen dan uitdrogen maar als er geen ventilatie op staat worden de bladeren ook droog door de lamp.

Om die reden boeit het mij niet zoveel dat er het en der een blad uitdroogt, kan je plantje wel hebben.

 

Zoals die nu staat moet het ook goed gaan hoor maar midden in de tent aan een van de wandjes is naar mijn mening gewoon perfect omdat alle lucht continu circuleert op die manier.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey stuc,

 

Maar wat is nou echt het probleem, heb nu al een tijdje zitten lezen in je topic maar kan niet echt een probleem zien op je foto's. Kan dat ook mis hebben hoor. Het enigste waar je het over heb is dat je misschien top rot kan krijgen?

 

Maar je afzuiging zou je die in detail kunnen beschrijven ik hoor je namelijk ook niet over een controlller en het vermogen van je afzuiger en filter? En die slang die bij je afzuiger kan je die niet beter even horizontaal door dat gat wat aan de zijkant boven zit doorvoeren, dat je die knik in je slang kwijt bent.

 

Ik heb ook een paar bloei weken in een 80x80x160 tent gedaan met 400w maar daar moest ik echt actief koude lucht inblazen. Maar had me meet instrumenten van graden en luchtvochtigheid ook toen niet helemaal door. Heb er nu een stuk of drie en alle drie geven ze een andere waarde aan op verschillende meetpunten.

Had je ook een zonnedakje op je temperatuur meter?

Share this post


Link to post
Share on other sites

hallo bedankt voor jullie reacties...

 

miijn probleem is dat mijn plantjes eerst wel op en neer gingen door de afzuiger en de inlaat maar nu niet meer daarom een ventilator aangeschaft maar omdat veel mensen zeggen boven tussen de lamp en andere zeggen weer op de grond , dan weet je et ff niet meer ...

 

even @sopranos

 

Ventilator Rvk 225 m3

Koolstof Filter 160 kub

 

dat is het enige wat ik ervan weet en dat ie 24 uur per dag draait ... heb er geen dimmer of niks op zitten dus ...

 

en hoezo die slang boven door het gat waar de elektra nou doorheen zit doen?? wat is daar het nuttige van eigenlijk alsk vragen mag...

 

voor de rest het is niet echt een probleem maar ja wil het gewoon graag goed doen ...

 

graag advies..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nee niet door het elec. gat maar ik dacht te zien dat je daar nog een vent. gat had zitten.

 

Maar als je planten er nou gezond uitzien en de temp is in orde laat het dan zo!

 

Vind wel voor een 400 watt de afzuiging niet echt super, maar daar verschillen de meningen over.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oke bedankt voor je reactie...

 

De afzuiger te klein??

 

Heb deze set bij alien gekocht is zon kweektent set bij elkaar...

 

hij zei dat dit wel goed was... maarja blijkbaar niet??

 

Temp zit tussen de 24/29 overdag

 

lampen uit . 18-20..

 

Lv 30/45.. overdag snachts weet ik het niet..

 

voor de rest gaat het allemaal goed alleen hebben mijn plantjes last van paar paarse steeljtes ..

 

weet echt niet hoet dit komt misschien kun jij het uit mijn kweekverslag halen?? zie de bijlage onderaan mijn tekst..

 

Voor de rest de vent gewoon zo laten staan??

 

Gr mr stuc

Share this post


Link to post
Share on other sites

oke bedankt iik heb het even doorgelezen is zeker nuttig en ik ga mijn ventilator naar boven verplaatsen zodat hij de warmte tussen de toppen en de lamp weghaalt ...

 

Denk jij dat dit zoveel beter is dan hoe het er nu bij staat?>?

 

Gr mr stuc bedankt voor de nuttige info...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je moet je lucht gaan ciruleren zoals hier boven ook is gezegd, door die circulatie gaan je planten vanzelf wel breakdansen. Ga nou niet op je toppen blazen want dat vinden ze niet fijn.

 

En je moet ook wat meer zelfvertrouwen hebben en het een en ander uit gaan proberen volgens de richtlijnen die op het forum staan vermeld.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...