Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Albanian

afbloeie in de schuur ?

Recommended Posts

Ff een vraagje ik heb me plant vandaag in de schuur gezet. Omdat de hele dag. Door. Regen was. En ik had hier. Op het forum gelezen dat er dan meer kans is op. Top. Rot . Hij staat al de hele dag in de schuur en kheb een groot raam in de muur waar. Veel licht doorheen komt kann. Ik. Haar. In de schuur. Laten staan of. Toch maar weer naar buiten ? Kheb wel een ventilator in de schuur gezet voor de plant maar hoeveel uur per dag moet die aan ? Mvg albanian

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het was een slecht jaar voor de buitenkweek Albanian, het is nu kiezen of delen..

Het licht hebben ze nodig om toppen te maken, in een donkere schuur wordt het ook niks, ik zou 'm toch buiten laten overdag voor zo veel mogelijk licht, 's nachts naar binnen doen en die evt rot in de gaten houden.. :lol:

 

succes ermee

Share this post


Link to post
Share on other sites

//EDIT ivm onnodig quoten. Klik..lees..leer HIER aub.

 

Ok maar licht door een raam. gebruiken voor de bloei is dat mogelyk En hoelang moet een ventilator aan staan perdag ?mvg albanian

Edited by Richard

Share this post


Link to post
Share on other sites

Licht door een raam is absoluut onvoldoende of je moet een glazen wand en dak op het zuiden hebben.

Een dagje achter het raam bij erg slechte dag kan niet zoveel kwaad maar probeer zoveel mogelijk direct daglicht mee te pakken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

je plantje heeft dircect zonlicht nodig....

en die vent staat aan snachts in de schuur toch?....dan de hele nacht.. :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

is het niet mogelijk om hem in de schuur te zetten met een 600 watt bouwlamp om aftebloeien ?

 

ik weet het niet is maar een vraag

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik weet ook niet of het kan hoor met bouwlamp was eigenlijk zelf nieuwsgierig erna omdat ik met zelfde probleem zit

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nee kan niet.

HPS, TL, LED, plasma of spaarlampen. Waarbij de laatste 4 niet heel erg rendabel zijn.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Een bouwlamp heeft verkeerd spectrum licht.

De beste lamp is nog altijd de zon ook als die verscholen is achter wolkendek.

 

Grootste vijand nu buiten zijn koude en vochtige nachten dan slaat de rot toe.

Nog wat ochtendmist erbij en het drama is compleet.

Dus overdag buiten en 's nachts in de schuur.

Bij hele slechte dagen een keer binnen houden achter het raam kan niet zoveel kwaad.

 

Nee kan niet.

HPS, TL, LED, plasma of spaarlampen. Waarbij de laatste 4 niet heel erg rendabel zijn.

Ik denk dat je ernaast zit met TL en spaarlamp met het juiste kleurenspectrum.

Vergeet niet het verschil in verbruik, 400W TL of spaarlamp is aardig gelijkwaardig aan 400W HPS.

LED en Plasma zijn nog volop in ontwikkeling en daar zit nog wel groei in.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Er zijn toch al genoeg mensen die succesvol hebben gekweekt ( en gebloeit) onder TL en spaarlampen hoor.

Kleurspectrum bepaal je zelf, evt. door de ''mixen''.

 

Het probleem bij deze lampen is de warmte, lastig om je hok s'winters te stoken met deze lampjes.

En het voordeel bij TL en spaarlamp, is dat je geen 400watt nodig hebt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...