Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
piet hasj

1e buiten kweek Northern light met veel problemen...

Recommended Posts

Hallo, ik zal mij even voorstellen.

Ik ben Piet Hasj en heb dit jaar voor het eerst een kweek gedaan met 5x Northern Light.

Ik woon nog thuis en wilde ook graag een keer wiet kweken, dit mocht ook van mijn ouders alleen vonden zij dat ik geen middelen zoals voeding etc. mocht gebruiken. Maar als je een beetje mooie plantjes wilt hebben moet je wel wat voeding gebruiken dus dat deed ik dan ook.

De zaden had ik gekocht bij Nirvana seedshop in Amsterdam, ik had ze gekocht als autoflower feminized maar achteraf bleek dat het alleen feminized zaden waren.

 

Eerst even ontkiemen: gallery_27889_10841_226552.png

 

Toen de zaden waren ontkiemt heb ik ze op 1 Juli geplant. In gewone potgrond.

gallery_27889_10841_123644.png

De zaden zitten verdeeld over 3 potten een keine pot met een zaadje en 2 grotere potten met 2 zaden.

De eerste tegenslag was ongedierte, maar na een bezoek aan het tuincentrum had ik bestrijdingsmiddelen mee voor groente. Deze deden hun werk goed en na 2 weken het middel gebruikt te hebben was ik van de beestjes af. ( de planten waren toen ongeveer 4 weken oud.)

Ik had ook gelijk pokon voor groene planten gekocht en ik gaf hiervan de helft van de dosis die de plant mocht hebben. Maar na wat lezen op diverse fora ben ik hier mee gestopt omdat er de verkeerde voedingsstoffen in zaten of de verkeerde hoeveelheden.

 

Toen begon de bloei. Mijn plantjes waren ongeveer 8 weken oud toen ze begonnen met bloeien. De bloei begon op 19-08-2010.

2 weken bloei:gallery_27889_10841_526704.png

 

Na 3 weken bloei en weer wat lezen op verschillende fora besloot ik toch maar om bloei voeding aan te schaffen. Ik koos voor Terra Flores.

Wat mij direct opviel was dat mijn plantjes veel zoeten begonnen te ruiken en zelfs wat fruitigs hadden.

Wat ik nog even er bij wil zeggen is dat er vanuit huis veel werd gezeurd over de stank en dat ik te veel aandacht aan mijn planten gaf... (hier werd ik behoorlijk gek van want elke dag kwam er wel weer een andere opmerking.) Dan zou ik zeggen van zeg dan niet dat ik die planten mag maarja, ik ga verder met mijn verhaal.

 

Toen kwam na ongeveer 4,5 week bloei een vriend van mij langs met een fatsoenlijke camera die maakte wat mooie foto's

gallery_27889_10841_703241.png

gallery_27889_10841_656593.png

gallery_27889_10841_656593.png

Maar sinds het begin van de 5e week en eigenlijk de afgelopen paar dagen vind er verschrikkelijke top rot plaats. Ik zal er even bij zeggen dat ik mijn planten s'avonds en met regen onder een afdakje heb staan maar dit lijkt wel niet te helpen.

De toppen die toprot hebben die knip ik geheel af en knip de rot er dan uit en begin met water-curen. ( dit lijkt mij de beste optie omdat er nog voeding in de plant zit)

Momenteel zijn de meeste trichomes Milky.

 

Daarnaast is er nog iets gebeurd 2 van de 5 planten lijken wel de zijn bevrucht... De toppen zijn namelijk veel minder dik als die van mijn andere planten en als ik er een top afknip waar rot in zit lijken er wel allemaal kleine balletjes (zaadjes) in te zitten. Ook ruiken deze planten anders dan de andere 3. Hoe kan dit gebeuren? zij deze platen soms hermafrodiet geworden?

 

Ik heb 2 vragen:

-Wat moet ik met de Hermafrodieten doen?

-Wat moet ik met de andere 3 dames doen ze staan nu bijna 6 weken in bloei en de trichomes zijn milky? ( ik vind nog meer rot namelijk ook zonde)

 

Heeft iemand tips voor mij?

Share this post


Link to post
Share on other sites

de hermafrodieten snel weg doen

 

de andere planten zo lang je nog kan laten staan.

 

wel apart die ouders van jouw, wel kweken, maar je plantjes kmag je niets te eten geven?!

Share this post


Link to post
Share on other sites

//EDIT ivm onnodig quoten. Klik..lees..leer HIER aub.

 

Ja mn ouders echt een beetje jammer..

 

Maar herma's oogsten of helemaal weg gooien?

Want misschien kan ik er nog wat van maken?

 

en ik zal proberen nog eventjes foto's te plaatsen van hoe ze er nu bij staan + de hermafrodieten

Edited by Richard

Share this post


Link to post
Share on other sites

je zet je planten die van direct zonlicht moeten leven dus overdag onder een donker afdak :P ?

je hebt dan mede daardoor je plant verzwakt en nog gevoeliger gemaakt voor ziektes...

 

De ballen dagelijks van je hermas afhalen...dan is dr niks aan de hand...heb je geen tijd.. dan hak je ze om...wat albevrucht is kan je niet terug draaien...beetje zaadjes pulken dan maar he...als je ze rookt..in de jaren 70 was er niks anders hoor...beetje hippy weed dus :) ( ver voor de nederwiet dus...)..er waren erbij die rookten de zaadjes ook ;) dat vonden ze lekker.... :D

Als je dit tegenwoordig zegt, denken ze:" die spoort niet..." ;)

 

gebruik de zoekfuntie hier op wf en je ziet hoe hermas eruit zien...

 

rot verwijderen als je het vind anders gaat het steeds verder...

 

vind je het teveel... dan oogsten....its up to you....een half ei of een lege dop... :D

 

milky is oogstbaar....geeft high efect...amber geeft stoned effect....

 

 

Tel je zegeningen: .....wees blij dat je mag kweken :lol: Geef je ma een dikke knuffel en zeg dat je het tof vind B)

 

 

med_gallery_5651_2643_24210.jpg

 

gr

Carpie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb ze eigenlijk sinds 2 dagen onder een afdakje staan ook overdag omdat het veel regent maar na jou post Carpe, direct er onder vandaan onder het afdakje wat aan 2 kanten open is waar dus ook licht door naar binnen komt is het donkerder dan buiten. Dus als het niet regent zal ik ze gewoon in het licht zetten en anders als het wel regent onder het afdakje.

Omdat ik nog naar school ga moet ik soms s'morgens kiezen of ik ze laat nat regenen, of onder het afdak zet dus dat is erg lastig..

Maar als het mogelijk is zet ik ze gewoon zoveel mogelijk in het ligt.

 

Ik heb nog even naar de Herma's gekeken maar er zitten nog niet echt zaadzakjes op voor zover ik kon zien. Maar ik zal proberen duidelijke foto's te maken zodat jullie kunnen oordelen.

 

Ik wil tevens zeggen dat iedereen hier erg behulpzaam is! :lol:

 

Nog even over mijn ouders dit is dus de eerste maar ook gelijk de laatste kweek zeggen ze... dus ja ben wel blij dat het mocht maar wel jammer dat ik volgend jaar niet een betere kweek kan neerzetten omdat ik van mij fouten geleerd heb...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Northern Light is een echte binnenplant en zeer lastig rotvrij te oogsten buiten, helemaal met deze flut nazomer.

Door te gaan verduisteren begin Juli kun je ze redelijk rotvrij oogsten zo rond half September met een beetje fatsoenlijke nazomer.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het probleem is dat ik eind juni toestemming kreeg om een plantje te nemen. Dus besloot ik voor een autoflower te kiezen. Maar ze hebben me bij nirvana de normale zaden gegeven en niet de auto-flower. spijtig genoeg probeer ik er nog wel het beste van te maken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb eventjes wat foto's gemaakt van de topjes hoe ze er nu bij staan.

Naar mijn mening zijn ze behoorlijk Milky, maar jullie weten het waarschijnlijk beter.

gallery_27889_10841_1081005.pnggallery_27889_10841_99758.png

 

Daarnaast heb ik ook nog foto's van de hermafrodieten gemaakt ik hoop dat iemand herkent of het nou een hermafrodiet is of een vrouwtje.

gallery_27889_10841_20322.png

gallery_27889_10841_195616.png

gallery_27889_10841_1054183.png

gallery_27889_10841_309540.png

gallery_27889_10841_524199.png

Share this post


Link to post
Share on other sites

Update:

Vrijdag heb ik 2 planten geoogst waar veel rot in zat. Tijdens het oogsten bleek dat er nog meer rot in zat dan ik dacht in bijna elke top zal wel wat rot.

Vandaag heb ik de andere 3 planten geoogst, ook al leek het er op of hier bijna geen rot in zat tijdens het knippen bleek dat er in veel toppen toch ook rot zat. Ze hebben 45 dagen in bloei gestaan. En Ik laat ze 2 weken drogen daarna zal ik heb nog gaan curen daarvoor heb ik al 2 mooie weckpotten op de kop getikt. Het zal mij benieuwen hoeveel gram het totaal geworden is.

Dinsdag zijn er een paar topjes klaar die ik vorige week geoogst heb die aan zijn nu nog aan het watercuren.

Verder moet ik zeggen dat het oogsten veel tijd in beslag neemt... ik ben met 5 planten denk ik wel 7 uur bezig geweest.

Dit is de eerste en laatste keer dat ik wiet in mijn tuin had van mij ouders mag het niet meer. Misschien ga ik nog wel een keer een guerrilla kweekje neerzetten maar dat bekijk in van het voorjaar nog wel.

Van het knipafval ga ik nog proberen hasj te maken.

Over de hermafrodieten kan ik nog zeggen dat dit waarschijnlijk door de lichtvervuiling in mijn tuin komt.

 

Al met al moet ik zeggen dat het nog redelijk is meegevallen hoe moeilijk het is om je eigen plantjes te kweken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat zijn geen hermafrodieten, maar gewoon vrouwtjes met opgezwollen calyxen, is normaal :lol:.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat is mooi Markster, ik had geen idee namelijk want de plant had namelijk wel een aantal paarse stengels en dit kwam denk ik door stress.

De stress kwam waarschijnlijk door lichtvervuiling, al heb ik op verschillende sites gelezen dat het s'nachts 100% donker moet zijn dit is het in mijn tuin nooit geweest. Ik heb ook geprobeerd om de dames te verduisteren maar dit was erg moeilijk en veel werk. Daarom zijn ze denk ik ook wel laat in bloei gegaan (19 augustus).

Daarom wil ik misschien nog een keer een guerrilla ergens neerzetten omdat je dan bijna niks hoeft te doen en als je mazzel hebt houdt je er een mooi plantje aan over, maar dat zijn zaken voor later.

Eerst de toppen maar is laten drogen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Goede avond,

Ik ben maar weer is gaan kijken bij mijn planten die aan het drogen zijn en heb het knipafval verzameld, dit was totaal 50 gram hiervan wil ik een klein beetje hasj proberen te maken d.m.v invriezen en dan zeven.

 

Verder lagen er een paar toppen te rotten van de toch al zo grote oogst... ;)

gallery_27889_10841_151183.png

 

Van de mooiste top heb ik nog even een foto maakt

gallery_27889_10841_329491.png

 

En Zo ziet het totaal plaatje eruit iemand enig idee hoeveel/ weinig gram dit ongeveer is?

gallery_27889_10841_196926.png

 

In dit net heb ik alles gedroogd het werkte wel prima en ik had ook nog een aantal toppen aan de buitenkant gehangen.

gallery_27889_10841_453993.png

 

Ik vind het errug jammer dat mijn kweek zo mislukt is met de vele tegenslagen en vroege toprot. Daarnaast was dit waarschijnlijk mijn eerste en laatste keer kweken, of ik plaats volgend jaar een guerrilla kweek maar dan wil ik dit wel met Deense zaden doen...

Wie-o-wie wil mijn droognetje ruilen tegen een paar zaadjes uit het hoge noorden (Deense zaden)?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Update:

Ik heb vandaag alles in weckpotten gedaan en kwam totaal uit op 130 gram. van 5 planten... beetje weinig maarja het is niet anders.

Het vreemde was toen ik de toppen in de potten wilde gaan doen zag ik iets bruins bij de top at bleek nou er zat een zaadje in.

Deze zag er voor zover ik er verstand van heb goed uit. Hij was mooi bruin met spikkeltjes, en later vond ik tussen het knipafval nog een zaadje die door de midden was geknipt.

Iemand enig idee of ik nog meer zaadjes kan tegen komen en hoe dit zoiezo kan gebeuren?

Misschien had ik dan toch wel herma's....

Gr, Piet-hasj :popcorn:

Share this post


Link to post
Share on other sites

mss staat er ergens een man in je buurt joh ,

 

die stukjes top die uit je dame komt zijn geen ballen hoor die heeft mijn plant ook

en die staat binnen als je goed kijkt op die hermafrodieten zit er geen thc op die balzakken zal ik het noemen.

en op dat ene dat uit je stam groeit wel dus een hermafrodiet denk ik nu niet .

 

zaad kan mss zijn dat je nog wat tege komt .

wel spijtig van die toprot jammer .

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ John beton, Dat lijkt mij inderdaad de meest logische oplossing ergens een man in de buurt, Ik vind het op zich wel grappig dat ik nu wat zaad heb misschien. Ik zal even opletten als het gecrunched word. En ja 130 gram... beetje jammer. Ik liet vandaag het zaadje thuis zien en kreeg gelijk de reactie: Als je maar niet denkt dat je weer planten mag neerzetten....

Beetje jammer dus...

Gr, Piet-hasj

Share this post


Link to post
Share on other sites

jah daar heb ik dan weer geen last van .

 

maar ik hoop dat het smaakt

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vandaag heb ik met 4 vrienden de test gedaan NL uit de shop en mn eigen kweek om te vergelijken.

Mijn eigen wiet was zoeter en fruitiger van smaak en viel zacht op de keel, tevens werd je er lekker high van.

De northern light uit amsterdam rook qua geur wat chemischer en meer kruidig. De smaak was niet fruitig en minder lekker ook nog zwaarder op de keel.

 

Dus het is een lekker wietje geworden.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...