Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Alex_tr

Planten Hangen...

Recommended Posts

Beste mede kwekers,

 

Vandaag kwam ik mijn kotje binnen en alles hangt naar beneden de bladeren en de bovenste toppen,

 

plantjes staan er 8 weken gaf ze sinds 3 weken een liter per dag water + voeding laatste 2 dagen gaf ik ze 1liter en later op de dag nog eens 400ml met voeding zou het hier aan kunnen liggen of verplaatsing van de planten ? maar toen ik ze verplaatste hingen ze eingenlijk al een beetje.

 

wat ik me ook nog afvraag ik heb een hok van 2 bij 2 en 2 hoog met 1 600watt lamp binnen is het overdag 28/29 snacht 24/25, mijn planten staan allemaal dicht opmekaar waardoor de bladeren in mekaar gegroeid zijn zou er verlies in grammetjes kunnen onstaan als ik ze uitmekaar haal dus eigenlijk heel de ruimte benut het gaat om 10 planten van 80 cm.

 

Alvast bedankt.

 

 

Alex.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Fototje?

 

Kan zijn dat ze verzopen zijn als je ze een liter per dag geeft.

 

Gr

 

jeroen

 

( Ik zie dat Bruut me net voor was)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedankt voor de snelle reacties ik gaf ze al 2/3 weken elke dag liter en ze deden nooit zo gek de laatste paar dagen gaf ik ze ietjes meer dus ik denk dat het daar door komt maar ook heb ik ze verplaatst misschien dat ze stressen maar wat kunnen de gevolgen zijn?

 

Alex.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ZEKER te nat, in week 8 zie je dat ze veel minder water verbruiken, maar jij geeft ze nog eens een plens bovenop die Liter per dag, je hebt een 600 watt lamp, dan zou ik zorgen dat alles binnen een vierkant van 1.20x1.20 staat, dat is ongeveer waar 't licht nog de moeite waard is. in een ruimte van 2x2 meter zou ik minimaal 3x600 watt ophangen, liever nog 4x600 watt.

 

foto is wel interessant als je in week 8 zit met 10 planten op 4m2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja oke Amnees alleen als ik foto neem zie je allemaal strepen door mijn tel ik moet nog een goede camera zien te fixen dan volgen de fotos,

 

de langste plant is 80cm en het waren geen lowryders is dit normaal?

 

inmiddels staan ze weer allemaal recht ik zal ze vandaag maar 800ml water geven dan.

 

 

Allemaal Bedankt,

 

Alex.

Share this post


Link to post
Share on other sites

als aarde nog nat of vochtig is zou ik ze nog effe niks geven en een beetje uit laten drogen , anders heb je kans dat het zelfde gebeurd , overbewatering kunnen ze niet te vaak hebben .

 

greetings pog mo thoin

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oke thnx alleen ik heb ze nu al weer 800ml gegeven maar 1liter waren ze al gewend.

 

Maar de tempratuur binnen is 28/29 en snachts ietsjes minder dus drogen dan niet sneller?

 

en wat kunnen de gevolgen zijn?

 

Alvast bedankt,

 

Alex

Share this post


Link to post
Share on other sites

met teveel water verstik je de wortels , ik heb geleerd beter te weinig dan te veel( je kan altijd water bijgeven maar er niet uit halen ) , bij wijze van spreken dan he , niet kurk droog maar vochtig , ik doe het op gevoel soms elke dag , 1x in de twee dagen en soms wacht ik zelfs langer , gewoon goed in de gaten houden .

 

gr , pog mo thoin

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oke dankuwel voor de reacties ik zal vanaf nu om de 2 dagen 1liter geven,

 

tijd zal laten zien wat er van gaat komen.

 

 

Alex.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Oke dankuwel voor de reacties ik zal vanaf nu om de 2 dagen 1liter geven,

 

ga je weer dezelfde fout maken?

jij kan vooraf niet zien hoeveel water je moet geven!! Dus kijk eerst en kies dan!

Share this post


Link to post
Share on other sites

als ze te nat staan nemen ze amper iets op, geef ze maar eens net zo lang geen water totdat de bladeren gaan hangen, ik gok dat ze een week zonder water kunnen voordat ze pas weer nodig hebben.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Maar beste kwekers hoe zit het dan met de voeding? want dan kan ik ook geen voeding meegeven of kan dat ook maar met een paar druppeltjes water?

 

Alvast Bedank en kweekze,

 

Alex

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je op een fles met voeding kijkt staat er precies op hoeveel ml je moet aanmengen per liter (of per 10 liter in sommige gevallen). Als er bijvoorbeeld 2ml op een liter water gemengd moet worden, en jij gaat opeens 2ml op 100ml water doen, wordt de concentratie van je voeding veel te hoog. Dus 0,2 ml per 100 ml dan als juiste hoeveelheid.

Share this post


Link to post
Share on other sites

zorg voor foto's !!!

dan kunnen we je goed helpen!!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Voel aan je grond hoe nat het is, weeg je potten en geef water naar behoefte. En geef water vlak voor je lamp aanspringt da's het beste, laat ze niet ''s nachts in een zeiknatte kouwe grond staan. :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je een fotootje maakt net vóórdat de lampen aan springen, heb je die strepen niet in beeld.

Dat ligt niet aan je camera, maar aan het HPS licht.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oke mensen wat een top forum zeg,

 

 

Vandaag stuur ik jullie een paar foto's,

 

ook begin ik vandaag aan een nieuwe hok die aan alle eisen voldoet met schakelaars voor de tijd etc.

 

 

 

Allemaal bedankt en kweekze,

 

Alex

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...