Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Pita

Het grote gadgets topic!

Recommended Posts

Sinds ik op dit forum en op het internet rond struin naar informatie over kweken en nabewerking kom je een heleboel dingen tegen. Allerlei mooi apparaten maar helaas tegen een niet zo mooie prijs. Waarom? Joost mag het weten maar ik denk omdat wiet big business is waarmee een hoop geld wordt verdient en omdat de markt niet zo groot is worden de winstmarges al gauw iets te veel van het goede. Helaas vallen de hobbyisten die het niet zo breed hebben daarmee buiten de boot.

 

En daarom, heren en dames, dit topic, zodat we niet het hele forum hoeven door te bladeren maar 1 overzichtelijk opsommingstopic om te zien welke apparatuur voor nabewerking er op de markt is. Dus heul veul verschillende gadgets om te zien welke merken en methodes er zijn om wiet na te bewerken. Er zijn altijd merken die claimen de eerste te zijn en de beste te verkopen en daarom best wel hoge prijzen vragen. En vervolgens loop je een veel goedkoper alternatief tegen het lijf. Om dat te voorkomen dus dit topc voor en door WF'ers om te kijken welke opties er zijn, maar ook goedkopere alternatieven.

 

Dry sifting

Een methode om uit je fluff en knipafval de/het thc te zeven, de naam zegt het al, er komt geen water en/of ijs bij kijken!

Dit zijn geautomatiseerde systemen d.m.v. een ronddraaiende trommel aangedreven door een motortje. Voor zover ik weet een vrij gemakkelijk product, gooi de juiste hoeveelheid Hollandsche Groent'n in je tumbler en wacht enkele minuten tot een aantal uren. Meningen verschillen altijd, zo ook over hoelang er moet worden gedraaid. Maar ook welk filter en welke snelheid waarmee de cilinder draait. Vaak zijn fijnere of juist grovere filters ook aan te schaffen bij de fabrikant. Zo vinden sommige dat een langzame rotatie beter is, anderen zijn er heilig van overtuigd een hoger toerental per minuut een grotere yield opbrengt.

 

Pollinator Company Amsterdam

Bekend van Bubbleator, ICE-O-LATER en natuurlijk hun Pollinator; een reeks dry sifting tumbling machines die beschikbaar zijn in een aantal varianten waarmee 150, 500-, en 3000gr knipafval kan worden gezeefd. Prijzen beginnen vanaf €350,-.

http://www.pollinator.nl/

 

Agricultural Pollen Extractor

Oftwel APE! Een naam die ik nog niet of WF ben tegengekomen. Is in-my-humble-opinion wel een mooi apparaat met hoog gadget gehalte maar daar betaal je wel voor: maarliefst €500,-. Anderzijds is het dit een overtuigend filmpje (ook al is en blijft het maar een filmpje), de relatief hoge snelheid en lange duur ben ik nog niet bij andere tumblers gezien.

Foto's.

http://www.agriculturalpollenextractor.com/

 

O'kief

Iets goedkopere tumblers in verschillende varianten van materiaal, plastic en stainless steel, ik meen dat dat RVS is. Capaciteiten verschillend van 150 tot 625gr. Prijzen beginnen vanaf €170

http://okief.com/

 

Hasjpersen

Leuk en aardig dat filteren maar die zut mot natuurlijk ook geperst worden! En dat kan met bijvoorbeeld de Piecemaker! Een pers van RVS die 3000kg druk kan leveren! Maar helaas is het speeltje er prijzig (€139,-) en is niet iedereen erover te spreken aangezien ze toch niet zo heel sterk blijken te zijn. Wordt in o.a. dit topic bevestigd. Een heel leuk alternatief is de Makin's Professional Ultimate Clay Extruder. Je leest goed, 't is voor klei, om sjabloontjes met te persen! ;) En die schijnt het ook prima te doen, alleen ben ik deze tegengekomen op eBay voor minder dan $7. $6.25 om precies te zijn! :D De pers is van aluminium gemaakt en dus minder stevig, maar voor de prijs maakt het weinig uit.

Dankzij WF-member duvelduvel: Wacky Willy's Web, deze site verkoopt ook een stel goedkope persen, maar nog belangrijker: een heel stel goedkoper filterzakken voor water/ijs-extratractie. Een ander merk is Sprung Bags, dankzij Blowmonkey een goedkoop alternatief voor de ICE-O-LATER zakken. Hier het des betreffende topic. NIEUW! Sprung Bags Hier ook nog kleine goedkope zeefjes: http://www.pyro-stuff.com.

 

 

Wordt vervolgd!

...En uitgebreid met meer gadgets zoals Bubbleator, ICE-O-LATER en goedkopere alternatieven! Maar Pita gaat nu ff een tukje doen! :P Ik heb trouwens geen ervaring met deze systemen, maar wil wel graag een overzichtelijk opsomming-topic maken waarin iedereen gauw een blik kan werpen voor wat er nou allemaal beschikbaar is. Er moet nog veel gebeuren aan deze post qua overzichtelijkheid en hoeveelheid, feedback is daarom gewenst! Ook moet ik alle bronnen in o.a. dit forum nog opzoeken en hier in plaatsen. Maar dat komt later..

 

Props

Zoals jullie zien zijn er ook vondsten van anderen toegevoegd, ik wil natuurlijk niet met hun eer strijken, maar sommige topics en posts kan ik nog niet terug vinden. Zodra ze worden gevonden of als weet waar het staat dan wordt dat natuurlijk direct rechtgezet! :lol:

Edited by Pita

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.
Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...