Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

sputnik

Welk filter filtreerd het best ?

Recommended Posts

ja, Daar heb ik teststripjes voor.

 

Ik kan je verzekeren dat het stripje buiten niets aangeeft.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oke nice..

 

Dus ook wel last van geur na de filter?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sommige soortjes slaan idd wel eens door de filter op t end. Afhankelijk van waar je uitblaast natuurlijk....

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Ink

Learn the language or don't post,learn how not to bump old topics without anything much new to add and please,please,pretty please learn how to quote! :lol:

 

Je bent al eerder voor het laatst gewaarschuwd,dus ik zie me genoodzaakt je account nu dan echt maar voor een tijdje uit te stellen.

 

Grtz. Aad

Share this post


Link to post
Share on other sites

dat van doorslaan heb ik gemerkt bij haze .

ik had al topic over geopend, bekenden van me zijn nu over op carbonactive future filters (ja boef deze keer geen lucien carbin filters).

die zeggen dat er bij hun nooit meer iets door komt .

volgende projectje ga ik ook maar is aan carbinactive filtertjes.

Share this post


Link to post
Share on other sites
dat van doorslaan heb ik gemerkt bij haze .

ik had al topic over geopend, bekenden van me zijn nu over op carbonactive future filters (ja boef deze keer geen lucien carbin filters).

die zeggen dat er bij hun nooit meer iets door komt .

volgende projectje ga ik ook maar is aan carbinactive filtertjes.

 

beetje laat maar met verschillende filters verschillende resultaten. Altijd fan van de ouderwetse zware can filters geweest maar die dingen zijn LOODZWAAR, de rino filter al na 4 weken terug gebracht naar de shop, waardeloos ding, toen weer jaartje prima gedraaid op WILCO, nu overgestapt naar carboriginal maar ben er niet echt te spreken over, in week 7 met PP kon ik al af en toe wat ruiken (blaas binnen uit) en nu bij de oogst trekt ie het niet (2000 kub en 2500 afzuigen)

dus tja, maar weer terug naar de WILCO

Share this post


Link to post
Share on other sites

En zo heeft iedereen zijn eigen ervaring voor mij bijvoorbeeld nooit geen wilco meer

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb slechte ervaringen met wilco, wat een slecht k*t filter, daarna een can light geprobeerd, stukken beter dan de wilco maar nog steeds niet top, aan het einde vd kweek laat hij wel wat luchtjes door met m'n amnees sletjes. Volgende ronde wordt het een phress van 2500m3

 

 

Cheers,

Pieterpost

Share this post


Link to post
Share on other sites

mijn oude bericht toch maar even aanpassen, heb nu in 2 maanden 3 (!) dure filters gekocht, eerst 2 keer carboriginal 2000 kub en die gingen al bij 6 weken 4 lampjes met PP stank doorlaten, bij knippen was er echt geen houden meer aan en heb er 1 WILCO filter van 2500 kub ingegooid , echter nu een paar weken verder en filter is nu al kloten bij Amnesia

Schijnt dezelfde fabrikant te zijn trouwens, probeer nu met de GS wat te regelen, die geven de schuld aan het plantjes , Amnesia maar dat is bull shit, stank is stank

Share this post


Link to post
Share on other sites

met wat voor slangen heb je het aangesloten snuffeltje? amnesia stinkt zoiezo 3 x zo hard als een pp'tje.. er zijn veel grote kwekers die geen amnesia neer durven te zetten ivm de stank. dus de GS heeft wel een punt.

 

carboriginal heb ik in principe geen problemen mee, wel rook ik op de plek waar 12x2500kuub carboriginal hing waar de lucht samenkwam wel rond de laatste week en bij het knippen wat luchtjes.

 

't is overigens niet ALLEEN de filter die voor problemen kan zorgen, ligt natuurlijk ook aan de ruimte, de slangen, de verbindingen, niks mag gescheurd zijn of gaatje in zitten etc.

 

maarja ik blaas dan ook niet binnen uit, is zoiezo niet slim

Share this post


Link to post
Share on other sites
met wat voor slangen heb je het aangesloten snuffeltje? amnesia stinkt zoiezo 3 x zo hard als een pp'tje.. er zijn veel grote kwekers die geen amnesia neer durven te zetten ivm de stank. dus de GS heeft wel een punt.

 

carboriginal heb ik in principe geen problemen mee, wel rook ik op de plek waar 12x2500kuub carboriginal hing waar de lucht samenkwam wel rond de laatste week en bij het knippen wat luchtjes.

 

't is overigens niet ALLEEN de filter die voor problemen kan zorgen, ligt natuurlijk ook aan de ruimte, de slangen, de verbindingen, niks mag gescheurd zijn of gaatje in zitten etc.

 

maarja ik blaas dan ook niet binnen uit, is zoiezo niet slim

 

Hoi Amnees,

 

het is een gewone combideck (nieuwe slang ) die ik aangesloten heb. Deze WILCO staat recht op omdat de carboriginal het al helemaal niet trok (week 6) die nu midden in het hokje hangt en waar ik niet meer bij kan.

 

Staand zou niets moeten uitmaken is mijn ervaring. Het grote voordeel (naast nadelen natuurlijk) is dat je JUIST bij defect filters dit meteen kan waarnemen dit t.o.v meteen naar buiten blazen.

Als je meerdere buren hebt en niet in de gaten hebt dat je filter niet goed werkt ga je ahum goed nat.

De andere Carboriginal ging al over zijn nek zoals eerder gezegd bij PP'tjes, daar trok de WIlco het wel even dus maar nu dus niet meer.

Ik weet dat de GS een punt heeft alleen had ik dat van te voren willen weten, horen en of lezen dat Amnesia te veel stinkt. Dus voor de toekomstige collega's doe er je voordeel mee op 8)

Gelukkig was mijn shoppie waar ik al jaren kom meedenkend en ga ik deze vervangen voor die heerlijke ouderwetse super zware Can Filter 150cm, flens 250mm.

 

en oh ja, dit is niet mijn eerste kweek met Amnesia, heb letterlijk alle soorten in de afgelopen 10 jaar gehad... AK 47, NY Diesel, Bubble gum, Snow white, Jack, K2 etc etc konden er ook wat van 8))

ps waar zijn ze toch gebleven die oudjes...

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja snap wel wat je bedoeld, maar creeer je juist niet een ophoping van luchtjes zodra je binnen afblaast? als je buiten afblaast word het direct verdund zegmaar.

 

ruik je trouwens echt wiet? of het alombekende vieze luchtje wat uit een afzuiger komt?

 

hangt je afzuiger in de ruimte? en gaat er een slang van afzuiger weer een andere kamer in ofzo? zoja is dat ook een combi of een sono?

Share this post


Link to post
Share on other sites
ja snap wel wat je bedoeld, maar creeer je juist niet een ophoping van luchtjes zodra je binnen afblaast? als je buiten afblaast word het direct verdund zegmaar.

 

ruik je trouwens echt wiet? of het alombekende vieze luchtje wat uit een afzuiger komt?

 

hangt je afzuiger in de ruimte? en gaat er een slang van afzuiger weer een andere kamer in ofzo? zoja is dat ook een combi of een sono?

 

ik zit in een ruimte met een erg hoog plafond 370 cm of zo en kan boven de deur van de ruimte waar normaal glas zit met een houten plaat meteen op de gang uitblazen. Omdat er maar 1 raam van 230 cm bij 100 cm is zuig ik van die kant naar binnen en meteen de gang op.

Zit al aardig wat jaartjes hier te klussen en heb meerdere filters versleten, ik weet HEEL goed wat ik ruik als ik op mijn trapje sta en mijn neus tegen de uitblaas slang hou... wiet lucht die aan de andere kant moet blijven 8((

 

als nood oplossing blaas ik nu via de gang van de ene ruime naar de andere en is het probleem zogenaamd opgelost, echter zuigt de andere ruimte dan weer niet genoeg verse lucht van buiten omdat deze opeens een in blaas heeft snap je?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ga ook binnen uitblazen (onder mn huis) en ook amnesia kweken. Stinkt idd als een gek en wil daarom ook de beste filter

 

Heb een 2000m3 afzuiger en deze filter werd mij aangeraden:

http://www.eugrowshop.eu/nl/luchttechniek-...-filter-2400m3/

 

Iemand hier ervaring mee?

 

Daarnaast las ik hier: http://www.growshop-outlet.nl/koolstoffilters dat de juist die Wilco filters niet goed zijn (deze verkopen ze niet meer) en dat de de Presh het beste uit de test komen: http://www.growshop-outlet.nl/koolstoffilt...ter-2500m%C2%B3 Dit is volgens mij alleen weer zo'n lichtgewicht filter waar ik ook slechte verhalen over hoor

 

Zowieso heb ik altijd geleerd dat mijn filter minimaal 20% overcapaciteit moet hebben tov mijn afzuiger en begrijp daarom de jongens niet zo goed die dat 1 op 1 doen (of soms zelfs ondercapaciteit).

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ik ga ook binnen uitblazen (onder mn huis) en ook amnesia kweken. Stinkt idd als een gek en wil daarom ook de beste filter

 

Heb een 2000m3 afzuiger en deze filter werd mij aangeraden:

http://www.eugrowshop.eu/nl/luchttechniek-...-filter-2400m3/

 

Iemand hier ervaring mee?

 

Daarnaast las ik hier: http://www.growshop-outlet.nl/koolstoffilters dat de juist die Wilco filters niet goed zijn (deze verkopen ze niet meer) en dat de de Presh het beste uit de test komen: http://www.growshop-outlet.nl/koolstoffilt...ter-2500m%C2%B3 Dit is volgens mij alleen weer zo'n lichtgewicht filter waar ik ook slechte verhalen over hoor

 

Zowieso heb ik altijd geleerd dat mijn filter minimaal 20% overcapaciteit moet hebben tov mijn afzuiger en begrijp daarom de jongens niet zo goed die dat 1 op 1 doen (of soms zelfs ondercapaciteit).

 

 

Deze heb ik zelf ooit ook 2 keer gehad , na 6 weken ook terug gebracht omdat ie niet 100% filterde. Na een lange en zware nacht staat de Can 2100 en ruik ik niks meer, probleem opgelost en kan ik weer lekker zzzzz

Share this post


Link to post
Share on other sites
Deze heb je zelf ook gehad? Bedoel je die Phat??

 

phat/rhino geloof ik, trouwens, Amnees had eerder gelijk, Amnesia stinkt als de HELL en zelfs de 2100 zware can filter trekt het niet, moet nu me 2e filter aan de slag anders ga ik de 8 weken niet redden!

Share this post


Link to post
Share on other sites

dussss stank=stank= bullshit = eens? :lol:

 

maargoed het komt vaker voor dat mensen stankproblemen hebben en een nieuwe filter nemen en dan nog is het niet weg. vandaar dat ik zeg, zorg dat je het gehele systeem van slangen etc ff checkt alvorens een nieuw filter te halen.

 

2e filter kan nooit kwaad, hoeveel m2 staat er vol dan?

 

@ DTK1, kan de lucht ook ergens weg onder je huis?

Share this post


Link to post
Share on other sites
dussss stank=stank= bullshit = eens? :lol:

 

maargoed het komt vaker voor dat mensen stankproblemen hebben en een nieuwe filter nemen en dan nog is het niet weg. vandaar dat ik zeg, zorg dat je het gehele systeem van slangen etc ff checkt alvorens een nieuw filter te halen.

 

2e filter kan nooit kwaad, hoeveel m2 staat er vol dan?

 

@ DTK1, kan de lucht ook ergens weg onder je huis?

 

edit nee kan niet, blaas van kamer naar kamertje waar 2e filter staat die de "stinkende lucht" voor een 2e keer filtert

 

 

dussss stank=stank= bullshit = eens? :lol:

 

maargoed het komt vaker voor dat mensen stankproblemen hebben en een nieuwe filter nemen en dan nog is het niet weg. vandaar dat ik zeg, zorg dat je het gehele systeem van slangen etc ff checkt alvorens een nieuw filter te halen.

 

2e filter kan nooit kwaad, hoeveel m2 staat er vol dan?

 

 

nope, gaat helaas niet

 

 

wel, veel minder meters om te wonen natuurlijk 8))

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zat bij mijn laatste ronde oon op mijn nagels te bijten..

Als ik voor het pand stond rook ik 't en ik rook ook duidelijk

dat het de mijne waren.. niet goed dus.

 

Nu nieuwe ronde nieuwe filtert carbonactive 3000m3

Hopely that will do the tric.

Share this post


Link to post
Share on other sites

gebruik hier can filter en een phat/rhino, beide doen wat ze moeten doen.

Share this post


Link to post
Share on other sites
@ DTK1, kan de lucht ook ergens weg onder je huis?

 

Ja er zijn wel wat luchtgaten (naar de voorkant van mn huis, dus niet ideaal) , maar ben van plan er een aantal extra te maken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...