Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
mikevelde

Helf rupsen!Gaat goed fout!!!

Recommended Posts

Hoi,zelf kweek ik buiten maar heb ook 3plantjes binnen en sinds 2dgn hebben ze last vab groene rupsjes,maar heb gisteren ook een bruine gevonden!Ook gebruik ik Buzzoff van Biobizz,ben tevreden erower maar werkt niet voor rupsen!Ze eten zo veel blad op ook zijn ze moeilijk te vinden!Wie heeft nog tips erower want als zo doorgaat gaat mijn mooie wiet naar de kl...n!Alvast bedankt :) :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

de rupsen eraf sproeien met een water straal en dit elke dag ff controleren natuurlijk niet meer als de toppen goed dik zijn geworden

Share this post


Link to post
Share on other sites

Biologisch bacteriepreparaat om rupsen te doden : Agbac.

Merknaam voor een stam van de bacterie Bacillus thuringiensis. Bestrijdt bladetende rupsen, vnl bij kolen en prei, doch ook bij rode en witte bes. Wanneer het product op het blad gespoten wordt, krijgen de rupsen die ervan eten de bacteriën binnen. Daar worden de bacteriën actief waardoor de rups ten onder gaat. Zeer selectief en onschadelijk voor andere insecten zoals bijen of andere dieren. Dosis : 100 g is goed voor 100 l water. Het mengsel goed verspreiden over de bladeren.

Handelsmerken zijn Agbac, Biobit, Dipel en Scutello. Deze middelen hebben geen wachttijd.

 

Vriendelijke groeten, :wink:

 

Seraph.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Serapyn bedankt voor de zeer bruikbare tip rupsenbestrijding. Ik heb deze link ook maar opgenomen in de Sticky Ongediertebestrijding.

 

Ik denk zelf dat rupsen en andere ongedierte een voorkeur hebben voor bepaalde soorten wiet. Zelf heb ik nog zaad liggen van een mislukte kruizing niet zo zeer vanwege de wiet of opbrengst maar het leken wel magneten voor allerlei ongedierte.

In onze omgeving zie je nauwelijks vlinders en derhalve ook weinig rupsen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi,dankje voor jullie reacties,waar kan ik die spul kopen,growshop?Ook weet ik waar vandaan die elendige rupsen komen,uit de hippie tuin van mijn onderburen,ze hebben 3 vlinderplanten!maar ze hebben zo veel blad al opgegeten als ik ze vind krijgt mijn Stafford ze om te opeten!Vind ze lekker! :twisted: Gaat om 3plantjes uit zaadjes van Highqualiti seedsSouthindia-skunk.Heb al 2keer geogst maar zie nu voor het eerst die elendige rupsen! :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

man niets sproeien is helemaal niet nodig !

 

neem enkele lege jampotjes of dergelijke , graaf ze in tot ze egaal met grondhoogte komen.

Doe er bier in.

Haal de volgende dag de verzopen slakken eruit.

Ververs om de zoveel dagen bier indien nodig.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Hoi,dankje voor jullie reacties,waar kan ik die spul kopen,growshop?

 

Grote tuincentra's, Aveveve's, e.d.

 

Growshops verkopen misschien hun eigen spul, maar hoe betrouwbaar en efficiënt dàt dan weer is en wat er in zit.... ?!?!

Ik heb er in elk geval geen idee van ! :wink:

 

Groetjes,

 

Seraph.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi,dankjullie wel voor tips maar ze waren met zijn 3en heb ze allemaal gepakt maar ze hebben veel blad opgegeten!Misschien volgend jaar mugnetten omheen spannen voor alle zekerheid???Dit wil ik niet nog een keer meemaken,ook hebben ze hele jonge takjes opgegeten.Raar vind ik dat mijn Purple plant van Growi seeds uit smartshop wel geen last van hebben terwijl mijn Southindia-skunk van Highqualitiseeds juist wel.Woon in Utrecht en goede kloontjes zijn moeilijk te krijgen,daarom uit zaadjes,Groeten en grow ze

Share this post


Link to post
Share on other sites
.Raar vind ik dat mijn Purple plant van Growi seeds uit smartshop wel geen last van hebben terwijl mijn Southindia-skunk van Highqualitiseeds juist wel

 

 

Mischien kwamen die Rupsen ook wel uit India,en kenne ze mekaar daar ook al niet luchten :wink: :) :D :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nou als ze uit India komen mogen ze van me daar fuckin ZEKER blijven!Echt waar Purple was jaren mijn favoriete plant/weed maar bijna nergens meer goed te krijgen,heb ook Afghaan 3plantjes al geoogst maar ze gaven veinig maar sterk spul!Raar vond ik dat ze 1puntige blad tijdens bloeien gaven,zegma net sla maar vol thc dus die heb ik ook in grinder gedaan met toppen erbij!Eindelijk eigen wiet niet te vergelijken met die spul uit koffieshop! 8) Als moet koop ik Cameleon om volgend jaar van die elendige rupsen af te zijn! :twisted:

Share this post


Link to post
Share on other sites
,heb ook Afghaan 3plantjes :

 

Wat zeg je nou"Taliban",je moet zeker geen Afganen in je tuin laten. :snipersmile:

Voor je het weet,branden ze je hele veld plat :grab:

Haha :roll:

Sander

 

ps. Dat je planten een vinger aanmaakte,is denk ik gekomen doordat ze het wel erg warm op hun bolletjes gehad hebben.

Dit is namelijk duidelijk een hitte stress verschijnsel.

Ik denk dat ze een beetje te veel in de luwte hebben gestaan,waardoor het een beetje te heet voor ze is geworden

Groetjes

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb voor de eerste keer 2wietplanten buiten gekweekt.

Een plant zat vol met groene en in mindere mate met bruine rupsen.

Ik heb ze met een houtbeitel verwijderd; het waren er zeker wel 100!

De plaatsen herken je aan de uitwerpselen van de rups. Als je veel zwarte punten op de bladen ziet, dan ga erboven maar zoeken. Het is een heidens karwei en deed dat meerdere keren per dag. Vandaag is het de eerste keer, dat er geen meer gevonden heb.

Share this post


Link to post
Share on other sites

mm rupsen heb je nog wel wat middeltjes tegen maar nouw heb ik van die irritante vliegjes gaan maar niet dood :? gebruik allemaal middeltjes die shit van de growshop werkt al helemaal neit. gebruik gewoon mensel met spiritus en nog wat anti rups anti luis en dan sproeien.. weet iemand iets zwaar giftigs alleen gezond voor de plant en mens want t is me eigen wiet moet t zelf smoeren.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik heb ze ook man die vervelende rupsjes, voor de rest nog maar een grote rups gezien,.

als je goed kijkt zie je ook dat ze je toppen onderschijten met kleine zwarte keuteltjes.

en bij zitten ze vooral in de kleine topjes midden in de plant,

 

tja ik kan er weinnig aan doen, zodra ik ze ziet haal ik ze er uit, zodra een topje er een beetje vreemd uit vind zien moet je goed kijken en dan zie je opeens dat dat toppie helemaal aan elkaar kleeft, daar zit dan meestal zo een rupsje in. ik haal die kleine topjes er gewoon uit, ik weet wel dat ze gewoon terrug blijven komen maarja moet toch wat doen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Haha rupsjes overal!!

 

Bezint voor je begint, bij iedereen komen de rupsen tevoorschijn waneer de toppen aan je planten beginen te komen!!

 

Beste remedie, is sproeien met spruzit rond begin september...

 

Dan zitten ze er al maar zijn zeer klein... eenmaal later ontdek je ze maar dan zijn je toppen mss al te groot om te sproeien

 

Sommige rupsensoort zijn erg agressieft en kunnen je plant letterlijk hun stam opvreten

 

Veel geluk, volgende keer preventief sproeien begin september en probleem is opgelost

 

de leute

Share this post


Link to post
Share on other sites

maar hoe komen die beesten in je plant? kruipend lijkt me? of als eitjes??

wie legt die eitjes dan in de plant?

Share this post


Link to post
Share on other sites

het leuke is dat die rupsen niet meer ontpoppen DUS ZE BLIJVEN ER VOOR EEUWIG IN ZITTEN!!!!! (tenzij je zon leuk middetje koopt)

 

(ik lul niet ik had vorif jaar bij 1 plant rupsen het grootste deel had ik gekillt maar toen ik geoogst had en 3 weekjes later de blaadjes aant knippen was KWAM IK GVD nog van die krengen tegen.... tot mijn opperste verbazing)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...