Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
master_hugo

Genoeg????

Recommended Posts

hallo,

 

Ik heb 5 plantjes in de tuin staan, en een gieter van 5 L. Ik geef dus ongev. 1 L. water per plant.

 

Is dit teweinig of teveel??

 

heeft er iemand ervaring???

 

greetz......

Share this post


Link to post
Share on other sites

graag wat meer info ! bijv hoe groot zijn je planten in wat voorn bakken staan ze ?

Share this post


Link to post
Share on other sites
graag wat meer info ! bijv hoe groot zijn je planten in wat voorn bakken staan ze ?

 

Ze staan in de volle grond, ze zijn van 70 tot 80 cm hoog, en ongeveer 65-70cm breed.

 

genoeg info??

 

(ik geef ook nog wat voeding, 25ml in 5L water, de voeding heet B-cuzz)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je kan rustig meer geven, wat dacht je van 5 liter per plant? Wat je teveel geeft maakt niet uit, ze staan toch in de volle grond.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Je kan rustig meer geven, wat dacht je van 5 liter per plant? Wat je teveel geeft maakt niet uit, ze staan toch in de volle grond.

 

maar dan krijgen ze toch teveel voeding????

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoe kom je daar nu bij? De hoeveelheid opgeloste stoffen in 1 of 5 liter is toch hetzelfde? Als je grond erg droog staat, geef dan eerst 1 liter en een kwartier daarna het overige voedingswater. Je zal zien dat dit dan veel beter door de grond wordt opgenomen.

 

1 liter is geschikt voor een 10 liter potje, jouw planten staan in de volle grond, de helft (overdrijf een beetje) verdampt zowat al met deze temperaturen....

Share this post


Link to post
Share on other sites

bambo geef jij je planten 1liter per dag

:?: :?: :?: :?: 8O

Share this post


Link to post
Share on other sites
bambo geef jij je planten 1liter per dag

:?: :?: :?: :?: 8O

 

Nee die krijgen bijna dagelijks 10 liter per plant op het ogenblik, het is nu ook wel extreem warm. Maar het zijn inmiddels zeer forse planten in speciekuipjes van 45 liter. Die lusten wel wat.

SW11082003.JPG?dc=4675434114185163816

Share this post


Link to post
Share on other sites

ben ik niet met je eens bambo,

als het te warm wordt en je blijft gewoon normale dosis voeding geven dan overvoedt je ze. dat is logisch. zeker indoor maar ook buiten denk ik.

anders zou het zo zjin, hoe warmer het is, hoe beter voor de plant, immers volgens jouw blijven ze alle voedingsstoffen opnemen zonder overvoeding, en dus groeien ze hoe warmer het is hoe sneller.

dit heb ik ook uit de shop, ze adviseren me om met dit warme weer voeding te halveren en veel water geven.

klinkt logisch toch?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je ziet het resultaat Locman. Voor zover ik al een schema hanteer blijft het principe opbouwen met voeding zowel binnen als buiten. De getoonde buitenplanten krijgen sinds medio juli voeding en de mate van voeding loopt bij mij op. Dat doe ik binnen ook.

 

Maar ik weet ook wat de growshop bedoeld. Binnen worden de planten momenteel blootgesteld aan zeer hoge temperaturen. Deze planten staan alleen nog maar te asemen en nemen weinig voeding meer op. Zou je in dezelfde trend doorgaan dan loop je uiteraard de kans dat je planten overvoed raken. Maar dat gaat naar mijn mening niet op voor de buitenplant.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik moet mijn planten ook meer en meer voeding geven, de voedingsstoffen in de grond zijn al een tijdje opgebruikt en nu leven ze op wat ik hen geef via vloeibare voeding.

Share this post


Link to post
Share on other sites

FF voor de duidelijkheid dan.

 

Water tot op 10 L per dag.

Voeding naargelang de plant nodig heeft. 1 á 2 x per week :wink:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...