Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Recommended Posts

aaaaargh heb net drie toppen in moeten korten omdat er beginnende toprot in zit en op me kleine blaadjes rond me toppen zit meeldauw.....maar me plantje plakt al zo dat ik het er niet af kan vegen en spuiten is geen optie meer !!

 

eigenlijk moeten ze nog twee weken........iemand nog laatste redmiddel ??

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Esther-Annemarie (mooie naam trouwens of zijn jullie twee vriendinnen met 1 account?) ;)

 

Ga alsjeblieft!! nu niet meer spuiten, dan vliegt het toprotprobleem helemaal uit de bocht.

 

Als je nog maar twee weken moet,..weet ik nog wel een handig trukje om de spint te lijf te gaan,...

Het klinkt heel drastisch maar werkt echt,...n.l. de stofzuigerslang op je toppen zetten

Het ziet er heel eng uit als je het doet maar is volkomen veilg voor je planten,..je zuigt gewoon de spint weg

Wel de top van bovenaf naar beneden in de slang laten verdwijnen anders knakt ze dubbel,..met alle ellende vandien. ;)

Je houdt de spint op die manier in bewang voor die twee weken maar helemaal weg krijg je ze niet

En wacht niet te lang met oogsten,..zodra 80% van de haartjes bruin zijn moet de schaar er in

Anders vreet de toprot nog meer weg

En natuurlijk na afloop je/jullie hokje heeeeeeeeeeeeel goed ontsmetten in alle hoeken en kieren

met chloor anders is de volgende kweek weer een feestje voor de spint :P

 

groetjes en sterkte met de toprot en spint

Dreamgirl

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dreamgirl, ik zie nergens wat staan over spint? Alleen toprot en meeldauw. En dit is in de outdoor sectie.. dus neem aan dat er geen hokje is? :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nee hoor, gewoon in me eentje hahaha

heb meeldauw en geen spint.....gelukkig gniffel, wel thanks voor de tip overigens !! mocht ik er last van krijgen dan neem ik de stofzuiger mee naar buiten :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

tja..ik doe niet moeilijk :P ....oogsten die hap...

kheb liever een half ei dan een legedop...

 

mja.. dat ben ik..mja.. heb er wel wat meer staan in een bos...

gr

Carpie

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja dan ken t lije he :P maar ik heb er maar drie in me tuin, zijn wel lekker groot, maar is de eerste keer, had niet verwacht zo ver te komen gniffel. zit in ieder geval voor een paar maanden rookwerk aan ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

:P ;) ;)

voel me op dit moment errug!!!!! stom (blond),..sorry

Had net voor jouw topic een topic over spint gelezen

En ging automatisch uit van een binnenkweek.

Ben weer lekker bezig,... ahum.

 

Nogmaals veel sterkte met de (buiten) kweek

En vergeet niet een verlengsnoer mee te nemen

als je volgende keer nood gedwongen de stofzuiger moet gebruiken. B)

 

dreamgirl

Share this post


Link to post
Share on other sites

hahaha maakt niet uit hoor, vondt het een goeie tip :P denk dat ik t een paar dagen aankijk met de meeldauw, de toprot hevig gesnoeid sniksnik maar is niet anders,

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb ook meeldauw ik heb het buiten opgelopen. Ondertussen staan de planten nu binnen maar de meeldauw heb ik nog steeds niet uit kunnen roeien. Ik heb bij de growshop een middeltje gehaald en me planten al 3 keer ermee in gespoten. Het schijnt niet weg te gaan maar je kan het wel onder controle houden. Teminste bij mij is het niet weg gegaan en op het forum gelezen dat het vaak niet verdwijnt.

Als je je toprot onder controle heb zou je misschien op deze manier nog 1 of 2 weken kunnen rekken.

Share this post


Link to post
Share on other sites
ja dan ken t lije he ;) maar ik heb er maar drie in me tuin, zijn wel lekker groot, maar is de eerste keer, had niet verwacht zo ver te komen gniffel. zit in ieder geval voor een paar maanden rookwerk aan B)

 

 

er gaat niks boven eigen tuin kweek... :P

genoeg water en voeding en smorgens even de dauw uit de toppen schudden....

dagelijks toprot controle...

tja ;) ...dan is guerilla behelpen hoor...maja... je kan het compenseren met wat meer planten idd...

gr

Carpie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tuin kweken is het mooiste met autflower of echte vroegbloeiers want dan kan je twee of meer keer oogsten :P

 

Buble

Share this post


Link to post
Share on other sites

mmm ben ik het niet mee eens, als we nog een beetje goed weer krijgen worden we extra beloond in de herfst!

 

Autoflowers Top! ;)

 

Maar er gaat niks boven een goed afgebloeide herfstplant!!!! :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites
er gaat niks boven eigen tuin kweek... :lol:

genoeg water en voeding en smorgens even de dauw uit de toppen schudden....

dagelijks toprot controle...

tja ;) ...dan is guerilla behelpen hoor...maja... je kan het compenseren met wat meer planten idd...

gr

Carpie

 

Hey carpie,

heb me laten wijsmaken wanneer je toprtot hebt dat je beter niet teveel water geeft. Ik heb ook wat toprot en geeft men planten nu al 3dagen geen water meer. Ze staan onder een glazen afdakje. Wat is jou mening hierover?

greets, stekke

Share this post


Link to post
Share on other sites

volgens mij is te veel of te weinig water nooit goed :lol: ( dus in een pot, een potparka en tensio digital gebruiken, dan bepaal jij de watergift voor 100%)...en de voedinggift uiteraard..

 

een plant die niet in topconditie is, wordt gevoelig voor alle soorten ellende ;) ...net als een mens...

 

my 2 cents....

gr

Carpie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nou de meiden hangen op ze kop !! aardig wat toprot eruit geknipt, maaaaaar toch een leuke oogst :lol:

ze hangen nu in de donkere logeerkamer aan een waslijn te drogen (gordijnen dicht) met bovenlicht open voor verse lucht, temp. ong. 20 graden en een ventilator die zachtjes draait ( niet op de planten gericht, maar er vlak onder ) moet ik nu nog steeds dagelijks controleren op toprot of stopt dit proces tijdens het drogen ??

 

Thanks voor al jullie op en aanmerkingen by the way !!! veel geleerd en mooie oogst !!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zou even dagelijks inspecteren op rot ja.

Dit kan tijdens het drogen zeker ( misschien nog wel sneller) doorschieten ja.

 

Maar als de wiet al wat droger is, zal de kans op rotverspreiding ook wat afnemen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

geen idee. tís er een graad of 19 á 20, donker en geventileerd.....hoop dat dat voldoende is. kon niet terug vinden of toprot tijdens het drogen nog echt een gevaar was, vandaar mijn vraag.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gefeliciteerd,.. :lol:

 

Ben blij voor je dat de schade toch nog is meegevallen

Nu even een weekje geduld hebben

en dan genieten van je eigen kweek,....mmmmmmm :)

 

En ze hebben gelijk ,..hou je toppen nog even goed in de gaten

die Rot toprot is hardnekkig :lol:

 

succes en geniet ze

 

Dreamgirl

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...